Maroc- Itinerar de o zi prin Casablanca

Sigur atunci cand spun Maroc va ganditi la Casablanca ( datorita filmului ) insa nu e un oras turistic. E un oras mare, cu mult comert, multa populatie ( 5 milioane ) multa mizerie cu un trafic infernal, unde nu se pastreaza nici un fel de reguli de circulatie, de bune maniere etc.
Cu toate astea merita sa va plimbati prin el o zi fiindca are si partile lui bune :


-Harta turistica -
Itinerar de o zi : dimineata o plimbare prin cartierul Habous ( e un cartier turistic ).Aici puteti vedea primaria orasului intr-un vechi palat care se poate vizita, e frumos si e gratuit.Tot aici este castelul regelui (unul din ele ) care nu se vede din cauza zidurilor foarte inalte dar cred ca puteti sa vizitati gradina.Acest cartier e plin cu magazine cu piele, haine traditionale (jeleba), covoare,suveniruri. Preturile pe care le cer sunt cam mari. Daca ajungeti in Fes mai bine luati de acolo. Tot aici gasiti ulei de argan (singurul loc din lume unde se face http://en.wikipedia.org/wiki/Argan_oil ) si daca urcati putin puteti manca carne de camila ( o cumparati la una din multele macelarii si langa la terase v-o prepara -10 euro kg) mie tare mult mi-a placut, desi zona nu e prea luxoasa, asezati-va cu incredere!
Apoi luati taxiul si mergeti in centrul nou la turnurile gemene.(Cursa 15dh) Este o zona relativ noua, acolo veti gasi magazine gen Zara, bulevarde mari, o zona mai occidentala. De acolo mergeti spre parcul Arab si savurati pe drum inghetata de la Oliveri ( pentru 1 euro va pune 4 sortimente, frisca, e cea mai buna inghetata ce am mancat-o vreodata ). De la Oliveri mergeti in jos, apoi la stanga si ajungeti la parcul Arab si iesiti in fata la judecatorie. Acum ati facut primul pas in centrul istoric. Plimbati-va un pic prin centrul istoric, daca mai aveti chef apoi luati un taxi si mergeti sa vizitati moscheea Hasan II care e pe malul Atlanticului(cursa 15 dh). O parte se poate vizita si in interior ( 10 euro intrarea ). Merita vazuta!!!
La apus plimbati-va pe `faleza` la taxi puteti sa ii spuneti `la corniche` si va duce. E aproape de moschee dar pentru 1 euro(12 dh) nu se merita sa umblati 2 km prin pustietate. Apusul e splendid, e agitatie, si puteti opta pentru o cina la una din restaurantele de pe malul oceanului, ( nu au preturi mari ).

Cartierul Habous
-primaria orasului-
Magazine cu genti din piele
-Twin center-


-Parcul Arab-
-Moscheea Hasan IV-
-Vila marocana-
-Privind apusul de pe terasa, Paella pt 2 pers(10eu)
Thanks for visiting,

Am locuit 1 an in Maroc, toate articolele le gasiti aici --> MAROC

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi 

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!  

5 comentarii:

  1. Casablanca e un oras foarte frumos si am inteles ca transmite cate ceva din atmosfera filmului cu acelasi nume :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos oras, nu am apucat sa stau decat cateva ore. M-am plimbat prin medina, pe strazile din centru, am mancat fructe de mare si cam atat.
    Nu am simtit sa trasnmita ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. In Casablanca cartierul Hobous e pentru turisti nu Medina. Si e interesant, mie chiar imi place. Zona de centru nu m-a impresionat, sincer. Insa moscheea si partea de faleza e lux!
    Nici eu nu simt atmosfera locului in toate orasele in care merg :) asa ca te inteleg

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos, am fost pe acolo acum cativa ani.

    RăspundețiȘtergere