5 zile in Budapesta pentru 170 eu!

Asa cum am promis va voi spune cat m-a costat acesta mini-vacanta. Daca ati citit posturile anterioare ati vazut cam ce este de facut in Budapesta si cate locuri frumoase sunt de vazut.


Transportul:


Desi Wizz air avea reducere in zilele alea pe ruta Tg-Mures-Budapesta am ales sa merg cu autocarul. De ce? Am stat eu si m-am gandit .... plec de dimineata din Cj pierd 2 ore pana in Tg.Mures. Apoi dau ceva bani sa ajung la aeroport. Mai pierd ceva timp pe acolo, plus zborul de 1 ora. Ajung in Budapesta la 13 pm, mai scot 11 eu din buzunar pana in centru, daca calculez tot timpul din Cj-Budapesta centru imi iese cam 7 ore, mai iau in calcul pretul ( 50 ron avionul+100 ron drumul Budapesta aieroport-centru+ 45 lei Cluj-Tg Mures aerport ma refer dus-intors iese cam mult) si ma mai si chinui cu un bagaj de 10 kg.


Am ales http://www.huben.ro/curse-cluj-budapesta.php
Mai e si avantajul ca calatoresti noaptea deci incepi cu o zi full.



Cazare :





Ne-am cazat cu curaj la cel mai ieftin Hostel `China Trade Information Centre`. Camera dubla , imensa, cu pat mare, cu baie proprie, curatel, linistit, singurii turisti cazati acolo, foarte placut. Ne-a fost un pic groaza, dar din principiu am zis ca il alegem pe cel mai low-cost. Are avantajul ca e aproape de centru, din fata lui se ia busul 105 pana exact in buricul targului pe strada Andrássy (opreste in toate staiile de la Piata Eroilor-Opera - Parcul Libertatii etc) . In maxim 15 min ajungi in centru. Paralel cu el e cel mai ieftin restaurant chinezesc ce l-am vazut, are portii de mancare de la 1.5 eu ....


Nu e lux dar daca nu sunteti pretentiosi e super!
Acum l-au scumpit e 6.75 eu pe noapte de pers. Puteti face rezervare pe hostelsclub.com



Mancare:


In general la magazine preturile sunt ca la noi sau un pic mai scumpe . La restaurante e scumpa mancarea, mai ales daca te uiti doar la meniurile celor din centru, sunt intre 4 si 15 eu. Totusi va spun eu ca se poate manca bine si ieftin si in Budapesta.

Eu mi-am calculat 10 eu pe zi pentru mancare si in asta sa intre si inghetata si bere si terasa si restaurant si apa .... tot. Suna un pic cam ireal dar mi-a ajuns!

Cum am facut?

1. Zilnic o masa la unguri - pentru mine doar mic dejun( Asta de fapt nu a fost zilnic fiindca nu sunt fan dar am mancat de 2 ori la ei restul am preferat la turci. Am gasit un fel de restaurant cu terasa in centru unde aveau pret fix 380 ft adica cam 1.5 eu. In pretul asta luai : o pulpa de pui superioara sau 2 aripi pane sau 4 ochiuri sau 4 ciuperci pane sau o groaza de alte lucruri pane. Tot acolo era supa la aceelasi pret si maionezaturi de care nu m-am atins si nu stiu nici cat costa).

2. Zilnic o masa la turci de preferat mic dejun sau cina ( pretul pe portie intre 2-4 eu. Stiu ca va inchipuiti kebab, dar nu ... am mancat o singura data sandwici in vacanta asta. La cel unde mancam aveau clatite de toate felurile sarate si dulci, paste, specialitati turcesti, baclava, si da aveau si kebab )


3.Zilnic o masa la chinezi de preferat lunch-ul ( pretul pe portie intre 2 si 2.5 eu mancare buna si multa si diferita fata de cea care am mancat in Ro). Mancare chinezeasca gasiti peste tot din centru pana la periferie si felurile de mancare sunt diferite de la un fast-food la altul, pretul cam la fel.

Un calcul: - micul dejun 1.5 eu ( ceva pane, ochiuri sau supa la unuguri,1 clatita cu branza sarata imensa si satioasa sau 2 cu clatite cu dulceata de la turci, produse de patisarie si iaurt sau multe alte combinatii )



-Asa arata un mic dejun de 1.5 eu la unguri-









Pranz - 2.5 eu la chinezi / un kebab cu 2 eu / o portie paste 3 eu la turci sau un meniu de 4 eu (majoritatea restaurantelor au pretul de 1000 ft meniul lanch).








Cina - 2.5 eu chinezi sau turci sau unguri sau alimentara sau produse de patiserie, fructe sau orice altceva!





Pana aici cam 6.5 eu imi ajungeau suficient dar de multe ori nici atat ca nu mancam 3 mese sau preferam fructe. Pe langa pretul mic nici nu stateam sa astept dupa mancare totul fiind pregatit deja.

Pana la 10 eu imi luam zilnic 1 inghetata cu 1.5 eu ( 2 globuri cam scumpa stiu dar e foarte buna) uneori 2 sau 1 inghetata si o prajitura ( prajiturile sunt si ele scumpe am gasit totusi o cofetarie veche din generatie in generatie unde mai au prajituri cu 1 eu. ) si 1-2-3 beri pe zi.
2 beri la magazin costa 1.5 eu pe terasa 1 bere 1.5 eu. Apa 1 eu la magazine mici, 0.3 eu in magazinul Match, gen Penny la noi ( sunt multe in centru ).

















Adrese:

Pentru localul unguresc de care am scris mai sus mergeti pana la statia Opera. Acolo intrebati pe oricine de Moulin Rouge localul e exact paralel primul pe strada cu terasa, la 2 min de statie.
Pentru localul turc mergeti pe strada cu Moulin Rouge si pe aceeasi parte pe la jumatatea strazii ceva Soho ... nu stiu cum se numeste.

Cofertaria `din generatie in generatie` este cum iesiti din Metro la statia `Ferenck ter`.

Cosul pe cele 5 zile:


Transport:
-Cluj-Budapesta : 100 ron dus-intors pt studenti (ar fi fost 130 ron dus-intors adulti)
-Abonament pe toate mijloacele de transp. Budapesta: 20 eu (pe o sapt)
Total = 45 eu


Cazare:
5 x 6 eu ( pers/camera dubla)
Total = 30 eu


Mancare:
5x 10 eu pe zi
Total= 50 eu


Obiective turistice:
Plimbare cu vaporul pe Dunare = 8 eu ( pt studenti ), pentru adulti 9 eu
Plimbare cu bicicleta pe Margit Sziget = 3 eu/pers
Circ = 11 eu
Muzeul de martipan = 1.5 eu
Aqua World ( dupa 16:30 pm ) = 8.5 eu ( pt studenti), pentru adulti 11.5 eu
Gradina Zoo = 5.5 eu ( pt studenti ), pentru adulti 7 eu
Bastionul pescarilor = 1 eu (pt studenti ), pentru adulti 2 eu
Biserica Matyas = 2 eu ( pt studenti ) pentru adulti 4 eu
Biserica Sf. Stefan si alte 3 biserici = gratuit
Total = 38.5 eu

Total= 170 eu



Thanks for visiting,


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

8 comentarii:

  1. Multumim pentru detalii. Foarte utile...

    RăspundețiȘtergere
  2. ce ai folosit ca sa arati ca esti student?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim9:11 p.m.

    Presupun ca trebuie sa fie vizat pe anul in curs, nu? Sa stiu daca trebuie sa dau fuga la facultate...:)
    Multumim pentru sugestii, incercam sa le punem in practica luna aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  4. He he he, da, excursia am facut-o de 1 mai in 2010, dar ca sa nu mai ai dubii pe viitor chiar sub titlu apare cand a fost publicata postarea. Ma bucur ca va ajuta informatiile si sper sa aveti vacanta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am inteles gresit, am citit 'vizitat' in loc de 'vizat' :), sorry oboseala. Da trebuie sa fie vizat pe anul in curs.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu am mers iarna si n-am putut beneficia de plimabrile cu bicicleta, dar mi-ar placea.
    Despre mancare ... am mancat si eu la unul din acele restaurante chinezesti de care spui tu, tocmai fiindca era ieftin. Insa mi s-a parut reincalzita mancarea, am lasat-o aproape integral in farfurie.
    In schimb inghetata (care mi se pare si mie cam scumpa, din ce scrii tu), zau ca n-am mai vazut nicaieri - nu precum cea pe care ai fotografiat-o tu, ma intreb cum statea fara sa alunece !
    p.s. se poate merge si cu CFR-ul la Budapesta, dar eu nu m-am indurat. :)

    RăspundețiȘtergere