Jurnal de' Paris- Gradinile Palatului Versailles : o incantare vizuala (6)

~Jurnal de Paris 6~
   Dedicata Lilianei


17 Mai 2009

Ceea ce pot spune inca de la inceput este ca Gradinile Palatului Versailles sunt printre cele mai frumoase gradini pe care le-am vazut!

Era dumineca dupa ora 2 pm, cand am vazut ca sa-u inchis casele de taxat ale gradinii. Super! Deci practic intra toata lumea gratuit. Era ca un parc public. Am si vazut multi, probabil locuitori ai Parisului care veneau pur si simplu sa se plimbe fara harti si aparat foto. Nu stiu daca asa se face in fiecare dumineca dar atunci asa s-a intamplat. Insa ceea ce nu stiam era faptul ca nici trenuletul care face un traseu prestabilit prin gradina, in asa fel incat sa vezi cam tot ce e mai interesant, si nici masinile electrice nu mai functioneau. Lucru destul de deranjant avand in vedere faptul ca gradinile au 800 ha, dimensiune deloc neglijabila.

N-am avut ce face decat sa o luam la pas. Norii anuntau o ploaie mocaneasca, asa ca ne-am grabit sa vedem Orangeria. Orice ar fi macar aia sa o vedem, in caz ca ploua nu stiu unde ne-am putea adaposti, si fiind cu copilul cred ca faceam cale intoarsa spre centru, insa am avut noroc si norii sa-u imprastiat repede, pe cand admiram mai cu zor Orangeria a iesit si soarele.


Ce pot sa spun? Priveliste minunata cu sute de portocali in ghivece!


Si trebuie sa va spun ca la vederea acestui decor surpriza a fost mare. Ca peisagist nu poti sa nu o iubesti! Ar fi greu. Perfectiunea cu care e tuns gazonul, distanta egala dintre ghivece,  jocul de culori si forme( piramidal, rotund, alungit) portocalii mici si mari cu coroana stufoasa sau transparenta, si nu in ultimul rand apa, pe care o vom regasi din plin in toata gradina, aranjat in detaliu ,in stilul Art Nuveau mi-a placut.De luat notite nu alta!

Ca tot vorbeam de apa, singura informatie pe care am gasit-o pe net e ca:

*Documentatie: In gradini se gasesc 50 de fantani, 620 de jeturi de apa si 35 de kilometri de tevi care alimenteza fantanile

Si mie mi-ar fi placut mai multe date tehnice, dar asta e, am uitat sa ne luam brosura, poate am fi gasit mai multe informatii de gen.




Ne-am intors in fata Palatului pentru a ne continua plimbarea prin fata lui.






Gradina mi-a placut foarte mult, in primul rand fiindca nu erau asa multi oameni, adica erau dar avand in vedere dimensiunea gradinii, oamenii sunt ca niste furnici ce se pierd in decor. In plus aleile sunt late, bine marcate, cu multe banci si multe elemente decorative impresionante.
Noi nu ne-am dus pe aleea princiala ci ne-am dus prin lateral, urmand sa ne intoarcem pe principala. E bine sa mergeti pe aleile secundare fiindca de cele mai multe ori nici nu stii de unde iti iese in cale o statuie, un pavilion, etc .... totdeauna ramai surprins crezand ca e o simpla alee adiacenta. Ideea e ca aceste alei sunt marginite de un gard viu unalt care iti da senzatia de labirint fiindca nu vezi nimic doar inainte, si sunt cu multe curbe. Dupa curba, intotdeauna apare ceva. De aceea nu poti sa te plictisesti, cel putin nu de vazut.

Insa te poti satura de umblat. Noi am luat-o usurel, am facut poze, ne-am jucat cu Kari, i-am dat sa manance, ne-am mai jucat putin, aerul proaspat nu poate decat sa ne faca bine. E un bun loc de relaxare daca ai timp sa o faci. Altfel daca vrei sa o vezi in fuga, fii sigur ca vei avea ce fugi!




Daca veniti cu un tur organizat, sau oricum nu aveti mult timp pentru gradina, axati-va pe fantanile arteziene. Ele sunt light motivul gradinii, sunt mari si frumoase decorate cu statui din mitologia greaca.
Deasemenea un alt sfat ar fi sa nu faceti febra musculara fiindca oricum nu veti vedea tot, nici noi nu am vazut in 5 ore. Dupa cum vedeti si in poza de mai sus ne-am dus pana la jumatatea gradinii. Ne-am fi dus si pe canalul acela lat din fata daca ar fi functionat barcutele. Cica in alte zile se pot inchiria. Dar noi ne-am dus in ziua aceea in care nu functiona nimic pentru turisti.



Si cand ceasul a batut ora 5 am urcat inapoi spre Palat, iar seara ne-am terminat-o in Paris, pe Sena intr-un vaporas micut si ieftin ( 11 euro ) care ne-a plimbat aproape o ora si din care ni s-a descris malul Senei cu Muzeul Orsay, vile, poduri si alte chestii ce nu le-am retinut.


Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu