Jurnal de ' Paris: Shopping & Montmartre (4)

~Jurnal de` Paris 4~
Pentru Mada


16. Mai .2009

Shopping
Se facuse amiaz. Gradina Tuileries devenise rece, din cauza norilor gri si a ploii marunte ce incepuse. Nu mai era loc de stat in parc, asa ca am luat-o la pas pe stradute. Ca sa ne ferim de ploaie am luat la rand magazinele. Fancy, cu hainite pentru copii superbe, genti frumoase, parfumuri puternice, preturi mari. Gigantice as spune. Dar daca cauti bine, te bagi si prin curti, si pe stradute mai goale, mai putin aratoase, gasesti si preturi normale. Chiar si in centrul Parisului. Asa am reusit sa imi iau 5 sticlute cu parfum (7 ml ) cu 15 euro. Un pret bun zic eu, chiar de la parfumurie, chiar de la mama lor!

Cand n-am mai putut, de durere de picioare si stomac am luat metroul pana la statia: Gare du Nord. Ni s-a spus ca acolo gasesti magazine cu produse din toate colturile lumii. Si cum sotul meu cauta ceva ceai marocan, iar eu esarfe ne-am dus incolo. Cand am iesit din metro mi s-a facut frica. Nu destul cat sa ezit si sa ma intorc; dar simteam in aer tensiunea: jandarmi cu caini, sir de negri drogati, tinuti la zid pentru a fi inspectati de caini, fete destul de dubioase, toate culorile Pamantului, dar intr-un sens negativ. Parca nu a fost chiar ce ma asteptam, nu in Paris!

Totusi cartierul era bland, linistit, cu fete zambarete. Nu, nu-l recomand daca sunteti tineri, daca sunteti un grup de sex feminin, daca mergeti cu harta si ghidul in brate. Acolo se practica furtul in cel mai jegos mod posibil ( am auzit multe cazuri, chiar si celor din familia noastra li s-a intamplat ) dar noi nu stiam inainte sa mergem. Insa va repet, odata ce ne-am indepartat de statia de metro, cartierul mi-a placut. E ieftin, este mancare cu specific international, evident, cu preturi mici si portii generoase, multe, multe restaurant si multe, multe produse in multe magazine. Magazinul T.A.T.I vinde marfa buna la preturi mici, si e mare, pe multe etaje ....chiar aveti de unde alege! Tin minte ca am plecat cu burtile pline cu mancare turceasca ( 5 feluri de salate ca aperitv, multa carne, cartofi prajiti si cus-cus prajit + salata, sosuri, suc - 7 euro ) si 3 plase pline cu haine, esarfe, ceaiuri, suveniruri etcccc.

Dupa cele 7 ore de colindat strazile Parisului, mai mult ca sa vedem ce se vinde si sa identificam obiectele traditionale (pe care nu le-am identificat) am luat metroul si ne-am dus cateva statii aiurea.

Montmartre
Am coborat, am iesit din metro si urmandu-ne simtul interior am ajuns la acest targ si mini parc de distractii pentru copii. Si tot din noroc am urcat si dealul abrupt, ajungand in Montmartre.









Pentru mine Montmartre a fost intrarea in casa artistilor. A fost singurul loc din lume in care cladirile si functiile lor, strazile, masinile toate erau acolo dar nu le simteam, vedeam cafenele in ceata, clare imi erau doar figurile oamenilor din cafenea, strazile aglomerate erau voie buna: muzica la acordeon, la vioara, la chitara, nu mai reprezentau atingerea de piele si textile dintre oameni, restaurantele nu mai erau preparate delicioase, erau muzica si artisti infometati, iar la fiecare colt vedeai un pictor cu sevraletul in fata schitand: oameni, cadre, stari de spirit (abstracte), caricaturi, pictau Parisul asa cum il visam eu. Acesta a fost singurul loc unde l-am si gasit, Parisul meu, undeva pe un deal, cu artisti de toate felurile (dansatoare de cabaret, arlechino, pictori, cantareti, violonisti, clovni, poeti, scriitori etc ) intr-un decor de basm alaturi de catedrala Sacre Cour care sublineaza frumusetea locului. Si ca sa fie totul si mai frumos, este un loc de belvedere, de unde in sus vezi Catedrala, de un alb mat imaculat, iar daca privesti in jos ai tot Parisul la picioare!









La final trebuie sa va spun ca pentru mine Montmartre nu e un loc, e o stare de spirit, cea mai frumoasa pe care am trait-o in cele 7 zile din Paris!

Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu: