Paris - Turnul Eiffel si frumusetea Panthéonului (9)

Ultima zi la Paris! Nu aveam un program stabilit stiam doar ca azi vom vedea Turnul Eiffel pe principiul 'ce-i mai bun lasam la urma'! Si asa am si facut, l-am lasat la urma, delicul zilei si a excursiei.
Ne-am inceput ziua la Panthéon. Ieri l-am vazut din exterior, azi am intrat. Pretul a fost cam piperat ce-i drept (eu gratuit, sotul 7 euro), probabil cea mai scumpa biserica in care am intrat vreodata!!! Daca merita sau nu, e o chestie subiectiva. In principiu gandindu-ma ca Sacre Coeur si Notre Dame sunt gratuite, nu se merita, insa Panthéonul ascunde locul de veci al multor minti luminate: Victor Hugo, Voltaire, Soufflot, Zola fiind supranumit "Templul celor faimosi". Si mai are ceva, Pendulul lui Foucault (dispozitiv experimental bazat pe pendulul gravitational, realizat de fizicianul francez Leon Focault, care demonstrează că Pamantul se învârte în jurul propriei axe) care se afla in mijlocul Pantheonului.


Din podea ...



Pana-n tavan





Morminte



La ora mesei am iesit din Pantheon sa mancam. Am zis sa incercam unul din numeroasele restaurante din jur care au mancare nationala si internationala la pret de 10-15 euro meniul zilei. Stiu ca vi se pare mult insa preturile in Paris sunt mari, mult mai mari decat in alte orase europene.
Asa am ajuns sa incercam mancarea indiana (avem un obicei in familie, in fiecare calatorie incercam un restaurant cu specific international ce nu avem la Cluj). Intre timp la Cluj s-a deschis un restaurant indian, insa atunci nu era. Nu vreau sa spun ca mancarea indiana e rea, as prefera sa spun ca nu am ales restaurantul potrivit. Meniul a fost 10 euro si eram 2 feluri, supa a fost mancabila, felul doi era ceva cu mult ulei si foarte mult curry. Nu l-am putut manca ....

Dupa masa am petrecut-o pe Champ de Mars sub uriasul Turn Eiffel. Eu nu il vad nici frumos, nici interesant, in nici un fel, insa gandindu-ma la toata multimea de oameni care statea la 4 cozi imense ca sa urce pe el, imi dau seama ca altii il vad altfel...
E simbolul Parisului ce te urmareste in oras precum o umbra, il vezi rasarind dupa cladiri, de pe o strada, din parc ... Asa ca ne-am dus si noi sa il vedem, l-am lasat ultimul sa fie cireasa de pe tort, fiindca stiam ca daca nu ajung chiar sub el, oricum l-am vazut din departare destul zilele astea. Nu am urcat fiindca nu puteam cu copilul, panorama de 360 de grade trebuie sa fie frumoasa, mai ales ca se zice ca in zilele insorite poti sa vezi la 72 km distanta .... Oricum noi nu ne-am dus intr-o zi insorita ..... deci nu imi pare rau chiar deloc ca nu am urcat. :)

Gradina de sub turn e frumoasa cu multe tufe, flori, un mic lac cu rate ..... tipic parizian!



Turnul Eiffel

 



Asa s-au dus zilele noastre in Paris .... va mai fi un post cu concluzii.

Thanks for visiting,


Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu:

  1. Frumos turnu.doar ca n am reusit sa ne urcam baiatu pe atunci era mic stare nu avea.am stat la codaloi ca altfel n am cum sa i spun si neam lasat pagubasi data viitoare.dar e frumos imens pot spune ca neam luat de la tarabe mare sa avem amintiri.

    RăspundețiȘtergere