Barcelona: Rambla- traseu turistic

Vacanta la Barcelona: Jurnal de calatorie
Ziua 3 : 21 februarie 2011,

Dimineata asta mi-am propus sa fac un traseu turistic pe Rambla incepand din Piata Catalunya pana in Port:


Plaza Catalunya - Rambla cu  Piata La Boqueria -( Muzeul Erotic , Gran Teatre de Liceu, Muzeul de ceara toate doar exterior) - Columna lui Traian - Port Vell

Durata traseu: 2-3 ore
Cost: gratuit daca va abtineti sa nu luati nimic in Piata Boqueria :)))


Piata Catalunya, o piateta imensa, la intersectia celor mai importante strazi din Barcelona: Rambla si Passeig de Garcia, un loc deschis cu mii de porumbei, statui, flori si superbele cladiri ce o inconjoara. Zeci, uneori sute de turisti impanzesc piata, fac poze, stau pe banci, copii inalta zmei si fug ca bezmeticii dupa porumbei. Cateva gherete ambulante, un birou turistic, si el ambulant, statii de taxiuri, autocare, sightseeing, cel mai important nod de metrou! Aglomeratie din zi pana-n noapte!

Dimineata prind totusi un cadru liber :)


Intru pe Rambla si ma indrept spre Piata La Boqueria. O piata mai speciala, supranumita 'Templul gastronomiei ' (de catre un cunoscut bucatar catalan: Ferran Adria). Va-ti inchipuit vreodata cum ar arata un taram culinar de vis? Ei bine aici veti gasi unul. 
Daca la noi pietele sunt aranjate intr-un haos: hartie igenica, sapun lichid, alaturi de taraba cu rosii si spanac, ei bine in Barcelona in Mercat de la Boqueria nu! La ei fructele sunt aranjate in forme piramidale, care sa trezeasca interesul cumparatorului, toate produsele sunt proaspete si curatite periodic. Totul trebuie sa arate perfect sa te faca sa cumperi si sa incerci cat mai multe. Produsele au pret pshihologic ( cu 9 la sfarsit) sunt scoase in evidenta, clientul trebuie tratat frumos, ii dam sa guste, sa miroasa, sa incerce ..... marketing si managment  domeniul la care romanii, mai au de invatat!
Aici puteti gasi cele mai ciudate culori, arome, forme, fructe, de la clasicele banane, portocale si capsuni pana la fructe de cactus, mango, lichii, si alte fructe de care nici nu am auzit, shake-uri proaspete in combinatii interesante: cocos cu zmeura, mure, pepene galben cu ananas, cate si mai cate. Si desi poate credeti ca preturile sunt astronomice, ei bine nu! Un kg de capsuni era la 1.79 eu, 1 shake de la 2 euro (cumparat la primele standuri ) pana la 99 centi daca il iei mai pe marginea pietei. Apoi carne, carnati, jambon, fructe de mare, legume, pesti, preparate traditionale, ciocolata, bomboane, condimente ..... tot ce visati!

Pentru piata asta ii voi invidia intotdeauna pe barcelonezi!!!!








 Dupa 2 ore de gustat, sortat, baut, mancat am iesit din Piata La Boqueria unde mi-am facut abonament, mergand zilnic sa ma imbat cu mirosurile si gusturile acestei pieti. Apoi mi-am continuat drumul pe Rambla, am admirat din exterior Muzeul Erotic si Muzeul de ceara (care din pacate nu au reusit sa ma ademeneasca sa intru), si Gran Teatre de Liceu care se poate si vizita contra cost, sau sa participati la un spectacol, insa preturile nu sunt deloc prietenoase pt turisti.
Asa ca am ramas cu admiratul cladirilor pana ce am ajuns in Port.



-Bulevardul Rambla-



In Port mi-a placut! Din nou exagerat de multa lume pentru orele diminetii, unii la picnic, altii la povesti pe bancuta, grupuri de elevi probabil veniti in excursie in Barcelona ..... Gaufre cu ciocolata, standuri cu inghetata, hot-dog american, magazin alimentar ce iti vinde cosul incarcat pentru picnic cu fata de masa si sticla de vin inclusa in pret ... hmmmm ..... greu de ales. Si unde mai pui si peisajul, marea cu sutele de yaht-uri ancorate in port, faleza cu zeci de palmieri, briza marii si aerul sarat, si sa nu uitam de portul si forma lui cu un pod in stil avangardist .... hmm frumoasa Barcelona asta si inca n-am vazut nimic ....


-Port Vell-








Daca vreti sa stiti mai multe despre bulevardul Rambla, inclusiv partile mai putin frumoase cititi aici

 Citeste aici mai multe articole despre --> Spania - BARCELONA
Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu