Roma - Fantana Trevi, Pantheon, Piazza Navona

Dupa dimineata petrecuta in Roma Antica am intrat in Centrul Istoric! Fiind prima zi am vrut sa ne acomodam putin cu Roma, sa vedem centrul ca apoi zilele urmatoare sa ne putem axa pe alte parti ale orasului!

Vacanta in Roma am facut-o pe cont propriu:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~50 euro dus-intors Romania-Roma. Incercati si voi >>> AICI
 Pentru cazare ieftina la Roma va recomand  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
Inca de cand am aflat ca voi merge in Roma mi-am stabilit prioritatile:
1. Colosseum - 2. Fantana Trevi - 3. Pantheon - 4. Piazza Navona .... Toate astea pentru prima zi!
Din Piazza Venetia am luat-o printre stradute pana la Pantheon! nu am facut nici 10 minute!Aceast templu roman a fost ridicat de Imparatul Hadrian in anul 120 d.H!.Este una din putinele cladiri  care m-a impresionat datorita armoniei ce o emana si nu datorita dimensiunii. Inaltimea cladirii este egala cu diametrul ei, ceea ce o face foarte 'rotunda' si placuta! In plus este luminata natural, datorita unei deschizaturi circulare dn tavan prin care intra lumina, si apa cand ploua ... dar in podea sunt canale de scurgere! Oricum mi-ar fi placut sa vizitez Pantheonul pe ploaie, sa vad o biserica in care ploua, si nu e minune! :)
Altfel, puhoi de lume, turisti nerabdatori ce vor sa faca poze, si se imping si fac mutre de zici ca viziteaza Roma contra cronometru, nu ca nu ar fi si astfel de turisti dar parca intr-o biserica nu se cade!

-Pantheon-

Cand am iesit din Pantheon ne-am indreptat spre Piazza Navona!
Baruri, restaurante, muzica live, artisti ce picteaza, altii ce vand tablouri, statui umane, vanzatori ambulanti de suveniruri, o biserica cu o fatada superba si 3 fantani arteziene fac din Piazza Navona cea mai frumoasa si cea mai animata piateta din Roma!
Apropo cele 5 picturi si tablouri cu Roma au fost fotografiate aici :)

Desi Piazza Navona cerea sa ramanem acolo la masa de pranz, nu am putut! Era o caldura ucigatoare, si fiind un spatiu deschis simteam cum ne arde capul. Asa ca ne-am pierdut un timp pe stradute inguste uitandu-ne la meniurile restaurantelor! Pana la urma am oprit la unul pentru o portie de tortelinii delicios si ieftin (7 euro portia) servita la o masa in strada, unde de fiecare data cand trecea o motocicleta sau un biciclist trebuia sa intoarcem caruciorul ca sa incapa, dar oricum, face si asta parte din atmosfera Romei! :)

Era deja trecut de 5 cand ne-am urnit din loc spre ultimul obiectiv turistic de azi, Fantana Trevi. Am iesit pe Via Corso (bulevardul central al Romei), am mai pozat cateva cladiri impunatoare, cateva fantani arteziene, am intrat pe diverse stradute, apoi am iesit inapoi, am injurat de cateva ori multimea de oameni si troturaul foarteee ingust pe care cu greu manuiam caruciorul, apoi am trecut strada si peisajul s-a schimbat!

Deja cum ajungi mai aproape de fantana Trevi strazile sunt largi, pietonale, pe margine magazine cu suveniruri si gelaterii cu zeci de sortimente de inghetata, asta e Roma pe care o visam eu!

-Primaria din Roma-

Fantana Trevi, sau Fontana di Trevi in italiana, este cea mai mare si mai faimoasa fantana baroca din Italia, cu 25 de metri inaltime si de 19 metri in diametru! Este imensa, asa ca si comparatie as putea spune ca e cat primaria din Turda. Unii spun ca nu e cine stie ce, dar mie mi-a placut foarteee mult. E deosebita, e mare, apa curge lin, e curata, statuile deasemenea bine pastrate, nimic de zis! In plus ia ganditi-va repede cate fantani arteziene renumite mai cunoasteti??? De fantana Trevi toata lumea a auzit!
In plus este o fantana ce aduce ceva profit Italiei desi nu platesti ca sa o vezi, dar conform legendei daca arunci o moneda in fantana (trebuie sa stati cu spatele la fantana si sa aruncati moneda cu mana dreapta peste urmarul stang) o sa va intoarceti la Roma! Si astfel fundatia Caritas (fundatie caritabila) face in jur de 3000 euro, pe noapte!
Apropo de legenda am vazut multi turisti care asta fac, merg aproape de fantana se intorc su spatele arunca moneda, prietenul/prietenii fac filmulet video si gata! Unii cred ca nu inteleg frumosul, ii depaseste, sau sunt prea obisnuiti cu el datorita pliantelor si vederilor ce impanzesc orasul!

La final trebuie sa va spun ca prima zi in Roma a fost exact asa cum mi-am dorit! In plus a fost prima vacanta in care am reusit sa nu ma obosesc si ''sa nu-mi ucid piciorele'' din prima zi! :)))

Cat despre buget, obiectivele turistice din acest articol respectiv: Fantana Trevi, Pantheon si Piazza Navona au fost gratuite, masa la restaurant a fost 7 euro, o inghetata 3 euro,  pentru Colosseum am avut Roma Pass 25 euro, cu care mai avem dreptul la o intrare gratuita si inca 2 zile de circulat cu mijloacele de transport gratuit prin oras! Asta doar asa ca idee :)

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Roma (click pe titlu pentru a citi)