Trastevere, cel mai autentic cartier din Roma

In ultimul timp am lasat in urma putin jurnalul cu Roma, din doua motive:
1.pana de inspiratie (pur si simplu nu pot exprima corect ceea ce am trait in Roma, nu se leaga frazele, si dupa doua ore iese ceva din care nici eu nu inteleg mare lucru) si
2. fiindca am stat cam prost cu timpul in ultima vreme, din pacate. Dar promit sa ma revansez ...
Vacanta in Roma am facut-o pe cont propriu:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~50 euro dus-intors Romania-Roma. Incercati si voi >>> AICI
 Pentru cazare ieftina la Roma va recomand  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI

Astazi am sa va povestesc despre Trastevere, un cartier mai special al Romei ...

Trastevere este este singurul loc din Roma care a supravietuit perioadei medievale si care pastreaza si astazi o identitate locala puternica. Este cel mai autentic cartier din Roma dupa parerea mea. Acest cartier are multe de oferit, de la cazari confortabile, restaurante fermecătoare, atractii culturale, magazine de toate felurile si viata de noapte intensa.
Accesul pentru Trasteverese se face cu  trenuri, tramvaie şi autobuze. Are o staţie de tren proprie pentru a cei care vin direct de la aeroport. Dacă veniti pe jos dinspre centru traversati Tibrul pe unul din multe poduri, cartierul Trastevere fiind numit si '' Zona de peste rau''.
Exista o multime de obiective turistice care trebuie vazute atunci cand vizitati Trastevere: San Crisogono, Ponte Sisto, biserica Santa Maria in Trastevere, biserica Santa Cecilia in Trastevere, Insula Tiberina,  dealul Gianicolo ale carui clădiri au fost declarate Patrimoniu Mondial UNESCO şi multe alte locuri uimitoare.

Am ajuns in Trastevere intr-o dupa-masa tarzie, a doua zi, cand am facut turul de forta prin  cele 2 cladiri ale Muzeului Roman si eram destul de obositi asa ca am ales sa ne plimbam mai mult si sa vizitam mai putin. Am ales sa vedem bisericile, piatetele, sa stam la terasa, sa ne bucuram de atmosfera acestui cartier.
Daca vreti sa vizitati aveti grija ca obiectivele turistice sunt rasfirate si aveti nevoie de o harta buna daca nu vreti sa va pierdeti printre stradutele labirintice.Noi ne-am pierdut de nenumarate ori, uneori crezand ca e o scurtatura, alteori datoritia faptului ca pe harta nu erau trecute chiar toooatteeee stradutele si atunci cand le numaram mereu ne iesea altceva, dar pana la urma cu bunavointa localnicilor care nu au nici o problema in a te scoate la lumina, mereu am iesit pe drumul cel bun! Ne-am bucurat de acest cartier foarte mult; am vazut casele tipice ale italinilor, unele acoperite de vita-de-vie si flori, viata lor de zi cu zi, nu cea glossy si lipista de ganduri a celor pe care ii intalnesti in centru. Barbati pe motociclete si femei pedaland gratios cate o bicicleta personalizata cu flori si fundite, strazi pavate cu piatra cubica, bolovani pe care i-am injurat de cateva ori cand mi se impotmoleau rotile caruciorului.in ele. Multe cismele cu apa proaspata ca de izvor, străzi pitoreşti cu arome delicioase , o gramada de restaurante si taverne, baruri si pubu-uri, localnici ce stau la taclale cu secrete şi poveşti în fiecare colţ. Farmecul locului este incontestabil, un cartier plin de culori, cel mai populat cartier din Roma in  vremurile imperiale!

Poze cu Trastevere
( cele mai nereusite poze din Roma sunt cele cu Trastevere
fiindca nu arata nici 5% din frumusetea acestui loc si
calitatea pozelor e foarte proasta :((( dar am ales totusi cateva  )

- Strazi din Trastevere-

-Un targ handmade-

-Din biserici-

- Putin din atmosfera locului-

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Roma (click pe titlu pentru a citi)

1. frumoasă prezentare, mulţumesc
    spor la weekend :)

2. cred ca ai uitat un amanunt esential : sunt si tigani romani pe acolo. Pace tuturor.

3. mi-a placut mult Roma, are un ceva. week-end placut! pupsiki

4. Victor multumesc la fel

Costin asta nu e un amanunt esential, nici macar nu merita specificat, tiganii sunt peste tot, si asta nu inseamana sa vezi cu alti ochi un loc fiindca trec si ei pe acolo! Ar trebui sa ii amintesc in toate articolele mele fiindca i-am intalnit peste tot ....nu merita!

Multumesc, ai grija de tine :) si weekend placut

5. Da... mai ales in zona de langa Tibru, pe langa Piazza in Piscinula si-a pastrat Trastevere caracterul medieval, in rest, mie mi s-a parut mai mult proletar decat medieval. Vineri si sambata seara vedeai in fata multor case, simplute, cate o masinuta (gen Fiat Punto) sau un scuter, un om pe un scaun de plastic si un catel pe picioarele dinapoi. Stateau si se uitau la turisti.
    Stradute cu case medievale mai gasesti si in partea ailalta a Tibrului, in ghetou.

6. Nu cred ca e vorba de lipsa de inspiratie, Alicee.
    E o reactie pe care am constatat-o si la mine : cel mai greu mi-e sa vorbesc despre lucrurile / oamenii care-mi sunt cel mai dragi, parca atat de fericita ma fac incat mereu am senzatia ca m-as face de rusine cu orice as spune despre ele / ei.
    Tu chiar ai o pasiune pentru Italia, probabil asa cum am eu pentru Franta.
    Se simte, de asta poti fii sigura !

7. interesant! trebuie vizitat! multumum :)
    weekend fain!

8. Citind aici, mai văd şi eu măcar cu ochii minţii ce nu am văzut la Roma cu privirea directă. Mulţumesc Aliceee, tare mă bucur că te-am descoperit!

9. Ioana ai dreptate, are cumva iz de sat, dar si asta e un farmec aparte pentru un oras atat de agitat si aglomerat ca Roma

Mihaela in general mi-e usor sa vb despre locurile care imi plac mult, practic vorbele vin de la sine, dar in ultima perioada nu e asa, sunt si obosita, fara chef, cred ca am nevoie de o pauza, dar nu imi doresc sa o iau ....

10. Carmen ms deasemenea

George ai fost la Roma?

Tibi multumesc! se poate ca intr-o zi o sa vezi pe viu, Roma e la 1 ora cu avionul de noi, preturi sub 100ron/segment, nu e chiar o avere sa mergi acolo! :) Nu e ca Bora-Bora sau Miami :)

11. plec pe 4 octombrie la Roma si am gasit cazare chiar in Trastevere...multumesc ca ai zugravit asa frumos cartierul

12. Multumesc Maia pentru vizita! Daca vei sta in Trastevere sigur vei avea o super vacanta!

Ma bucur ca am gasit aceasta descriere a locului.Recent am auzit de acest loc si nu stiam daca merita sau nu...pare interesant!

14. Anonim merita sa te plimbi, e superb, mai ales vara! Iarna nu stiu ...

Cat costa bijuteriile handmade??