Vatican - Basilica di San Pietro

Azi am sa incerc sa va fac cunoscut Vaticanul si Basilica di San Pietro, 2 bucatele mici din Italia ...

A treia zi am inceput-o intr-un loc special din lume si anume la Vatican! Italia e 2 in 1, adica are 2 tari intr-una singura, Italia+Vatican! Si daca tot am ajuns la Roma ar fi fost mare pacat sa nu mergem sa il vedem!

Vacanta in Roma am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~50 euro dus-intors Romania-Roma. Incercati si voi >>> AICI 
 Pentru cazare ieftina la Roma va recomand  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
Vatican - Roma Papilor

*Statul este amplasat in inima Romei (Italia)

* Statul Vatican reprezinta centrul de comanda suprem al catolicilor din lumea intreaga. Catolicismul este religia cu cei mai multi adepti de pe glob(950 mil de persoane, 1994).

*Vatican este cel mai mic stat din lume (are 0.44 km)

*Are 750 localnici din care 400 au cetatenia statului Vatican

 Acest stat inconjurat de ziduri, capitala Bisericii Catolice, dispune de un patrimoniu artistic si cutural inestimabil, care atrege anual milioane de turisti din intreaga lume.  
Daca ajungeti la Vatican si aveti timp ar trebui sa vedeti Basilica San Pitro si Muzeul Vatican ca obiective must See! Ca sa intrati in Vatican nu va trebuie nimic, adica doar voi veti sti ca sunteti acolo, ca altfel nu va controleaza nimeni, nu platiti nimic! Basilica San Piedro e gratuita, Muzeul Vatican costa 15 euro si pregatiti-va sa va petreceti aici aproape o zi intreaga Are in jur de 1400 de camere, capele si galerii. Cea mai importanta este Capela Sixtina (sec. 15-16 , cu picturi de Michelangelo) !



Basilica di San Pietro (Biserica Sfantu Petru)

Noi fiind cu copilul am ales sa vedem doar Basilica di San Pietro! Aceasta este cea mai mare biserica din lume, iar proportiile ei sunt ametitoare: acopera circa 15000 m2, se intinde pe 194 m in lungime, cupola e la 130 m inaltime si e una din cele mai frumoase cupole din lume! Interiorul,  are nu mai putin de 45 de altare, este decorat de lucrarile multor artisti faimosi. Unele dintre cele mai importante lucrari din biserica sunt “Pieta” de Michelangelo, altarul papal de Bernini, Tronul Sfantului Petru tot de Bernini si Monumentul Stuarzilor de catre Canova.


Dupa cum ziceam se intra gratis, coada e mare (dupa cum se vede) dar sunt multe porti de intrare


Dupa nici 10 minute ne indreptam spre interiorul Bisericii


Poze din interior


Puricii aceia din departare sunt oamenii, asta asa ca sa vedeti dimensiunea bisericii


Tronul pe care il poti vedea doar de la distanta
(in urma unei donatii babane probabil te lasa sa treci, ca pe D-le din imagine)


Inapoi afara dupa 2 ore! si mai aveam ce vedea daca Kari nu incepuse sa fie obosit si agitat


😍 Apreciez comentariile voastre 😍 

 Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Roma (click pe titlu pentru a citi)


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

13 comentarii:

  1. Foarte frumos, abia astept sa ajung si eu acolo.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. superb , sper sa ajungggg !!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. In Italia mai e un stat micut, San Marino, langa Rimini.

    Despre bazilica ce sa spun? ...ca e mare, cum bine ai punctat. Fireste, cupola in care n-am reusit sa urc, desi ma falesc cu 3 sejururi la Roma, e impresionanta.
    Fatada imi place si ea, nu ca ar fi printre preferatele mele, dar merge, mai ales cu tot ansamblul acela ce inseamna Piazza San Pietro.
    Interiorul nu-mi place, e un amestec ostentativ de stiluri, de ornamente, statui si Pieta se pierde prin imensitatile alea, ii sedea mult mai bine intr-o bijuterie de biserica micuta.

    Auziti, imi explica si mie cineva ce-i cu culoarul ala central, de la intrarea in bazilica si pana spre altar, de ce-i ingradit, e sfant si nu-i de tot muritorul, sau ce?

    RăspundețiȘtergere
  4. Xenia, multa bafta

    Coco iti doresc din tot sufletul sa ajungi :)

    Ioana, da stiam si de San Marino ...
    Culoar din acela este si in Notre Dame si in Catedrala Eulalia din Barcelona este ceva si mai si, ingradit cu pereti ..... Probabil sunt deschise publicului doar in zilele speciale: Inviere, Craciun, etccc

    RăspundețiȘtergere
  5. Am vizitat Bazilica San Pietro acum sapte ani, m-a impresionat mult dar in acelasi timp ma simteam acasa, poate si pentru faptul ca stiam multe despre ea dar si pentru ca am urmarit multe transmisii de la Vatican.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe mine Vaticanul m-a lasat cam rece si cum spunea Ioana mai sus, mi s-a parut un amestec de stiluri destul de ostentativ, mai ales dupa ce-am calcat pe insemne zodiacale in piata. Baldachinul in schimb, este superb.

    RăspundețiȘtergere
  7. Impresionante constructiile Romei, Alicee, daca s-ar ivi ocazia, te-ai intoarece sa vezi si Muzeul Vaticanului? Banuiesc ca regreti ca nu l-ai vizitat...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu este sfant culoarul. :)
    Duce spre un pasaj secret despre care lumea de la Vatican crede ca s-a uitat. Face legatura pe sub pamant cu Castelul Sant Angelo.

    Sunt lucruri "sfinte" de evadare din cele sfinte!

    Cine este interesat de adevar sa intre pe google maps si sa vada vaticanul de deasupra si pana la Castelul Sant Angelo (Castelul Sant Angelo pare o cheie impreuna cu drumul "sfant" catre Vatican, iar Vaticanul gaura cheii) :D Si apoi sa-mi spuneti cum vi se pare

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte frumos.eu am fost de mai multe ori acolo,de fapt in aproape toata italia. xxx

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos! Prin intermediul tau apuc sa cunosc si Italia. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Si cand ma gandesc ca nu am calatorit niciodata in afara tarii...
    Sper sa ajung la Roma anul viitor. :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Marycix cred ca daca as ajunge si eu inca o data acolo as gasi Vaticanul foarte familiar :)

    Angela, mie mi-a placut, sa zicem ca nu am asa gusturi rafinate fata de arta si in plus imi place dezordinea :)

    Nice nu cred ca as intra sa il vad .... m-am saturat de muzee de arta, acum caut altceva .... daca m-as duce ar fi doar pt Capela Sixtina

    RăspundețiȘtergere
  13. Raphaelly eu nu sunt asa curioasa de astfel de chestii secrete, sa ramana mai bine secrete pt mine ....

    Modnitza ... eu mai am Nordul si Sicilia, Sardinia

    Si eu invat multe datorita blogului :)

    Dani mult succces, in Roma se ajunge usor si ieftin

    RăspundețiȘtergere