Impresii Roma

Vacanta la Roma a fost scurta, mai exact 3 zile si o dimineata, asa ca nu am avut timp sa fac tot ce mi-am propus si nici pe departe tot ce mi-as fi dorit sa vad din acest imens Muzeu in Aer Liber dar a fost destul cat sa imi fac o impresie.


Vacanta in Roma am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~50 euro dus-intors Romania-Roma. Incercati si voi >>> AICI 
 Pentru cazare ieftina la Roma va recomand  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
1. Pt mine Roma este un amalgam de opere de arta!
Ceea ce nu e nici bine nici rau. Mi-au placut in mod deosebit fantanile arteziene! Mi-au placut foarte multe bisericile atat din exterior cat si in interior, si nu in ultimul rand piatetele, incepand cu Pizza Navona si terminand cu Scarile Spaniole sau Piazza del Popolo! Pe de alta parte e un oras obositor. E un oras prea incarcat pentru gustul meu! Cu multa istorie e drept, dar pt mine, care nu sunt pasionata prea mult de trecut, aceasta latura nu ma da pe spate! Partea antica nu am inteles-o prea mult dar nici nu m-am straduit sa o fac. Colosseum-ul merita vazut intr-o viata si ma bucur ca l-am vazut, macar 1 din cele 7 minuni ale lumii! dar doar in acest sens ... Cat despre arta mi-a placut Muzeul National Roman! mai exact camerele si cum e amenajat, unele sculpturi mai elaborate si mai putin cele cateva sute de capete ale imparatilor romani! In fine,cred ca pentru a aprecia Roma la adevarata valoare trebuie sa te intereseze arta si istoria un pic mai mult decat un amator iubitor de frumos!



2. Roma este un taram culinar tursitic si mai putin autentic
Din pacate! In Roma nu am gasit nimic din tavernele italiene ce le stiam eu! Doar in cartierul Trastevere. In rest restaurante orientate catre turisti, cu portii mici si preturi normale. Macar atat. Asa orientativ preturile incep de la 6-7 euro la paste si pizza. Trebuie sa stiti ca la ei pastele sunt aperitiv si portiile ca atare. Foarte rar am gasit paste la primi plato si si mai rar am primit o portie de paste cu care sa ma satur! :( Asta nu doar in Roma ci in toata Italia!
Inghetata totusi nu au transformat-o pt turisti asa ca e buna, delicioasa chiar! 3 cupe 1 euro jumate! si cele 3 cupe pot fi considerate o cina! atat sunt de mari
Partea buna e ca nu trebuie sa dati bani pe apa, ca e plin de cismele cu apa potabila (si buna)! preturile la magazinele alimentare erau mici dar sunt putine supermarket-uri (pont este unul exact peste drum de Biserica Santa Maria Maggiore (statia metro Termini), magazine alimentare ce sunt prin centru au preturi mari! Mancare ieftina gasiti tot aici (statia Termini), cum iesiti de la metro si coborati pe stradute e plin de fast food -uri si restaurante chinezesti, turcesti, libaneze etccc Portii de la 3-4 euro in sus, dar pe saturate! 
Daca vreti mancare autentica intr-un cartier autentic va sugerez sa mergeti in Trastevere (preturi normale)!


3. In Roma e destul de aiurea cu mijloacele de transport! in centru
Au 2 trasee de metro pe centru (linia albastra si cea rosie) dar care din pacate acopera destul de putin din oras! Inteleg ca e centru istoric, ca poate orasul a fost proiectat intr-un fel si a devenit altceva s-au ca metroul a fost facut dupa aceea dar nu inteleg de ce sistemul de autobuze nu este explicat concret pt turisti! Statiile de autobuz deabia le deosebesti (este un stalp cu nr ce trec pe acolo) binenteles fara directii si culmea ajung in statie si uneori nu opresc! De multe ori statia e un trotuar ingust pe care deabia ai loc sa stai .... fara carucior, probabil cei care au proiectat statiile sau le-au ales acolo nu au copii!!

4. In Roma poti sa vb romaneste
Chiar inainte sa plec era o disputa pe un forum daca poti sa nu sa vb romaneste in Roma! Fiindca nu stiu ce italian i-a dat la romanca in cap la metrou! 
Sincer eu am vb romaneste peste tot pe unde am fost si niciodata nu mi-am pus problema asta. Italienii sau celelalte natii ce erau in jurul meu nu am simtit ca s-ar uita altfel la mine! Nu mi-e rusine ca sunt romanca, mi-e rusine cu unii romani ce ne reprezinta tara pe acolo, mai ales de cei cu care interactionam in metrouri si in statiile de metro (si aici nu vb doar de tigani) ci si de romani muncitori dar pe care cand ii auzi ti-ai fi dorit sa nu intelegi romaneste! Vocabular de mahala! ma bucur ca copilul meu era mic si nu intelegea ce si cum ...
Am vazut si romani travestiti ce se dadeau in spectacol pe strada, am vazut zeci de cersetori, am vazut romani beti ce se pisau pe vestigiile romane! 
Scuzati-ma dar unii chiar merita cate o mica 'atentionare' pt a se trezi la realitate! fie el roman sau alta natie! 
Binenteles ca uneori poti sa o iei in bot si sa nu fii tu de vina, dar cred ca asta tine mai mult de destin si mai putin de ce limba vb pe strada. Poate oi fi eu naiva si nu pot sa cred in asemenea gesturi de rasism, poate traiesc in lumea mea care e la cateva mii de km de Roma si nu inteleg, dar sper sa am dreptate!

5. Mi-a placut la Roma dar nu cred ca m-as intoarce in mod special aici
Mi-a placut in Roma!chiar mi-a placut! dar nu m-as intoarce neaparat aici! Am vazut cea mai frumoasa fantana arteziana din lume, fantana Trevi, am vazut Colosseumul, Phanteonul, Vaticanul, m-am plimbat prin cartierul Trastevere, am stat la un camping de 5 stele si asta nu voi uita niciodata! a fost bine, daca ajungeam in Tivoli (desi nu e Roma) ar fi fost chiar perfect! A fost ieftin ( am platit 75 euro pe 5 nopti, am luat Roma Pass cu 25 euro si ce am mai cheltuit pe mancare, per total undeva la 600 ron) a meritat! 
Dar ... nu tin neaparat sa vad toata Roma, asa ca pe viitor voi da  prioritate unui alt oras!


😍 Apreciez comentariile voastre 😍 

 Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Roma (click pe titlu pentru a citi)


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

26 de comentarii:

  1. ei, şi nu ai avut de pătimit deloc de pe urma ...ţiganilor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim6:57 p.m.

    Mai.. asta-i soarta monumentelor, vestigiilor si statuilor. Cand nu le noroceste porumbelul, le boteaza cainele si masculul uman (indiferent de natie). Iar alea romane au fost cu siguranta botezate inca din antichitate ca betivii nu-s inventie moderna, sunt obisnuite si rezistente. E totusi oras modern, locuit, nu e muzeu in aer liber (gen Knosos). Atat timp cat locuiesc oameni in el, "sacrilegii" se intampla :D. Imi place insa stilul relaxat in care pui problema insa. Asta era exact si ideea mea. E un oras grozav, dar nu-i buricul universului si nici perfect nu-i.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  3. Rory nu! inca nu am avut de patimit de pe urma lor niciodata si sper sa nici nu o patesc prea curand! :)

    Vladimir stiu ca sunt obiceiuri vechi dar de la secolul nostru ma astept la putin mai multa educatie si bun simt!
    Pt mine chiar daca e locuit tot muzeu ramane, lucrurile frumoase nu ar trebui sa fie stirbite de oameni! Din contra ar trebui evidentiate! cred ca cei din Roma traiesc intr-un decor de vis (nici n-as putea compara vreodata o plimbare prin Cluj-Turda-Bucuresti) cu o plimbare prin Roma, deci cred ca pot da si ei mai mult de la ei (ma refer din punct de vedere arhitectural, bogatia de opere de arta de la fiecare colt )dar binenteles ca multe natii ajung acolo pt un trai mai bun si nu vad ce ii inconjoara, ignora, sau poate nu au fost educati in acest sens :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim7:28 p.m.

    In opinia mea oamenii din secolul asta si cel trecut sunt mai putin educati in privinta "relatiilor stradale" si interactiei sociale decat cei din secolele 18-19. Educatia de masa standardizata lasa automat pe dinafara o multime de persoane. In secolele 18-19 aveau tutori, iar cei care nu-si permiteau, nu aveau nici posiblitatea sa migreze/viziteze, asadar daunele erau minore. Pe de alta parte poti avea educatie de print, daca esti beat si in nevoie nu prea mai conteaza cati tutori ai avut si cei scoli ai urmat. Prin urmare eu n-am pretentii de la nimeni, toti suntem oameni. Si din pacate asta e soarta monumentelor si civilizatiilor. Musulmanii au spulberat ce-a mai ramas din Babilon, crestinii au distrus civilizatiile din America de Sud, romanii au ars biblioteca din Aleksandria si tot asa... Un monument rezista cat rezista. Bine-nteles facem eforturi sa le protejam cat se poate, dar in final trebuie sa reziste factorului uman din oras. Si-s absolut de acord: in Roma, in particular, trebuie sa fie foarte dificil :). Si mai cred ca romanii get beget sunt la fel de vandali ca cei care vin doar ca sa munceasca acolo.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  5. si totusi...vreau sa vad Roma...! abia astept ! am prieteni la Roma dar nu ma invrednicesc sa ajung !

    RăspundețiȘtergere
  6. Vladimir ai dreptate, suntem diferiti cu idei diferite. Totusi e pacat sa se permita sa se distruga parti dintr-un asemenea oras. :)

    Coco cu putin curaj poti ajunge oriunde, in plus Roma e doar la o aruncatura de bat

    RăspundețiȘtergere
  7. am fost de multe ori si imi place . te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Mde...Impresiile mele de la Roma sunt mai vaste si mai ...cenusii ! Uite aici http://www.lecturirecenzate.ro/2011/06/12/calatorie-la-roma-1-agentia-omnia/

    Ai un ping la Zinnaida's ART Club !

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu nu prea am luat autobuze in centru, doar din centru pana la hotel. Si mie mi s-a parut un pic ciudat dar m-am descurcat. Dupa ce nu a oprit primul autobuz cand noi stateam in statie am aflat si noi ca trebuie sa le faci cu mana :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Apropo de mijloacele de transport, noi la Roma am mers aproape numai pe jos :-))) Parca am luat si metroul o data sau de doua ori, dar in rest am tocit opincutele :-P

    RăspundețiȘtergere
  11. In opinia mea, Roma e, totusi, buricul pamantului, "caput mundi" cum i se spunea din antichitate. Nicaieri, in niciun oras n-o sa mai intalnesti atatea capodopere ale artei si arhitecturii si atata vestigii istorice din perioade cruciale ale existentei omenirii. Si asta pentru ca a fost capitala imperiului roman si apoi centrul papalitatii, timp de secole.

    Dar, daca nu te atrage nici istoria, nici arta, nici arhitectura si nu ai nici curiozitate sau dorinta de cunostere inspre aceste lucruri, o excursie la Roma poate fi frustranta sau in orice caz nu de neuitat.

    O problema mai dificila ar putea fi alegerea obiectivelor. Pentru ca, doar in centrul Romei, monument UNESCO, exist 900 de biserici. Ce faci? mergi la pas si intri in care iti ies in cale, sau cum? In opinia mea, vizita la Roma trebuie sa inceapa cu o buna documentare anterioara. La fel si in privinta muzeelor si a galeriilor de arta, exista unele esentiale si altele mai putin importante, sigur ca in orice muzeu poti gasi ceva interesant de vazut, fiecare merita vizitat, dar ar trebui sa fim constienti de o anumita ierarhie intre ele.

    Experienta mea culinara la Roma e destul de limitata, eu ma hranesc cu arhitectura si arta, mai ales. Totusi, sa stii ca sunt si locuri unde mananci portii imense de paste cu 4,5 euro, undeva pe Corso, Auto-express parca ii zicea localului.

    Ma mir de ceea ce spui tu despre transportul cu autobuzul, in fiecare statie din care am luat un autobuz era trecuta pt. fiecare linie directia si statiile ulterioare.

    Ceea ce admir la tine Alicee e sinceritatea, fata de noi si fata de tine insati, imi place ca nu esti din genul caruia nu-i place Roma pt. ca e murdara.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumim pentru concluzii, Aliceee. Eu am vazut multe orase europene prin ochii parintilor mei(am acasa foarte multe poze facute de ei), iar mama a declarat Roma cel mai frumos oras al Europei. De ce sa nu o cred? :D

    RăspundețiȘtergere
  13. @Ioana: hehehehehe, stimata doamna, de aceea imi place mie de dumneavoastra, sunteti consecventa!
    Ati fost extrem de clara: prin Roma trece axa Universului, Roma e perfecta si n-are nici o bubita, si daca totusi esti baiat rau intentionat, vezi o bubita si nu poti sa-ti reprimi deranjul, atunci esti un incult nedrept si materialist care nu inspira arta si expira arhitectura. Mi-e clar? Am rezumat corect? :D Vedeti, am inteles ideea si cum va spuneam si in ultimul comentariu despre Roma va dau atat de totala dreptate ca si daca ajungeti sa va schimbati opinia (cand veti apuca sa va largiti aria de vizite Europene), eu tot dreptate va dau! Am spus si ma tin de cuvant!
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  14. Modniza poate voi mai ajunge si eu pe acolo, nu se stie niciodata! Atunci voi apuca sa vad tot :)

    Zina se pare ca ai avut ghinion cu alegerea agentiei si in general cu toata vacanta la Roma :((( pacat sa aud asta

    Ioana si eu m-as fi plimbat numai pe jos dar pe mama nu o pot duce atat de mult! In plus mai urmau 7 zile de vacanta si e greu sa tii pasul asa timp de 12 zile! Am invatat ca uneori trebuie sa iei mijloace de transport daca vrei sa te tina picioarele si spatele pana la sf vacantei :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ioana am citit parerea ta si din celelalte comentarii :). Stiu cat de mult iti place Roma. Eu sunt fecioara, o fira analitica careia nu ii scapa usor anumite detalii :). Fiecare oras are plusuri si minusuri si eu in toate descrierile si opiniile ce le-am postat pe blog am scris obiectiv, din punctul meu de vedere cum stau lucrurile! inca nu s-a gasit un loc (oras sau nu) care sa imi placa intru totul, e drept ca unele imi plac mai mult decat altele ....
    Roma am zis ca mi-a placut (si m-am dus cu program) dar nu foarte elaborat pt ca stateam asa putin si cu familia, copilul nu poti intra la muzeu atata, deci am vazut si eu ce era mai important in ierarhia mea. Normal ca daca voi mai ajunge la Roma as mai avea destule de vazut si sper ca intr-o zi sa ma surprinda destinul si sa ma arunci inapoi in acest oras. :)
    Cat despre gunoaie, dupa ce stai 7 luni in Maroc si 23 de ani in Romania, putine te mai impresioneaza :). Roma nu exceleaza in curatenie, dar daca e sa compar cu Genova sau Napoli, e lux!

    RăspundețiȘtergere
  16. Nice Roma e un oras frumos, nu pot sa contest asta dar .... nu e cel mai frumos pt mine! Inca nu am descoperit acel oras ... inca mai caut!
    Dar daca ar fi sa raspund acum, te-as surpinde spunand Brugge. Pt mine un oras frumos inseamna acolo unde ma simt eu cel mai bine, trecand peste muzee si obiective turistice ... frumos pt mine nu are legatura cu asta ci doar cu arhitectura, atmosfera, si oamenii de pe strazi!

    RăspundețiȘtergere
  17. Aliceee, Bruges e orasul meu de suflet, cel pe care eu l-am declarat de atatea ori prin comentarii si articole pe blog cel mai frumos din Europa. Si eu m-am simtit acolo intr-un fel anume, in plus ador stilul flamand.

    RăspundețiȘtergere
  18. Wow, cum ai gasit preturile astea asa avantajoase?!

    RăspundețiȘtergere
  19. Nice inseamana ca avem aceeleasi gusturi! :), ceea ce nu ma mira

    Ana despre camping am scris alataieri (gasesti articolul pe prima pagina), roma pass atata costa tot timpul, mancarea nu e scumpa si nici avionul! Am mers pe cont propriu, si nu m-am intins mai mult decat mi-a fost plapuma:)

    RăspundețiȘtergere
  20. @vraji, de la ce am spus eu pana la ce ai rezumat tu e cale lunga, nu ma pot decide: tu ori incerci sa manipulezi ori nu le prea ai cu logica.
    Una e sa spui despre Roma ca mai are si cate un cusur(bobita) si alta e sa spui atat: "Roma e un oras murdar si galagios".

    Am vizitat si orase din Franta, Anglia, Germania, Austria, Cehia, Ungaria. Roma nu e orasul meu preferat nici macar in Italia, dar nicaieri nu am intalnit o asa mare concentratie de arhitectura si arta exceptionala. Iar in arta si arhitectura preferintele mele se indrepta spre alte stiluri decat cele intalnite in Roma. Si totusi, Roma e unica si exceptionala, n-are egal.

    Nu m-am gandit ca ai fi incult sau materialist, cum nici despre mine nu cred ca-s culta sau idealista.
    Ca-ti place de mine e problema ta, mie nu-mi place de tine.

    Alicee, poate ar fi interesant sa scrii o postare sa ne intrebi, sau sa faci un poll cu ce ne place, ce cautam, ce asteptari avem de la un oras pe care decidem sa-l vizitam? ca de aici cred ca vin polemicile. Pentru mine curatenia sau zgomotul unui oras in care stau 3-5-10zile inseamna zero, eu, decat sa vizitez un oras pentru ca e curat si nezgomotos, mai bine stau acasa si dorm.

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim5:27 p.m.

    Cum spuneam si cum voi spune mereu: aveti dreptate, bine-nteles!
    Ma bucur imens ca nu va plac, m-as fi ingrijorat cumplit si mi-as fi pus probleme serioase daca m-ati fi admirat sau placut in cel mai mic fel :). Mie in schimb imi sunteti simpatica si ma distreaza teribil entuziasmul (ca sa nu zic "fanatismul" ca suna periorativ :P) cu care scrieti si capacitatea de a ignora fatis orice argument care contravine ideilor dumneavoastra. Cam in acelasi stil in care ma amuza, de altfel, orice fundamentalist inofensiv. Atat timp cat nu va puteti impune convingerile asupra celor din jur, e totul foarte simpatic si dragut. Si nu puteti.
    Cu simpatie,
    Vladimir
    P.S. Si cu asta Aliceee promit ca termin, nu-i mai raspund doamnei ci ma rezum strict la subiect. Imi cer scuze ca am abatut de la idee discutiile.

    RăspundețiȘtergere
  22. Ioana promit sa pun problema asta intr-un articol de tipul de tip Discutii turistice! Sunt si eu curioasa asa ca e o idee buna :)

    Vladimir pe mine nu ma deranjeaza cat timp nu vb urat ci va aparati ideile si convingerile!

    RăspundețiȘtergere
  23. Anonim8:17 p.m.

    Nu, nicio grija, n-as vorbi niciodata urat unei femei. Injuratul este inutil, exista mijloace mai eficiente de a-mi face cunoscuta parerea :). Pe care le aplic :D. Deci, din nou, fara griji, nu as sari nici o data calul in limbaj cu o doamna.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  24. Ah...Roma..aici am luat contact cu Italia si m-am si indragostit iremediabil de oras. Trecand peste bogatia arhitecturala care pe mine m-a coplesit, ceea ce m-a fermecat a fost energia orasului. Este foarte viu si plin de energie pozitiva, cel putin asa il simt eu :D. In noptile de vara de luni pana duminica orasul nu doarme, oamenii par a fi pe un alt fus orar, lucru care ma face sa ma intreb mereu: de unde isi iau seva?

    Cu mancarea in Roma este tricky, intr-adevar este de evitat centrul si cautat un local intr-o zona nefrecventata de turisti, unde garantat vei manca bine. Fiind un oras care traieste mainly din turism si luand in considerare si latura italienilor inclinata spre a te fraieri, daca nu esti informat risti sa platesti o carca de bani si sa mananci si prost. Dar solutii pentru asta sunt: cautat niste recenzii de locuri faine inainte, cerut recomandari de la localnici etc.

    In ROma ca in toate orasele italiene poti sa vorbesti romana linistit, cel mult iti vei lua niste priviri neprietenoase, dar riscul este minim daca esti turist. Asta cu nevorbitul limbii romane in Roma sau alte parti este gargara: cati italieni stiu sa identifice limba romana daca o aud? Nu foarte multi. Mai degraba identifica nationalitatea interlocutorului cand acesta incearca sa se exprime in limba lui Dante, datorita accentului sau erorilor tipice ale romanilor.

    RăspundețiȘtergere
  25. I didn't get anything that you wrote, but enjoyed the picture nevertheless :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Toate drumurile duc la Roma...s-au mai schimbat cumva lucrurile in ziua de astazi insa din punct de vedere istoric, al influentei in arta, si al modului cum au schimbat stilul de viata romanii, din Europa pana in Africa si Orientul mijlociu si astazi putem spune, cel putin tinand cont de mentiunile ghizilor, ca "toate drumurile duc la Roma" si la...Vatican -acolo este punctul terminus pentru catolici :) Unele lucruri nu se schimba niciodata...din punct de vedere religios putem discuta de trei referinte: Ierusalim, Vatican si Meca

    RăspundețiȘtergere