Roma - final de jurnal de calatorie

Jurnalul de calatorie cu Roma l-am scris foarte greu. Nu fiindca Roma nu mi-ar fi placut sau fiindca nu as avea nimic de spus despre ea, dar pur si simplu am lapsusuri in ceea ce priveste programul! Pozele nu ma ajuta fiindca sunt proaste (probabil cel mai prost folder din punct de vedere fotografic e cel cu Roma) nu stiu de ce! Nu am reusit sa scot nimic din frumusetea acestui oras. Pozele sunt cumva fortate si nu arata nimic din atmosfera orasului. :(( Probabil din cauza ca eram cu copilul, primele zile de vacanta si inca nu ma puteam relaxa si nu puteam sa fiu atenta atat la oras cat si la mama, sotul si copilul care imi captau atentia non-stop. Sa zicem ca nu am stat bine cu atentia distributiva :)

Asadar ultima zi am inceput-o cu greu fiindca lui Kari ii era somn si nu e chip sa il trezesti daca nu vrea. Asa ca el a facut programul. Am iesit dupa 10 am. Pana am ajuns in oras era deja 11. Ceea ce speram eu ca vom fenta (coada de la San Pietro) normal ca s-a naruit! Ne-am dat jos la statia de metro Ottaviano (cea mai apropiata de Vatican) la o straduta distanta de piata San Pietro! Strada era foarte aglomerata dupa cum reiese din poza de mai jos :(


In Piata San Pietro erau multi turisti dar din cauza dimensiunii nu se vede. Ceea ce e bine ca ar fi pacat sa te simti sufocat intr-un loc ca acesta. Pentru cei ce nu stiu aici tine Papa slujbele. Probabil atunci e mare de oameni ....
Am intrat in Catedrala San Pietro (cea mai mare din lume) despre care am scris mai pe larg saptamanile trecute: Click aici





Am petrecut destul de mult timp aici si Kari era deja suparat si agitat (pe semne ca la copii nu le plac bisericile si atfel de locuri inchise) dar cand si-a pierdut si masinuta cea rosie a devenit de-a dreptul nervos! Nu ii mai convenea nimic, nu vroia nici in carucior dar nici afara, vroia sa manance dar nici aia, nici cealalta, vroia tot ce vedea la alti copii de pe strada, ok, am experimentat si partea nasoala a excursiei cu copii! Probabil nu si-a facut nici somnul si toate astea au venit ca si surplus!
Ideea era sa mergem in Tivoli sa vedea Villa Adriana si Villa d'Est dar programul cu copilul pica fiindca nu era cum sa il ducem cu autocarul si sa fie cuminte, plus ca acolo Villa d'Est e cu scari, asa ca daca nu vrea sa participe nu avem cum sa il ducem in carucior iar in brate ar fi fost un chin, asa ca ne-am razgandit si am ramas in Roma. Am trecut peste Tibru prin fata la Castelul Angello (podul m-a impresionat mai tare :))) ) si am gasit o terasa unde am comandat niste paste (foarte bune)!



Am fost cu copilul in ceva parc, am intrat pe la magazinele cu suveniruri (cautam cadou bisericesc la bunica) si sa ii fac o bucurie si mamei mele dupa care ne-am despartit. Sotul meu a plecat sa cumpere de mancare pentru cina si apoi acasa cu copilul, iar eu cu mama ne-am mai plimbat putin prin oras! Printre altele am ajuns in Piata del Popolo care mi-a placut mult (mai ales ca era deja seara si erau tot felul de cantareti si artisti stradali care faceau spectacol)!
Ceea ce mi s-a parut si mai interesant sunt cele 2 biserici gemene in care am intrat! In ambele se tinea slujba de seara! Prima era plinaaaa ochi, cealalta era goala! Nu am inteles niciodata de ce :))

Am urcat si noi sus acolo pe terasa (Parcul Bourghese) de unde se vede frumos luminata Roma


Bisericile gemene


Artisti stradali



Panorama cu Roma (Piata del Popolo in prin plan)



si Catedrala San Pietro luminata


In drum spre metro si apoi spre casa am stationat pe Scarile Spaniole si am mancat o felie de pizza cu creveti, cea mai buna pizza mancata in Italia pana acum! Nu era pizza aceea cu blat subtire cu sos de rosii si mozzarela ...  o pizza mai neobisnuita cu rucola si creveti .... dar absolut delicioasa! Nici nu stiu sigur daca e dupa reteta italiana ca altundeva nu am mai gasit :((

Citeste tot jurnalul de calatorie cu Roma aici -> Italia


Daca vreti sa stiti primii ponturi despre calatorii va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

24 de comentarii:

  1. stiu ca ma repet, dar mie Roma nu mi-a placut in mod deosebit. si nu stiu de ce. mi s-a parut murdara, prea zgomotoasa... au fost si niste momente absolut superbe acolo, dar... cred ca nu am prins cu adevarat savoarea acestui oras, asa cum au identitificat-o prieteni de-ai mei.

    RăspundețiȘtergere
  2. hai ca sunt frumoase pozele...abia astept sa ajung si eu , am fost in Italia doar in nord !

    RăspundețiȘtergere
  3. In Roma n-am ajuns inca, desi ar fi destul de accesibil de fiecare data cand ne gandim la vacante si orase de vizitat, Roma este pe lista dar niciodata pe primul loc. Cumva cred ca ne-au speriat si colegii, foarte multi dintre ei italieni, care ne-au descris Roma ca fiind un oras extrem de galacios "care nu doarme niciodata" si extrem de aglomerat. Si Parisul este foarte aglomerat, dar noi mergem iarna-primavara in extra-sezon si este foarte placut, in Roma nu prea exista extra-sezon :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei lasa, pentru o prima intalnire cu Roma si gandind ca ai fost cu familia si copil mic, ajunge.

    Sa stii ca cele doua biserici din Piazza del Popolo nu-s chiar gemene, desi par.
    Roma, pentru mine e cea mai mare colectie de arta si arhitectura de exceptie, adunate intr-un oras. Cui ii place arta si arhitectura, nu are cum sa nu-i placa la Roma.
    Nu e nici mai zgomotos, nici mai murdar ca altele.

    RăspundețiȘtergere
  5. mereu imi aduci aminte de Roma :); ma melancolizez pt ca mi s-a facut iar dor

    RăspundețiȘtergere
  6. Zazuza suntem diferiti :) conteaza mult si starea de spirit, circumstantele, cate zile stai, etc! e normal sa nu ni se potriveasca toate locurile! si eu daca ar fi sa pun Roma intr-un top al oraselor ce le-am vazut in Italia nu va fi in nici un caz in fruntea listei :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim5:24 p.m.

    Daca macar aduce cu restul Italiei si atunci nu are cum sa nu fie murdar. Adaugand la asta ca este populat de italieni e clar ca e si mai zgomotos decat standardul. Respectivii sunt genetic incapabili sa sa vorbeasca incet. Acum bine-nteles conteaza unde traseaza fiecare media si cu gen de alte tari se face comparatia. Eu tind sa compar cu tarile germanice si cele din nord si atunci cat am vazut din Italia si am vazut destul de mult, mi s-a parut si zgomotos si peste medie de murdar si janghinos. Imi inchipui ca si Zazuza sau Kadia compara cu acelasi standard ca si mine. Daca comparatia se face cu Spania, Grecia sau SUA atunci asa e... nu e iesit din comun de murdar. Sunt insa absolut de acord ca este un oras care TREBUIE NEAPARAT vizitat macar o data in viata, dar iti trebuie curaj daca esti mai germanic in simtiri. Nu este insa obligatoriu sa-ti placa, si nu-i semn de incultura sau lipsa de educatie sa ai alte gusturi decat standardul. In arta, ca si in arhitectura treaba cu placutul e complicata, gusturile variaza. Unora s-ar putea sa le placa Berlinul mai mult (ca contraexemplu arhitectural si artistic).
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  8. Coco astea si inca cateva sunt ok, dar majoritatea au iesit prost :(

    Kadia totusi toamna tarziu - iarna nu e asa multa lume ca in celelalte perioade ale anului! :)
    Roma merita vazuta, macar un weekend: 3-4-5 zile! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ioana eu am crezut ca sunt gemene e drept ca nici nu am stat sa le studiez in detaliu
    Ai dreptate Ioana pentru marile creatii merita vazuta Roma!

    Sophie nu te mai tin asa numai saptamana asta :)
    Apoi gata

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai dreptate Vladimir! Eu am pareri bune despre Italia fiindca nu am fost in Germania, tarile nordice etccc (tari cu alte standarde de curatenie) de aceea pt mine, comparand cu Romania, Maroc, Franta sunt toate la fel :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Fiecare loc are plusuri si minusuri, nimeni si nimic nu e perfect, nici macar Roma. Depinde si cine analizeaza situatia, insa, daca vrei sa gasesti nod in papura cuiva, ii gasesti. Iti dau un exemplu, nici nu am coborat bine din avion in Bruxelles, ca am si inceput sa cercetez cu atentie curatenia stradala a orasului(care lasa de dorit). Chiar si in pozele tale, vad niste hartii... Eu cred ca e firesc intr-un oras turistic.
    Pana la urma Roma isi merita renumele de cel mai mare muzeu in aer liber din lume. Eu o percep grandioasa, incarcata de istorie si cultura.

    RăspundețiȘtergere
  12. minunate fotografii, mai ales ultimele!:D Multumesc de vizita:D te pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. tja... Roma, chiar si în "fotografii proaste" este foarte frumoasa :)) Faina descrierea ta!un adevarat ghid turistic!

    RăspundețiȘtergere
  14. Vraji, nu-i nicio problema sa-ti placa mai mult Berlinul in arhitectura, inseamna doar ca preferintele tale se indreapta spre alte stiluri arhitectonice decat cele in care Roma e tare si mare. E insa o problema -zic eu - sa afirmi ca nu-ti place Roma, sau tot ce poti spune despre ea e ca e un oras zgomotos sau murdar. Asta inseamna pentru mine ca chiar nu ai nici curiozitate, nici interes nici habar de arta si arhitectura, pentru ca asa o colectie de arta si arhitectura de exceptie din cateva perioade mari ale omenirii: perioada imperiului roman, inceputurile crestinismului, perioada renasterii si cea a barocului, n-o sa mai intalnesti in niciun oras din Europa. Dar, daca n-ai disponibilitate pentru astea, eu zic ca mai bine sa nu te duci si cunosc oameni din astia, chiar cu studii de arta, care nu doresc sa viziteze Roma. Poate o vor face mai incolo, poate nu. Ce vreau eu sa precizez, ca sa nu fiu prost inteleasa, e ca nu critic, nu dezaprob asta, fiecare are preferintele si interesele lui. Doar ca nu pot sa nu intervin, atunci cand aud ca Roma e descrisa in doua cuvinte: zgomotoasa si murdara. Nu pot sa nu gandesc ca cei ce spun asta degeaba s-au dus acolo.

    Mi-e greu sa inteleg de ce curatenia unui oras e atat de importanta pentru voi, turisti de-o zi, doua sau noua si nu ceea ce puteti vedea acolo, capodopere de exceptie ale artei si arhitecturii. Doar nu locuiti acolo, sa va deranjeze?! pentru mine, iertare, e semn ca nu aveti ochi pentru altceva.
    Dar, dincolo de asta, fiecare are dreptul sa calatoreasca si sa viziteze un oras pentru ce vrea el: pentru curatenie, pentru shopping, pentru stat in hotel de 4 stele la periferie -oferta de nerefuzat!, pentru papica buna, pentru...orice. Faptul ca avem opinii diferite si ca se starnesc polemici nu ar trebui, sper, sa deranjeze pe nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  15. Am iubit Roma de cum am pus piciorul acolo, mi s-a parut senzational ca aveam ceva de descoperit la fiecare pas, in fiecare coltisor...m-as intoarce acolo, pentru ca inca mai am multe de vazut.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-a placut Roma, chiar daca am vizitat putine obiective, dar sper ca va veni vremea sa o pot vizita din nou.

    Alicee esti curajoasa si tare pasionata de calatorii daca pleci cu un copil asa mic.

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim7:20 p.m.

    Pai m-ati inteles gresit. Eu am scris ca Roma TREBUIE si MERITA vizitata. Chiar n-am nimic de reprosat Romei, ci romanilor (adica localnicilor, nu conationalilor dumneavoastra).
    Eu m-am referit strict (fara divagatii sau generalizari) la gradul de adevar a doua din afirmatiile dumneavoastra:
    1) Ati scris: “Cui ii place arta si arhitectura, nu are cum sa nu-i placa la Roma”. Mie mi se pare foarte categorica afirmatia si riscanta, mai ales ca logic poate fi citita si “Cui nu-i place Roma, nu-i place arta si arhitectura. Asadar am replicat ca placutul unei anumite forme de arta/arhitectura, indiferent de perioada istorica, este cat se poate de subiectiv (daca ati fi adaugat acolo un mic “in opinia mea”, pe cuvant ca nu ma bagam :D). O persoana care vede Roma si nu cade pe spate de incantare nu inseamna ca este inculta sau lipsita de educatie artistica, ci doar ca are alte gusturi si opinii legate de subiect. Roma poate sa impresioneze si sa nu placa (si invers).
    2) Ati finalizat si mai categoric prin: “Nu e nici mai zgomotos, nici mai murdar ca altele”. Aici am raspuns doar ca depinde cu care “altele” comparati. Din nefericire, mi-e teama ca ESTE mai zgomotos si mai mizer decat media si ma ofer cu placere sa fac o statistica. Din pacate cred ca nu veti dori, drept care nu voi avea o scuza sa ma apuc de ea.
    INSA, ce vreau sa subliniez este ca NU am spus niciunde ca consider ca cele doua probleme ar reprezenta un impediment major in vizitarea Romei. Daca imi permiteti, in opinia mea (subliniez), amandoua fac parte integranta din spectacolul local gratuit. Pacat insa ca nu-i optional, ma jur ca as plati sa-l evit!
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  18. E clar ca v-am scos din sarite si indispus cu problema gunoiului asa ca am sa ma stradui sa va explic de ce ma deranjeaza:

    a) Mie imi place grozav sa privesc in jur cand vizitez un oras (ca tot vorbim de arta si arhitectura). E enervant sa calci prin ambalaje (ca sa nu zic cacatei) fiindca ai indraznit sa te uiti in sus, la statui si nu in jos la gunoaie. Va jur ca nu-s unicul prost care a patit asta in Italia :)). Precizez aici ca stiu ca o parte din gunoi e facut de turisti, dar si in alte orase exista turisti si nu-s chiar in halul asta de mizere. Nu vad ce-i impiedica sa stranga gunoiul. Nu e un efort deosebit, altii il fac fara sa cracneasca. Asa ca ma vad nevoit sa pun mizeria pe indolenta bastinasilor.

    b) Ma enerveaza sa fiu nevoit sa stau sa caut cu rabdare un unghi in care pot sa pozez ceva fara sa imi intre in cadru un ambalaj de napolitana sau o pubela cu gunoi revarsat. Poate pentru unii e romantic si parte din atmosfera. Pentru mine gunoiul, fie el si ala roman, tot gunoi e si tot miroase. Oi avea nasul mai fin. In plus, nu stiu ce credeti dumneavoastra, dar in opinia mea pubelele arata nasol in poze.

    c) Nu in ultimul rand, noi, “turistii astia de cateva zile/saptamani”, zic ca nu prea meritam dispretul dumneavoastra si nici al localnicilor, fiindca mentinem o buna parte din economia tarilor astora. Noi platim salariile unui numar nu tocmai mic de cetateni respectabili si dispretuitori. Mai ales in Italia. De aceea mi se pare normal sa sa emit pretentii. Ei nu-mi fac mie un favor ca ma lasa sa vad Roma. Platesc pentru asta.

    La final DIN NOU sunt complet DE ACORD cu dumneavoastra, mizeria si zgomotul nu ar trebui sa opreasca pe nimeni sa vada Roma daca chiar vrea, dar ii stirbeste din farmec si atractivitate. Consecinta este ca multi cad pe ganduri si o considera o optiune secundara pe lista oraselor Europene. Si nu fiindca sunt niste prostovani parveniti, “bestii mercantiliste”, inculti sau nu inteleg istoria locului, ci fiindca e iritant. De exemplu eu si multi altii (precum Zazuza si Kadia) comparam cu alte orase pe care le-am vizitat (si nu, nu prin magazine) si da, ne deranjeaza si zgomotul si mizeria si atitudinea. Si am vrea sa nu ne mai deranjeze. Altfel vizitam alte destinatii la fel de interesante. Poate dumneavoastra nu v-ar pasa de astia ca noi, dar alora de fac finantele Republicii Italiene ar trebui sa le pese. Mai ales acum cand sunt pana la gat in..belele.
    Ca sa nu mai vorbim ca e pacat de asa un oras! Este el unic, dar sunt multe locuri unice pe Terra. Nu pot sa cred ca este atat de covarsitor sa invete sa vorbesca mai incet, sa-si stranga gunoiul si sa-si educe functionarii sa nu mai fie obraznici (eventual sa-i invete si vreo limba internationala, ma multumesc cu oricare dintre ele).
    Si finalul apoteotic: nu noi reducem Roma la gunoaie si zgomot ci locuitorii urbiei o fac :D.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu nu stiu ce Romă plină de gunoaie ai vazut tu, eu am văzut pubele pline şi revărsate doar în Parco Oppio, lângă Colosseum şi asta doar vineri seara. Am fost de 4 ori, în total vreo 20 de zile. Şi nu ştiu ce relevanţă are gunoiul ala, Colosseumul e tot cea mai complexă construcţie din antichitate, Arcul lui Constantin e tot cea mai bine păstrată construcţie din antichitate, Panteonul e tot cea mai mare cupolă din beton nearmat din lume, cupola lui Michelangelo e tot cea mai mare din lume, barocul din piete si din biserici nu e nicăieri mai spectaculos si mai elegant ca la Roma...Să mai zic? Şi mi se pare nedrept ca dintr-un oraş care-ţi poate oferi atâtea, fix asta să poţi spune despre el: murdar si zgomotos. Mie-mi sună a insatisfacţie în urma vizitei acolo, dar în loc să fii onest cu tine însuţi şi să recunoşti că mă, asta e, n-am nicio treabă cu arta şi arhitectura ( zis prescurtat, să nu tot repet perioadele alea importante din istoria artei si arhitecturii) şi altceva interesant pt. mine nu era pe-acolo, preferi să spui că e murdar.
    Nu mi se pare mai murdar ca Parisul şi tocmai am citit că Londra ar fi fost votat ca oraş murdar pe nuştiuce site turistic şi nu-mi vine să cred. Poate nici aia nu au avut nicio treaba cu British Museum si National Gallery, că altă explicaţie nu am.
    Gunoaiele alea care sunt, sunt făcute de imigranţi. Poate şi de-alde noi, turiştii, că e vorba şi de aşa-numita forţă contextului, vezi o hârtiuţă pe jos, înseamnă că se poate, arunci şi tu.

    Ca turist înteresat de obiective turistice nu prea ai cum să te intersectezi cu italieni ce nu ştiu engleza, toţi ştiu.
    Şi, de asemenea, se poartă admirabil cu tine, turist din Romania. Mă rog, cu turiştii civilizaţi, presupun. Eu am numai cuvinte de laudă. În august când am fost acolo, recepţionera mi-a vorbit bucuroasă în româneşte, am crezut că-i româncă, vorbea perfect, fără accent. Nu, e italiancă, dar are o prietenă româncă. La Tivoli, o localnică pe care am întrebat-o pe unde s-o iau ca să ajung la Villa Adriana mi-a explicat în engleză şi văzând că mi s-a părut complicat, m-a dus cu maşina ei, vreo 2 km, deşi nu avea drum acolo şi apoi s-a întors. Nu ştiu italiană nicio boabă şi nu vorbesc bine nici engleza, doar cât să pot întreba câte ceva. Din celelalte drumuri acolo, iarasi, am numai amintiri frumoase cu localnicii, toti s-au purtat prietenoş cu mine, turistă din Romania.

    Zgomotoasă Roma? de ce ar fi mai zgomotoasă ca altă capitală a Europei? sa fim seriosi.

    Pe cinstite, ar fi chiar bine să cadă pe gânduri mulţi înainte de-a merge la Roma, dar nu din cauza murdăriei sau zgomotului, ar trebui să se gândească ce le place şi dacă n-au treabă sau vreo curiozitate cu barocul, renaşterea, începutul creştinismului şi antichitatea, mai bine să nu se ducă. Lumea-i largă şi oferă destule alte distracţii, alternative.
    Åži da, si mie-mi place mai mult arhitectura moderna si de-abia astept sa vad Berlinul.

    RăspundețiȘtergere
  20. Nice ai dreptate! acum cu mizeria depinde ... in Belgia (Bergen) eraa full de straini si nici o mizerie! eu nu am de obicei astfel de pretentii de la orasele pe care le vad! Cat timp nu sunt mai rau decat in Romania, nu imi sare in ochi

    CLM multumescccc

    Carmen astea sunt fotografiile bune, cele proaste nu le-am pus pe blog :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim3:01 a.m.

    Stimata doamna cu fraza asta "toti s-au purtat prietenoş cu mine, turistă din Romania" mi-ati rupt inima. Fara gluma. Doamna, ar trebui sa fiti mandra ca sunteti romanca, nu sa va jenati si sa va considerati inferioara lor! Erati turista, plateati cu bani adevarati, nu de jucarie si era de datoria lor sa faca orice sa va simtiti bine. Nu va faceau un favor, i-ati platit. Romanii nu-s inferiori nimanui si mai ales nu-s inferiori italienilor. Romania este o tara europeana, mare si grozav de frumoasa si umilinta asta pe care o manifestati in fata unor parliti ca italienii (care nu-s cu NIMIC superiori neamului dumneavoastra) imi starneste o revolta si o mila profunda. Revolta nu e la adresa dumneavoastra, ci la adresa sistemului in care ati fost crescuta si care va insuflat sentimentele de inferioritate. Nu numai dumneavoastra, sunt atati in situatia dumneavoastra ca e inspaimantator.
    Am comentat mult legat de ce ati scris dumneavoastra (punct cu punct) dar dupa ce am ajuns si citit fraza asta nu vreau sa va mai supar si eu. Sunteti suficient chinuita si asa. Imi cer scuze de polemica, mi-a placut cu adevarat, dar ma retrag si va dau si dreptate daca va mangaie sa credeti ca-s un tampitel incult. Macar fata de mine sa va simtiti superioara. Sper ca ajuta la moral sa va zic ca-s rus pur sange.
    Ma scuzati din nou,
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  22. Te Înşeli, Vladimir. Nu-s câtuşi de puţin chinuită, umilită sau cu sentimente de inferioritate şi câte cele ai mai spus tu, sunt doar- de la caz la caz- dezamăgită sau indignată - de psihoza din rândul turiştilor români în Italia şi mai ales la Roma, psihoză indusă de conaţionalii noştri care lucrează sau "lucrează" acolo. Pentru că am mai activat şi pe un forum şi ştiu cum m-am luptat şi acolo cu prejudecăţile, ba chiar şi în cercul meu de prieteni am avut o asemenea situaţie supărătoare şi e posibil să fiu deja sensibilă la acest subiect şi să exagerez prin exemplele date, poate şi cînd nu e necesar să le dau. Posibil că am perceput greşit, în ceea ce ai scris tu despre italieni, că ar fi vorba şi de aşa ceva.

    A fost şocant, în Roma, să văd cum, de 1 Decembrie ziua României, lângă Columna lui Traian fiind şi auzind vorbind un cuplu de români de vârstă medie, să mă apropiu de ei, să salut cu "La Mulţi Ani, România" şi să observ cum se sperie, cum o iau din loc. Şi te asigur că arăt civilizat, aveam într-o mână ghidul turistic/carte, în cealaltă mână camera foto. La Muzeele Vaticanului, în şuvoiul de oameni care parcurgeam muzeul într-o duminică din aceea cu intrare liberă, aud, la fel, lîngă mine un cuplu de tineri vorbind româneşte şi la întrebarea ei despre un exponat adresată partenerului, îi răspund eu; la fel, şoc şi groază, ba chiar îl aud pe bărbat reproşându-i : "ţi-am spus să nu vorbeşti tare". În metrou fiind cu doi prieteni cu care am mers într-una din călătoriile la Roma, stăteam la un moment dat faţă în faţă pe scaune şi am vorbit între noi, întrebându-ne unde trebuie să coborâm. Ni s-a răspuns detaliat, dar ÎN ŞOAPTĂ, în româneşte, de o călătoare cu zâmbet cam trist şi obosit. Prietenii mei, la fel, au fost consiliaţi înainte de-a pleca cu mine că acolo să nu vorbească româneşte pe stradă, lucru ce tare m-a enervat, eu susţinând contrariul şi considerându-mă jignită că ei vin cu mine, dar n-au încredere în cele spuse de mine. O prompteristă la teveu, care nu s-a remarcat decât prin scandaluri nocturne cu soţul fost ministru la sănătate, neavând ce altceva interesant să zică la tabloid dar dorind totuşi că se ecsprime ca să-şi poată pune şi poza, zice că vai, s-ar stabili la Roma, orasul ei preferat, dar n-are curajul să vb româneşte pe stradă. Cam aşa stau lucrurile.

    Am impresia că ai luat-o prea personal, eu n-am nicio treabă cu tine, am cu ideea de "Roma oraş murdar", că nu e acum prima dată când o aud.

    RăspundețiȘtergere
  23. Mie mi-a placut Roma la nebunie, si nu mi s-a parut nici murdara, nici zgomotoasa. Bine, dupa ce-am locuit in Bucuresti atatia ani, s-ar putea ca standardele mele sa fie putin diferite.

    RăspundețiȘtergere
  24. Ioana (printre randuri) sa stii ca asa am simtit si eu! ca e unul din cele mai ofertante orase si nu trebuie sa faci programe alambigate, ca oricum vei vedea destule doar plimbandu-te pe strazi :)

    Marycix sunt o gramada de parinti cu copii mici, ii vad eu in vacanta! trebuie doar putin curaj :)

    RăspundețiȘtergere