Muzeul ASTRA - muzeul taranului roman din Sibiu

In decembrie 2010 am fost la Sibiu. Am scris atunci un articol, un ghid al turistului in Sibiu. Pe unde m-au purtat pasii in prima zi. A doua zi ne-am dus la Muzeul A.S.T.R.A.

Din pacate nu am avut decat 2 ore la dispozitie dar am zis totusi sa mergem, sa vedem despre ce e vorba.    Merita sa mai stam o noapte, sa gasim ceva cazare in Judetul Sibiu si sa exploram muzeul pe indelete!
La intrare ne-a mirat pretul cerut, 2.5 ron. Nu stiu daca acesta e pret de adult sau au presupus cei de acolo ca suntem studenti. Am luat o brosura cu 3 lei, ne-am asezat pe o banca si am inceput sa citim. Vroiam sa stim ce vom vedea, sa intelegem valoarea exponatelor.

Muzeul ASTRA - sa cunoastem viata din satele romanesti

Muzeul ASTRA ar putea fi numit si Muzeul Taranului raman sau Cel mai mare Muzeu in Aer liber sau Muzeul Romaniei de ieri ! Parerea mea
Se intinde pe o suprafata imensa, 96 ha cu 10 km de alei. Deci doar ca sa te plimbi prin tot complexul, faci piciorul frumos :) Sport si cunoastre !
Muzeul abordeaza diferite teme si ocupatii ale taranului roman : vanatoarea, pescuitul, agricultura, viticultura, minerit, olarit, pastoritul etccc. Categoria ‘monumentelor cu tehnica populara’ exceleaza prin marea varietate tematica : cuptoare, mori de cereale, valtori, poverne etccc. Muzeul ASTRA descrie pe larg 5 mari complexe de industrii taranesti ( provenite din Transilvania, Maramures, Muntenia si Oltenia). Complexul este dotat deasemenea cu monumente de utilitate publica : 2 biserici, o scoala, 2 hanuri, o carciuma, 2 pavilioane de joc si un loc de popas.
Dar cele mai interesante monumente din Muzeu sunt casele, diferite tipuri de arhitectura populara, case taranesti din toate zonele etnografice ale Romaniei. Casele sunt reale, functionale au fost aduse din diferite orase ale Tarii si puse in Muzeu sau reconstruite dupa acelasi proiect cu originalul.

Valoarea Muzeului

Muzeul este un parc imens, un sat adevarat prin care te plimbi si vezi toate caracteristicile satelor romanesti, intr-unul ! Patrimoniul muzeului cuprinde: 149 monumente , 346 constructii, 20 000 obiecte de inventar functional, fiind cel mai mare si cel mai bogat muzeu din Romania.

Muzeul ASTRA - iarna

Din pacate fiind iarna era pustiu, am intalnit doar 2 grupuri mici de turisti, era totul gri, verde - cenusiu, o toamna cu frig de iarna, nu e cel mai recomandat moment sa vizitati Muzeul. Cred ca vara e de 10 ori mai frumos .... totusi sa va arat niste poze :

Gospodarie de negustor ambulant - Goiesti Vidra- Judetul Alba

Troita - Bunesti, Jud. Valcea

Gospodarie de pescari cu moara de vant - Mahmudia. jod Tulcea

In 2 ore am vazut 75% din muzeu, plimbandu-ne in ritm alert si fara sa facem multe poze. Nici aparatul nu m-a tinut decat pana la lac, exact pe cand am ajuns la mori, la expozitia de trasuri, nu am mai reusit decat 2-3 poze. Am fost suparata, dar astfel am reusit sa vad mai mult. Daca doriti sa vizitati muzeul, asigurati-va ca aveti o zi intreaga. Deasemenea va recomand restaurantul din incinta Muzeului!

Informatii utile:

Orar: 10-20 (vara) -9-17 ( iarna)
Luni intrarea libera fara vizitarea monumentelor
website- www.muzeulastra.ro

*Tot in Dumbrava Sibiului mai puteti vedea si Gradina Zoologica!

Mai multe articole despre VACANTA IN SIBIU  aici--> Romania

Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Anul asta poate ajungem in zona Sibiului si neaparat o sa vizitam si acest muzeu, pare interesant. Si m-ai facut curioasa rau cu restaurantul...e cu specific romanesc,nu?

2. da da, eu nu l-a incercat dar mi-a fost recomandat de Liliana care e din Sibiu si ma incred in ceea ce zice! Asa ca l-am recomandat si eu mai departe :)

3. Muzeul ASTRA, dupa parerea mea, este dovada ca mai putem pastra si aprecia valorile istorice.
    Cel mai frumos acolo este primavara sau toamna, din punct de vedere al peisajelor.
    De asemenea, cat e vremea frumoasa, exista pensionari care se ingrijesc de fiecare gospodarie in parte si mai povestesc si cu turistii. La lac se poate pescui.
    Restaurantul este cu specific romanesc. Biserica din lemn este functionala, se tin mai ales slujbe de cununie si botez. Desigur au un specific aparte datorita locatiei.
    In rest, rabdare multa si timp de plimbare. Era sa uit, au si trasuri de inchiriat si locuri special amenajate pentru fumatori.
    Personal consider ca merita toti banii dati pe bilet (cand se incalzeste vremea costa mai mult intrarea) si merita si sa iti rezervi o zi intreaga pentru a sta acolo.

4. frumoase poze ai facut...am fost de muuulteee ori in Sibiu...spre rusinea mea nu am fost la acest muzeu !

5. auzisem doar tangential despre muzeul asta, arata intradevar deosebit. cand semai incalzeste vreau sa-mi fac timp sa vizitez muzeul satului de aici, nu se compara, dar totusi... superbe pozele cu morile ,iar ultima cu lacul merita aplauze!

Interesant pretul... noua ne-au cerut 10 lei/pers si asta din cauza ca erau inchise casutele si nu le puteam vedea interioarele, altfel era 15 lei/pers.

7. Da, e bunuţă Cârciuma din bătrâni! Tradiţional, da! :).

Este un loc ce trebuie vazut (nu am fost, dar e pe lista de prioritati).
    Totusi...am ajuns acolo intr-o zi din vara lui 2010 si la intrare am ramas surprinsa de pret...era maricel, (15 lei parca a zis cineva mai sus), acum ar merita cu prisosinta acesti bani pentru cateva ore petrecute acolo, insa era ora 17 si muzeul inchidea la 18. Noi eram 3 persoane, am intrebat daca se poate face o reducere....din pacate (sau din fericire :)) am fost refuzati, asa ca vom reveni.

9. am locuit mai bine de 15 ani in cartierul Valea Aurie (cartier lipit de parc) si am avut sansa sa ma plimb cu fetitele mele in muzeu, zilnic - de cate ori am avut timp. Muzeul este absolut superb! Îl cunosc în toate ipostazele si am apreciat totdeauna acele momente când muzeul nu era aglomerat :) Îl re-vizitez ori de câte ori vin la Sibiu sa o vad pe mama... nu ma plictisesc niciodata! am fost chiar si luna trecuta, de Craciun :)

10. Zirina ma bucur totusi ca nu am plecat din Sibiu fara sa il vad :)
    Si cand am fost noi erau pensionari ce lucrau la cate o casa, ne-au si explicat cate ceva. Foarte frumos

Coco inseamna ca data viitoare mergi, da?

Aa multumesc! Acesta e singurul muzeu al satului ce l-am vazut (din pacate) sunt multe in tara! este si la Cj unului dar nu am ajuns sa il vad .... am auzit ca nu e cine stie ce de capul lui :(

11. Anonim probabil ati fost vara si atunci sunt alte preturi decat iarna cand cred ca majoritatea timpului nici nu e vizitat.

Liliana era inchis din pacate, oricum timp nu aveam ...

Anonim 2: pretul difera in functie de anotimp

12. Am vazut pozele Carmen, esti o norocoasa ca l-ai avut atat de aproape de tine! Mai ales cand ai copii e important sa ai un parc in apropiere, sa ai unde le plimba ...

13. Imi amintesc ultima poza din cadrul unui alt articol. Acum inteleg mai bine de ce l-ai clasat printre cele mai frumoase muzee vizitate de tine. La Sibiu am ajuns doar de trei ori pana acum, de fiecare data in trecere, nu am apucat sa vad mare lucru...

14. Foarte fain! L-am adaugat pe lista cand voi ajunge prin Sibiu.

15. Nice ce memorie buna ai! Intradevar, l-am clasat pe locul 9 in top 10 cele mai frumoase muzee ce le-am vazut pana acum!

Natural sper sa mergi, e interesant

16. Frumos și liniștit loc... poate ajung și eu curând acolo. :)

17. am mai vazut la cineva cateva poze din muzeul asta si mi-am zis ca sigur trebuie sa ajung sa vad muzeul asta! Imi plac foarte mult pozele tale :)

18. Diana, Kadia, sa ajungeti vara sa imi arati si mie cum e :))

19. hmm, Alicee, cred ca era asa de putin vizitat nu doar din pricina vremii, ci si fiindca nu e foarte cunoscut.
    Eu abia acum aud de el, dar imi place tot ce am citit la tine. Merita pierduta macar o juma de zi acolo, vara (pentru mine). :)
    Am o singura rugaminte : ai spus Dumbrava Sibiului. Asta inseamna ca e in oras sau in afara? Am cum ajunge acolo?
    off-topic - de fapt, asta e o rugaminte pentru toate articolele. Fiindca multe dintre destinatiile tale sunt tentante si fiindca poate sunt mai multi ca mine, care nu calatoresc cu masina mica, precizeaza-ne mereu daca exista mijloace de trasnport catre acele locuri / obiective , fie ele trenuri sau microbuze. Sper ca imi intelegi motivul. :)

20. Ei ei Mihaela uite cum te-am prins ca nu ai citit tot articolul. In randul patru scrie asa: Muzeul ASTRA se afla in Dumbrava Sibiului, in afara orasului. Am luat un taxi din centru, a costat 10 ron. Este si bus dar cum era decembrie circulau foarte aiurea. Am luat busul la intoarcere. Chiar din fata muzeului, deci te lasa si cand vii din oras tot acolo. :)

21. Eu l-am vizitat intr-o sambata si erau mai multe nunti, facandu-se poze la greu.

22. L-am vizitat si noi si ne-a placut foarte mult! Poti ramane acolo si-o zi intrega, ai ce face. Si daaaa, este un loc frumos pe care l-as recomanda cu mandrie oricarui turist strain care vine sa viziteze Romania!

23. pare interesant si mareeee!!!
    oricum, va fi pe lista mea data viitoare cand ajung la sibiu !

24. Ce motivatie placuta pentru a revizita Sibiu. In Dumbrava am stat mai demult in camping, dar nu stiam pana acum de acest muzeu impresionant. Vin pe postarea asta dupa ce am citit despre dezamagirea din Bucuresti de la muzeul similar.