Muzeul de Mineralogie din Baia-Mare

Muzeul de mineralogie din Baia-Mare este de departe unul din cele mai frumoase muzee din Romania dupa parerea mea. Multe din exponate sunt unice in Europa asa ca este considerat tezaur in Patrimoniul romanesc. E imens dar foarte compact, asa incat nu va ia o zi intreaga sa-l parcugeti, sa vedeti cele peste 16000 de esantioane toate extrase din zona Baia-Mare. Veti petrece 3-4 ore minunate printre exponate cu adevarat interesante!

Maramuresul este un taram magic, frumos in exterior ( foarte pitoresc, plin cu manastiri si biserici de lemn, cu traditii adanc inradacinate in cultul romanesc) si bogat in interior ( minereuri, aur, argint si pietre pretioase toate se gasesc in subsolul maramuresean).


Colectia permanenta este impartita in 4 sectoare: petrografie, zacaminte, mineralogie si flori de mina. Mi-a placut foarte mult modul de prezentare. Toate exponatele sunt impartite pe categorii: baritina, cuart, gips, calcit, siderit, blenda, galena, pirita etccc. Despre fiecare exponat sau categorie este scris locul de provenienta si anul extragerii.
Un loc special il ocupa aurul si colectia "flori de mina" care sunt expuse la etaj in dulapuri tip bibilioteca, luminate in asa fel incat sa le vezi cat mai bine. Tot la etaj este un ghid explicativ video pentru cei interesati sa afle cat mai multe despre minereuri si despre Muzeu. 

Colectii ocazionale  au loc anual. Nu stiu cate muzee din Romania se pot mandri cu faptul ca exponatele lor au facut inconjorul Europei in diferite expozitii la Paris, Monaco, Viena, Graz etccc.Asa ca le puteti gasi si in alte tari, daca aveti noroc, dar nu e pacat sa nu mergeti sa le vedeti in casa lor, la Baia Mare?

Informatii: Muzeul de Mineralogie se afla in Baia Mare, pe Bulevardul Traian, la numarul 8. Este deschis in zilele de marti, joi, vineri si sambata intre orele 9.00 - 17.00, miercurea intre 9.00 si 20.00, iar duminica intre 9.00 si 14.00. Pretul de intrare este de 5 lei integral si 3 lei redus. Taxa foto 3 sau 5 ron nu mai tin minte exact.
  


Si acum sa va arat cateva fotografii facute de mine

Gips


 Stibina



Rodocrozit, Cuart


Alte fotografii din Muzeul de Mineralogie din Baia-Mare
desi au calitate mai proasta va puteti da seama despre ce e vorba! Altfel nu as fi putut pune atatea poze :)

Image hosted by uppix.net
                                                        
Thanks for visiting,




Stati nu plecati, sa multumim impreuna sponsorilor Vacantei in Maramures

      
    Farmacie Ieftina - Farmacie Online          Asigurare Diverse - Asigurare Casco 
                       
        Vacante Turcia - Oferte Turcia              Echipa Cazare.info - Cazare Bucovina
                      
         ViaRomania: Agentie Turism               Ascento - Card de reduceri

                    
                   
  Si sponsorilor Concursului desfasurat pe perioada articolelor cu Maramures

 CarlaBrillanti - Cristale Swarovski
 Pravalia de acasa - Produse traditionale romanesti

30 de comentarii:

  1. da alice e minunat am fost la un muzeu tot camasa la Pitesti.e minunat sa vezi asemenea lucruri.acum revad muzeul de la pitesti cu tine:))

    RăspundețiȘtergere
  2. azi tota ziua am astepta sa postezi noul articol de la 9:00 stiind ca le postezi deobicei seara sau noaptea deci am asteptat......dar sunt fericita ca ai postat si ca pot sa iti citesc blogul,macar in graba
    :)) te felicit si iti urez fffmult succes:))te pup:-x
    :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Rwx ai dreptate de obicei marti postez noaptea dar pe parcursul concursului le voi posta ca de obicei intre 11-1 . Sa nu mai astepti de la 9 :). te-am pupat

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos Maramuresul :) ai mare dreptate cand ai spus ca e un "taram magic".
    Felicitari pentru munca ta!!! Intodeauna recitesc articolele tale inainte sa plec intr-o calatorie, sunt de un real folos :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ms de avertisment:))>:)si eu te pup:)):P:P:P:P

    RăspundețiȘtergere
  6. ce frumoase sunt , adevarate minunatii ale naturii...superbe , am avut si eu cand eram mica cateva pietre de mina , dar chiar nu mai stiu ce s-a intamplat cu ele...imi aduc aminte cum le studiam ...

    RăspundețiȘtergere
  7. intradevar frumos Maramuresul,"un taram magic".Pozele sunt frumoase...multumim ca ne impartasesti lucruri fascinante despre vacanta ta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Desi geologia nu a fost niciodata punctul meu forte(mi s-a parut dificil sa retin si recunosc atatea roci si minerale), trebuie sa admit ca exponatele sunt fascinante. Am si un preferat, care este de altfel si unul din cele mai raspandite minerale din scoarta terestra, cuartul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Noi l-am ratat pe asta. Imi pare rau si acum...

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim5:52 p.m.

    Aici m-ai atins in plin. Mineralogia e prima mea pasiune. Strangeam pietre din gradinita, aveam rucsacul acela de mancare plin cu ele. Cremene si ce se mai gasea. Apoi am evoluat si acum am o colectie de care-s foarte mandru. Voiam sa fiu geolog pana am aflat ca la patria muma as invata mai mult petrol si gaze si probabil, ca tot rusul, as fi ajuns petrolist prin Norvegia. Nu multumesc :D. Muzeul asta din pacate nu l-am vazut (dar sigur as calca peste cadavre sa-l vad), l-am vazut insa pe cel din Bucuresti (grozav de mare si extrem de frumos, tot asa cu exemplare deosebite) si pe cele de pe unde am fost in Europa si colectia din New York (de-a dreptul penibila comaparativ cu muzeul din Bucuresti). Dar da, muzeul asta ajunge pe bucketlistul meu (ca uitasem de el). Asta e postul meu preferat! Multumesc mult de tot!
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar iti povesteam la articolul trecut cat de mult mi-a placut la muzeul de minerologie si arata mult mai bine ca acum 14 ani cand am fost eu acolo. Cu siguranta in vara vom face si noi e escapada in zona ca sa-i arat si sotului Baia Mare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt foarte frumoase! N-am vazut niciodata o expozitie de minerale, chiar mi-ar placea. Dar la Baia Mare nu stiu cand si daca vom ajunge, este destul de departe. Vizita noastra in Sighetu Marmatiei ne-a cam dat peste cap, foarte mult de condus, obositor..

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu am facut Fac. de Geografie, un loc important intre materiile pe care le-am studiat avand geologia...sincer nu m-a atras foarte mult, dar pot sa spun ca ramaneam deseori uimita cand realizam cat de frumoase pot fi unele "pietre". De aceea, nu as refuza sa vizitez acest muzeu.Din pozele postate, pot sa-mi dau seama ca avem comori nepretuite care isi merita locul ocupat intr-un asemenea muzeu.Taxele de intrare si de fotografiere sunt destul de mica. Merita!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Toate imaginile sunt frumoase, dar a doua este ... superba!

    RăspundețiȘtergere
  15. Xenia ma bucur, multumesc :)

    Coco eu imi iau mereu de la iesire cercei cu minerale (macar stiu ca acestea sunt sigur adevarate) :)))

    Elena ma bucur ca ti-au placut

    RăspundețiȘtergere
  16. Nice stii tu sa alegi bine si eu sunt de parere ca cuartul e printre cele mai frumoase!

    Apollo lasa ca in viitor o sa ai unde sa iti duci copii :)

    Vladimir uite ca am mai descoperit ceva despre tine :)!! serios e atat de urat cel din New York???

    RăspundețiȘtergere
  17. Cassady asa asa! cred ca barbatii sunt mai fascinati de acest muzeu :)

    Mihaela asa e, si drumul groaznic din zona pune capac!

    Roxana cand vei ajunge acolo o sa vezi cu alti ochi geologia :)

    Natural multumesc ca ai impartasit cu noi preferata ta

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce frumos arata, avem si noi asemenea frumuseti la muzeu:) n-am mai fost de ceva timp pe acolo:) dar cred ca o sa fac o vizita in curand:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim3:05 p.m.

    Nu urat, nici vorba. Sarac si nu foarte interesant. Sau poate asteptarile mele erau prea ridicate. Dar calitativ colectia lor de minerale (cea expusa publicului, bineinteles) mi s-a parut mult mai slaba decat cea de la Muzeul Geologic din Bucuresti. Mult mai slaba si mai putin pusa in valoare. Muzeul din Bucuresti este cu adevarat interesant, merita o investitie de timp in el. Din pacate cred ca exista restrictia vizitei cu grupul. Eu am mers singur, dar fiindca m-a dus de mana un custode de acolo. Si am vazut si colectiile de la subsol (cele care nu sunt expuse publicului de regula). Eu am fost foarte impresionat. Dar nu, la New York nu e urat, e sarac si lipsit de farmec. Ce am vazut. Nu stiu ce au ei in subsol. Mi-ar placea insa sa stiu.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim4:45 p.m.

    MARIA CEVA ASEMANATOR AM VAZUT IN SLANIC PRAHOVA FOARTE FRUMOASE

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna!N-am,fost in baia mare si nici in Maramures .superbe pozele.ceva asemanator am vazut.in Bran la tarabe.

    RăspundețiȘtergere
  22. uite ceva ce n-am vazut si doar am fost de destule ori in Baia-Mare, am si rude acolo. cine stie, poate pe viitor...

    RăspundețiȘtergere
  23. Cat de frumoase sunt imaginile! <3

    RăspundețiȘtergere
  24. nu am intrat in niciun muzeu de genul, imi place sa strang pietre deosebite, sub diverse culori, forme, insa nu ma pricep la nume si alte chestii de gen, nu am fost atat de interesat sa studiez. :P

    RăspundețiȘtergere
  25. E pacat ca nu i se face mai multa reclama Muzeului de Mineralogie din Baia Mare, ar putea fi un punct turistic important chiar si pentru turistii straini pasionati de minerale.

    RăspundețiȘtergere
  26. C.L.M din cate mi-a zis Vladimir e frumos, asa ca am de gand sa ajung si eu sa il vad :))

    Vladimir multumesc de explicatii, deci pana la urma Romania bate New York-ul la ceva :)))))

    Maria da am auzit ca sunt in Mina

    Speranta eu nu am vazut la tarabele din Bran, in schimb minerale destul de frumoase am vazut pe tarabele din Maroc (in special in Muntii Atlas)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ioana daca ai neamuri eu zic sa intri sa il vezi, e chiar interesant

    Miha.ela nici eu nu stiam numele lor pana sa ma duc in muzeu si sa ma dumiresc cum sta treaba cu ele

    Francoise da asa e :(((. Din pacate Romania nu este destul promovata

    RăspundețiȘtergere
  28. Cat de bogat e acest locusor! Cat de bogata e de fapt Romania noatra! Si bogata si frumoasa! Si sa nu uitam ca sufletele maramuresenilor sunt pline de ospitalitate!

    RăspundețiȘtergere
  29. Desi nu ma pricep,ca si aspect sunt foarte frumoase.Merita vazut!Va recomand cu drag.

    RăspundețiȘtergere