Cum am ajuns din Cluj pe Coasta Amalfi (1)


Jurnal de calatorie Italia - Imprejurimile orasului Napoli 

Episodul 1


Ca orice vacanta totul a inceput cu o calatorie! Virtuala pentru inceput si destul de obositoare fizic si psihic mai apoi! Un drum lung, facut in mai multe zile ca sa nu ne terminam resursele pentru vacanta la foc aprins! Calatoria din Cluj pe Coasta Amalfi am facut-o in mai multe etape dupa cum urmeaza:


Etapa 1: Cu Avionul


Cu 6 luni in avans am cumparat biletul de avion CLUJ - PISA care s-a transformat mai apoi in CLUJ - ROMA. 

Calatoria cu avionul a fost foarte usoara, Roma e la o aruncatura de bat! Ca de obicei mi-am confirmat faptul ca greul sta doar in mintea noastra, 2 ore poti sa le dormi sau poti sa le faci pe drum pentru a ajunge intr-unul din cele mai frumoase orase ale Europei, Roma! 


Etapa 2: Cu Trenul

Dupa 4 zile de vizitat Roma in lung si-n lat am luat trenul pana la Napoli! Biletele de tren le-am cumparat a doua zi de cum am ajuns la Roma pentru a prinde cel mai mic pret! Mai exact din gara Termini si au costat nu mai mult de 21 euro dus-intors/persoana! Un super pret pentru un drum de 3 ore!

Calatoria cu trenul a fost obositoare fiind cu copil mic! Kari avea atunci 1 an jumate, era un prichindel plin de energie, iar calatoria cu trenul timp de 3 ore presupunea stat in loc si purtat politicos, fara galagie! In plus trenul e de navetisti! Roma fiind oras mare, multe job-uri si oportunitati, ca la noi si ca in toate orasele lumii, cei din satele invecinate si orasele mai mici fac naveta deci lumea era destul de irascibila! Mult mai multi decat locurile disponibile pe scaun de unde si mai mare iritatia! Plus copilul si bagajele noastre nu iesea un peisaj frumos!


Etapa 3: cu Metroul suprateran

In Gara din Napoli ne-am indreptat spre Circumveuviana care nu e nimic altceva decat un metrou suprateran! Inca 1 ora jumate si 30 de statii pana la Sorrento! Metroul se ia dintr-un capat al garii iar pretul costa 3.5 euro/Calatoria/persoana! 

Drumul spre Sorrento e urat! Daca Napoli e cunoscut ca fiind mizer dar in acelasi timp extraordinar, locurile prin care ne purta acest tren erau doar mizere! Casa scorojite, multe in constructie, altele darapanate, alimentare mici cu look comunist, singura alinare era marea care se zarea rareori printre cladiri! Astfel amintindu-ne ca ne indreptam spre locuri paradisiace cu toate ca acum ne vedeam la mareee distanta de ele!




Etapa 4: Cu Autocarul

Si o mica Mare greseala! Ne-am rezervat cazare pe net la Camping Nettuno! Motivele sunt lesne de inteles, preturile in zona sunt astronomice, noi fiind 3+copil un bungalow tip casuta pe malul marii, pe Coasta Amalfi suna perfect pentru pretentiile noastre si preturile cerute de ei! Doar vedeti voi, cei 18 km anuntati pe site, distanta dintre Marina del Cantone si Sorrento, la fata locului inseamna inca o ora jumate cu autocarul! Eu m-am gandit ca daca fac 40 de minute pt 30 de km Turda-Cluj, pentru 18 km voi face 20 de minute, maxim 30! Doar ca planurile de acasa nu se potrivesc ca cele din targ fiindca nu am luat in calcul muntii ce trebuie traversati in acesti 18 km! Iar Marina del Cantone nu era pe Coasta Amalfi, e tot pe o coasta, mai putin spectaculoasa (a se intelege cu mai putine curbe) dar cu peisaje la fel de frumoase! Altfel campingul e ok, iar autocarul ne lasa exact in fata lui! 

Drumul cu autocarul a fost interesant/frumos! cu hartoape, cu traversat sate superbe cocotate pe munti, cu lamai si maslini pe o parte si pe alta a drumului, cu o sosea ingusta, cu mici fragmente de mare albastra, cu vile ce se inaltau treptat in fata noastra, cu italienii iesiti pe veranda sau pe balcon traind la dolce vita, cu clopote de biserica, cu restaurante cochete presarate pe drum si Resorturi luxoase cu expozitii de masini in parcare! Iar despre vegetatie si miile de flori si culori nu mai spun! 



Cu alte cuvinte ne-a luat cam 7 ore sa ajungem din Roma in Paradis! Din Cluj mai adaugati un zbor cu avionul si transferul pana la gara Termini! (aproximativ 3/4 ore) Per total o calatorie adevarata,  lunga, grea si cu multe mijloace de transport :)

Citeste tot jurnalul de calatorie cu Coasta Amalfi aici -> Italia


"Vacanta in Italia - Imprejurimile orasului Napoli" a fost sustinuta de:


        Sport Maniac - bocanci iarna                 La Femme Coquette - cadouri argint

         Etigara-electronica : tigara electronica         As Replica - ceasuri Rolex

         ToyBox - Jucarii cu telecomanda         Recenzii Romania - Socializare turistica


15 comentarii:

  1. bravo,cu copil mic, admirabil.sa ma scrii despre .pup,o saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  2. :) stressant pentru ca a trebuit sa urci si sa cobori din mijloc de transport in alt mijloc de transport, dar 10 ore de drum, nu este mult deloc! Cea mai lunga si obositoare calatorie, categorisita "groaznica", a fost calatoria Sibiu-Augsburg, cu autocarul Atlassib, în vara lui 2000! 20-21 de ore pe scaunul incomod, într-un autocar ticsit de tot felul de oameni, cu lungi asteptari (fara rost) la granita cu ungurii... a fost si ramâne cosmarul calatoriilor mele! Si nu m-am deplasat decât 1300km, în Europa!
    Cea mai lunga calatorie ca si distanta, a fost Augsburg - ElQuseir (Marea Rosie) adica 4,5 ore pâna în Hurghada, apoi 2,5 cu autocarul. La care se mai adauga faptul ca trebuie sa fii pe aeroport cel putin 1,5 ore mai repede, pentru ceck-in si o ora a durat pâna sa ajung la aeroportul München! Deci mai mult de 10 ore - însa a fost o calatorie cat se poate de relaxanta si interesanta! Nu am avut în niciuna din aceste calatorii grija unui copil mic ;)
    De altfel, cred ca si zborul München - Funchal (Portugalia) dureaza deasemenea 4,5 ore, plus autocarul spre Caniço înca o ora, iata înca una din calatoriile mele lungi, însa deosebit de placuta si fara stress :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sate cocotate pe munti cu lamai si maslini zici??? Chiar ca e paradisul acolo :)))!!!! Astept continuarea ;)!
    Cea mai obositoare calatorie pt mine a fost odata, cand am venit aici in Fr 3 ore cu avionul, trezit la 5 dimineata, avion decolat la 7 din Bucuresti, apoi drum cu masina Paris-Tours,250 km, muuulte ore pe o caldura teribila si trafic aglomerat :)). Apoi n-am apucat sa-mi trag sufletul ca am plecat din Tours catre La Rochelle inca vreo 4 ore :)). In viata mea nu mai facusem atatia km intr-o singura zi ..per total :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce copil frumos ai!! Adorabil! Mai multe poze cu se poate? :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Cea mai lunga calatorie a noastra... sunt de fapt doua :-)
    Prima ar fi Tenerife - Madrid - Paris - Bucuresti, in jur de 12 ore impartite intre 3 avioane. Celalalt drum de cosmar a fost Suceava - Bucuresti, parcurs cu masina acum vreo 3 ani, in total vreo 9 ore de chin pe soselele patriei.

    RăspundețiȘtergere
  6. As fi vrut sa zic Bucuresti-Tenerife, ptr ca au fost totusi aproape 6 ore, dar mai obositoare mi s-au parut drumurile prin tara (Iasi-Constanta de ex) sau circuitele facute cu autocarul cand eram adolescenta...am fost intr-un an Iasi-Spania, cu o gramada de opriri (Venetia, Budapesta, Monte Carlo, Marsilia + cele mai importante orase din Spania) si Iasi-tarile nordice (iarasi cu o multime de opriri).

    RăspundețiȘtergere
  7. In primul rand trebuie sa spun ca ma bucur ca te-ai oprit la aceasta zona, e una din preferatele mele din Europa, cred ca stii de fapt. M-am uitat putin in spate la articolul cu concursul si am constatat ca multa lumea dorea un jurnal despre Romania. Pana la urma romanii isi iubesc tara, sunt fascinati de ea si vor sa afle cat mai multe... Mi se confirma astfel niste teorii ceva mai vechi.
    Cea mai obositoate calatorie a fost pentru mine cea recent incheiata prin Peninsula Balcanica. Pacat de ploaia care ne-a insotit tot drumul (sau aproape tot drumul)...

    RăspundețiȘtergere
  8. Bucuresti-Corfu! 18 ore dintre care ammesr cu autocarul, ferry-ul si iar autocarul, insa toata oboseala s-a risipit ca prin farmec cand am prins rasaritul pe ferry traversand marea Ionica, cu o cafeluta in manuta si cu prietenii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cea mai lunga (nu in km) calatorie pentru mine a fost in vara lui 2009, Constanta-Ineu (Arad). Am condus tot drumul pe o caldura infernala numai pentru a-mi demonstra ca pot ajunge intr-o zi de la un capat la tarii la altul. 15 ore prin Romania fara autostrazi... peste o ora am facut pe centura Bucurestiului caci noah, aveam doua petece de autostrada si nu sunt legate intre ele... grrr... ce criza ne nervi am facut atunci, nici nu cred ca m-am enervat vreodata mai tare pe sosele.

    In rest mai socotesc drumul spre Corfu din 2010, Ineu (Arad) - Agios Giorgios (Corfu), aprox 24 de ore fara oprire pentru somn, doi soferi (din care unul eu), opriri in Belgrad cam 2 ore, alte 2 ore pe ferry, deci cam 20 de ore timp de condus efectiv. Dar a fost o placere sa conduci mai ales in Grecia la rasarit... :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Am o prietena care locuieste in sudul Italiei si la fel imi povesteste de gradinile imense cu maslini si lamai... mi se pare de vis, pentru noi, cei cu gradini cu meri, peri :) Cred ca asa sunt toate trenurile astea, sa le spun personale, aglomerate, cu oameni mai multi decat locuri.

    Cea mai obositoare calatorie? Cred ca a fost cea in Viena, cu autocarul, cu multi, multi ani in urma. Dar a fost atat de frumoasa :)!

    RăspundețiȘtergere
  11. ne era dor de Kari :)
    cea mai obositoare ? un drum cu trenul Bologna-Bucuresti...

    RăspundețiȘtergere
  12. Cea mai lunga calatorie a fost din Bucuresti in Bali. Avion pana in Istanbul, asteptat urmatorul avion, 4 ore pana in Doha, iar asteptat avion ore bune si inca 14 ore pana in Denpasar. La toate acestea mai adaug si o diferenta de fus orar de vreo 8 ore :) Am ajuns buimaca in Bali. Mi-au trebuit 2 zile sa-mi revin: nu puteam nici sa dorm, dar nici sa fac ceva util :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Georgiana8:26 p.m.

    Pentru mine calatoria de cosmar a fost in luna februarie cand am venit din Italia in Romania si am ramas inzapezita in Bucuresti (eu trebuia sa ajung in Galati). Am plecat duminica din Sondrio, ca luni la ora 7 aveam avionul pentru Bucuresti, din Milano. Luni dimineata cand am ajuns in aeroport ne-au spus ca avionul nostru are o ora intarziere, dupa care doua ore, dupa care a fost anulat din cauza conditiilor meteo din Romania. Am luat in aceeasi zi avionul spre Cluj ca intr-acolo se putea zbura, apoi am zis ca pana in Galati, reusesc sa ajung. Am aterizat la Cluj la 18:30 la 22 am luat trenul spre Bucuresti unde am ajuns la 6 dimineata Marti. Apoi, de marti pana joi seara am ramas in Bucuresti, dupa care in sfarsit am luat trenul spre Galati, cu care am facut 14 ore ca am ramas inzapeziti pe undeva pe langa Buzau. A! si in tara nu puteam sta decat 10 zile dintre care 5 le-am pierdut pe drum.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce frumos, mi s-a facut dor de coasta Amalfitana :)

    RăspundețiȘtergere
  15. frumos, dar sunt convinsa ca pana la urma impresiile adunate au meritat efortul.
    cea mai lunga a fost timisoara-roma, cu autocarul, in jur de 20ore, aglomerat, opriri cu cozi interminabile la baie, mizerie... cred ca de atunci iubesc cu ardoare avionul :)

    RăspundețiȘtergere