Romania te iubesc si sunt mandra de frumusetile tale

Astazi de 1 Decembrie, Ziua Nationala a Romaniei blogosfera de turism promoveaza frumusetile Romaniei intr-un top 10 personal. Eu am decis sa continui scrisoarea catre Romania deschisa aici: Craciun si Revelion in Romania, in care vorbeam despre cat de frumos e Craciunul si obiceiurile noastre si cat de bine ne stim distra de Revelion insa pacat ca treaba asta nu se promoveaza si peste hotare.

Asadar astazi Top 10 obiective turistice din Romania cu care sa ne mandrim in lume! Pe care sa le includem intr-un traseu turistic national si sa-l livram promovam la straini! 

           ROMANIA E FRUMOASA BY Aliceee Traveler :)



Trebuie sa o pun pe primul loc fiindca e din orasul meu! Si astazi sunt nationalista pana in maduva oaselor :)
Ne mandrim cu ea in Romania, suntem fermecati de modernizarile facute! S-au bagat bani, e la standard european, asa ca asteptam strainii sa o vada! Si va spun sincer ca vin si sunt impresionati! Autocarul cu care merg de la Cluj la Turda e mereu plin de turisti straini ce merg sa o viziteze! In special studentii! si tot drumul povestesc despre Salina!
Ar merita sa fie inclusa intr-un circuit national! 

Tot din judetul Cluj as include in traseu: Gradina Botanica, Muzeul de Etnografie, Muzeul Farmaciei si Panorma de la Cetatuie

2. Sibiul si Muzeul ASTRA

Sibiul e frumos! Nu conteaza in ce anotimp mergi! Dar daca ai norocul sa o vizitezi iarna te va astepta cu un targ de Craciun de Poveste! Pe straini i-as duce la Muzeul Brukenthal! La biserica Evanghelica (Cripta m-a uimit si pe mine :)) I-as plimba prin Piata Mica, prin Piata Mare pe la Podul Mincinosilor si neaparat in Dumbrava Sibiului la Muzeul ASTRA! Muzeul ASTRA e o plimbare prin satele romanesti din toate regiunile tarii! E unul din cele mai frumoase muzee pe care le-am vazut! Si ar merita mai multa reclama!

3. Muzeul National al Trovantilor din Costesti

Fiecare tara cu bolovanii lui :) Anglia reuseste sa scoata bani frumosi din Stonhange si legenda creata in jurul lor! Si le fac destula reclama! Daca am ajuns la ei mai repede decat la noi! Dar fiti pe faza straini, noi avem bolovani care cresc! Poate ca aveti si voi dar noi aveam si un muzeu pentru ei! si va invitam sa-i vedeti!
Vorba aia sa facem bani din piatra seaca! 

4. Bran, Castelul Peles dar Castelul Corvinilor de ce nu?

Anul acesta a fost un prieten la Castelul Corvinilor si s-a intors super incantat. A spus ca drumul e bun, mancarea in zona e ieftina iar Castelul a fost modernizat! Se fac parade cu cai si cavaleri! O calatorie inapoi in perioada medievala!  Iar pozitionarea lui e favorabila, zic ca ar da bine pe plianetele de promovare ale Romaniei!

5. Transfagarasan si Transalpina

Avem noi drumuri proaste si autostrazi lipsa dar sa ne mandrim cu ce avem: Transfagarasan si Transalpina - Cele mai spectaculoase drumuri din Romania! 

6. Cimitirul Vesel din Sapanta

De ce de Pere Lachais a auzit toata lumea dar de Cimitirul nostru Vesel nu? Acesta e un obiectiv turistic cu care sa ne mandrim! Fiindca e un concept unic in lume! Castele, palate, muzee mai gasesti si prin alte parti dar un Cimitir Vesel niciodata! Problema e cu traducerea epitafurilor, fara sa stii limba romana e greu sa te "veselesti" prin cimitir :) 

7. Maramuresul Magic

Sotul meu e strain si a fost puternic impresionat de Maramures. De asezarile de la tara, de portile de lemn, de bisericile de lemn si Manastirea Barsana! A zis ca nu a mai vazut in viata lui o manastire asa frumoasa! Cimitirul de la Sapanta merita o categrie separata! La drept vorbind si Mocanita ar merita! Dar ea e deja destul de populara! cand am fost erau ceva straini! Iar cel ce vindea biletele ne-a spus ca i-au trecut pragul turisti din toata lumea! M-am gandit atunci .... vezi ca se poate!

8. Vulcanii noroiosi

Nu cred sa fie turist strain care sa nu ramana impresionat de asa ceva! Islanda, Australia se falesc cu ghiezare! Vezuviu a facut celebru Pompeiul! A ajuns sa aiba 3 milioane de vizitatori pe an! De ce nu putem sa strangem si noi macar un sfert cu Vulcanii Nostrii? 

9. Sighisoara si Festivalul Medieval

Sighisoara e cel mai frumos oras medieval al Romaniei! Din pacate turistii straini aud mai repede de Bucuresti decat de Sighisoara! si e pacat! la fel cum e pacat faptul ca Festivalul Medieval nu e promovat destul in afara! Cand locuiesti la Paris sau la Londra un oras din acesta autentic cu povesti din trecut, spectacole si costume e tot ce-ti lipseste! Carnavalul de la Venetia e super cunoscut, dar noi aveam un avantaj! Ca al nostru e vara!

10. Serios numai 10? Cum sa inghesui Manastirile din Moldova, Delta Dunarii, Pestera Ursilor, Pestera Scarisoara, Muntii Retezat, Barajul de la Vidraru etc!?

Si nu doar atat: Dragi straini, la noi in tara puteti face turism tematic: Perelinaje!  Degustari de vinuri si vizite la podgorii! Turism de aventura! Agroturism! Trekking prin Munti! Baie si plaja la Marea Neagra! 


Avem o tara minunata! Sa fiti mandri de ea!
La multi ani Romani, la Multi ani Romania!

Mai multe articole puteti citi aici--> Romania




Acest articol face parte din campania blogosferei de travel din România de promovare a celor mai frumoase locuri din Å£ara noastră. Este cea de-a două campanie de acest fel după cea în care vă recomandam destinaÅ£ii de city break din România

Astăzi, de Ziua NaÅ£ională, mai multe bloguri  au scris despre cele mai frumoase
 10 destinaÅ£ii din România. Vă invit să le citiÅ£i:  Drum Liber

19 comentarii:

  1. Avem o tara frumoasa. Multe din locurile mentionate de tine nu le-am vazut dar astept sa le descopar cat de curand se poate. As mai adauga la lista si zona Cheile Nerei, e supeba.

    RăspundețiȘtergere
  2. e minunata tara noastra...de curand am vazut Prapastiile Zarnestilor...trece-le pe lista :) nemaipomenit http://krmenslife.blogspot.ro/2012/09/prapastiile-zarnestilor-tinut-de-poveste.html
    la multi ani , Romania !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu siguranta avem o tara minunata, azi, de ziua ei, de ziua noastra, a romanilor, doresc tuturor ce e mai bun, La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasă listă - mă bucur că am bifat o bună parte din ea cu ochii proprii. Dar mi-e jenă că de Trovanţii de la Costeşti n-am auzit până acum.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim2:36 p.m.

    Cum poti sa lasi deoparte Alba Iulia intr-o zi ca asta!? Nu pot sa cred ca nu stii nimic despre investitiile facute aici in ultimii cativa ani, de lucrarile de restaurare desfasurate in ultima perioada, de paradele si salvele din fiecare duminica, de ostasii ce strajuiesc cetatea zi de zi, de toate lucrurile frumoase care se intampla aici cu sau fara vointa mai marilor puteri ale statului. Alba Iulia a fost declarata destinatie europeana de excelenta de catre Comisia Europeana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim acesta era un top personal. Am auzit de cetatea de la Alba Iulia si despre modernizari dar inca nu am ajuns acolo. Mi-ar fi greu sa vorbesc despre ceva pe care nu am vazut cu ochii mei si nu am prea multe informatii.
    Oricum da, Alba Iulia merita promovata mai mult si sunt sigura ca colegii din blogosfera de turism ce au fost la Alba au inclus-o in topurile lor.

    Andreia nici eu nu am stiut pana acum 3 ani cand am intrat in lumea asta blogosferica in care sunt bombardata zilnic cu informatii noi! Obiective turistice din toata lumea!

    Nice La multi Ani!

    Coco sper sa ajung si eu cat de curand acolo si topul de anul viitor sa fie mult mai bogat

    George stiu articolul tau cu Chile Nerei, din pacate cum ii ziceam si la Anonim nu am trecut decat ce am vazut sau cunosc informatii multe despre ...

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt de acord cu majoritatea destinatiilor propuse de tine, mai putin cu litoralul unde sper ca nici un strain sa nu arunce banii ca sa se inghesuie necivilizat pe o plaja pe care trec unii cu jeep-ul in acelasi timp.
    Despre Muzeul Astra la tine am citit si ti-am spus de atunci ca vreau sa-l vad.
    In schimb in Maramu nu stiu cand am sa ajung, din pricina costului trenurilor si a orelor pierdute pe drum. Desi imi doresc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Păcat că ne apreciem ţara doar de 1 Decembrie...

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos articol, si interesant.As adauga Cazanele Mici si Cazanele Mari, golful Dubova care este absolut superb, un loc foarte putin promovat insa superb, Mraconia care este vizitata 90% numai de turisti straini,Manastirea Vodita, Manastirea Sfanta Ana din Orsova,Cetatea Severinului,piciorul podului lui Traian. Am descoperit aceste locuri de putin timp insa m-am indragostit de ele pe loc (love at the first sight),nu ma gandeam ca poate exista locuri atat de frumoase in Romania.De fapt Oltenia nu mi-a trezit niciun interes in trecut, eu fiind dobrogeanca insa fiecare coltisor din tara asta iti poate oferi surprize foarte mari.

    RăspundețiȘtergere
  10. Hmm, eu stiu romani care n-au vizitat Sighisoara :)
    PS
    Am incercat sa fac topuri cu obiective turistice, pe categorii, la care sa se poata vota, dar la un moment dat ceva s-a defectat ... in fine poate reiau proiectul

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim2:25 p.m.

    Transfagarasan si Transalpina. Imi doresc tare mult sa le (re) vad de cand s-a imbunatatit starea lor

    RăspundețiȘtergere
  12. Macar romanii si cei straini sa vada Romania incepand cu aceste 10 puncte, pe urma ti se deschide apetitul pentru mai mult cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Avem locuri faine cu siguranta, e greu sa faci un top doar cu 10. Merita vazute si promovate, atat de noi cat si de straini. Mai trebuie sa lucram un pic la eticheta, dar sunt sigura ca in timp se va rezolva si asta :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Multe locuri frumoase mai sunt ÅŸi pe la noi, unele cunoscute, altele, la fel de faine, dar mai puÅ£in ÅŸtiute. ÃŽn afară de „bolovani” :), toate locurile de care vorbeÅŸti aici le-am văzut ÅŸi sunt cu adevărat faine, demne de un top :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Chiar e greu sa alegi doar 10. Mai sunt multe...as mentiona si Cheile Nerei, descoperite in aceasta vara. Superb loc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim2:54 a.m.

    Avem o țară frumoasă,da,păcat că e locuită de români..și o distrugem în fiecare zi. Aruncăm gunoaie,tăiem pădurile,dar ne facem vacanțele în străinătate.Suntem un popor dezgustător

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim sa iti faci vacantele in strainatate e alegerea ta! Fiecare merge unde vrea! daca calatoresc in strainatate nu ma face cu nimic mai straina de Romania! E ca si cum toata lumea ar cumpara doar marcile romanesti! fiecare mananca ce ii place! se imbraca cu ce ii place! La fel fiecare calatoreste unde doreste si unde isi permite!

    RăspundețiȘtergere
  18. Alicee, ma bucur sa vad ca de la 2 la 9 am vazut aproape toate. Salina din Turda inca nu, dar o sa-mi fac timp anul acesta :D si ai dreptate, toate merita sa fie puse pe un pliant de promovare al tarii noastre.

    RăspundețiȘtergere