Venetia Ziua 2 - Podul Rialto si Canal Grande

A doua zi in Venetia. Incepem direct unde am ramas in prima zi: la Podul Rialto!

Podul Rialto e cu siguranta cel mai spectaculos pod pe care l-am vazut. Si cel mai comercial!


In sensul ca pe pod sunt magazine cu marfa chinezeasca si suveniruri ieftine vandute la mega pret. Ceea ce m-a intristat putin. Si in general toata zona e impanzita cu suveniruri! Iar preturile cred ca sunt puse in functie de distanta de la Podul Rialto! Magazinele de pe pod sunt the red zone of high prices, si apoi cu cat cumperi mai departe de pod cu atat preturile scad!
Lasand aceste detalii la o parte Podul Rialto e cel mai frumos Pod ce traverseaza Canal Grande. In trecut a fost si unicul. Alaturi de Piazza San Marco constituie cel mai important obiectiv turistic din Venetia.



Dupa ce ne-am clatit ochii cu suveniruri ne-am dus direct la faimoasa piata de langa Podul Rialto!


Mare dezamagire am avut cand am vazut ca nu e plutitoare! Nu stiu unde citisem inainte ca piata de peste de langa Podul Rialto e o piata plutitoare! Nimic mai fals! Sau nu am ajuns noi in zona buna, desi ma indoiesc!
Oricum a fost placut sa luam pulsul Venetiei la 10 dimineata! Sa ne pierdem printre localnici! Sa ii vedem cum isi aleg cu grija fiecare leguma, cum stau sa studieze fiecare peste pe care il cumpara! 
Piata in sine e ca oricare piata pe care am vazut-o! In schimb piata de peste e ceva! E imensa iar diversitatea fructelor de mare m-a lasat masca! Si binenteles ca nu m-am putut rabda sa nu o compar cu cele din Maroc!   Cu regret trebuie sa spun ca la asta Venetia castiga! Pestii sunt aranjati in asa fel incat ar uimi orice fotograf! Crevetii se intrec in culori si marime! Niciodata n-am mai vazut creveti verde translucizi! Iar scoicile ... nu va mai spun, mai bine va pun o poza sa intelegeti :)


Pana la pranz ne-am plimbat pe malul Canalului Grande cu oprire la Biserica Maria della Salute


Nu stiu cati dintre localnici se bucura cu adevarat de orasul in care stau. De cafeluta de dimineata savurata pe malurile Canalului Grande cu vedere la Podul Rialto! De o plimbare cu gondola! De strazile pustii unde se furiseaza indragostitii!  Dar stiu cu siguranta ca turistii o fac!
In drumul nostru am intrat in Biserica Santa Maria della Salute, astfel reusind performanta de a intra in doar 2 biserici in Venetia! Basilica San Marco si asta :) Aceasta biserica a fost ridicata de Baldassare Longhena, in onoarea Fecioarei Maria pentru salvarea Venetiei de la o molima ce ucisese 47 000 de locuitori.


A urmat o excursie pe Insula Murano si pe Insula Burano


Pe care nu o sa insist acum fiindca pregatesc 2 articole separate. 
Va spun doar ca pentru amandoua trebuie alocat minim 5-6 ore

La Apus plimbare romantica pe Canal Grande



Canal Grande este una din cele mai mari artere de circulatie ale lumii, un imens "bulevard" pe apa, in forma de "S" de la Piazza Roma pana la Piazza San Marco. Ceea ce e cu adevarat deosebit la acest "bulevard" sunt cele peste 200 de palate nascute dintr-o cultura obsedata de opulenta si fantezie ale familiilor bogate din oras. Partea proasta e ca nu te poti plimba de-a lungul canalului pe picioare, cladirile crescand parca din apa, in schimb poti opta pentru vapporeto (celebrele autobuze pe apa) sau gondola. O calatorie cu vapporeto dureaza 40 de minute, timp suficient sa admiri palatele care parca dau concurs de frumusete care reuseste sa-ti atraga mai repede si mai mult atentia!


Palatul Ca D'Oro frumoasa cladire in stil gotic venetian e preferata mea




PIATA DE PESTE


PE MALUL CANALULUI GRANDE


BISERICA SANTA MARIA DELLA SALUTE




Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

10 comentarii:

  1. Foarte frumoase pozele si locurile vizitate sunt sigura ca sunt pe masura.
    Da, si eu as fi fost dezamagita daca as fi sperat ca piata aceea sa fi fost plutitoare si in realitate sa nu fie asa.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce-mi place piata de peste...imi place pestele tare mult , m-as invarti o groaza pe acolo !

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoase pozele dar si articolul tau, chiar citeam si imi aminteam atmosfera din Venetia, eu am fost doar pe fuga, nu am apucat sa o vad pe indelete, dar trebuie sa mai ajung eu odata si odata sa ma satur (impropriu spus) de acest oras care mi se pare absolut fermecator. Cand am fost, am fost singura, data viitoate ma duc cu iubsi voi sta cateva zile, asa o sa mi se para si mie romantic :D hi hi

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, pieţele mari de peşte sunt tare interesante, să stai să-i priveşti şi pe cei care vând, şi pe cei care cumpără... Iar în Veneţia este o experienţă extraordinară :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmm, piata de peste, chiar si asa neplutitoare, yammi...eu ador pestele de orice fel, oricum, oricand :)) Adevarul este ca mi-ar place sa am una asa aici acasa, ca in vacante....doar sa le admir! Foarte frumos si apusul de soare, cred ca Venetia e tare romantica in amurg. Si da, localnicii inceteaza de multe ori sa mai perceapa frumusetea orasului in care stau...

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim7:47 p.m.

    Palatul Ca D'Oro este ca in povesti
    Ma bucur sa va vad strabatand acele locuri frumoase, visul oricarui calator:)

    RăspundețiȘtergere
  7. frumoasa plimbarea, cred ca-i greu de zugravit in cuvinte cate sentimente amestecate te cuprind cand vezi atata frumusete, intr-un oras atat de dorit de toata lumea!
    piate de peste arata deosebit, e si asta o arta sa stii cum sa expui marfa...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am apucat sa vad Venetia desi imi doresc sa ajung acolo de cand eram mica.....dar ma delectez cu pozele si descrierile tale si parca ma teleportez acolo. Minunat!

    RăspundețiȘtergere
  9. In Venetia am fost dar doar pentru cateva ore, ma intorceam din Milano pentru a lua trenul inapoi spre casa. A fost ca un vis, podul asta mare, ca de altfel multe alte locuri nu le-am vazut de aproape. Cu poza apusului am ultima amintire legata de Venetia, trebuie sa ma intorc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelente postările în mozaic. Ce amintiri mi-ai stârnit?! Îmi doresc să revăd Veneția.

    RăspundețiȘtergere