Venetia Ziua 4 - Cartierul Cannaregio le are pe toate

Ultima zi in Venetia!
Toata noaptea nu am dormit bine de stres si ganduri nu cumva sa nu ne trezim la timp pentru o ultima plimbare in Venetia! Ne-au mai ramas destule de vazut fiindca va zic sincer: Venetia e inepuizabila! Poti sa o rezumi la foarte putin gen: Orasul acela cu Masti si Canale sau poti sa explorezi fiecare colt al Insulei si sa iti dai seama ca dupa 3 zile nu ai vazut mai nimic! Exact in stadiul in care ma aflam eu acum. Dupa 3 zile nu am vazut nici un Muzeu, nici un Palat pe dinauntru (din cele 200) nu am explorat nici un cartier incat sa fiu sigura ca nu a mai ramas nimic de vazut! Si toate astea dupa ce inainte sa plec in Venetia ma gandeam ca 3 zile vor fi prea multe si cu siguranta ne va ramane timp si pt Verona ... din pacate am renuntat la ea inca din prima zi!
Si iata-ne in ultima dimineata pe Insula! La ora 3 pm aveam avionul de pe Treviso asa ca timpul nostru se limiteaza la 4 ore! De la 8 la 12! Ca sa ajungem in siguranta la aeroport  fara sa fugim/stres/etc

In ultima zi am zis sa ne plimbam pe partea stanga a Canalului Grande (mai ales ca nu mai aveam valabil abonamentul pe vapporeto) prin Cartierul Cannaregio. Prima ora ne-am plimbat pe bulevardul principal, acela care merge de la Gara la Piazza San Marco in linie dreapta! Bulevardul e intesat cu ateliere si magazine de masti! Din acelea originale, facute de venetieni! Una mai frumoasa ca cealalta! cred ca as fi stat cateva ore numai sa le iau pe fiecare acasa intr-o fotografie dar sotul imi amintea constant ca nu vom ajunge astfel in Cannaregio.







Dincolo de masti a fost o dimineata ciudata! Asa cum probabil sunt majoritatea diminetilor de octombrie in Venetia! O noua fata a Venetiei pentru noi! un oras rece, cu multa ceata, cu multa umiditate zici ca respiram apa nu aer. Nu mi se parea potrivit sa ma plimb! Nu mi se mai parea un oras romantic! Noroc ca nu aveam timp sa ma gandesc la asta :)


In Cartierul Cannaregio este primul Ghetto Evreiesc din lume! Este cel mai populat cartier din Venetia! Si este foarte mare! In timp ce ne plimbam pe bulevardul principal opresc un localnic sa il intreb incotro so o luam spre Cannaregio! Se uita la mine si rade: dar d-na sunteti in Cannaregio! Bun asa :))
Dar atunci unde e zona aceea linistita unde putem sa ne pierdem printre localnici, pe stradute inguste, unde vezi o Sinagoga la fiecare colt, unde sunt ateliere, librarii atractive si magazine cu obiecte de cult, unde gasesti baruri si viata de noapte? Eu trebuia sa gasesc zona aia! Dupa ce am intrat pe mai multe stradute, ne-am intors, ne-am invartit, am intrebat pe unu, pe altu, am ajuns acolo unde simteam eu ca trebuia sa ajungem! In Cannaregio!





Pana sa ajung in acest cartier nici nu realizasem cat e de turistica Venetia! Faptul ca nu vezi un copil pe strazi! Ca nu vezi o scoala, o universitate! Un grup de fete razand! o batrana ducandu-si bagajele! Stiti voi genul acela de activitati pe care le observi in orice oras chiar daca nu ii dai importanta! In Cannaregio Venetia a prins viata! Am vazut batrani carandu-si bagajele, studente, copiii,  restaurante cu afis in geam ca sa stii ca la ei nu se plateste coperto si nici servizzio! In timp ce pe bulevardul princiapal doar magazinele cu suveniruri erau deschise la ora asta, in Cannaregio cafenelele erau pline! Magazinele se deschideau rand pe rand! Am vazut si evrei! Si o Sinagoga! Ne-am plimbat pe strazi inguste, extrem de inguste! unele acoperite, cu bolti! Am vazut si diverse ateliere si crame unde puteai sa bei vin direct din butoi la pretul de 2 euro paharul! Si fiindca chiar am in buket list o astfel de dorinta as fi ramas la o degustare autentica, de la sursa :), dar nu vroiam sa ma urc in avion "inconstienta" :) Am inteles de ce toata lumea mi-a recomandat Cannaregio! Va recomand si eu celor care nu ati fost inca la Venetia! Si-mi pare rau ca nu ne-am dus intr-o seara, se zice ca aici se consuma viata de noapte din oras! Ar fi fost interesant de stat la un spritz cu localnicii :)


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

19 comentarii:

  1. ce ciudata pare fotografia cu ceata...ma astept sa fie soare in permanenta in oraselul indragostitilor !

    RăspundețiȘtergere
  2. Coco din pacate nu e, toamna si iarna de obicei ploua si e ceata! Noroc ca noi nu am prins vremea asta numai in ultima zi! pe picior de plecare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Venetia e frumoasa tot timpul, dar fotogtafia in care e ceata e superba. Ii da un aer misterios. Abia astept sa ma intorc acolo :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca imi permiti sa te corectez, Cannaregio nu este primul Ghetto evreiesc...ci primul ghetto evreiesc se gaseste in cartierul numit Cannaregio...pacat ca nu ai facut poze si cu sinagoga pe care ai vazut-o. Eu inca nu am ajuns, am in plan peste putin o vizta cu ghid. Astept doar o zi mai calda si senina :).

    RăspundețiȘtergere
  5. frumoasa plimbarea! cred ca mereu ramanem cu regretul ca timpul fuge prea iute si ar mai fi fost atatea de vazut!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine ar fi dacă timpul ar rămâne în loc atunci când te afli în locuri aşa frumoase şi interesante!

    RăspundețiȘtergere
  7. Georgiana la asta nici nu m-am gandit! :) ai dreptate

    Ana Maria multumesc, am corectat! Nu am facut poze fiindca mi se terminase bateria! :( cartierul e mult mai interesant decat apare in pozele mele

    RăspundețiȘtergere
  8. Aa nu chiar totdeauna, depinde de oras! In orasele mari categoric niciodata nu poti sa vezi si sa experimentezi tot! pe Insule sau prin sate de obicei ma declar multumita de vizitele mele si chiar daca mi-au placut foarte mult nu m-as intoarce

    Andreia da, macar pentru cateva saptamani :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cartierul Cannaregio este foarte bogat in obiective turistice!
    Pentru ca Insula San Michele este inclusa in Cannaregio, va recomand sa vizitati daca aveti ocazia si Cimitirul San Michele, care se afla in apropierea tarmului nordic al Venetiei.

    RăspundețiȘtergere
  10. O sa retin cartierul Cannaregio pentru atunci cand o sa ajung la Venetia. Arata super, fix pe placul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim8:01 p.m.

    Venezia are si o universitate, Ca'Foscari, chiar foarte buna, dar e intr-o zona departe nu prea turistica. Stiu pentru ca am vrut sa ajung pe jos pana acolo (se poate ajunge si cu vaporetto), m-am pierdut si mi-au trebuit aproape 2 ore ca sa ajung :-)
    Pe de alta parte, e mai mult soare iarna decat e de obicei la Cluj (sunt clujeanca si eu), dar desigur e si ceata, nu se poate altfel cu toata apa aia.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce mult îmi place prima fotografie, poate mergi şi la anul, la Carnaval, că eşti pregătită acum :) Dar îmi imaginez ce preţuri aveau maştile! Superb cartierul, chiar de cutreierat acolo pe îndelete.

    Aşa este cu timpul, ştiu şi eu, când sunt în ultima zi, mă panichez uneori, spunându-mi că n-am văzut mai nimic şi câte mai doream să vizitez... Iar ca să mă consolez mereu îmi spun vechea minciună, data viitoare... Uneori însă se întâmplă să fie data viitoare, aşa că e bine măcar să visăm. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Vaaaaiiii, cat de frumos!
    Daca pana acum am rezistat citindu-ti articolele, acum sunt asa de hotarata sa merg la Venetia ca as face rezervare de bilete in secunda 2 ! :D Imi place foarte mult stilul tau de a povesti, felul in care vezi si descrii locurile vazute, exact asa cum le vad, simt si eu!!! Asa ca o sa iau ca un indemn sa merg si eu la Venetia, sigur imi va placea la fel de tare!
    O sa caut bilete pentru vara, cred ,ca nu prea am cum in timpul anului scolar pentru ca lucrez in invatamant!!! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Vai, ce frumoase sunt mastile alea! Mereu am visat sa am una sa merg la un carnaval...imbracata intr-o rochie de epoca. <3 da, da...eh, cine stie, poate la anul s-o organiza pe undeva o petrecere tematica de genul asta sa-mi fac si eu hatarul!

    RăspundețiȘtergere
  15. Iti sta super cu masca aia!
    E bine ca ai punctat faptul ca ai nevoie de multe zile sa vezi Venetia, o sa tin cont cand voi ajunge pe acolo, e clar ca cel putin imi doresc asta.

    RăspundețiȘtergere
  16. Miha.Ela am punctat ca nu ai nevoie de multe dar am zis si ca dupa 3 zile mai raman destule de vazut :)

    Ana Q pai de ce sa-ti doresti un bal in Romania? Mai bine mergi la Carnaval in Venetia! Vei vedea treaba originala :) masti originale etccc

    Milly a fost o vacanta perfecta si da Venetia merita mai ales ca nu e atat de scump pentru noi, venind din Romania, cu Wizz :)
    Nu e nici o destinatie ieftina, sa nu se inteleaga gresit dar fiecare chetuie in limita portofelului :) Poti sa traiesti cu sandwici, inghetata si relativ low-cost cu 10 euro pe zi sau cu 100+

    Mira pentru Carnaval pe cand voi fi mai in varsta! Nu acum! cred ca nu as putea sa inteleg si sa vad totul la adevarata valoare! mai trebuie sa ma maturizez putin :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Dustylaces mersi si bine ai venit pe blogul meu!
    Intradevar cred ca e mai mult soare si mai multa caldura! :) Univeristati sigur sunt dar probabil asa cum zici si tu mai retrase de privirile turistilor...

    Larisa daca ajungi sa mergi si noaptea, sa vad ce am pierdut :)

    Adriana ai dreptate, am vazut Insula Cimitir in drumul nostru spre Murano si la intoarcere dar nu am mai avut timp sa o exploram! :(((

    RăspundețiȘtergere
  18. Venetia ramane frumoasa indiferent de vreme, dar si foarte aglomerata. Turistii n-o ocolesc nici macar in extrasezon... Si eu eram curioasa de niste poze pe inserate. :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Am stat un an in Italia, la Vicenza si spre rusinea mea, nu am fost capabila sa vizitez Venetia, desi am stat o zi la Mestre.
    Alice, mereu am vrut sa te intreb. Cum faci tu sa calatoresti atat de mult? Ca eu nu reusesc sa ajung nici pana la Arad. :))

    RăspundețiȘtergere