A Religiosa Portuguesa (2009) - cel mai frumos film despre Lisabona

Saptamana 33
A Religiosa Portuguesa (2009)


In 2010 cand imi pregatam vacanta in Lisabona cautam cu disperare filme cu acest oras! Fiindca nu stiam mare lucru despre el si-mi doream o imagine de ansamblu. Am vazut atunci Lisbon story (1994), ma rog m-am chinuit sa ma uit la el vreo 30 minute dupa care m-am lasat. Nu mi se parea ca are de a face cu Lisabona din zilele noastre, era prea vechi. Asa ca m-am bucurat cand am dat de acest film chiar daca e dupa vacanta mea acolo. De altfel, iubesc Lisabona si ma bucur sa-l revad chiar si prin intermediul unui film!

Rezumat: O tanara actrita din Paris ajunge in Lisabona cu ocazia filmarilor pentru noul ei film in care joaca rolul unei calugarite. Zilele la Lisabona se scurg intre filmari, vizite prin oras, incercarea de a se regasi pe sine! Are cateva aventuri (una mai ciudata ca cealalta) ... Leaga noi prietenii!
La finalul filmului isi gaseste rostul in viata, isi intalneste iubirea vietii ba mai mult se hotaraste sa adopte si un copil! Sa intoarce la Paris, un alt om!
ps: nu e un film religios, nu va lasati inselati de titlu :)

Note personale - Am iubit si am urat filmul acesta!
L-am iubit fiindca a trezit in mine atat de multe amintiri, uneori m-am cutremurat la vederea unor strazi si a unor panorame pe care le-am vazut si eu! Mi-au placut cum au integrat spiritul portughez in film! De la gandirea oamenilor si pana la traditii si obiceiuri, Lisabona vazuta cu ochii unui turist, o plimbare cu funicularul galben, viata de noapte din oras, restaurantele cu muzica lor portugheza, Fado, Live! Alfama, Bairro Alto, bulevardul Central, Turnul Belem toate locurile vazute de mine le-am regasit in acest film! Deci daca vrei sa vezi un preview al Lisabonei inainte sa ajungi acolo, este perfect!

Dar in acelasi timp am urat filmul pentru ritmul sau, incet, al naibii de incet! O fi Lisabona un oras melo dramatic dar actorii si toata actiunea se petrece prea in reluare, pentru gustul meu! In fine, poate ca de fapt asta a fost farmecul filmului! Pe mine oricum m-a vrajit Lisabona pentru a doua oara si daca ati fost, sau vreti sa mergeti va recomand sa vedeti acest film!
Pe IMDB e cotat cu 6.6/10 ! Pentru poveste merita nota asta, pt Lisabona i-as da fara exagerare 10!

Secvente din film











Thanks for visiting,


                      
                 Click aici pentru a vedea mai multe: FILME CU CALATORII



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

15 comentarii:

  1. Anonim8:15 p.m.

    unde pot gasi acest film? Ma duc la vara in Lisabona si mi-ar placea sa il vad.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pare fain...o sa il caut si eu :). Multumim pentru recomandare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos e sa vizionezi filme cu orasele pe unde ai umblat odata... Ce mi-ar placea si mie un film despre Girona, Trogir sau Dubrovnik. Cat despre recomandarea ta, ai stiut sa ne-o prezinti atat de atragator, inca nu are cum sa ne lase indiferenti. Pe mine m-a captivat subiectul, ramane sa caut filmul. E bine ca inserezi imagini din film... ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am auzit de el, dar imaginile din Lisabona par foarte frumoase! O sa-l caut si eu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim eu il scot de pe torrente, online nu ma uit si nu stiu :(((

    Ana Maria nu ai pt ce :)

    Nice o sa caut si cu Croatia ... sper sa gasesc!

    Larisa da, Lisabona e un oras minunat, as vrea sa ma intorc acum acolo!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am și eu în plan Lisabona și Porto. Bună ideea cu filmul. O recomandare care mi-a stârnit curiozitatea. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Povestea pare frumoasă şi, da, ştiu stilul ăsta european, lent, exasperant de lent, care, pe mine cel puţin, de multe ori m-a făcut să renunţ la a mai vedea filmul. Dar cum spui merită văzut pentru farmecul oraşului! :) Aşa că, poate când o să am timp, mă înarmez cu răbdare şi o să mă uit! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Corina astept cu interes impresiile :)

    Mira nu m-am plictisit fiindca eram interesata de oras altfel poate ma lasam si eu pagubasa

    RăspundețiȘtergere
  9. un film de calatorie destul de dragut este Blu Crush 2. Este vorba despre o fata care pleaca in Africa. Mama ei era pasionata de surf dar a murit de cancer cand fiica ei avea 5 ani si dorinta ei cea mai mare era sa mearga impreuna cu fiica ei in Africa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Il voi cauta si eu, mai mult pentru Lisabona, despre care eu nu stiu mare lucru. Imi plac acele imagini insorite...

    RăspundețiȘtergere
  11. Georgiana mersi! L-am notat :)

    Vienela daca vrei filme insorite atunci e filmul perfect!

    Miha.ela sa revii cu impresii

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Si Vicky, Cristina, Barcelona mi-a placut. Nu stiu daca l-ai vazut, e filmat in Barcelona, e dragut si asta, mai interesant un pic decat Blue Crush 2 .

    RăspundețiȘtergere
  14. imaginile sunt frumoase, filmul pare interesant, deci mi-ar placea sa-l vad. Povestea lui imi place, din ce ne-ai spus tu despre ea.
    In schimb Lisabona propriu-zisa nu stiu daca mi-ar placea, din pricina mancarii - cred ca nu servesc decat peste sau fructe de mare, as vrea o mai mare diversitate.

    RăspundețiȘtergere