Prin Viena cu Ghid - impresii personale

A doua zi a circuitului nostru cu agentia ViaRomania ne-a purtat prin Viena. Dupa Schonbrunn, urmatoarea oprire a fost in centrul orasului unde am facut un Tur pietonal cu ghidul si apoi liberi prin Viena timp de 4h! Cand am auzit ora am crezut ca nu am auzit bine! Nu as fi crezut vreodata ca intr-un circuit te va lasa cineva 4 ore liber prin oras!  In conditii normale pentru a vedea Viena pe indelete ai nevoie de minim 5 zile, deci nu e problema ca n-ai ce face, dar pur si simplu credeam ca toata excursia va fi o fuga! Ori in 4 ore poti sa te plimbi linistit prin centru istoric, poti face shopping si cu putina dramuire a timpului poti sa intri  in Casa cu Fluturi sau intr-un muzeu mai mic!

GHIDUL NE-A POVESTIT MULTE LUCRURI INTERESANTE IN AUTOCAR:


* Viena este de departe cel mai mare oras al Austriei, centrul istoric e inscris in Patrimoniul UNESCO
* Si prin Viena trece Dunarea insa malurile ei sunt mult mai putin spectaculoase decat in Budapesta
* Stilul baroc al orasului, fatadele superbe, perfecte, fac din Viena unul din cele mai frumoase capitale ale Europei! I se mai spune si Muzeu in aer liber
* Viena are si o parte sinistra, o rata foarte mare a sinuciderii, in cimitirul central Zentralfriedhof sunt mai multe morminte decat nr oamenilor vii ce locuiesc in Viena!
* Viena e cunoscuta si pt faptul ca are cel mai ridicat nivel de trai din Europa (ceea ce contravine cumva puncutului anterior :) )
* In Viena la fel ca si la Paris este o cultura pentru mersul in cafenele! cu toate ca sa spun sincer mi s-a parut totusi departe de Paris ....
* Iar snitelul vienez trebuie incercat neaparat la Viena :)
* Viena mai este si orasul muzicii, avandu-i pe Mozart, Strauss si multi alti compozitori cunoscuti in lumea intreaga! Opera din Viena e una din cele mai frumoase din lume si una din cele mai valoroase fiindca aici s-au format foarte multi artisti ai muzicii clasice!
* Orasul e destul de gri insa sunt numeroase parcuri pe care se sta pe iarba sau in hamace!
* Prater e cel mai vechi parc de distractii din Europa si se afla aproape de centrul orasului!
* Sa nu mai vorbim de shopping --> pe Ringstrasse, bulevardul circular ce inconjoara centrul si bulevardele din interior sunt pline cu magazine de firma, cu reduceri! (trebuie sa stiti ca nu sunt ieftine, reducerile chiar si cand sunt de 70% per total treceti de 50-100 euro/per produs!)
* As mai putea spune ca Viena are foarte multe de oferit din punct de vedere turistic, sunt numeroase muzee interesante, printre care si MuseumQuartier un "cartier intreg cu muzee" ;))!
* Castelele Holfburg cu muzeul Printesei Sissi, Palatul Belvedere si Palatul Shonbrunn merita fiecare cate o vizita pe indelete
.................. si multeee alte informatii interesante pe care din pacate memoria nu le-a retinut!


APOI AM FACUT TURUL PIETONAL IMPREUNA! UNDE DIN NOU NE-A POVESTIT DESPRE FIECARE CASTEL, STATUIE, CLADIRE, BISERICA, BULEVARD PE CARE AM TRECUT!

Plimbare prin centrul Vienei cu ghid - Ilustrata cu multe fotografii 

Primul lucru ce l-am zarit a fost acest vintage bus care ii plimba pe turisti!
 Un fel de Hop on- Hop off   mai clasic, dar atat de potrivit pt Viena


Din P-ta Maria Tereza traversam strada si ajungem in fata palatului Holfburg
Curtea palatului Holfburg --> Fug repede in poza :) Ghidul rade :)))




Trecem prin niste arcade (zona de shopping)
Si ajungem in fata acestui peisaj urban


Intram pe bulevardul pietonal! 
Orasul zumzaie, ghidul povesteste, toti turistii se opresc care incotro
Unii se plang de agitatie, ca ne miscam prea rapid, ca n-are timp sa faca pe "fotomodelul"


Eu pozez linistita facand abstractie de oameni si tot - Coloana Ciumei


Si diverse statui amplasate strategic pe bulevard
O trag si pe asta in poza


Rapid ajungem la Domul Sf. Stefan 
Despre care ghidul ne zice a-3-a oara ca e a-3-a cea mai inalta din lume!
Dupa Domul din Koln si din Strasbourg ;)


Intram toti inauntru si din nou le aud pe D-ne comentand cum ca accesul spre Altar se face prin lateral nu prin mijloc! Eu cred ca-i foarte bine asa, daca copii nu se gandeau sa-si zica glumele in mijlocul bisericii era chiar perfect! Vizibilitate maxima, poze de nota 20! Spre Altar prin lateral, se face inconjorul ...


Cand iesim din Dom decid sa parasesc grupul! n-am rabdare sa astept la fiecare obiectiv turistic pana se strange toata lumea, nu-mi place sa aud comentariile tuturor nemultumitilor, nu-mi place sa ma incarc cu energie negativa in loc sa ne bucuram ca suntem intr-un oras superb si avem suficient timp sa-l exploram!

Desi am mai fost la Viena 4 zile, nu simt senzatia de familiar! Germana e o necunoscuta pt mine, oamenii sunt distanti si nu mi-e tocmai usor sa ii rog sa ma indrume, deci nu ma simt chiar in apele mele desi sunt obisnuita sa calatoresc singura! Sau poate toate astea sunt numai in capul meu! Intru pe alei labirintice formandu-mi in cap o harta virtuala pe unde trec ca sa stiu sa ma intorc, la o adica ...


Vad genti din goblenuri la preturi astronomice! 
Viena are cultura produselor handmade- eco- organic! 
Peste tot vad astfel de cofetarii/cafenele/magazine!


Singura pata de culoare si viu dupa multeeee cladiri si culori pale!


Viena e un oras diferit! Au statui agatate pe cladiri, gradini pe acoperis 
Si nu o sa vezi aproape niciodata un balcon! asta e obs. personala :)


Ma plimb prin Viena Medievala
Decor de poveste



Apoi ma intorc "pe harta virtuala" si ma plimb pe bulevardul lat, plin cu magazine! 
Trec prin piatete, intru in biserici dar sunt prea "reci" asa ca ies repede afara


Trec prin fata Operei fiind atenta sa nu calc o STEA



Dupa care imi dau seama ca nu am luat "mozardine" acele bomboane de ciocolata Mozart ce se gasesc in toata Austria si sunt bune rau! Asa ca fug sa gasesc un astfel de magazin, insa pretul ma goneste inca din vitrina! Ramane sa le cumpar din SPAR (magazin austriac gen Kaufland/Billa/Auchan)
Ma dau totusi la o felie de Sacher Torte (traditional in Viena) despre care am citit inainte sa plec si mi-am pus in cap sa-mi cumpar! E deliciossss



Cu burta plina urc incet inapoi spre Piata Maria Tereza unde ma intalnesc cu restul grupului si stam la o poveste scurta cu ghidul, fiecare spunand impresii despre oras! Cred ca nu au construit orasul dupa principiile Feng Shui fiindca toti au ramas impresionati dar nimeni nu insista ca vrea sa se intoarca in Viena! Eu da ...

Cazarea in Viena 

Am avut-o la Hotel EuropaPark, la 8 km de centrul orasului, intr-o padure cu foioase! Zona a fost excelenta, am ascultat pasarelele ce i-au inspirat pe artisti precum Strauss, ne-am plimbat prin curtea hotelului etccc! Hotelul e de fapt un domeniu, au restaurant, un conac, zona verde ca o gradina de vara cu banci, mese si sezlonguri, teren de fotbal etcc! exista si un magazin SPAR in apropiere :)

Bye bye Viena
Sper sa te vad si intr-o iarna - la celebrele tale Targuri de Craciun!



 Toate articolele le gasiti aici --> CIRCUIT AUSTRIA SI GERMANIA

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi 

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!  

16 comentarii:

  1. ai mai zis undeva ca vrei sa-l revezi iarna, eu ma repet din nou, tot vara as vrea sa vad toate, sa nu-mi inghete mana pe ap foto, sa pot colinda pe afara toata ziua, sa ma bucur de verdeata si flori. dar promit sa-ti admir si pozele cu iarna :)

    RăspundețiȘtergere
  2. De fiecare dată când văd poze cu Viena mă apucă frigul :)) Asta pentru că am fost acolo de un Revelion şi era un ger groaznic! În rest, e un oraş ok, mie mi-a plăcut mult Catedrala Sf. Stefan. Am fost cumva mirată că nu am găsit cine ştie ce faleză (poate fiindcă era iarnă?).
    Nu ţin neapărat să mă reîntorc la Viena, dar dacă ar fi să o văd iar, aş vrea să fie vară :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Alicee, eu ma numar printre persoanele care admira Viena; din punct de vedere cultural are destul de multe de oferit; in ultimii ani am fost des (vizite scurte, de doua, trei zile, cea mai lunga a fost de 6 zile) si inca nu am reusit sa vad toate muzeele pe care mi le-am propus (desi unele le-am vizitat de doua ori;)
    primavara e plin de lalele; am intalnit si noi persoane care au fost foarte amabile cand am intrebat cate ceva in legatura cu obiectivele turistice, insa am intalnit si persoane care pur si simplu ne-au ignorat (atunci cautam muzeul Liechtenstein); cand am vizitat Musikverein, personajul de la ghiseu parea destul de plictisit si nu prea entuziasmat sa ne de informatii in legatura cu turul; asta e...insa nu poti generaliza...oameni de genul acesta sunt in toate tarile...
    si totusi...eu ma intorc cu mare drag de fiecare data in Viena...

    RăspundețiȘtergere
  4. N-ai traversat de la Hofburg la Demel? Foarte trist :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoasa partea medievala a orasului. N-am fost pe-acolo, dar din pozele tale arata foarte bine. Spor!

    RăspundețiȘtergere
  6. Viena, vazuta iarna prin obiectivul aparatului foto, mai greu ce-i drept de facut! Insa e superba vara, in special cultura muzicala pe care o reprezinta pe mine ma da pe spate!

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci asta e Sacher Torte. Ma crezi ca n-am mancat niciodata? :)
    Dau iama prin oras zilele astea si-mi cumpar vreo 8 felii

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-ar placea sa ma plimb cu acel old bus :)
    Am o reteta de tort, dar nu l-am incercat niciodata, mi se pare destul de migalos de preparat, dar atat de ciocolatos.. deduc din ingrendiente, desigur :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu vreau sa ma intorc in Viena. Mi-a creat o impresie foarte buna. Am fost acum cativa ani si am petrecut o zi intreaga aici. Am vizitat gradina zoologica si Schonbrunn, dupa care ne-am plimbat pe strazi, am luat metroul, am servit o inghetata. Uite ca nu m-am gandit sa incerc un snitel vienez. :P

    RăspundețiȘtergere
  10. Mihaela nu e problema daca oricum doresti sa te intorci! Stai ca zilele urmatoare voi scrie si unde merita sa il mananci!

    Mihaela si eu m-as fi dus cu el daca stateam mai mult timp! data trecuta cand am fost nu era ...

    Hapi sa imi spui daca ti-a placut! in Germania care sunt dulciurile traditionale?

    RăspundețiȘtergere
  11. Natural si mie partea asta imi place cel mai mult!

    Mihaela nu, ce am ratat???

    Confesiuni mi-ar fi placut si mie sa ma plimb mai mult prin muzee! am vazut ca au foarte mult si interesante! si sunt sigura ca sunt si bine facute!

    Andra :) am auzit ca iarna e mega frig! nici nu ma mir :) totusi mi-ar placea sa ajung si iarna pe acolo, imi doresc foarte mult!

    Aa am vazut Viena primavara, vara, deci numai iarna lipseste! insa pt o prima vizita merita sa il vezi vara, asta-i clar!

    RăspundețiȘtergere
  12. Zona istorica a orasului e de-a dreptul superba! Unele locuri se aseamana mult cu ce am vazut in Bremen.

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim7:56 p.m.

    Sacher Torte se gaseste din cand in cand la Lidl in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  14. Un oras care nu mai are nevoie de nicio prezentare...este desemnat ani la rand "orasul cu cel mai inalt standard de viata din lume"

    RăspundețiȘtergere