Film Hula Girls - cum se face turism intr-un sat din Japonia

Saptamana 56
Hula Girls  (2006)



Sa va spun drept filmul Hula Girls nu era predestinat acestei categorii - de film de calatorie. L-am cules de pe o lista cu comedii japoneze de unde am selectat 2: "Tampopo" si "Hula Girls" fiindca mi se parea din recenzie ca ar avea motiv sa fie amuzante. Tampopo l-am gasit boring de-a dreptul, e cu niste tiristi ce se opresc la un fel de taverna unde ajung sa ramana si sa schimbe modul in care vad oamenii mancarea. Sa o trateze ca pe un suflet, sa constientizei fiecare imbucatura, ma rog! Ideea e ca se lasa cu saliva prin toata casa de apoi imi venea sa rod si peretii de foame. Nu a fost un film urat dar nicidecum amuzant. Oricum nu l-am vazut pana la capat de frica sa nu raman fara mancare in frigider :))

Bun si acum sa trecem la Hula Girls care mi-a placut din prima clipa. Poate fiindca e altceva. Prin intermedidul filmului faci o calatorie intr-un catun din Japonia. Vezi preocuparile oamenilor de acolo, modul in care traiesc, ce mananca, cum se imbraca, care-s principiile de viata, etc...

 E vorba de un sat izolat de mineri, in care tot satul lucreaza la aceea mina (barbati si femei) si chiar la inceputul filmului se anunta faptul ca 2000 de mineri urmeaza sa fie dati afara fiindca nu mai este de lucru. Insa un ONG (sau ceva de genul) vine cu o propunere de a deschide un mare "mall" Hawaian care sa devina in timp un obiectiv turistic ca sa salveze zona. Oamenii nu cred deloc in cele auzite, mai ales ca in regiunea lor e un frig de crapa pietrele, nu prea inteleg cum vor trai acolo palmieri si alte cele. Si nici nu vor sa auda de asa ceva. Ei vor sa ramana sa lucreze in mina! Intre timp la scoala este adusa o profesoara de Hula Dance din Tokyo, o tinerica moderna, extravaganta ca sa invete fetele din sat sa danseze (sa faca spectacol, sa intretina turistii) ...La inceput nici profesoara nu e interesata, nici fetele nu sunt interesante (grupul e foarmat numai din 4) si nici nu stiu mai mult decat sa se mute de pe un picior pe altul, dar cu timpul grupul se mareste, fetele incep sa i-a in serios orele si ajung dansatoare profesionsite la nivel national. Sunt duse intr-un turneu de promovare iar finalul e de-a dreptul emotionant cand si barbatii si femeile din mina ce au fost impotriva pun mana ca sa iasa totul perfect la Marea Inaugurare a Mall-ului unde fetele vor avea propria scena si propria reprezentatie de sustinut.

Ce mi-a placut la Hula Girls

*Foarte mult mi-a placut de dansatoarea venita din Tokyo. In primul rand fiindca imi aminteste de un om drag mie, si ca si fizionomie si ca si caracter ...
*Filmul e unul emotionant, mi-a placut legatura dintre oameni. Japonezii nu isi arata prea des sentimentele dar si cand si le arata se vede ca sunt din suflet ... sunt diferiti
*Mi-a placut de una din doamnele care initial nu era de acord cu acest nou "job al fetelor" si care in final convinge toti satentii ca e un lucru bun, ca ele vor castiga bani lucrand in curatenie si zambind!
*Iar finalul e spectaculos. Pe parcurs vedem reprezentatiile fetelor, inceputul lor e un fiasco, oamenii arunca cu perne dupa ele, dar finalul e superb! Mai ales dansul fetei din rolul principal ...
*Si cel mai important mi-a placut ideea si modul in care au incercat sa isi salveze satul prin turism.




CLICK  PENTRU MAI MULTE --> FILME CU CALATORII


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

3 comentarii:

  1. Ai de gand sa ajungi si acolo? Adica e pe un wishlist?Intreb de curiozitate. Pe mine Japonia si China nu ma tenteaza

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai vazut filme in genul asta cand au salvat orasul/satul/insula prin turism si in general mi-au placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe asta nu l-am vazut si nu cred ca o sa-l urmaresc, cultura nipona nu ma atrage cu absolut nimic.

    RăspundețiȘtergere