7 Traditii si Superstitii de Revelion din Romania - discutii turistice

Dragilor nu stiu cum ati intampinat noul an dar eu am fost cuminte si am studiat toate traditiile si superstiile ce se fac de Revelion in Romania ca sa fiu sigura ca anul viitor voi avea noroc si succes in toate. Nu ca nu cred in toate urarile frumoase ce le-am primit de la voi dar vreau sa vad care traditii si superstitii sunt adevarate si care nu! Stiu ca multe lume nu crede in ele, nici eu nu sunt convinsa ca functioneaza de aceea am zis sa le incerc pe pielea mea :) Asadar ....


2014-norocos

7 Traditii si Superstitii de Revelion din Romania ce o sa-mi poarte noroc!

1. In Noaptea de Revelion se mananca peste ca sa ai bani

Asta e o traditie ce se tine cu sfintentie la mine in familie si in care chiar cred. In noaptea de Revelion consumam cate putin din aperitivele cu somon afumat, peste prajit, salata de peste ... La noi in Ardeal am observat ca peste tot se pastreaza aceasta traditie asa ca ceva ceva trebuie sa fie adevarat :)

2. In Noaptea de Revelion nu se mananca pui fiindca iti alungi norocul

Foarte important la noi in familie sa consumi carne de peste si porc in nici un caz pui. Unii zic ca curcanul e ok (nu stiu cum) dar eu nu cred in asta asa ca nu m-am atins de carne de curcan Revelionul asta

3. In Noaptea de Revelion trebuie sa ai bani (monede) in buzunar ca sa se inmulteasca

Asta e primul an in care am tinut aceasta traditie si sper sa fie cu noroc. Nu am avut buzunare asa ca la 12 am tinut un pumn de maruntis in mana ca sa fiu sigura ca se inmultesc :))

4. Cum esti in prima zi din An asa vei fi tot anul

La noi se zice ca asa cum treci in anul nou (noaptea de Revelion) asa vei fi tot anul! Altii zic ca conteaza toata ziua de 1 Ianuarie! Apoi anul acesta am ratat numaratoarea inversa si deci am intrat in Anul Nou buimaca nestiind daca am trecut in 2014 sau inca nu! Din cauza asta am ratat si traditia de a te saruta la 12 fix! In schimb am fost inconjurata de prieteni, am intrat in 2014 admirand ploaia de artificii ce s-a reversat peste Cluj din diferite locatii ale orasului, am baut sampanie si am primit zeci de urari! Sa speram ca s-au prins de mine :)

5. De Revelion trebuie sa porti lenjerie intima rosie ca sa ai noroc in dragoste

Sincer eu pana anul acesta nu am mai auzit de traditia asta si anul acesta am aflat de la Bruna, care imi zicea ca in Barcelona se tine de ani de zile si indicat e ca lenjeria sa o primesti de la iubit/sota/mama/prietena si nu sa o cumperi tu ... asa ca nu stiu daca e o traditie imprumutata de la spanioli sau e chiar a noastra ...

6. De Revelion trebuie sa mananci struguri

Tot de la Spanioli e si asta cu strugurii pentru care trebuie sa ai exercitiu nu gluma! Fiindca la numaratoarea inversa trebuie sa inghiti cate 1 bob pe secunda /12 struguri (12 luni) si Bruna zicea ca le iau ani buni pana sa reuseasca sa nu isi umple gura cu struguri ci chiar sa ii inghita. Traditia zice ca fiecare strugure e o luna si strugurii ce nu reusesti sa ii inghiti sau iti ia prea mult timp in lunile alea iti va merge rau ....

7. De Revelion ne-am sarutat sub vasc pentru noroc in dragoste

Anul trecut era un tip care asta facea toata noaptea, mergea cu vascul si il tinea deasupra la toti indragostitii nu cumva unii sa ramana fara noroc in dragoste. M-am gandit ca nu e chiar job-ul la care as fi visat in noaptea de Revelion! :)


 Tu ce traditii si superstitii ai tinut anul acesta?

22 de comentarii:

  1. O da, sper ca traditia nr 4 sa fie adevarata, ca eu mi-am petrecut toata ziua de 1 ianuarie pe munte :))!
    In alta ordine de idei, eu nu prea respect traditii, sau superstitii, nici nu cred prea tare in ele in general, asa ca nu am respectat nici una mentionata de tine si nici n-as sti sa-ti zic de altele.
    De cea cu lenjeria rosie stiam, cred ca am tinut-o si eu prin tinerete, si de cea cu sarutatul sub vasc. Parca tot in tinerete o tineam si pe cea cu banii...

    Anul asta la mine revelionul a fost foarte linistit: mancarica, un paharel de sampanie si la 12 jumate somn de voie :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Larisa sper si eu sa ai un 2014 asa cum l-ai inceput, cu familia in Alpi
    Nici nu se putea mai bine pentru o muntomana ca tine :)

    Sper ca la sfarsitul anului sa nu uit sa scriu un review despre anul acesta si daca au ajutat sau nu superstiile :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt dragute traditiile voastre , de unele stiu de la mama, bunica.
    Eu nu mai tin nimic. Ma bucur de fiecare zi, de artificii, dar faptul ca realizez ca timpul trece nu il consider un plus pentru mine sau pentru cei dragi. Sigur, asta nu e o cauza pentru care nu tin traditii. Insa imi place daca le vad la altii si nu le consider in nici un caz aiuristice.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hapi stiu ce zici insa merita incercate, macar pentru starea de bine si incredere ca vei avea un AN PERFECT! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Alice, pestele nu se mananca pt bani, ci ca sa treci prin problemele anului ce tocmai incepe, precum pestele trece prin apa. Cat despre bani, eu stiu ca trebuie sa ai bani in buzunar neaparat la 00:00. Pe asta chiar am facut-o mereu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu maruntis trebuie sa tii, ci bani mari! cat mai mari! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Raphaelly la noi pestele se mananca pentru bani insa ce zici tu are sens asa ca se poate si asta. Cu banii o sa iti spun la sfarsitul anului daca am avut un an prost sau bun! daca a fost prost la anul incerc cu baconete de 500 ron daca a fost bun consider ca e bine si cu maruntis :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu mi-am "cultivat" singură o superstiţie, de câţiva ani încoace; în Ajunul fiecărui An Nou, îmi cumpăr o pereche de cercei. În două rânduri mi s-a întâmplat să se rupă unul din ei când voiam să-i pun. Anii care tocmai începeau n-au fost deloc grozavi, deci de-atunci sunt foarte atentă la aspectul ăsta.
    Anul ăsta am avut în buzunar un purceluş de marţipan (tradiţional în Germania şi Austria). Se spune că aduce noroc. L-am şi mâncat, câteva zile mai târziu.
    Mai ţin la o chestie: cică e bine ca prima persoană care intră în casă în noul an să fie bărbat. Şi cum de Revelion suntem de regulă prin oraş, îl las pe om să intre primul.

    RăspundețiȘtergere
  9. De faza cu pestele stiam si eu si ca nu e voie sa mananci pui. Stiam si ca tb sa ai bani la tine si ca asa cum esti in prima zi o sa fi tot anul (de asta eu am facut cam tot ce vreau sa fac anul acesta - dansat, calatorit putin, desenat, scris, am vazut si un film :))), am mancat si struguri, doar de pupat nu m-am pupat cu nimeni, doar prieteneste :))) si nu am avut lenjerie rosie, desi stiam ca trebuie da am zis ca mai bine nu :))))
    Mai ai mailul meu? sa imi trimiti adresa ta ca sa iti trimit cartea :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu stiam de toate aceste traditii, insa doar cea cu dorinta de la miezul noptii mi-e draga. :P Si cea cu mancatul strugurilor, fructele mele favorite, doar ca anul asta nu am rezistat in fata aglomeratiei din Auchan(era bataie pe ei) si le-am spus pas. Fie ce-o fi! M-am sarutat cu iubitul, nu sub vasc ci sub ploaia de artificii. :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Greta daaaa ai dreptate! Si la noi in familie tata trebuia sa intre primul in casa. Uite ca anul acesta am uitat de acest obicei :(( sper totusi sa fi intrat sotul :)
    Treaba cu purcelusul nu am mai auzit-o dar probabil e echivalentul de a avea bani in buzunar :)
    O traditie mai neobisnuita aveam si noi, cumparam lozuri, unul il razuiam in anul anterior si unul in anul nou! Speram mereu ca cel din anul nou sa fie castigator ca sa avem garantia unui an bun :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Andra in principiu o sa ai un an excelent la cate traditii ai tinut! sper ca marea dragoste sa apara pe parcurs! Voi cauta mailul, MERSI

    Nice eu am uitat sa imi pun dorinta la Miezul Noptii! In fiecare an am tinut traditia asta si pot sa spun ca partial s-au implinit asa ca puteam sa cer si eu ceva, macar dormeam mai bine ca e pe cale sa se implineasca :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Niciunul, pentru că nu cred în aşa ceva :) Dar sunt interesante de ştiu.
    Pentru mine Revelionul nu e un eveniment important, ci o noapte ca oricare alta. Zi că mai mult contează ce faci în restul anului decât în noaptea asta - părerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Andra :) nici pentru mine nu era foarte important pana am ajuns in Maroc si am vazut cum e sa nu existe deloc! atunci mi-am dat seama ca prefer totusi petrecerea, artificiile, prietenii, sampania, sa se intample ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Din intamplare sau nu, pana la punctul 5 inclusiv le-am respectat pe toate. Fir-ar sa fie, struguri n-am mancat, dar am baut vin, care este esenta de struguri :))
    Vasc am uitat sa cumpar anul asta, dar ne-am sarutat sub focuri de artificii :) Spor!

    RăspundețiȘtergere
  16. Singura de care stiam este cea cu prima zi a anului. Imi aduc aminte ca in urma cu vreo 2 ani, ne-am intors in Geneva din vacanta de iarna chiar pe 1 ianuarie. Mi-am adus aminte de vorba asta si i-am zis lui Vlad: „sa stii ca ne vom petrece tot anul pe drumuri”. Culmea e ca a fost anul cu cele mai lungi vacante, am calatorit 75 de zile in anul ala si cele mai multe calatorii cu avionul intr-un an. Acum Vlad e convins ca vorba este adevarata :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Off topic: Nu se mai pot face cautari pe blogul tau? Incercam sa gasesc un articol anume si nu gasesc campul de cautare :(

    RăspundețiȘtergere
  18. Kadia si eu cred ca e adevarata! :)
    Sus de tot in stanga e casuta. Nu mai am loc ... Insa daca nu e despre o tara anume restul le-am pus toate in "pont-uri bune"

    Natural 5 din 7 e bine! O sa ai un an super bun :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Asa sa avem :) Pana atunci ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa de duca.

    Sper sa fie pe placul tau :) Mi-ar placea sa citesc raspunsul la tine pe blog, printr-un articol, sau macar printr-un comentariu la leapsa.

    Spor calator!

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu am purtat rosu, dar nu lenjerie, am avut un hanorac rosu. Plus ca am o bratarica rosie la mana.
    Pui intr-adevar n-am mancat, dar nu stiam de aceasta traditie. Am mancat si eu ce ni s-a servit la munte, adica porc.
    Nici de traditia cu strugurii nu stiam.

    RăspundețiȘtergere
  21. Natural mersi, voi face o vizita sa vad despre ce e vorba

    Mihaela daca ai avut palton rosu cred ca o sa ai un 2014 plin de dragoste!
    Nici eu nu stiam toate traditiile astea pana anul acesta si culmea mai sunt :)

    RăspundețiȘtergere
  22. drept sa-ti zic...nu prea am tinut cont acest ani...numai chestia cu lenjeria rosie :)))

    RăspundețiȘtergere