Ghid practic vacanta in Portugalia: Lisabona-Sintra-Capo Da Roca-Obidos

Azi am sa va povestesc partea tehnica a calatoriei sau toata documentatia din spatele ei asa ca am realizat acest ghid practic al vacantei mele in Portugalia  (Lisabona, Sintra, Capo Da Roca si Obidos).Pentru vacanta in Portugalia m-am documentat in medie 2 saptamani, din ghiduri turistice, site-uri, blog-uri , forumuri si am mai intrebat si persoane care stiam ca au fost.  Mi-am scos toate informatiile ce le-am gasit pe 4 coli A4 si cu ele am plecat in vacanta! Vacanta in Portugalia a fost de 5 zile pe care mi le-am planicat in felul urmator:

Ziua 1: Lisabona-Cartierul Belem
Ziua 2: Sintra + Capo da Roca
Ziua 3: Lisabona muzee si obiective turistice (centrul la Pas) + Cartierul Bairro Alto
Ziua 4: Pachet turistic din agentie cu mai multe locatii care a picat la fata locului si a ramas doar Obidos
Ziua 5: Lisabona - Cartierul Alfama

portugaia-lisabona-alfama-obiective-turistic-panorama
Vacanta in Portugalia am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~75 euro dus-intors Romania-Lisabona. Incercati si voi >>> AICI 
 Toate hostel-urile si hotelurile in care m-am cazat le-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
Partea 1. Transport
Transportul in Lisabona = 5 euro/24 ore (merita sa luati card si sa platiti asa, altfel puteti da 2 euro pe un simplu bilet) sau Gratis cu Lisboa Card

Partea 2. Cazare
Cu 2 saptamani inainte sa plec mi-am rezervat pat pe Hostelsclub.com in Hostel Ola Backpackers, pat in camera cu 3 paturi (doar fete). La fata locului am gasit un hostel intr-un apartament din centrul Lisabonei, intr-un cartier cu banci, firme si birouri, foarte safe, iar hostelul m-a incantat fiindca am primit o camera single (adica am stat singura in camera) si am avut conditii, foarte bune puteti citi ARTICOLUL DESPRE HOSTEL AICI! Oricum recomand tuturor acest hostel, am platit doar 50 euro pentru 5 nopti, insa m-a incantat si pozitia lui in oras, la 2 min de statia de metrou Marques de Pompal!

Partea 3. Despre Lisboa Card
Pentru Lisabona mi-am cumparat un card special: Lisboa Card de 48 ore din aeroport! A costat atunci 25 euro! Cu el am avut mijlocul de transport inclus in pret (inclusiv tren spre Sintra) si aproape toate obiectivele turistice din oras gratuite + reducere la cele din Sintra! Categoric si-a meritat banii:

L-am folosit pentru cursa aeroport - centru (autobuz normal se i-a din fata aeroportului)!
In Lisabona pe funicularele galbene + metro + liftul Santa Justa
Tren: Lisabona-Sintra si retur!

Si la obiective turistice: Manastirea Jeronimos + Turnul Belem + Muzeul Trasurilor + Muzeul de Aluzejos + Biserica si Muzeul de Arheologie Carmo + Muzeul National din Sintra + Reducere la Castelul Quinta de Regaleira in Sintra 2 euro + reducere 2 euro la Castelul Pena din Sintra!

Partea 4. Cartiere si Obiective turistice in Lisabona
Sunt 4 cartiere importante in Lisabona care merita sa fie explorate de orice vizitator oricate zile isi propune sa stea in Oras! Acestea sunt Baixa, Alfama, Bairro Alto, Belem!

portugaia-lisabona-alfama

Cartierul Baixa e centrul de Jos, cartierul cu teren plan dintre cele 2 dealuri (pe o parte Bariro Alto pe cealalta Alfama)! E plin de scuaruri, restaurante, magazine! E centrul comercial al orasului! Deasemenea aici e locul perfect pentru a va caza la un Hotel! Nu e nimic original aici dar va scuteste de urcat muntii din oras :)!


portugaia-lisabona-baixa-centru

Obiective turistice din Baixa:

- Piatetele Restauradores, Figueres si Rossio, plimbare pe strada pietonala Rua Agusta si Liftul opera de arta facut de Eiffel: Elevator Santa Justa (pret 2 euro/coborat-urcat)!

Cartierul Bairro Alto e dealul care prinde viata la lasarea intunericului cand toti tinerii isi dau intalniri aici in baruri, restaurante si terase! Aici se desfasoara viata de noapte a Lisabonei! Ca sa urcati puteti lua taxiuri, tramvaiul galben sau liftul Santa Justa! Oricum daca aveti de gand sa va cazati aici (cred ca e cea mai ieftina cazare din Lisabona) uitati-va sa fie aproape de statia de tramvai si cat de sus, fiindca cu cat esti mai la baza dealului cu atat e mai mare galagia pe strazi noaptea! Dar daca esti tanar si mergi pentru distractie aici e locul perfect sa te cazezi!

portugaia-lisabona-bairro-alto

Obiective turistice din Bairro Alto:
-Bisericile: Roche, Estrella, Carmo

-Miradorro Sao Pedro de Alcantara de unde puteti vedea gratis panorama asupra orasului! Interesant mai ales noaptea!!!

-Gradina Botanica: peste 18 000 plante!
Orar: 9AM-8PM (Vara), 9AM-6PM (Iarna)

-Muzeul Teatrului de papusi- peste 1000 marionete
Orar: 10AM-1PM, 2PM-6PM (Inchis Luni)

Alfama e cel mai vechi cartier al Lisabonei! Aici puteti lua parte la un concert de fado! Mi-a placut cartierul,  are un farmec aparte, tot pe verticala, tot cu tramvaie galbene, dar e diferit! E mai frumos! Pentru cei care  considera ca banii nu sunt un considerent atat de important si vor sa traiasca in stil portughez autentic ii indemn sa se cazeze aici!

portugaia-lisabona-alfama-turism

Obiective turistice in Alfama
-Catedrala: cea mai veche din Lisabona GRATIS

-Puncte de Belvedere: Miradouro das Portas do Sol , Miradouro de Santa Luzia si Biserica Graça si Miradouro (TREBUIE VAZUT)

-Castelul St George (GRATIS CU Lisboa Card sau Duminica dimineata)
Orar:9AM-9PM (Vara.), 9AM-6PM (Iarna) Pret: 8 euro,Gratis Lisboa Card

-Casa Dos Bicos ( o casa cu exteriorul ca de diamant), GRATIS

-Muzeul de Fado: istoria muzicii nationale
Orar: 10AM-6PM (Inchis Luni si de Sarbatori) Pret: 5 euro, Gratis Lisboa Card

-Muzeul de Arta Decorativa
Orar 10AM-5PM (inchis de Sarbatori) Pret: 5 euro, Gartis (duminica pana la 14), Gratis Lisboa Card

-Muzeul de Azulejos: Merita Vazut
 Orar: 10AM-6PM (miercuri-sambata), 2PM-6PM (marti) (Luni Inchis) Pret: 5 euro, Gartis (duminica pana la 14)/ Gratis Lisboa Card

-In fiecare marti si duminica in cartierul Alfama este targ de Antichitati

Cartierul Belem e 'cartierul cultural' locul unde se intalnesc multe obiective turistice de seama a Lisabonei, asa ca orice turist trebuie sa ajunga in Belem! E putin in afara orasului, dar se ajunge usor cu tramvaiul nr 15 din Piata Comercio!

portugalia-lisabona-belem

Obiectivele turistice din Belem:

1. Manastirea Jeronimos: Trebuie vazuta
Orar: 10AM-5PM (Oct-April), 10AM-6PM (Mai-Sept) (Inchis Luni)
Pret : 8 euro/ gratis Lisaboa Card

2. Turnul Belem : Trebuie Vazut
Orar: 10AM-5PM (Oct-April), 10AM-6:30PM (Mai-Sept) (Inchis Luni) 
Pret: 4 euro/ gratis Lisaboa Card

3. Muzeul Berardo : cu picturi si arta moderna
Intrare gartuita

4. Muzeul trasurilor : Trebuie vazut
Orar: 10AM-6PM (Inchis Luni)
Pret: 5 euro/ gratis Lisaboa Card

5. Gradina Tropicala: peste 4000 de plante
Orar: 10AM-5PM

6. Palatul Ajuda: Trebuie vazut
Orar: 10AM - 5PM (Inchis Miercuri)

Monumentul descoperirilor, podul 25 aprilie si statuia Cristo Rei toate gratis! :)

!!!!Deasemenea nu uitati de prajiturile pastel de nata care au fost facute pentru prima data aici in Antiga Confeitaria de Belem!!!!

Partea 5: Sintra
In Sintra am ajuns cu trenul din Lisabona (face 45 min, gara Rossio) si merg des din ora in ora. ( am mers gratis cu Lisaboa card dar un bilet nu costa mai mult de 5 euro/sens). Cum am iesit din gara, putin in dreapta este un autobuz sightseeing care duce turistii prin Sintra. Partea proasta e ca sunt 2 trasee diferite pe care nu apuci sa le faci decat daca vii tare de dimineata! Altfel poti sa alegi unul din ele! Pe jos nu are rost sa mergeti fiindca castele sunt pe un varf de munte! nu merita facuta 'economia' mai bine castigati timp sa vizitati mai multe

sintra-portugalia-turism

Eu am ales Centrul Istoric + Castelul Maurilor + Castelul Pena (pentru acest traseu autobuzul costa)5 euro!
Alta parte proasta e ca nu poti face traseul doar in ordinea asta, adica sa te cobori in centru apoi te urci in altul cobori la primul Castel apoi din nou la al treilea :(((. Altfel daca mergi prima data la castele si apoi in centru (cum ar fi mai recomandat fiindca castelele se inchid pe la 5-6) din centru istoric la gara platesti un bilet nou :(((

In centrul istoric am vazut Muzeul National si m-am plimbat putin pe stradute acordand importanta bisericilor, fantanilor, caselor si magazinelor cu suveniruri. Apoi m-am plimbat (circa 5 minute) pana la Castelul Quinta de Regaleira, o frumusete de conac ce merita vazut. De aici m-am intors inapoi la statia de autobuz si al luat alt sightseeing mai departe.Deja se facuse 3 asa ca am trecut peste Castelul Maurilor si am coborat sa vizitez Castelul Pena.

Quinta de Regaleira - O gradina pe verticala (merita vazut)
Orar: 10AM-17:30PM (iarna) 10AM - 18:30 PM (primavara) 10AM - 19:30 (vara)
Pret: 8 euro, Copii pana la 8 ani (Gratis), Reducere 20% cu Lisboa Card

Castelul Pena - Foarte frumos si din exterior si in interior
Orar 10AM - 18PM (iarna) 10AM - 19 PM (vara)
Pret: 13.5 euro, cu Lisboa Card 11.5 euro, Copii pana la 5 ani (Gratis) Copii pana in 17 ani=11 euro

Castelul Maurilor - Fortificatii
Orar: 10 AM - 18 PM (inchis de sarbatori)
Pret: 7 euro, Copii pana la 5 ani (Gratis)

Palatul Montserrat - Include cele mai frumoase comori ale Sintrei
Orar: 10 AM - 16 PM ( iarna); 10 AM - 18 AM (vara)
Pret: 7 euro, Copii pana la 5 ani (Gratis), copii pana la 17 ani= 6 euro


Partea 6: Capo da Roca

capo-da-roca-portugalia

In Capo da Roca am ajuns cu busul 345 pe care l-am luat din statia de autobuz de langa gara din Sintra (aceeasi de unde se ia si sightseeing in Sintra). Pret pe ruta costa maxim 5 euro! Cam scump, avand in vedere ca faci cam 40 de minute si ajungi intr-un loc pustiu .... dar .... e cel mai vestic punct al Europei!
Autobuzul te lasa la 2 minute de 'terminal' adica 2 minute de mare! Timpul dintre autobuze e sufiecient cat sa te plmbi putin si sa faci niste poze!
Recomandari: mergeti cu haine groase pe voi ca e un vant de te ingheata
Puteti cumpara o diploma pentru maxim 10 euro care sa ateste ca sunteti aventuriei si ati ajuns in "Cel mai vestic punct al Europei".

Partea 7: Obidos

portugalia-vacanta-obidos

In Obidos am ajuns cu un autocar pe care l-am gasit foarte foarte greu in Lisabona (autogara Campo Grande). Obidos se afla la 80 km de Lisabona. Oamenii nu stiau sa imi explice numai pe portugheza de unde se ia, unii ma trimiteau intr-o parte a autogarii, altii in alta parte. Ca sa nu aveti probleme intrebati de compania Rodoviarioa! Pana la urma am gasit dar am pierdut 1 ora cautand autocarul corect. Sunt 5 autocare ce merg zilnic spre Obidos.
Cu autocarul faceti 2h30 min/dus, cu trenul 2h20 min dus si costa 21 euro (gara Apolonia)

Obidos este un frumos orasel medieval, un fel de Sighisoara Portugaliei (merita vazut) asa ca va invit sa cititi articolul aici -->>>Obidos - cum arata la tara in Portugalia!


😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Toate articolele le gasiti aici -> Jurnal de calatorie PORTUGALIA


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

10 comentarii:

  1. Ce zona ofertanta pentru turistul insetat de frumos, de aventura. Mi-ar placea sa fiu intr-o buna zi pe picior de plecare in Portugalia si sa ma inspir din materialul tau. :) Pana atunci nu imi ramane decat sa visez la seducatoarea Lisabona... :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos! In Portugalia n-am ajuns, mi-ar placea. Ma gandeam in timp ce citeam articolul ce sursa de informatii grozava a ajuns blogul tau, cum poate ajuta orice pasionat de calatorii. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alice ai vazut "crema" Lisabonei intr-un timp record, insa as adauga si Oceanarium - un obiectiv turistic extraordinar pentru toate varstele !

    RăspundețiȘtergere
  4. S U P E R B ! Thx ca ai impartasit cu noi !

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim2:20 p.m.

    Foarte frumos sintetizat. Si familia mea strange informatii pentru excursia planificata in mai in Portugalia, asa ca urmaresc articolele tale cu mult interes. Salutari mamei si lui Karim!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim multumesc frumos pentru vizita si pentru comentariu! Sper sa aveti o vacanta de vis

    Maria uite de Oceanarium nu stiu nimic, m-am ratat :((

    Mihaela multumesc! sper ca cititorii sa gaseasca inspiratie si informatii utile pentru viitoarele vacante :) Poate ajungi intr-o zi in frumoasa Lisabona si nu numai ...

    Nice sper si eu sa fi pe picior de plecare cat mai curand! Portugalia e o tara extraordinara, pe gustul tau. Sunt sigura ca ti-ar placea mult

    Mihaela P. mersi :)

    RăspundețiȘtergere
  7. tare mi-ar placea sa ajung!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim1:07 p.m.

    Foarte utila prezentarea. Mi-a permis sa imi fac planul de vacanta rapid si eficient. Iti multumesc!!! Am economisit si timp care este f.pretios pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Bună!! Știi cumva dacă în luna noiembrie atracțiile din Sintra sunt deschise și lunea!? Mulțumesc!!

    RăspundețiȘtergere