Ziua 4 - Excursie din Barcelona in Girona pe ritm de festival

Geneva, Genova si Girona sunt trei orase pe care le-am incurcat mereu si tocmai de aceea le gaseam fascinante. Au un nume atat de asemanator si totusi sunt atat de diferite.Mi-a luat ceva timp pana sa le diferentiez si sa le asociez cu tara potrivita si chiar mai mult timp pana sa le vizitez. Am inceput cu Genova din Italia, acum ma bucur ca am ajuns in Girona din Spania si sper ca in curand sa ajung si in Geneva din Elvetia ca sa pot scrie un articol pe cinste despre ele. Dar pana atunci am sa ma opresc la Girona, oras aflat in Nordul Spaniei, regiunea Catalunia, la mai putin de o ora distanta de Barcelona care m-a ademenit cu numele dar si cu cladirile colorate de pe malul raului ce apar in toate ilustratele cu acest oras.


In Girona multa lume ajunge datorita aeroportului pe care opereaza Ryan Air si alte companii low-cost  insa noi am mers cu trenul din Barcelona, luat din gara Sants ne-am "teleportat" in fix 37 de minute in Girona. (info: costul dus-intors a fost 25 euro).

In gara era agitatie mare, doar ce am aflat ca am ajuns in plin festival, "Flors del temps" care dureaza 1 saptamana si cuprinde 117 aranjamente florale, "presarate" prin tot orasul. Am primit un prospect, dar si o harta unde sa le gasim! Ma bucur caci astfel vom gasi si obiectivele turistice mult mai usor.

Am inceput cu o plimbare de-a lungul raului Onyar si ale lui poduri care iti ofera privelisti superbe cu fatadele cladirilor. Cel mai interesant am gasit faptul ca nu este nici o strada de-a lugul raului, practic e un rau fara mal asa ca trebuie sa intri prin centrul istoric si apoi brusc mai zaresti un pod pe care sa te plimbi pt o noua perspectiva.

Primul pod e mare si aglomerat. Un trenulet turistic isi asteapta turistii, artizanii au iesit cu marfa si o prezinta drept unicat, multa lume se inghesuie la poze. Decorul intr-adevar e fascinant.

case-colorate-din-girona

girona-by-aliceee

tren-turistic-girona

girona-tarabe-produse-unicat

Iar cel mai frumos pod este cel pietonal, numit Eiffel Bridge, ridicat de Gustave Eiffel chiar inainte de a ridica celebrul Turn Eiffel din Paris!

podul-Eiffel
 
Am intrat in cartierul evreiesc unde stradutele sunt inguste si umbroase, perfecte pentru o plimbare de mai. Fiind in plin festival floral am gasit pe strazi multe aranjamente colorate. Doar cateva mai pastreaza stilul clasic, de oras medival.

girona-oras-medival

strazi-girona

Bulevardul Rambla (la fel de impunator ca cel din Barcelona) merge paralel cu raul Onyar, a devenit un furnicar din pricina festivalului. Lumea se inghesuie la tarabele cu preparate traditionale (cu ocazia asta facem si noi degustari) dar si pe la cafanele si restaurante unde deabia mai gasesti nici un loc! Imi place ca sunt mult cafenele cu personalitate, cu design unicat! Aici am vazut si terasa cu cele mai mici scaune!

cafenele-unicat-girona

degustari-de-vinuri-girona
 
Ne-am racorit cu o inghetata la Racambolesc - una din cele mai vechi gelaterii din Girona, a primit 2 stele Michelin pentru gust dar si pentru originalitate. Nu au doar cateva sortimente (vanilie, ciocolata, mere coapte) insa toate pot fi "personalizate" dupa propriul gust! O doamna iti pune cu penseta 3 toppinguri (poate fi mango, zmeura, afine, dude, cirese confiate, bucati de caramel sau de ciocolata, diverse conffeti comestibile, frunze de menta, vata pe bat etcc). Gustul a fost excelent, a meritat sa stam 30 de minute la coada!

racambolesc-inghetata
girona-spania-racambolesc-inghetata

Inghetata am savurat-o in Piata Independentei, un loc ferit de hoardele de turisti unde poti gasi linistea unui oras medieval chiar si in plin Festival.

piata-independentei-girona

Girona e un oras medieval foarte bine pastrat, care da un farmec aparte orasului. La inceput am crezut ca toate casele vor fi pastelate, la fel ca pe malul raului Onyar, insa in centrul istoric predomina arcadele, casele din piatra si peretii verzi!

girona-oras-medival

girona-oras-medival

girona-festival-flori

Am intrat in toate bisericile ce le-am gasit in cale. Aranjamente elaborate erau in fiecare colt dar cel ce completeaza sicriul, covorul floral din fata Catedralei si coroana din ardei le-am gasit cele mai interesante!
girona-catedrala-spania

girona-biserica-spania

girona-biserica-spania
Am vrut sa intram si in Baile Arabe (e gratuit) dar cozile erau de-a dreptul ingrozitoare. Ce va mai povestesc mai bine va arat o poza! (dezavantajul de a ajunge in plin festival).

baile-arabe-spania-girona

Girona de festival a avut si multe avantaje! Cum ar fi concertul de Opera Live care a ridicat parul pe mine, aranjamentele dupa tehnica Ikebana, patio-urile caselor pline cu flori mai ceva ca cele din Cordoba, multe covoare florale si pereti vii in fiecare coltisor al orasului! Dar in final cred ca cel mai mult mi-a placut atmosfera de sarbatoare! Steagurile Cataluniei ridicate in fiecare geam, oamenii veseli si cu chef de distractie, femeile in varsta imbracate in haine de gala ce admirau si se bucurau de flori!

flores-des-temps-festival-gironafestival-girona

Citeste aici mai multe articole despre ->  BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

6 comentarii:

  1. Cand am fost eu, in 2010, parca am platit 2 euro intrarea la Baile Arabe. Din grupul nostru au fost foarte putini care au fost curiosi in legatura cu ele. :))
    Voiam sa spun ca mie Rambla din Girona mi-a placut mai mult decat Rambla din Barcelona.
    Girona e un oras pe gustul meu, m-am indragostit de el din prima clipa in care l-am vazut in fotografii pe net chiar inainte de plecarea in Spania. Si nu am fost deloc dezamagita de ce am gasit la fata locului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tin sa-ti zic ca nici n-am auzit pana acum de Girona, dar din cate vad in pozele tale, pare fix pe gustul meu. Ador oraselele medievale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aliceeeeeee, mi-a facut mare placere si bucurie sa citesc articolul tau despre Girona; Felicitari!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah, ce oraș frumos! Ai spune că ajunge o zi să-l vizitezi sau ai recomanda mai multe?

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos oraselul asa! Noi nu am mai ajuns sa-l vedem, poate data viitoare. E de vazut, mai ales ca-i doar la cativa pasi de Barcelona.

    RăspundețiȘtergere
  6. La Girona n-am ajuns desi era in drumul spre Figueres (am vazut ceva doar din tren....) E foarte dragut acest orasel medieval, chiar mi-ar placea sa-l vad.

    RăspundețiȘtergere