Film Los amantes del circulo polar - destine furate in Finlanda

Saptamana 98
Los Amantes del circulo polar (1998)
los-amantes-del-circulo-polar-poster

Am tot evitat filmul acesta fiindca niciodata nu aveam chef sa vad un film despre amanti si din 1900. De fiecare data am ales un film mai "pozitiv" si mai nou. Dar intr-o seara, eram la tara si nu aveam conexiune la net asa ca m-am folosit de stick unde trona filmul acesta, singurul pe care nu-l vazusem. Mi-am zis ca sigur e mai bun decat nimic si l-am pornit.

Povestea incepe cu Ana si Otto doi copilasi frumosi care se vad prima data in parc si se indragostesc la prima vedere. Zilele urmatoare Otto ii declara dragostea Anei trimitand din baia scolii zeci de avioane de hartie cu un mesaj. La iesirea de la ore Ana gaseste in curtea scolii covorul de avioane si stie ca e de la el. Intrebata de mama ei cine a facut asta a aratat spre Otto, moment in care aceasta e atrasa de tatal copilului. In timp se infiripa o relatie intre parinti pana in punctul in care se casatoresc si se muta impreuna. Atunci desi sunt frati vitregi cei doi copii, Ana si Otto,isi traiesc povestea de dragoste pe furis, de data asa Ana fiind cea cu initiativa! Ii lasa un bilet prin care ii spune sa intre la ea pe fereastra, sa fie curajos! Noptile se vad si fac planuri de viitor, viseaza sa ajunga candva in Finlanda la Cercul Polar, unde sa nu ii cunoasca nimeni si sa se poata iubi fara frontiere.
Dupa cateva zile Otto se muta acasa la tatal lui, adica cu Ana ca sa petreaca si mai mult timp impreuna iar dupa cateva luni mama lui moare. Otto se simte vinovat fiindca i-a promis ca nu o va parasi niciodata asa ca o indeparteaza pe Ana facand-o si pe ea, indirect, vinovata. Trece printr-o perioada de depresie crunta, sora cu sinuciderea pana cand decide sa lupte pt viata, sa zboare departe de toti si de toate si devine pilot la o firma de curierat intre Spania si Finlanda.
Ana isi continua viata, are o relatie de cativa ani, devine profesoara, dar isi da seama ca nu e ceea ce isi doreste asa ca intr-o zi se muta in Finlanda, intr-o casuta izolata in Cercul Polar si il asteapta pe Otto. Din pacate acesta ajunge prea tarziu ....

Filmul este extrem de complex, urmareste viata celor doi din copilarie si pana la moarte. Este un film incarcat cu simboluri despre destin si sansa. Despre un vis imens, irealizabil, dar care ar fi putut deveni realitate! Imaginile sunt prelucrate in asa fel incat sa iti transmita o anumita stare de spirit, stranie! Inca un film ciudatel dar care sunt convinsa ca o sa va placa. E pe pozitia 35 in top filme spaniole! Iar peisajele salbatice din Finlanda mai ca-ti trezeste dorinta unei nopti de vara la Cerul Polar!

Un citat memorabil din film "I'm waithing for the coincidence of my life"

los-amantes-del-circulo-polar-film-calatorii

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII