Scrisoare despre Malta - by Diana

Diana este o cititoare a blogului care in luna August, dupa ce a vazut oferta de vacanta in Santorini cu 300 euro m-a rugat sa o ajut cu o destinatie ieftina pentru o vacanta singura. Vroia la mare asa ca Malta a fost cea mai buna varianta. Povestea vacantei ei mai jos .... mi-a trimis-o pe mail chiar ieri, deci e proaspata :)
Hello Alice,
Iti amintesti de mine ? :) Iarta-ma ca nu am reusit pana acum sa iti scriu .Daaa, m-am intors din Malta bronzata si happy  si cu o tolba plina de povesti si impresii. Mai jos ghidul practic al calatoriei mele de o saptamana prin Malta ...
jurnal-calatorie-malta

Sa stii ca Sliema a fost o alegere inspirata din mai multe motive . Unul ar fi acela ca este aproape de aeroport (10km) , altul ca este si mai aproape de Valletta (7km) si nu in ultimul rand pentru ca aici este statia de feriboturi - Sliema ferry - si poti sa iei barca, vaporasul, feriborul etc si sa mergi oriunde vrei pe insula sau pe insulele invecinate (Comino si Gozo) . Am venit cu 1.000 de poze ,mi-a fost greu sa aleg , dar totusi , pentru tine , am selectat cateva .

Sliema este plina de turisti, in special tineri . Aici este cel mai mare centru de invatare a limbii engleze din tara , asa se explica multimea studentilor .
Promenada era foarte aproape de Balco , era plin de restaurante (mai ales italiene) , terase , puteai sa platesti o masa intre 10 si 30euro  , puteai sa stai la o cafea si sa admiri portul si insula Manoel din fata ... Sliema este unita cu St Juliens , care e de asemenea o statiune vie  ... Mie personal St Juliens mi s-a parut mai frumos decat Sliema , mai cu stil, mai cu personalitate , nu stiu cum sa zic.


In fiecare zi am fost intr-un loc nou . E simplu si ieftin sa circuli cu autobusul (pe insula nu sunt trenuri, autobuzul costa 1.5 abonament pe zi sau 6 euro abonament pe saptamana) , desi cred ca soferii de autobus sunt un pic nebuni . :) Stiai ca in Malta se circula pe stanga ? Nu degeaba a fost colonie britanica ....

impresii-malta

malta-la-mare

malta-istoric

Sa-ti povestesc de Valletta. Valletta , actuala capitala , este , asa cum ti-am scris mai sus, foarte aproape de Sliema . Te urci in bus si mergi pana la bus terminus in Valletta (cca 20min), dupa care intri in cetate . Aici te plimbi cu harta in mana , sunt multe lucruri de vazut . Am vizitat Catedrala St John Co-Cathedral, baracka gardens , muzeul de arheologie , teatrul manoil .. nu-ti ajunge o zi sa te plimbi peste tot . Valletta e de fapt o cetate construita pe la 1540 , da spre 2 porturi , privelistea e superba ...

malta-valleta-vacanta


Am fost la Mosta si Mdina (fosta capitala) , ei se lauda cu sticla de medina , din pacate atelierul era inchis si nu am putut vedea cum se face . Totul e istorie pe insula , parerea mea este ca e o destinatie foarte buna pentru cei care vor sa isi imbogateasca cultura generala si le place sa viziteze . Nu se preteaza pentru o familie cu copii mici (pentru ca nu ai ce sa faci cu ei ), dar nici pentru honey moon ..

Plaja ...hmmm... Malta are rocky beaches. Sa stii ca in Malta mi s-a schimbat cu 180grade parerea despre plaja. In 2012 cand am ajuns in Creta si am dat de o plaja cu pietricele , mi s-a parut ingrozitor . Acuma in schimb, cand m-am intins pe pietre (pe bune!) sa ma bronzez n-a mai fost absolut nici o problema . In mare te coborai ca in strand, stii, pe scara din aceea..

Am tinut foarte mult sa ajung in Mellieha Bay (cam 30min cu autobusul , la nord de Sliema), acolo unde o agentie de turism din Oradea mi-a cerut pe 7 nopti la 4**** 800 euro , asa ca am vrut sa vad ce mama naibii ii acolo de costa asa de mult un sejur . Eehhh, ce sa fie ?! o coasta super plina de case , stii ca pe insula casele sunt in culori deschise , construite relativ aproape de tarm si cu un etaj - doua . Printre ele, ici si colo , hoteluri , iar farmecu' asezarii era o plaja de vreo 200m cu nisip! Iti dai seama ce intesata de umbrelute si sezlonguri era .De fapt , plajele cu nisip sunt o raritate in Malta , de aceea presupun ca  multi turisti vor pe ele . In fine ...
 Mellieha Bay-malta-plaja


Intr-o alta zi am luat feribotul catre Gozo si Comino , aici in Comino este o laguna albastra . N-am mai vazut o asemenea "plaja"  . Am pus ghilimele ca era o gluma nu alta ... rocky si foarte ingusta , dar pliiiiiiiiiiiina de oameni . Apa de vis, turcoaz, de fapt o baie in mare era mai mult decat bine venita ca era foarte cald .

Ce-am mai vazut ? Buggiba (nimic spectaculos p-colo)  , Cirkewa (la fel) , Paradise bay (frumos ) , Ramla Bay (era un fel de resort acolo ) ...
Ce-mi pare un pic rau este ca n-am ajuns la Anchor Bay unde e satul unde s-a filmat Popeye marinarul .. dar ok, 7zile nu e timp destul si sa le vezi pe toate si sa te mai si relaxezi sub o umbrela, undeva ...

Sa-ti zic 2 cuvinte si despre cazare. Am rezervat prin Booking la Hostel Balco si a costat 199 euro/camera single/1 saptamana. Am vazut ca are review-uri pozitive 6 din 10 , nici nu merita mai mult . Dupa ce am rezervat o camera single la Balco Harmony , m-am trezit cazata la Balco Symphony  (cica aici sunt numai camere single ) .
Camera era decenta , a fost curata , insa ceea ce i-as reprosa este ca doar intr-o zi a intrat femeia de servici sa faca curatenie iar  o data la 2 zile ducea gunoiul .
In  hol era bucatarie unde puteai sa iti pregatesti ceva de mancare .


Ahh si inca ceva ce m-a disperat la Balco:  zgomotul masinilor de pe strada care demarau in tromba sau circulau cu viteza dupa care franau brusc in fata semaforului aflat de 50m de hostel . Camera nu avea aer conditionat . Trebuie sa iti spun ca a fost foarte cald , noaptea se mai racorea ce-i drept motiv pentru care dormeam cu geamul deschis cu toate ca zgomotul masinilor era infernal . In prima noapte nu cred ca am inchis un ochi , dupa care m-am mai obisnuit .

Cu transferul la aeroport a fost in regula: cand am sosit a fost free of charged , iar cand am plecat a fost contra 12 euro . Eu mi-am facut o socoteala si mi-am zis ca shuttle-ul aeroportului era 5euro dus si 5euro intors , deci pentru 10 euro te duceau, asa ca am preferat sa imi aranjez plecarea cu cineva de la hostel ca sa nu-mi mai bat capul .

Pentru mine, Malta fost o experienta frumoasa . Chiar ma bucur ca m-am dus acolo .
Aceasta destinatie a intrat in the top of my best holidays direct pe locul 2 , dupa Statele Unite care isi pastreaza de ceva vreme pozitia de lider . 
OK, sper ca nu te-am plictisit . M-am straduit sa iti fac un rezumat cat de scurt am putut . Daca vrei sa ma intrebi ceva , nu ezita sa o faci .Iti multumesc inca o data pentru ajutorul dat si iti doresc toate cele bune !
Dupa impresiile Dianei m-am dus si eu in vacanta in Malta. Tot jurnalul de calatorie il puteti citi mai jos. Preturile mici, viata din statiunea St Julians, nenumarate obiective turistice si statiuni combinate cu relaxare si baie in mare sunt ingredientele unei vacante perfecte pentru mine. Poate de tinut minte ar fi, sa alegem mereu cazare cu nota cat mai mare din partea clientilor ... 

8 comentarii:

  1. neaparat sa alegi o cazare cu note cat mai mari din parte clientilor ! Ai mare grija sa nu iti iei teapa sa te trezesti ca iti rezervi camera la hotel de 3* si de fapt e de -3 ! Eu pot spune asa : am fost, am vazut, mi-a placut, dar sincer nu m-as mai intoarce acolo . Nici oamenii nu sunt ospitalieri, incearca sa scoata cat mai multi bani pe servicii de 2 lei, la restaurante e ok, mancarea e buna , e ieftin dar nu prea mi-a placut ca nu pun o fata de masa sau macar o hartie ceva, se plimba pisicile pe mese si apoi se aseaza turistii sa mananci, fara sa vina cineva sa stearga masa inainte. Dupa cum am spus, m-as duce oricunde la Marea Mediterana, dar acolo nu m-as mai intoarce nici daca m-ar plati cineva sa o fac .... mi -a cam lasat un gust amar ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit multe povesti despre Malta, unii spun de bine altii de rau. Nu esti singura careia ia lasat un gust amar. Depinde si de asteptari dar mai ales de noroc :)

      Ștergere
  2. E pe lista mea..
    cel mai mult mă intrigă limba malteză ... o combinație de italiană cu arabă
    sunt curioasă ce alte caracteristici arabe și italiene și-au păstrat .

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit articolul tau cu ochii celui care a vizitat locurile pe care le descrii si s-a indragostit iremediabil de ele. Malta e o destinatie accesibila, clima mediteraneeana face ca sezonul turstic sa dureze pana la 1 octombrie. Te atrage vegetatia exotica desi destul de saraca, datorita reliefului muntos. Plajele de stanca sunt asa pentru ca toata insula este de fapt o stanca. Asta face ca apa din jurul insulei, sau mai corect spus, a micului arhipelag, sa fie de un albastru intens. Poti vedea fundul marii pana la o adancime de 10 metri. Daca vizitezi Malta, in fata ta se vor deschide un evantai de obiective turistice. Asta pentru ca maltezii traiesc din turism si au stiut sa isi puna in valoare fiecare obiectiv ce tne de istoria lor. Mdina este impresionanta, prin cladirile monumentale ce transporta intr-o lume de vis.Este locul in care s-au turnat scene din filmul Cleopatra. Dar pentru ca am amintit de film, nu se poate sa ratezi Popeye Willage, un sat de casute de pirati, in care s-a turnat prin anii 60 filmul Popeye Marinarul. Sunt multe de spus despre Malta. E o destinatie potrivita pentru un iubitor de calatorie si un turist ale carui priviri sunt in cautare de inedit. Mi-e dor de locatia aceasta. Casele mici, cu doua etaje, cladita din stanca insulei, de culoare galben aurie, lumina blanda, marea albastra, tufele de leandri de pe marginea drumului te trimite intr-un loc exotic, respirand de istorie si al carui frumusete te marcheaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoasa descrierea Gabriela! Poate fiindca multi mi-au vorbit frumos despre Malta imi doresc sa ajung si eu acolo. In plus faptul ca poti sa vezi toata insula cu 6 euro/abonament pe transport/saptamana, eu zic ca e un super pret. Cum mie imi place sa explorez, sa vad ceva nou in fiecare zi (si se pare ca ai ce vedea minim 10 zile) e bine. In plus intentionez cand ajung pe acolo sa fac o excursie si pana in Sicilia de o zi, doua!

      Ștergere
  4. Cred ca totul tine pana la urma de gusturi si de asteptari. La fel am auzit si eu multe persoane incantate de Malta, dar si persoane dezamagite.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca mi-ar placea sa merg!

    RăspundețiȘtergere