Malta - ce atractii, orase si obiective turistice sa vizitez?

Daca va intrebati de ce nu scriu atat de des in ultima vreme, raspunsul e vacanta in Malta pe care urmeaza sa o fac. Ma pregatesc de cateva zile, am studiat din greu toate site-urile pe care am gasit informatii despre Malta, mi-am scos toate orasele, atractiile si obiectivele turistice si acum ma bazez pe voi sa ma ajutati cu pareri si impresii, eventual idei cum sa le asociez pe zile in asa fel incat sa economisesc timp si sa reusim sa vedem cat mai multe, dar intr-un ritm in care sa simtim si gustul vacantei, fiindca va fi un city break romantic, cu ocazia celor 7 ani de casnicie. Cei care ma urmaresc de mai multi ani stiu deja cat de mult imi doresc sa vizitez Malta, asa ca sper sa iasa totul perfect.
Vacanta in Malta o fac in colaboarare cu agentia de turism TerraVista. Lucrez cu ei de mai multi ani si de fiecare data au dat dovada de multa seriozitate si profesionalism. Au o reputatie buna in mediul online si se remarca prin oferte avantajoase de tip last minute, early booking, city break si sejur litoral. Agentia este de asemenea alegerea multor cupluri in cautare de oferte pentru luna de miere!
vacanta-in-malta-ghid


La prima vedere trebuie sa recunosc ca Malta e o tara inselatoare, fiindca are doar 316 km patrati, am zis ca in 3 zile jumatate vom apuca sa vedem aproape totul intr-un ritm linistit. Adevarul e ca Malta desi e mica, e foarte densa si cuprinde 4 insule: Malta, Comino, Gozo si insula Cominitto care e nelocuita. Partea buna e ca din cate am inteles transportul e foarte bine pus la punct si chiar poti sa o vezi toata bazandu-te doar pe mijloacele de transport in comun, care pe deasupra e si ieftin, 1.5 euro (abonament pe o zi). Insa chiar daca transportul e ok si distantele sunt scurte, tot am rezerve in ceea ce priveste timpul, fiindca sunt foarte multe locuri de vazut, mult mai multe decat mi-am imaginat.

harta-turistica-malta


Orasele turistice din Malta

>>>Valleta (capitala Maltei), un oras vechi de cateva secole, cu strazi inguste, in panta si privelisti citadine extrem de pitoresti.

>>>Vittoriosa, Cospicua si Senglea sunt cunoscute sub numele de `Cele trei orase`. Se spune ca sunt printre cele mai traditionale din Malta, locul unde poti vedea cum traiesc maltezii. De asemenea ascund multe locuri istorice (se spune ca e leaganul istoriei malteze) si un port frumos intesat de yacht-uri.

>>>Mdina (fosta capitala a Maltei) pentru atmosfera linistita, pentru frumoasele palate si privelisti asupra insulei. Pentru multi e cel mai frumos oras din Malta si una din cele mai bine pastrate cetati-oras din Europa.

>>>Cele trei statiuni de vacanta St Julians, Sliema si Buggiba nu se intrec in obiective turistice insa au o atmosfera frumoasa de vacanta si o viata de noapte activa. Din cate am inteles St Julians e cea mai luxoasa si plina de viata din cele 3 si singura pe care cred ca o voi vizita.

>>>Marsaxlokk este un golf cu o frumoasa deschidere la mare. Este cel mai mare sat de pescari din Malta si merita mers pentru portul foarte pitoresc, plin de barci malteze specifice locului. Ideea de a manca un peste proaspat si niste fructe de mare bune ma fac sa-mi doresc sa ajung si aici.

-Mosta e un orasel mai mare din Malta, care ascunde unul din top 10 obiective turistice din Malta si anume un Phanteon asemanator cu cel din Roma. 

Atractiile turistice naturale din Malta 
-Grota Albastra (Blue Grotto) care chiar sper sa o vad avand in vedere ca am ratat-o pe cea din insula Capri (dorita vremii). Este o grota in care apa are culoarea albastru intens (fosforescent) datorita razelor de soare.

-Templele megalictice (mai vechi decat Stonehenge din Anglia) ce au fost gasite in cadrul site-urilor arheologice si au ramas o enigma pentru oamenii de stiinta. In total sunt 7 si fac parte din patrimoniul UNESCO. Cel mai mare complex preistoric din arhipeleag sunt Templele Tarxien, iar cel mai vechi e Hagar Qim de 5000 ani.

-Dingli Cliffs este cel mai inalt loc din Malta. Mai exact sunt ziduri maiestoase din stanca, ce cad vertical in mare de la 220 m. Privelistea pare superba, seamana cu `White Cliff of Dover` din Anglia si cu `Etretat` din Normandia. 

-Pesterile Ghar Dalam si Ghar Hassan. In pesterile Ghar Dalam s-au gasit fosile de animale disparute: elefanti, ursi si hipopotami pitici, iar in pesterile Ghar Hasssan se gasesc  stalactile si stalagmite.

-Si nu in ultimul rand plajele cu nisip auriu, fin, o raritate din cate am inteles pe coasta malteza (care in general e stancoasa). Cele mai bune (daca nu singurele) plaje sunt Mellieha Bay, Gnejna Bay si Golden Bay. Tot dintre atractiile naturale putem spune ca fac parte si bazinul natural in mare de la Ghar Lapsi si mlastinile sarate de la Salina Bay (se afla langa capitala Valleta).

Alte obiective turistice din Malta (Parcuri de distractii)
-Popeye Village (e un fel de Disneyland tematic ce pastreaza decorul construit pentru desenele Popeye Marinarul), Buggiba Water Park (un mini aqua parc pentru copii), PlayMobil Fun Park (in lumea pieselor de constructie Lego), BioPark (unde putem inota cu delfinii) si JokersFamily Fun.

1 zi pe Insula Gozo 
Insula e a doua ca marime din Malta, si e burdusita cu orasele, sate si obiective turistice. Are doar 14.5 km patrati si poate fi vizitata cu autobuzele locale. Din cate am inteles pana acolo se merge cu ferrybotul si vom face cam 30 minute.  Vom ajunge in portul orasului Mggar, apoi vom vizita capitala insulei Gozo (Victoria-Rabat).

Cele 5 obiective turistice de top ale insulei sunt:
-Fereastra Albastra (Blue Window) e un arc natural in stanca care apare pe majoritatea cartilor postale cu Malta. 
-Templele Ggantija (vechi de 3500 de ani) acum site arheologic.
-Biserica Ta`Pinu sanctuarul credintei din Malta.
-Pestera nimfei Calypso de unde se poate admira Ramla Bay (cea mai frumoasa plaja cu nisip a insulei Gozo)
-Stanca Fungus (Fungus Rock)
Evident pe langa astea mai sunt si alte pesteri, muzee (maritim si etnografic) biserici si temple.

Insula Camino si Cominitto
Insula Comino e cea mai mica insula locuita din Malta. Aici se afla Laguna Albastra, un loc ideal pentru o baie in ape azur. Insula Cominitto e insula salbatica, nelocuita a Maltei.



Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

13 comentarii:

  1. Simona3:55 p.m.

    Alice, te-as ajuta cu placere dar nu am fost in Malta. Tara e o necunoscuta pentru mine, tot ce stiu despre ea e ca se invecineaza cu Tunisia si Sicilia (Italia). Am o prietena ce a fost intr-un sejur prin agentie, daca doresti am sa ii cer cateva informatii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim4:24 p.m.

    Am fost in Malta anul trecut chiar cand a inceput Wizz Air cursele din Bucuresti. E frumoasa tara dar noi ne-am cazat in St Julians si noaptea era galagie mare, tineri iesiti la distractie. Din pricina asta tot sejurul nostru a fost compromis. Cel mai mult mi-a placut Valleta si vederea din Upper Barakka Garden. Iti recomand sa luati lift-ul, costa 1.5 euro dar merita banii. Tot in Valleta iti recomand sa vizitezi Casa Rocca Picola, daca vrei sa intri putin in cultura si istoria tarii. Intrarea e 10 euro, iar turul e ghidat si tine o ora.Nu trebuie ratat nici St John Catedral. Sunt foarte multe biserici, Malta e o tara cu oameni crestini. Am vazut ca multi chiar merg la slujba.
    Ce mi-a mai placut mult a fost Gozo, fereastra aceea mi-a taiat rasuflarea. A fost de vis. Vezi ca jos este un golf la care poti ajunge pe mare sau pe uscat (in zilele fara valuri). Tot in Gozo sunt multe ateliere mestesugaresti si merita cumparate bijuterii de argint. Sunt mai ieftine decat la noi si au diversitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim5:32 p.m.

    Nu iti recomand sa mergi la Dingli Cliffs. Noi am fost cu autobuzul cand veneam de la Grota Albastra. Ce vreau sa spun e ca in poze arata mult mai misto decat la fata locului. Drumul e chiar cat o masina si apoi e haul, o prapastie imensa de ti-e si rau cand te uiti in jos. In lateral nu ai cum sa faci poze doar daca mergi chiar pe margine si nici de acolo nu cred ca ies atat de frumoase ca cele din pozele vazute pe internet. Probabil cea mai buna solutie e cu barca, prin tururi private. Sunt multe firme private ce organizeaza zeci de tururi. Nu trebuie sa faci eforturi sa le gasesti fiindca au pliante si te agata peste tot.
    Pe langa asta iti recomand Gozo si neaparat sa faceti plimbarea cu trenuletul. Te duce si in afara ariei turistice. Comino e pentru sezonul estival, nu stiu ce ati putea face pe vremea asta acolo. Sper ca ti-am putut fi de folos. Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ratați pe Gozo - satul Xlendi. E un loc foarte frumos , o atmosfera plăcuta si un peisaj superb ! Enjoy !

    RăspundețiȘtergere
  5. Ah, ce dragut! 7 ani?! Sunteti niste veterani, multi inainte fericiti!
    N-am fost in Malta, dar din cate am vazut pe la prieteni si citit pe internet pare genul de insula pe care mi-ar placea sa o vizitez candva. Dar mai mult pentru activitati in natura...
    Voua insa va doresc o calatorie de vis, sa va intoarceti cu amintiri de neuitat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt sigura ca veti alege astfel incat va veti relaxa si va veti destinde, motivul calatoriei o va face in plus, calatoria, si mai deosebita. Multi ani inainte!
    Grota, templele, cel putin o plaja, zonele pitoresti si cele traditionale ma fascineaza pe mine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am fost in Malta acum 8 ani,dar si acum pastrez niste amintiri de neuitat.Am fost prin agentie si am mers in toate excursiile organizate de ei,asa ca nu prea stiu despre mijloace de transport si alte amanunte.Pe mine m a fascinat cel mai mult apa,Laguna albastra si Grota albastra.Si acum dupa atatia ani cand vreau sa simt putina fericire in suflet imi imaginez ca fac baie in Laguna Albastra din Malta.In rest Valleta si Mdina sunt minunate,iar Catedrala din Valleta este ceva unic.Tot ceea ce vizitezi in Malta este superb.Nu mi permit sa merg de doua ori in acelas loc caci vreau sa vad cat mai multe locuri de pe planeta asta dar in Malta m as intoarece oricand cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  8. Se poate zice "casa de piatra" in continuare? :P Si multi multi ani fericiti inainte!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vrut sa vizitam Malta anul trecut, dar am preferat Sevilla pentru ca era ceva mai ieftin. Asa ca nu stiu ce sa-ti recomand, dar abia astept sa ne povestesti ce ai vazut pe acolo, pentru ca este o destinatie superba in care vrem sa ajungem si noi.
    Vacanta placuta si LA MULTI ANI !

    RăspundețiȘtergere
  10. Drum bun, vacanta placuta si La multi ani, Alice. Despre Malta nu stiu prea multe si nici nu ma tenteaza momentan, poate dupa ce o sa revii tu cu poze si amanunte. :) Eu ma pregatesc pentru Praga si ma instruiesc din greu pe net! :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Alice, te rog sa spui mai multe despre preturile la mancare si transport, ca sa-mi pot face si eu o idee. Multumes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Transportul costa 1.5 euro pe zi.
      Mancarea depinde de preferinte. Pizza si paste erau de la 6 euro in sus. Fast Food am vazut putine dar mancarea era 3-4 euro meniul. Peste si fructe de mare de la 10-15 euro in sus, depinde de restaurant. Mai au ei ceva foitaje ce erau de la 30 centi bucata pana la 1 euro bucata. Din 3-4 din alea te saturai. Iepurele gatit in diverse forme, era in jur de 10-15 euro pe portie.

      Evident preturile astea sunt la tavrne si restaurante normale, nu de lux. Acolo un fel principal e de la 15 euro in sus, un antreu 7-8 euro.

      Bauturile la terasa 1-2 euro cafea, 2 euro sucul, 2 euro berea pahar mic, 3 euro berea locala pahar mare, 3-5 euro paharul de vin. In supermarket sunt o idee mai ieftine.

      Ștergere
  12. Anonim3:20 p.m.

    Poti adauga pe lista de obiective importante si Hypogeum Hal Saflieni (3300 - 3000 i.Ch), care este un templu subteran pe 3 nivele la 30m adancime, redeschis in Mai 2017, dupa lucrari de restauratie. Site UNESCO.

    RăspundețiȘtergere