Circuit in Spania si Portugalia - preturi si detalii despre program

Acesta a fost al doilea circuit pe care l-am facut in Spania si Portugalia. Prima data am facut un circuit de 10 zile in Barcelona ( cu vizita la Manastirea Montserrat) apoi am zborat la Lisabona (de unde am facut excursii spre Sintra, Capo da Roca si Obidos). Acum, la al doilea circuit am ales alt traseu, unul mai lung si mai complex de 16 zile prin care am strabatut jumatate din Spania si toata Portugalia cu vizite in locurile de interes.

circuit-spania-portugalia-impresii-buget

Pe scurt traseul meu a aratat asa (click pe link pt a citi articolul):

Ziua 3  >>>  Excursie in Toledo
Ziua 4  >>>  Excursie in Segovia
Noaptea am calatorit cu autocarul de la ora 11 pm la 5 am (a costat 20 euro) pana in Andaluzia mai exact Sevilla.
Ziua 5   >>>  Sevilla
Ziua 6   >>>  Relaxare in Sevilla
Ziua 7   >>>  Excursie in Cordoba
Ziua 8  >>>   Excursie in Cadiz
Noaptea am calatorit cu autocarul de la ora 10 pm la 6 am (a costat 20 euro) pana in Portugalia, mai exact Lisabona.
Ziua 9   >>>  Lisabona localnicilor
Ziua am calatorit cu trenul (a costat 30 euro) pana in Nordul Portugaliei, mai exact Porto.
Ziua 13 >>>  Excursie in Aveiro
Ziua 14 >>>  Excursie in Braga

La asta se mai aduga doua zile. In prima am avut zbor Cluj-Madrid iar la retur Porto-Barcelona-Cluj.

Preturi si Detalii despre Transport

*Bilet de avion Cluj-Madrid cu Wizz air = 70 euro (la promotie)
*Bilet de avion Porto - Barcelona cu Ryan Air + Barcelona-Cluj cu Wizz= 120 euro (tot la promotie)
*Metrou aeroport - centru (Madrid) = 6 euro
*Tichet cu 10 calatorii in Madrid = 10 euro
*Tren Madrid - Toledo = 25 euro (dus-intors) + 2 euro bus local
*Tren Madrid - Segovia = 21 euro (dus-intors) + 2 euro bus local
*Autocar Madrid - Sevilla = 20 euro
*Autocar Sevilla Cordoba = 20 euro + 1 euro bus local
*Autocar Sevilla Cadiz = 20 euro
*Autocar Sevilla- Lisabona = 20 euro
*Lisabona card de transport 5 euro + l-am incarcat cu abonament pe 2 zile = 12 euro
*Tren Lisabona - Porto = 30 euro + 8 euro tramvai local in 3 zile
*Tren Porto - Aveiro = 7 euro (dus-intors)
*Tren Porto - Braga = 7 euro (dus-intors)
*Transport privat Porto - Aeroport = 8 euro
Total pentru transport = 414 euro

***Ar fi putut fi mai ieftin daca as fi ales sa nu fac drumuri dus-intors in Toledo, Segovia, Cadiz, Cordoba, Aveiro si Braga (dar asta ar fi insemnat sa calatoresc aproape zilnic cu rucsacul in spate si sa ma cazez mereu la alte hoteluri ceea ce ar fi fost mai greu si mai stresant).
***Site-ul Blablacar e un alt mod de a calatori ieftin in partile astea (singura problema pt mine era ca as fi depins de soferi si m-as fi dus cu necunoscuti) iar in cazul meu, fiind calatoare singura am preferat sa nu ma expun nici unui risc. 

Preturi si Detalii despre Cazare
4 nopti la Madrid = 40 euro ( >>> Hostel Machin in dormitor comun cu 4 paturi ) aflat exact in buricul orasului 
3 nopti la Sevilla = 58 euro ( >>> Pension Vergara in camera single) aflat  in centrul istoric
2 nopti la Lisabona = 20 euro (>>> GoodMorning Lisbon in dormitor comun cu 6 paturi ) aflat exact in buricul targului. Cel mai frumos hostel in care am stat pana acum.
4 nopti in Porto = 68 euro ( in camera single ) aflat departe de centrul istoric in cel mai prost hotel in care am stat pana acum. 
Total pentru 13 nopti cazare =186 euro

Observatii personale
***Toate cazarile le-am rezervat >>>  AICI
***Am calatorit la final de februarie inceput de martie. Hotelurile in Spania si Portugalia nu au incalzire centrala asa ca noaptea a fost destul de frig.
*** Pentru hosteluri mi-am dus de acasa lacat (la dulap) si prelungitor (pentru incarcat telefon, laptop si aparat foto). 
*** Toate cazarile au avut prize speciale pentru care mi-am dus adaptor. 

Preturi pe Mancare + Obiective turistice + Suveniruri

*In Lisabona am avut micul dejun inclus. In rest am mancat zilnic la restaurante. In medie am cheltuit pe mancare 20 euro/zi in restaurante cu preparate traditionale. Un exemplu despre ce am mancat in banii astia gasiti aici >>> Restaurant 1812 din Cadiz
Total pentru 16 zile = 320 euro

*Obiectivele turistice nu m-au costat atat de mult fiindca prin partile astea majoritatea sunt gratis  sau ieftine. In Lisabona am vizitat in primul circuit tot ce ma interesa. De mentionat ar fi:
-Spectacol de flamenco in Sevilla = 20 euro
-Degustare de vinuri in Porto = 12 euro
-Pe muzee si alte obiective turistice mici = 20 euro (in total)
Total = aprox 55 euro

*Suveniruri am luat multe: Tablouri in Cordoba si Sevilla, carnetel in Sevilla, martipan si cercei vintage in Toledo, Magneti in Segovia, Conserve  traditionale in Lisabona, cercei in Madrid, prajituri artizanale in Aveiro si o pereche de cizme in Porto (fiindca mi s-au rupt).
Total = 120 euro

Impresii la final de circuit
Am facut acest circuit singura, m-am documentat mult in prealabil si am incercat sa il fac cat mai echilibrat. Am alocat cate doua zile oraselor mai mari si cate 1 zi pentru cele mici. A fost perfect asa. Am dormit in hostel/camera single/hostel/camera single ca sa ma pot odihni. A fost o alegere inteleapta. Am calatorit cu un rucsac care inital avea 10 kg. La final avea 20 kg. Mi-a fost greu cu el si am decis sa ca nu voi mai calatori niciodata cu rucsac fiindca nu mi se potriveste. Din punct de vedere a calatoriei solo nu pot zice ca am avut probleme. M-am descurcat bine, nu am pierdut trenuri/autobuze, am gasit usor hotelurile, dar le-am ales si cat mai central. In Portugalia a fost mai dificil fiindca nu stiu portugheza dar oamenii au avut rabdare cu mine. Din punct de vedere social a fost ok in hosteluri fiindca mai povesteam. Dar pe final de calatorie lucrurile s-au cam stricat, am experimentat primul meu atac de panica in vacanta  si am terminat calatoria intr-un mod foarte stresant din cauza grevei de transport in Porto.

*A fost un circuit amplu, de o mare diversitate, am vazut locuri splendide si a fost o experienta de viata pentru mine. Am simtit ca in fiecare zi depasesc frontiere si ies din zona mea de confort. De aceea nu il pot recomanda pentru oricine. Cu atat mai putin pentru incepatori (inainte de vacanta asta mai facusem 3 circuite pe cont propriu si locuisem 3 luni la Londra singura). Faptul ca inainte am mai fost in Spania si Portugalia m-a ajutat sa ma acomodez mult mai usor si sa inteleg din mers cum stau treburile la metrou, tren, cazare, siguranta ...

* Am facut circuitul acesta la final de februarie, inceput de martie 2012. Vremea a fost variabila, de la -3 grade in Segovia cu vant puternic, 3 grade si ploi usoare in Madrid, 15 grade cu soare in Andaluzia, 20 de grade cu soare in Lisabona, 10 grade cu ploi in Porto si imprejurimi. Noaptea in toate hotelurile a fost frig.

Daca as alege sa fac din nou acest circuit nu as schimba nimic. 
*De fapt, daca e sa ma gandesc mai poate ca nu `m-as fi relaxat` a doua zi in Sevilla ci ma duceam in Ronda. Dar acolo programul s-a incurcat putin fiindca in ultima zi vroiam Ronda dar era ceva Sarbatoare si nu mergeau autobuzele asa ca am ales Cadiz. Pe viitor o sa ma informez mai bine inainte sa nu prind vreo Sarbatoare religioasa in care nu se intampla nimic dar nici nu functioneaza mijloacele de transport cum trebuie. 
*Si inca o lectie invatata a fost cea cu hotelurile. Daca scrie pe net ca e central, nu e destul, mai bine verific si pe google maps ca sa nu mai patesc ca si in Porto. 

Dupa acest circuit am mai facut o vacanta in Spania ( din nou Barcelona si imprejurimi). Pe viitor am de gand sa mai ajung in Spania (oh cate mi-au mai ramas de vazut)visez sa vad Tenerife, as reveni cu placere in Andaluzia si vreau sa fac o parte din Camino pana la Santiago de Compostela. In Portugalia stiu sigur ca voi reveni fiindca Lisabona e orasul meu de suflet, dar vreau sa ajung si in Algrave, la Oceanul Atlanic in Sudul Portugaliei, Madeira si Insulele Azore.

Sper ca v-am inspirat sa va faceti bagajul 
Sa iesiti sa explorati lumea. Sunt atatea locuri de vazut ...

😍 Apreciez comentariile voastre 😍


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu:

  1. In Spania sau Portugalia vom ajunge si noi anu' asta. Spania o ador, in Portugalia inca nu am ajuns, dar sunt sigura ca nu are ce sa nu-mi placa la ea!

    RăspundețiȘtergere