St Julian - statiunea efervescenta, de distractie si cu nisip din Malta

In Malta, ca orice insula ce se respecta are o statiune de lux. Aceasta se numeste St Julian si citisem pe forumuri ca e cea mai frumoasa statiune dintre cele 5: St Julian, Mellieha, Sliema, Bugibba si Qawra. Am trecut prin toate cu autobuzul dar ne-am decis sa coboram si sa vedem dintr-un capat in altul, la pas, statiunea St Julian, daca tot ziceau ca asta e cea mai frumoasa. In plus citisem ca e si statiunea de distractie a Maltei, locul unde noaptea se transforma intr-un mare club, bataiala si tineri ametiti de alcohol. Acum eu, inainte sa ajung acolo, trecand toate informatiile prin filtrul romanesc mi-o imaginam o Mamaia, ceva mai cosmopolita, mai libertina si `mai de lux`. Realitatea e bineinteles cu totul alta.

impresii-statiunea-st-julian-malta


Nu as putea sa o compar cu statiunea Mamaia de la noi in primul rand fiindca nu are faleza. Sau ma rog, nu are o faleza lunga, cu nisip, restaurante si cu cluburi insirate pe plaja in stil Copacabana, cum sunt la noi. 

In schimb St Julian arata asa! 3 golfuri si o plaja micuta
St-julians-malta-harta-turistica

St George`s Bay - pentru plaja cu nisip fin

In sfarsit am ajuns la plaja. Va dati seama ca era sa plecam din Malta fara sa fi ajuns intr-o statiune cu plaja publica? Incredibil avand in vedere ca timp de 3 zile ne-am fatait pe insula. Ideea e ca Malta e o insula stancoasa si nu are nici o plaja naturala. Plaja aceasta a fost construita (la fel ca celelalte) de oameni, cu tone de nisip aduse din Sahara asa ca e ca aurul pentru ei. In plus are intrarea in mare lina, ceea ce nu o sa vezi pe plajele stancoase unde deseori cobori in apa pe niste scari (ca la piscina) si apa iti e direct peste cap. Plaja e draguta acum, dar cred ca vara turistii stau ca sardinele in conserva pe ea si nici nu m-as mira sa fie cu plata ...

plaja-st-julians-malta

st-julians-resort-uri-malta

am-fost-acolo-st-julians

plaja-cu-nisip-malta

plaja-malta-impresii

Peaceville e centrul Statiunii, locul unde se afla cluburile, mall-urile, terasele de lux, restaurantele pe acoperis cu vedere la mare. Cred ca cineva si-a batut joc cand a denumit locul Peaceville fiindca numai peace nu e. (adica linistit). Muzica rasuna din greu chiar si la pranz si atmosfera e high class, data de domnisoarele pe tocuri inalte si fustite scurte ce se raspandesc in localuri, alaturi de domni eleganti ce ies la costum sa ia pranzul.

Cluburi sunt din plin si exista chiar si o harta a lor ca sa intelegi din start unde trebuie sa mergi ca sa fie muzica pe gustul tau. Ceea ce mi s-a parut foarte tare. Macar te scutesc sa platesti intrare in mai multe cluburi si sa ajungi intr-un loc cu muzica latino, cand tu de fapt cauti house. Cred ca noaptea e nebunie mare aici. Ziua e doar un centru de relaxare, de unde poti privi marea la distanta (fiindca chiar pe malul marii se afla cateva resorturi imense, de lux, ce obtureaza toata privelistea).

peaceville-st-julians-cluburi

peaceville-malta

peaceville-st-julians-malta


Am luat pranzul in Peaceville, intr-un restaurant dragut ce ne-a servit mancare multa, foarte buna si ieftina. Mai exact meniul de persoana a fost 13 euro pt o bere, spaghetti cu iepure (primi plati) si iepure la cuptor (secondo). Au si ei meniul ca la italieni. Intre timp am aflat ca iepurele e mancare traditionala in Malta (pe langa peste si fructe de mare) asa ca nu am putut pleca fara sa gustam. A fost foarte, foarteee bun. Am ramas foarte surprinsa de mancarea in Malta, tot ce am mancat mi s-ar parut exceptional si nu cred ca am avut noi noroc sa prindem restaurante bune. Cred ca asa e peste tot.

spaghetti-cu-iepure-traditional-maltez

friptura-de-iepure


Portomaso Marina face parte tot din Peaceville si e o `parcare` de yachturi deosebita. Ei bine da, aici simti ca ai ajuns in St Julian statiunea de Lux. Din complexul rezidential ce inconjoara marina face parte Hotelul Hilton ce are camere spre aceasta frumoasa priveliste. Chiar jos puteti lua masa intr-un restaurant cu preturi uriase, dar puteti sa va plimbati pe acolo, complet gratuit. Ceea ce am facut si noi :)

portomaso-marina-st-julians-malta

malta-impresii-blog
st-julians-statiune-malta


Ne-am continuat plimbarea de-a lungul marii pana la Spinolla Bay, ultimul golf al statiunii St JulianAici e cu totul alta atmosfera. Oameni in varsta, barci traditionale, colorate, taverne, bancute pe malul marii. Am facut poze si ne-am plimbat pe toata faleza (adica un drum pietonal ingust) dupa care am parasit St Julian avand un amestec de impresii in minte. 


in-malta-la-pescuit

st-julians-spinolla-bay

st-julians-statiune-frumoasa-malta

-St Julian nu a fost deloc din ce imi imaginam fiindca nu are discoteci pe plaja (din contra cluburile sunt mai mult dispersate pe niste strazi gen centru istoric la noi) ce nu iti dau deloc senzatia ca esti la mare.
-Marina e singurul loc ce pare scos din reviste.
-Preturile in general nu sunt exagerate (si am vazut alimentara cu produse romanesti)
-Iar plaja ... mai bine nu vorbim despre plaja.

In final, ce vreau sa spun e ca St Julian e o statiune de distractie, dar nicidecum o statiune in care sa mergi cu familia la mare, oricat de draguta si de `Lux` ar fi. Poate doar daca te cazezi intr-unul din resorturile de pe malul marii.



😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog 
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍


» Urmeaza sa calatoresti in MALTA??? Citeste toate articolele aici


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu