Ifrane statiunea montana numita si Elvetia Marocului

Cand e vorba despre orase Marocul chiar are cu ce sa te surprinda: Casablanca sau orasul alb, Marrakech supranumit orasul rosu de la casele din lut rosiatice, Chofechoen sau orasul albastru fiindca toate strazile si casele au fost varuite in albastru de majorelle, Fes un oras legenda unde poti simti atmosfera Marocului de odinioara, Querzezet oras de la marginea desertului cu Kasbah-uri in forma unor castele imense de nisip, Essaouira cu atmosfera lui hippy de pe malul Oceanlui si Ifrane statiune montanta cu un puternic iz European.

ifrane-maroc-statiune-montana-impresii
Vacantele mele in Maroc le-am facut  de fiecare data pe cont propriu:
Biletul de avion l-am luat din timp cu ~100 euro dus-intors de >>> AICI
 Noptile din vacante le-am rezervat la Hotel-uri si Riad-uri folosind de fiecare data >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti cu familia sau in grup mai mare va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
Pe rand, le-am vizitat pe toate dar Ifrane a ramas cel mai surprinzator oras al Marocului pentru mine. Fiindca o data ce am pus piciorul in el m-am simtit undeva departe, departe de Africa si chiar mai departe de Maroc si tot ce vazusem pana atunci. Aproape ca nu mi-a venit sa cred ca la doar 60 de km de Fes (oras aflat sub arsita soarelui 365 de zile pe an, intr-o vale arida) se afla o statiune montana atat de frumoasa (unde iarna se face schi). Cand am coborat din CTM (binecunoscuta firma de autocare) mi s-au lipit narile de la aerul rece si am zambit cu gura pana la urechi cand am vazut foliajul multicolor al arborilor. Singurul oras din Maroc care mi-a amintit ca exista toamna, asa cum o cunosc eu, cu pat de frunze aurii si ruginii, cu lacuri cristaline si apa curata. Iar dupa o scurta plimbare am inteles de ce e o statiune atat de renumita. Fiindca cabanele pot concura lejer cu vestitele "chalets" din Alpii elvetieni, singurul oras din Maroc unde eu am vazut case cu acoperis pentru zapada (adica ca la noi, si nu plate). Categoric asta se datoreaza faptului ca iarna orasul  se transforma intr-o veritabila statiune montana, plina cu cafenele, restaurante de lux si numeroase partii de ski unde se rasfata burghezimea locala, amatoare de sporturi de iarna ce nu doresc sa piarda vremea pentru obtinerea vizei ca sa poata skia pe partile din Europa.

ifrane-maroc-impresii

maroc-aliceee-ifrane

toamna-in-maroc

ifrane-maroc-obiective-turistice

Orasul e destul de mic (locuiesc aici mai putin de 10 000 de locuitori) asa ca nu sunt prea multe de facut. Ne-am plimbat o vreme pe alei (foarte curate) am intrat in cateva magazine cu suveniruri unde am observat ca oamenii erau diferiti, par mai intelectuali si putini poarta clasica djeleba ponosita. Apoi am inteles si de ce (aici ajung cei mai cititi tineri ai Marocului, la universitatea Al Akhawayn, cea mai renumita din tara, fondata in 1995 de Regele Marocului impreuna cu Regele Arabiei Saudite) unde se preda totul pe limba engleza dupa modelul american. Si asta contribuie mult la atmosfera orasului, de aceea probabil l-am si simtit atat de vestic, de diferit.

Singurul lucru ce imi aminteste ca suntem inca intr-o tara islamica este Moscheea si singurul lucru ce imi aminteste ca suntem inca in Maroc e Palatul Regelui cu arhitectura specifica, marocana, atent lucrata, aflata pe un deal cu o priveliste superba asupra lacului din centru orasului. Am inconjurat lacul, doar ca sa observ mai bine fantana tasnitoare din mijlocul ei, exact ca si cea din Geneva, dar ca o idee mai mica.
ifrane-maroc-lac

ifrane-maroc-lac-blog-turism

infrane-maroc-oras-impresii-excursie-fes

Am luat masa pe dealul opus la un restaurant tipic marocan cu terasa si mese rotunde ce ne-a fost recomandat drept cel mai bun din oras. Si va jur ca ne-a depasit asteptarile nu doar datorita privelistii incantatoare in care vedeai lacul, veveritele dansand prin copaci si lumea iesita la plimbare ci si datorita preparatelor. Din partea casei am primit unt cu ceva verdeata si masline. De atunci tot visez la acel unt dar n-am mai gasit niciunde, cred ca era facut dupa reteta proprie. Absolut delicios. Iar felul principal a fost peste proaspat din lac, foarte gustos, cu carnea rosie ca de somon si legume la cuptor.

ifrane-maroc-restaurant

infrane-maroc-lac-priveliste

Insa poate cel mai incredibil aspect a fost sa realizez ca o data ce ajungi iarna in Fes, ai posibilitatea ca in mai putin de doua ore sa ajungi in Ifrane unde te asteapta nameti de zapada sau tot in doua ore dar in alta directie sa te indrepti spre desertul Sahara unde te asteapta dune imense de nisip. Daca te chinui putin te poti tavali in ambele, intr-o singura zi! Inca o dovada ca Marocul e incredibil!

Citeste tot jurnalul de calatorie in Fes:
😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Am locuit 1 an in Maroc vezi tot  jurnalul aici --> MAROC

1. Ce contrast intr-o singura tara, intr-o zi te coci in desert si in alta ingheti pe munte, e pur si simplu fascinant, la prima imagine as fi putut spune lejer ca e de la noi. :)

2. Adevarul este ca nici eu nu stiam ca exista toamna in Maroc, sau cel putin nu-mi inchipuiam. Asociez in mintea mea Marocul cu desertul.
    Este o tara interesanta oricum. Si mie mi-ar placea sa merg candva sa vizitez cateva orase, ca Marrakech sau Fes, dar mai ales sa vad ruinele Ait-ben-Haddou, ca sa nu mai vorbesc ca nici muntii Atlas nu arata rau... Dar off, la cate locuri faine sunt in lumea asta nici nu mai stiu spre care sa ma orientez mai intai...

3. Chiar ar fi o experienta unica si uimitoare ca pe parscursul a aproximativ 4-5 ore sa te tavalesti si in zapada si pe nisip. Mi-as dori sa incerc odata!

4. Sa fiu sincer, arhitectura cladirilor chiar seamana cu cea din Elvetia si Austria. Nu am ajuns in Maroc insa am citit multe articole interesante la tine pe blog si va fi cu siguranta o destinatie pentru viitor. Ca veni vorba de Elvetia, vom merge la ski in Austria in aceasta iarna si cel mai probabil vom parcurge si cateva sute de kilometri pentru a trece granita din tara cantoanelor.

5. traiesc in maroc de 8 ani de zile si inca nu am apucat sa vizitez tot ,dar ce am vazut pana acum ma lasat frumos impresionata..intradevar Marocul este o tara frumoasa!!