Film Avis de Mistral - 2 luni de vara in Provence

Saptamana 130
Avis de Mistral (2014)

film-cu-calatorii-provence-franta-review

Stiu ca in ultima vreme tot la al doilea film e unul cu Franta. In special cu Sudul Frantei. Predominant Coasta de Azur sau Provence. Nu pot zice ca e o intamplare, pur si simplu imi doresc  prea mult sa ajung pe acele meleaguri si cand gasesc un film ce prezinta viata de acolo nu pot sa nu ii dau prioritate. E un magnetism total. Visez cu ochii deschisi la o vara in Provence si filmul Avis de Mistral m-a ajutat din plin sa simt pulsul unei vacante in regiune, macar virtual.

Povestea filmului incepe cu Lea, Theo si Adrian 3 frati ce merg cu bunica lor in vacanta in Provence la bunicul pe care nu l-au cunoscut niciodata fiindca mama lor a rupt legatura de tot cu el, acum 17 ani. Vestea pica ca o bomba pe capul copiilor care sperau la o vara nesfarsita si plina de distractie in Paris. Iar bunicul are un soc si mai mare cand ii vede pentru prima oara in gara .... o surpriza deloc agreabila pentru un batran ursuz, plin de tabieturi si obisnuit cu viata linistita, singuratica de la tara.

Este un film de familie ce prezinta legaturile dintre membrii unei familii dezbinate si mai ales problemele cotidiene dintre noua generatie si vechea generatie. Cei in varsta nu pot intelege tinerii ce dorm pana tarziu, isi fac de cap la petrecerile din sat, nu pun mana la lucru pentru nimic in lume, se imbraca prea extravagant si isi petrec prea mult timp pe gadget-uri. Iar cei tineri ii condamna pe batrani tocmai pentru lipsa tehnologiei din viata lor si refuzul de a accepta trecerea timpului si tehnologia avansata ce o avem la dispozitie acum, pentru gandirea de moda veche in ceea ce priveste relatiile, pentru stilul mai putin civilizat in care se comporta bunicul si toate rautatile ce le face fara ca macar sa depuna un minim de efort in ai incerca sa-i cunoasca. Avis de Mistral este o viziune optimista a Frantei moderne unde ce e nou si ce e vechi pot coexista in armonie. Iar conflictele intre generatii se tempereaza intotdeauna intr-un final.

Dincolo de latura sociala, e un film excelent pentru pasionatii de calatorii. As putea spune ca scoate in evidenta mai multe aspecte decat binecunoscutul film `A good year`. Acest film concentreaza o vacanta de doua 2 luni pe parcursul careia ne sunt prezentate numeroase festivaluri din regiune, modul in care localnicii se distreaza dar si cel in care lucreaza, concursurile dintre fermieri si agricultori, placerea meselor bogate in familie, viata la tara din perspectiva turistilor si a tinerilor veniti in vacanta, dar si din cel al localnicilor. E un film ce abunda in peisaje superbe, e si de familie dar si romance, cu subiect usurel dar perfect pentru o seara de vara!

film-cu-calatorii-avis-de-mistral

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII