15 impresii din Bari in 15 momente cheie din vacanta

Visam demult sa merg in Bari si cand am vazut ca Wizz Air au bagat o noua ruta Cluj-Bari, la preturi foarte mici nu m-am putut abtine sa nu-mi iau un bilet de avion spre Bari cu toate ca in ultimii 5 ani nu cred ca a fost un an fara Italia! Avand in vedere preturile mici am convins-o usor si pe prietena mea Mary si ne-am imbarcat impreuna pentru un weekend de vis in Puglia, Sudul Italiei. Fiindca am avut doar 3 zile sa exploram orasul si imprejurimile am vazut Bari pe franturi, cateva ore in fiecare zi de aceea m-am hotarat sa va scriu impresiile despre Bari in 15 momente cheie din vacanta.

impresii-Bari-Italia-blog-calatorii
Vacanta in Bari am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Cred ca vacanta in Bari a fost cea mai ieftina ce am facut-o vreodata. Zborul Cluj-Bari in extrasezon a fost doar 25 euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Bari . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Bari  Noi am stat la >>> Hotel Bari Stazione Centrale unde am platit 35 euro/3 nopti/pers in camera dubla cu mic dejun la discretie inclus. Daca mergeti in cuplu sau cu o gasca de prieteni recomand cazarea la localnici, prin AirBNB. Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
1. Mary noi pierdem autobuzul! Hai ca nu il pierdem! Ba il pierdemmm
Am ajuns la 7 dimineata in Bari. Aeroport mic, bagaj la cala nu aveam asa ca am iesit rapid sa cautam varianta cea mai ieftina de a ajunge in oras. Treaba merge ca unsa, e foarte usor sa te orientezi, chiar cand iesi din aeroport in partea stanga e intrarea spre gara (cu trenul pana in Bari costa 4 euro), este un shuttle bus mic albastru (calatoria costa 5 euro) sau varianta cea mai ieftina un autobuz local, ce opreste chiar langa autobuzul albastru cu 1 euro calatoria. Voi ce credeti ca am ales? Autobuzul, normal. Singura problema e ca vin destul de rar, cam unul la 45 de minute. Nu era nici un loc de unde sa cumperi bilete asa ca ne-am gandit ca se cumpara de la sofer. Stateam linistite pe o banca din aeroport, mai aveam 5 minute pana sa vina autobuzul, cand ne indreptam spre statie. Acolo se stransesera lumea si multi aveau bilete, cica se vindeau intr-o librarie de la etajul 1 al aeroportului. Am fugit ca disperatele pana acolo, am luat biletele tot gafaind si cand am coborat am vazut autobuzul trecand frumos prin fata noastra. L-am pierdut. Cand a venit urmatorul am vazut ca de fapt se putea cumpara de la sofer si la acelasi pret! Tot 1 euro!

Capat de  linie, Piazza Aldo Moro

Bari-piazza-aldo-moro

2. Am facut febra musculara si inca nici nu am inceput vacanta!
Cu autobuzul a fost nebunie, din prima clipa am zis:  `Soferul asta trebuie concediat`. Nu stiu ce viteza avea dar lua curbele zici ca eram la raliuri. Ma tineam cu o mana strans de bara, cu cealalta bagajul dar nu a functionat. Era cat pe ce sa zbor prin parbirz. M-am asezat pe scaun dar credeti ca a fost mai bine? In nici un caz, fiindca scaunele erau de plastic, alunecam ba in dreapta, ba in stanga, m-am incordat la maxim sa ma proptesc cumva in scaun si cu o mana pe bagaj. Dupa 30 de minute cand am ajuns in Piata del Morro (capat de linie) imi venea sa plang. Ma dureau toate, aveam febra musculara si inca nu incepusem vacanta. Si nu cumva sa ma intrebati daca am vazut ceva pe geam. :))

bari-arhitectura-puglia-italia

3. Cinci euro reducere la hotel
Hai ca asta e de bine. Am ajuns la Hotel pe la 9 dimineata desi check in se facea la ora 14. Am zis sa ne incercam norocul, poate sunt de treaba si ne putem lasa bagajele. In final nu doar ca ne-am putut lasa bagajele, dar pe langa ca am platit suma de 40 euro de persoana pe 3 nopti (la Hotel Bari Stazione Centrale) am avut si surpriza sa primim rest 5 euro, in final platind doar 35 euro pe 3 nopti. WOW! Daca toti oamenii sunt asa de treaba in Bari, deja ma gandesc serios sa ma mut aici. Sau poate totusi e mai bine sa nu ....

hotel-bari

4. Oare chiar e adevarat ca se fura prin Bari?
Citisem eu pe net, la fel ca despre Napoli, ca prin Bari se fura ca-n codru. Acuma, dupa ce am fost in Napoli si am vazut cum sta situatia am zis ca astea iara sunt aberatii sau impresii de la turisti ghinionisti. Daca e Sudul Italiei atunci `e mafie, sunt furturi, e grav....`
Doar ca in Bari este un parc chiar in centrul orasului, unde era plin de emigranti de culoare ce stateau in grupuri si analizau oamenii ce treceau. Mirosea a marijuana si totul parea dubios. Poate asta le era scopul, sa gaseasca urmatoare victima. Sau poate ma lovise paranoia! Fiindca in coltul parcului era patrula de politie ce statea cu ochii pe ei. In rest timp de 3 zile n-am auzit nici un incident, n-am fost furata si oamenii mi s-au parut mai pasnici decat la Cluj.

5. O margherita va rog
Stiu ca multi o sa ziceti ca aia nu e pizza, daca nu e plina de ingrediente pana la refuz. Insa pizza adevarata, italiana, e margherita. Un blat subtire si crocant cu sos de rosii si mozzarela. Delicatese totala. Cea mai ieftina si cea mai buna pizza pe care am incercat-o eu in Italia, a fost asta din Bari. Sau poate imi era prea foame dupa o zi pe drum nemancata :)

pizza-margherita-bari

6. In Bari internetul prin wifi se vinde zici ca-i aur alb
Dupa 6 vacante in Italia, in sfarsit am gasit o buba la italieni. Nu merge bine netul. In hotel netul mergea pe reprize, dupa multe incercari si rugaciuni. Iar in oras nu am gasit nici un wifi point cu net gratuit. In schimb daca era o terasa ce avea internet apoi sigur nu o ratai fiindca afisul era cat tot geamul! AICI ... PUTETI... FOLOSI...WIFI GRATIS. Ce mai conteaza ca ceaiul costa 3.5 euro?!

cat-costa-la-bar-in-bari

7. Bari e orasul pe care nu trebuie sa-l vezi, trebuie sa-l simti
Nu de alta dar nu prea ai ce vedea. Cel putin la prima vedere nu are nici un obiectiv turistic ce s-a facut remarcat in lume. Nici o gradina mareata, nici un muzeu popular, nici un castel impresionant pe care chiar nu trebuie sa-l ratezi. Evident sunt obiective turistice dar nu din cele pe care sa le fi auzit inainte sa-ti planifici o vacanta in Bari, cum ar fi: Castelul Svevo, Basilica San Nicola, Pinacoteca Provinciale, Catedrala, Centrul Istoric, Palatul Sedile etc. Insa tocmai datorita faptului ca nu e un oras foarte turistic (in comparatie cu Venetia, Roma, Milano, Florenta etc) Bari e destinatia ideala daca iti doresti sa faci altceva. E genul de vacanta in care sa traiesti in stil autentic italian. Sa te pierzi printre localnici, sa le adopti ritualurile, sa te uiti dupa detalii si mai ales nu esti pus in situatia de a bifa obiective turistice ca sa nu pleci acasa cu regrete. Tocmai de aceea vacanta in Bari, chiar daca a fost doar de 3 zile am simtit ca am stat 7 zile si sustin ca e destinatia ideala pentru relaxare si o fuga din cotidian.

impresii-vacanta-bari-italia

8. Daca ajungi noaptea in Bari e totul deschis si plin de oameni pe strazi
Am ajuns vineri seara. Strazile erau pline de tineri, de familii, de copii, adolescenti. Foarte, foarte multa lume. Zici ca era un concert sau ceva eveniment special si se adunase toata suflarea din Bari. Era foarte mare aglomeratie pentru o seara din afara sezonului. Foate multi tineri ce stateau in grupuri mari si povesteau ca si cum ar fi la bar, cu un pahar in mana, doar ca in plina strada. La magazine erau cozi la intrare. La fast-food-uri si gelaterii erau si 30 de oameni ce asteptau la gemulet.
Sambata seara a fost la fel dar am pus totul pe seama weekend-ului. Insa ne-am mirat foarte tare cand am vazut ca si duminica erau aproximativ la fel de multi oameni iesiti in oras cu toate ca nu era nici un eveniment special. Deci serile in Bari sunt foarte active si cred ca viata de noapte e intensa.

noaptea-in-bari

9. Daca ajungi ziua in Bari e totul inchis si pustiu pe strazi
As vrea sa zic ca exagerez dar din pacate va zic adevarul. Siesta in Bari e incredibil de lunga. Stiam ca in Italia orele de siesta sunt intre 13:00 si 15:00 interval in care toate magazinele, restaurantele, cafenele sunt inchise. Am ajuns in Bari pe la ora 14 si totul era pustiu. Previzibil! Numai bine am avut tot centrul istoric numai pentru noi. Doar ca atunci cand am realizat ca timpul trece, murim de foame si nimic nu se deschide nu mai era amuzant. Ca sa stiti si voi, in Bari siesta e intre 13 si 17! Ma intreb ... oamenii astia cand mai lucreaza?

vacanta-in-bari-cu-wizz-air

bari-italia-impresii-vacanta

centrul-istoric-bari

10. Cum te POT prosti vanzatorii de suveniruri
Foarte simplu! Te vad cum scotocesti prin bolul cu magneti de 1 euro pentru a gasi cea mai reprezentativa imagine cu Bari. Te invita inauntru unde te asigura ca au mai multi magneti si imagini de unde sa alegi. In sfarsit gasesti magnetul perfect, dai sa platesti si iti cer 2 euro. Poti sa-l injuri, poti sa platesti sau poti sa pleci ....

suveniruri-bari-italia

magnet-italia-bari

11. Cu urechile in farfurie
Nu am putea vorbi despre Italia fara sa vorbim despre paste. Ei bine Oricchiette sunt pastele  in forma de urechi ce sunt traditionale regiunii Puglia. Bari fiind cel mai mare oras din regiune este locul unde o sa vedeti numerosi localnici ce fac oricchiette si vand oricchiete in plina strada, in zona Catedralei din Centrul istoric. De asemenea nu este restaurant ce sa nu aiba in meniu reteta traditionala `orecchiette alle cime di rapa` si nu este magazin de suveniruri ce sa nu vanda oricchiette la pachet.

Oricchiette

Oricchiette-paste-italia

12. Cand in sfarsit am vrut sa vizitam o biserica, ne-am razgandit
In Bari, la fel ca in orice alt oras mare din Italia, e plin de biserici. Mie personal chiar imi plac bisericile lor. Sunt un loc de refugiu unde sa fugi de ploaie, de caldura, de aglomeratie, de galagie si mai ai si norocul sa vezi ceva frumos. Sau poate nu, daca din toate bisericile de Bari, alegi fix una in care se tine o inmormantare si cand dai sa intri vezi direct un coparsau deschis!

catedrala-din-bari

13. Faleza lunga avem, plaja nu!
Asta as spune eu ca e cel mai mare dezavantaj pe care il are Bari. Daca ajungi vara aici poti sa te plimbi pe faleza lunga, poti sa vezi marea in fiecare zi dar nu e atat de usor sa faci baie in ea. Fiindca plaja amenajata nu e in oras ci in afara centrului, la cateva statii de mers cu trenul.
Chiar pot zice ca Bari a dat chix rau de tot la capitolul asta fiindca nici faleza din centru nu e cine stie ce. Nu are cafenele cu vedere la mare, e doar un trotuar simplu, 2-3 bancute si atat. Cred ca puteau exploata mult mai mult zona asta.

faleza-din-bari-italia

14. Dar oare unde-i portul ala cu yacht-uri ca in filme?
Sau mai bine zis ca in pozele de pe Google Images. Ia de unde nu-i. Am intrebat localnicii de port  in prima seara cand am ajuns in Bari. Ne-au trimis pe un dig inalt si intunecos cu precizarea ca e departeeee, mai bine sa nu mergem. Ok, i-am ascultat si ne-am intors a doua zi pe ziua. Am avut un soc cand am vazut ca de fapt tot port-ul era compus din cateva barci pescaresti si cateva yacht-uri ratacite. Nici la capitolul asta nu ne-a impresionat Bari. Oricum nici starea meteo nu a fost favorabila, era ceata si innorat.

bari-port-italia-am-fost-acolo

15. Mai sunt multe gari in Bari?
Ma apuca rasu cand imi amintesc cum stateam noi in tren si ne gandeam de ce saracia oprim la fiecare 5 minute. Am descoperit mai apoi raspunsul. Bari are nu mai putin de 14 GARI: Aeroporto, Bari Centrale, Bitonto, Bitonto SS. Medici, Brigata Bari, Cittadella, Europa, Fesca-San Girolamo, Francesco Crispi, Ospedale, Palese, Quintino Sella, San Gabriele, Tesoro. Toate astea sunt numele garilor din Bari. Ma intreb cati turisti si-au luat teapa cautand un hotel langa gara :))) nestiind ca langa gara din Bari poate fi si la 2 km dar si la 15 km de centrul orasului. Depinde care gara o cauti. Ca sa stiti Bari Centrale e gara de langa centru!

Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!