Film To Live - Istoria Chinei scrisa, sarbatorita si plansa

Saptamana 142
To Live (1994)

to-live-film-china


Nici nu mai stiu de cand nu am scris despre un film vazut, dar asta nu inseamna ca nu m-am delectat cu niste capodopere cinematografice in ultima vreme. Rescunosc ca anul acesta am vazut per total mult mai putine filme dar asta  s-a intamplat in mare parte datorita stilul de viata mult mai activ ce l-am avut. Revin totusi cu un film bun ce l-am vazut acum mai multe luni. Memoria mi-e cam sifonata dar tin minte impactul ce l-a avut asupra mea: `WOW de cand n-am mai vazut un film matur, complex si cu mesaj`. M-am gandit atunci ca trebuie sa scriu despre el pe blog. 

To Live este povestea de viata a unei familii din China. Actiunea incepe in 1940 pe vremea cand Fegui si Jiazhen traiau bine, intr-o casa foarte frumoasa, in stil traditional chinezesc. Dar cum lucrurile bune se termina repede, Fegui reuseste sa piarda toata averea familiei si a parintilor la pacanele. Atunci isi pierde tatal, el ajunge pe strazi si nevasta cu fiica lor cea mica e nevoita sa-l paraseasca din considerente financiare si sa se intoarca la casa ei parinteasca. El incepe sa vanda ace si ata pe strazi, pana intr-o zi cand noul proprietar al casei il vede si i se face mila de el, asa ca ii da un job in cadrul unui bar, sa faca show cu marionete pentru colectiv. Dupa ceva timp ajunge sa ii distreze pe cei din armata si o data prins in anturaj ajunge pe front alaturi de ei, sa lupte in cadrul Razboiul Civil Chinez. La intoarcerea de pe front se reuneste cu sotia lui, mai fac un copil si viata lor continua impreuna pe fondul diferitelor perioade politice ce au loc in China. Povestea se desfasoara pe perioada a 30 de ani, pana in 1970 si ne este povestita viata lor din tinerete si pana la moarte, scotand in evidenta dificultatea acelor vremuri si modul in care trebuiau sa se adapteze o data cu fiecare regim politic.

To Live este un film cu un titlu simplu dar ascunde un intreg univers. Pe parcursul filmului ne sunt prezentate numeroase traditii chinezesti, iar sinceritatea cu care vorbeste despre perioadele politice si dificultatile la care erau supusi oamenii a facut ca regizorii sa fie banati pentru productii ulterioare si le-a fost interzis sa promoveze si chiar sa vorbeasca despre acest film. Dar cum filmele bune nu pot fi ascunse mult timp `To Live` a facut inconjorul lumii, a primit nota 8.3 pe IMDB si a castigat 5 premii internationale in cadrul Festivalurilor de Film. Dupa parerea mea este un film puternic, realizat intr-un mod foarte matur, pe un cadru vizual foarte frumos si energic. Te prinde din prima clipa si te absoarbe pana la final. Este istoria Chinei scrisa, sarbatorita si plansa, cu un mesaj pozitiv la final: `toata lumea vrea o viata linistita si sa traiasca in pace`.


to-live-film-calatorii-bun



L-ati vazut? V-a placut? 

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII


Un comentariu:

  1. Cristina M2:09 a.m.

    Nu mai auzisem de filmul acesta pana acum, insa pare interesant, ma uit cu prima ocazie. Lista ta cu filme e o minunata sursa de inspiratie, multumim!

    Din ce am vazut si nu se afla pe site as recomanda: The good lie, Already tomorrow in Hong Kong, Little miss sunshine si Captain Fantastic.

    RăspundețiȘtergere