Ghid practic, impresii si informatii despre Geneva - CIRCUITUL ELVETIEI (9)

Am inceput ziua cu excursia pe Mont Blanc si am continuat circuitul cu o dupa-masa in Geneva. Despre Geneva nu stiam prea multe probabil fiindca nu e oras super turistic. Cel putin asa scriu majoritatea blogarilor de turism ce au trecut pe acolo si s-au gandit sa-si lase impresiile pe internet. Majoritatea au repetat acelasi lucru: 1 zi sau 2 e suficient, e frumos, elegant, curat, dar nu neaparat interesant. Pentru mine Geneva era o piesa dintr-un puzzle mai vechi, un joc cu orase care ma baga mereu in dilema: Genova-Girona-Geneva 
Prima data am ajuns in Genova (Italia) acum 7 ani, apoi am vizitat Girona (Spania), iar anul acesta am reusit sa pun piciorul in Geneva (Elvetia). Aceste trei orase mi se pareau ca suna la fel dar aveam sa descopar o data ce am ajuns sa le vizitez ca sunt foarte, foarte diferite. 


geneva-impresii-si-ghid-de-calatorie


Geneva - Oras al Pacii
Facand o comparatie in cateva cuvinte, Geneva este cea mai mare si cea mai eleganta dintre ele. Are si un statut deosebit de ORAS AL PACII datorita faptului ca aici se afla sediul Natiunilor Unite (al doilea sediu ONU ca marime dupa cel din New York) dar si sediul organizatiei Crucea Rosie. Drept urmare m-am asteptat ca Geneva sa fie un fel de `Vatican politic` (nu stiu cat de ortodoxa e expresia asta) dar ma rog .... un fel de casa al tuturor natiunilor deci in capul meu ar trebui sa fie foarte prietenos cu emigrantii.

geneva-steaguri


O data ajunsa in centrul orasului, pe un drum pietonal, pavat cu piatra cubica am descoperit ca toata ideea mea nu era atat de gresita. Mergand incet pe jos, am observat ca fiecare piatra pe care calcam transmite un mesaj in cuvinte, scris in toate limbile lumii. Ghidul ne spune ca  fiecare piatra ascunde un led in interior si noaptea toate cuvintele sunt luminate. Asta trebuie sa fie un puzzle pedestru interesant.

geneva-mesaje-pavaj

Al doilea lucru ce l-am remarcat repede vis a vis de ideea emigrantilor e ca poate n-am gresit eu prea tare. O fi un oras destul de prietenos daca la terasele de lux unde un pranz costa lejer 50 CFC (50 de euro) ambianta e facuta de lautarii romani ce canta `Trandafir de la Moldova`. As vrea sa spun ca ma bucur pentru ei ... dar imi pare rau pentru mine. Cand trecem pe langa ei suntem agatati rapid la discutii de conationalii nostri ce vor sa afle cum mai stau treburile prin Romania si nu rateaza sansa sa ne spuna ca ei o duc foarte bine prin Elvetia. Aici e lux frate! .... te cred si eu.


Geneva este un oras binecuvantat cu un lac cat o mare
Nu sunt 100% sigura, dar am impresia ca Geneva e primul oras ce il vad cu un lac de asemenea dimensiuni. E greu sa-l numesti lac cand tot ce vezi in fata ochilor e apa. Lacul Leman sau Geneva este cel mai mare lac din Europa Occidentala si ca sa va faceti o imagine are peste 70 de km. Acum va dati seama ce plus imens aduce lacul acesta orasului Geneva care practic se scalda la malurile lui.

promenada-Geneva

Geneva-Lac

promenada-Geneava-lac

Geneva-oras-Elvetia-de-vazut

Toate cafenele, restaurantele, terasele de pe malul lacului, sporturi acvatice, canoe si relaxare, zone de promenada, piste pentru biciclisti, vapoare si vaporase ... o adevarata binecuvantare, o gura de aer proaspat si un colt de rai natural in mijlocul unui oras. Asta da o ambianta de relaxare orasului care altfel ar fi prea organizat si rece dupa parerea mea.

Geneva-Elvetia-obiective-turistice

Geneva-Elvetia-obiective-turistice


geneva-lac-elvetia

lebede-geneva


In plus lacul mai ofera o surpriza turistilor, un jet de apa ce se ridica spre cer, cel mai inalt de acest gen din Europa, un simbol si obiectiv turistic de top din Geneva numit foarte sugestiv `Jet d'Eau` ce pompeaza apa pana la inaltimea de 140 m.

Jet d'Eau-Geneva-obiectiv-turistic

Jet d'Eau-Geneva-obiectiv-turistic

Geneva e un oras mare cu aer de capitala
Nu stiu de ce dar din totdeauna am avut impresia ca Geneva e capitala Elvetiei, nu Berna. Acum, daca as fi lipsit total de la orele de geografie si as fi aterizat in Geneva as fi putut sa jur ca am avut dreptate. Geneva e atat de mare incat ne plimbam ore in sir si simt ca n-am vazut nimic. Am impresia ca traiesc acelasi feeling ca la Londra sau la Paris unde tot umbli si umbli si umbli si esti tot pe acelasi bulevard. Asa e si in Geneva. Nici arhitectura nu te ajuta, toate cladirile sunt imbracate in culori deschise, sterse si am impresia ca toate sunt trase la indigo. Zici ca toate au fost aliniate cu liniarul. E frumos, curat, ordonat, dar pentru o minte creativa arhitectura din Geneva e plictisitoare. 

Geneva-centru-istoric


Geneva-centru-istoric

Geneva-centru-istoric

Geneva-centru-istoric

Oamenii sunt si ei conform cerintelor unui oras elegant si bogat. N-am vazut nici un hippy, nici un rasta boy, nici o tipa extravaganta tocmai iesita de pe bancile facultatii de design vestimentar. In schimb e plin de barbati in costume scumpe si femei elegante imbracate in stofe si matasuri fine ce lasa in urma o dara de parfum scump si miros de bani. E clar ca oamenii castiga bine dar in toata ordinea asta eu nu-s sigura ca mi-ar placea sa locuiesc aici. In schimb ceilalti parteneri de calatorie din circuit, trecuti de varsta a doua, suspina dupa o viata mai buna si toti sunt de parere ca Geneva le-ar fi implinit visul de a locui intr-un oras civilizat!

Cam astea ar fi impresiile mele despre Geneva, un oras frumos dar in care nu tin neaparat sa ma intorc. Sustin si eu ca un weekend ar fi suficient pentru o vizita in Geneva si ar fi bine ca acel weekend sa-l alegeti in perioada festivalului Fête de la Musique ce are loc timp de 3 zile in iunie si orasul se transforma intr-o scena in aer liber (Atentie ... e Gratuit)!

Ghid practic pentru o vacanta in Geneva

Prin Agentie de Turism: Cel mai rentabil este Circuitul de 10 zile prin Elvetia-Bavaria-Lombardia ce l-am facut in colaborare cu >>> Agentia Terra Vista. Circuitul a costat doar 460 euro/persoana si a inclus 10 nopti cu mic dejun si transport cu autocarul.

Transportul: Pe cont propriu cel mai rapid si ieftin ajungeti in Geneva cu avionul. Un bilet costa de la 50 euro dus-intors (taxe de aeroport incluse). Cel mai ieftin il poti cumpara de aici >>> bilet de avion Geneva 

Cea mai ieftina cazare o gasiti la localnici. Inscrie-te gratuit pe site si primesti din partea mea 20 euro la prima rezervare. >>> VOUCHER AICI

Cele mai ieftine si bune hotel-uri din Geneva sunt: 
>>> Hotel Central  (IEFTIN nota 7.8/10)= 45 euro/pers/camera dubla
>>> Hotel Carmen  (Bestseller nota 7.8/10) = 50 euro/pers/camera dubla
>>> Nash Airport Hotel 4*  (Bestseller nota 7.8/10) = 55 euro/pers/camera dubla


***Disclaimer: Preturi la cazare variaza in functie de sezon/ disponibilitate si nr de nopti rezervate!
***Daca sustineti acest blog va rog sa faceti rezervarile pentru vacantele voastre prin link-urile asociate din acest articol! Multumesc!

Thanks for visiting,

Citeste tot jurnalul de calatorie aici --> CIRCUITUL ELVETIEI




Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

3 comentarii:

  1. Chiar merită văzută Geneva,este unul dintre oraşele pe care le am pe,,lista de must see,, .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca il ai pe lista atunci cu siguranta vei ajunge la Geneva, mai devreme sau mai tarziu :)

      Ștergere
  2. Organizat, curat, elegant, hm, suna bine pentru mine, cred ca mi-ar placea sa traiesc acolo si sa scap de haosul din Bucuresti. Iar din pozele tale pare un oras tare pitoresc, imi place arhitectura, ma atrage ideea unui lac imens, vad ca are parcuri ingrijite...ce mai, un loc minunat cu un standard de viata ridicat, ce ti-ai putea dori mai mult? :D

    RăspundețiȘtergere