Film Night train to Lisbon (review) cel mai frumos film cu Lisabona

Saptamana 80
Night train to Lisbon (2013)

night-train-to-lisbon

Am vazut filmul Night train to Lisbon la recomandarea Lilianei Dancu pe facebook si desi aveam alte filme in plan sa urmaresc cand am auzit de Lisabona am si inceput sa il caut. M-am indragostit de Lisabona acum 3 ani si de atunci am tot cautat filme cu acest oras insa singurul dragut ce l-am vazut pana acum a fost filmul "A Portuguesa religiosa". In comparatie Night train to Lisbon e si mai frumos fiindca are o poveste mult mai captivanta.

Rezumatul filmului:
Raimund Gregorius e profesor in Berna (Elvetia). Intr-o dimineata in drum spre scoala vede o femeie gata sa se arunce de pe un pod. O roaga sa coboare, o ajuta, o duce la el la scoala, insa femeia in timpul cursurilor pleaca asa ca el fuge dupa ea sa ii dea jacheta. Nu o vede insa in buzunarul hainei gaseste un bilet de tren spre Lisabona si o carte scrisa de doctorul Antonio de Oliveira Salazar care a luptat impotriva dictaturii portugheze. Fara sa stea pe ganduri se urca in trenul spre Lisabona si porneste intr-o calatorie aventuroasa, pe urmele femeii si a cartii care il marcheaza datorita citatelor filozofice in care se regaseste. Pas cu pas descoperim alaturi de el povestea doctorului de la perioada liceului pana la moarte.

Impresii personale:
Este un film captivant datorita "anchetei pe care o face". Este un film romantic care vorbeste multe despre istoria Portugaliei, scoate in evidenta aspecte politice insa intr-un mod mai putin dramatic decat ma asteptam. Este un film misterios, plin de invataminte si cel mai impresionant e modul in care o dimineata banala ii schimba pentru totdeauna viata lui Raimund, un tip ajuns la 45-50 de ani care considera ca duce o viata plictisitoare si lipstita de sens in comparatie cu Antonio de Oliveira Salazar, asa ca decide ca de acum inainte sa-si traiasca la maxim viata. Cat despre Lisabona din film, o sa intelegeti dupa ce vedeti filmul de ce m-am indragostit de acest oras. E simplu dar in accelasi timp, extraordinar!

Dupa cum spuneam sunt o gramada de citate bune de retinut! Preferatele mele sunt:
  • “We leave something of ourselves behind when we leave a place, we stay there, even though we go away. And there are things in us that we can find again only by going back there.”
  • “So, the fear of death might be described as the fear of not being able to become whom one had planned to be.”