Paris - Cartierul Beaubourg (Halele, centrul Pampidou, Brancusi si Muzeul Papusilor)

A patra zi la Paris eram deja obosita asa ca am ales o zona  mai micuta dar foarte atractiva din punct de vedere turistic, cartierul Beaubourg, arondismetul 4 (lipit de cartierul Marais). Am iesit la statia Chatlet les Halles pe care am urat-o din totdeauna fiindca e absolut imensa, are foarte multe coridoare, toate liniile de metro se intalnesc aici, e aglomeratie, e foarte lunga si nu are nimic special, practic in statia asta de metro mereu am simtit ca exista Parisul subteran, al navetistilor obositi si eu eram mereu prinsa in multime. Insa o data ce reusit sa ma strecor afara am gasit aceelasi Paris cochet, aceleasi creperie si bistro-uri stilate, aceleasi bulevarde largi si pline de magazine moderne.

muzeul-papusilor-din-paris
Forumul Halelor sau acoperisul statiei de metrou se doreste a fi un imens centru comercial care in 2011 era in renovare asa ca am trecut pe langa el si m-am indreptat spre o "creperie" tradand traditia diminetilor din Cartierul Latin la Creperie Gina, dar nu ai cum sa stii ca e cea mai buna daca nu incerci si altele :))). Am ales o terasa la nimereala si pe langa pretul umflat 4 euro/clatita nici nu a fost buna asa ca am plecat destul de bosumflata spre Centrul Pampidou.

cartierul-beaubourg-paris

Centrul Georges Pampidou adaposteste muzeul de arta Moderna insa chiar si din exterior este o atractie uluitoare datorita conductelor colorate proiectate in exterior, scara rulanta exterioara si "parcul" din beton unde tinerii stau pe jos, citesc, beau cu prietenii, am vazut numerosi artisti, e o atmosfera nebuna aici. Privelistea socheaza mai ales daca mergi nepregatit asa ca si mine :)
Muzeul are peste 65 000 de exponate incluzand opere de arta, sculptura, picturi, fotografii, arta grafica, design si cinema. Include e o colectie impresionanta de arta moderna si contemporana, printre cele mai mari la nivel mondial. M-am pierdut in interior peste 4 ore si chiar mi-a placut... pe bune! Adica, din unele opere de arta nu intelegi nimic, sunt picturi de genul 4 linii improscate pe o coala alba imensa, genul de opera pe care nu o apreciez dar sunt prezentate si idei  grozave, vezi imposibilul sau ceva foarte simplu dar care impresioneaza. Si mai mult mi-a placut faptul ca te lasa sa fotografiezi, credeti-ma aici ai nevoie doar de putina imaginatie pentru a realiza la randul tau niste fotografii opera de arta :)

muzeul-de-arta-centrul-pampidou-paris

Cand am iesit am avut inca o surpriza de proportii ...
Intalnirea cu Brancusi, celebrul nostru sculptor care are in nordul Centrul Pampidou are un atelier, se numeste Studioul lui Constantin Brancusi si e plin cu opere abstracte ale artistului! Cred ca orice roman care vede atelierul ramane surprins, magulit, e o senzatie unica, emotie, mandrie ca esti roman! Si ca un roman a reusit sa patrunda in lumea francezilor si a ajuns sa fie apreciat atat de mult incat sa ridice o galerie de arta in memoria lui in mijlocul Parisului ! Cu regret trebuie sa spun ca in Paris cred ca e mai valorat decat in Romania ... Dar sa nu ne intristam ....

atelier-brancusi-paris

atelie-brancusi-paris-franta

Pranzul l-am luat in parcul Anne Frank care se afla la 5 minute de Centrul Georges Pampidou. Parcul acesta e mai mult o gradina publica fiindca e o oaza verde mica si retrasa, se intra pe o alee ingusta si e foarte usor sa o ratezi. M-am asezat pe iarba verde si mi-am scos din plasa sendviciul si branza de capra cu condimente de Provence si le-am savurat alaturi de un grup mare de fetite care sarbatoreau onomastica uneia cu coupecakes. Am stat cat m-am simtit bine adica aproape o ora. Sincer ma dureau picioarele, centrul Pampidou a fost imens, pe 4 etaje, acum dupa ce am mancat bine imi venea sa dorm :) Insa nu m-am lasat pana nu am intrat peste drum in ...

park-anne-frank-paris


picnic-paris
parc-paris

parc-paris-anne-frank

parc-paris-anne-frank


Muzeul Papusilor ( Le musee de la Popue) care stiam ca va fi ca o comoara pentru mine fiind pasionata de muzeele mici si interesante iar acesta a ramas unul din TOP 5 PREFERATE. Este o colectie permanenta plina de papusi din portelan antiq dar si celebrele papusi Barbie, peste 500 de papusi care dateaza din 1800 pana in 1919. Pe langa colectia permanenta in fiecare an se tin si expozitii temporare asa ca mai multe papusi frumoase de vazut :) 
Sa va spun un secret .... m-am jucat cu papusile Barbie pana la 14 ani si sincer si acum le privesc cu admiratie fiindca ele mi-au facut copilaria mai fericita, ma jucam zilnic cu orele, asa ca pentru orice femeie/ fetita muzeul e unul care te intoarce in anii copilariei si pentru asta merita vazut!

muzeul-papusilor-paris

muzeul-papusilor-paris

papusi-barbie-paris

papusi-barbie-paris

papusi-antiq-paris

papusi-muzeu-jucarii-paris

muzeu-franta-paris-deosebit

Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

6 comentarii:

  1. Superbe toate obiectivele din aceasta zona a Parisului ! Nu sunt fan arta moderna, dar Centrul Pampidou chiar imi doresc sa-l vizitez, iar de muzeul de papusi sa sti ca nu auzisem, insa ma bucur ca ai scris despre el - sigur am sa trec pe acolo intr-o viitoare vizita la Paris. Papusile sunt absolut fabuloase - vreau si eu macar un exemplar !

    PS. O colectie superba de papusi Barbie am vazut la muzeul jucariilor din Praga, aflat in incinta complexului Castelului Praga

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am vizitat centrul Pompidou in interior, dar nici nu sunt o mare fana a artei moderne. In schimb m-am plimbat prin cartier si mi-a placut. Am vrut la un momendat sa vizitez atelierul lui Brancusi, dar nu mai stiu de de n-am facut-o, era inchis, sau ceva de genul. In general prin orase eu nu prea am rabdare sa intru in muzee, dupa cum cred ca ti-am mai zis, decat daca este ceva ce ma intereseaza in mod special. Nici macar la Luvru n-am intrat :)).Papusile sunt tare faine, uite, asta cred ca mi-ar placea sa vad :).

    Oricum, ca si concluzie, Parisul e frumos tot, sau cel putin eu asa il vad. Fiecare cartier are ceva special...Nu mi-ar placea sa locuiesc vreodata acolo din mai multe motive, insa vizitele scurte vor fi mereu binevenite.

    RăspundețiȘtergere
  3. Studioul lui Constantin Brancusi cu siguranta ar face parte din obiectivele de vazut in Paris, restul mai putin m-ar interesa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dintre obiectivele acestui cartier m-ar tenta Muzeul de Arta Moderna si, desigur, Studioul lui Brancusi. Ambele par realmente fascinante.
    Se pare ca avem si o pasiune comuna:branza de capra. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. In zona eu am vazut:
    Place de Chatelet , coloana continand principalele victorii ale lui Napoleon avand in varf o silueta (inger) care tine in maini doua coroane de lauri, Theatre du Chatelet, Theatre de la Ville, B-dul Sebastopol;
    - Turnul lui St Jacques pe care l-ai fotografiat– punct de plecare in pelerinajul catre Santiago de Compostella – Spania;
    - Primaria generala a Parisului, Hotel de Ville, cladire somptuoasa a orasului in stil baroc;
    - Zona Centrului Georges Pompidou, fantana cu figurine mobile, Biserica S-ta Mery ( filmari Mizerabilii, moare Gavroche) cu gargui, figurine de animale si diavolul pe portal. Nu era vizitabila .
    - Cladirea Centrului Georges Pompidou, care adaposteste Muzeul National de Arta Moderna, mai este poreclita de parizieni si rafinaria datorita aspectului ei socant de industrial, instalatiile utilitare ale cladirii respectand si codurile de culori din practica: scari rulante, lifturi = rosu, circuite electrice = galben, conducte de apa = verde, tevi aerisire = albastru;
    - in zona era si Atelierul Brncusi (program 14 – 18, gratis )pe care l-am vizitat si am scris in cartea de vizita a muzeului;
    - cartierul Orologiului, cu ceasul mecanic ( un cavaler reprezentand timpul , care se lupta la fiecare ora cu cate un animal: dragonul ( reprez pamantul ), o pasare-cocos ( aerul ) un crab (reprez apa ), iar la ora 18 cu toate simultan ;
    - Forum des Halles, fosta piata a Parisului modernizata 1970-1979, transformata in gradini si intr-un complex commercial ultramodern;
    - Biserica masiva St Eustache;
    - Bourse de Comerce, vizita in interior, cupola cu picture representative pt fiecare continent si un ceas cu higrometru ( sosirea vapoarelor cu marfa );
    - Luat masa la “ Au Pied du Cochon” ( La piciorul porcului ), local cu foarte veche traditie de cand functiona piata acoperita a orasului – supa de ceapa 7,9 Eu.
    Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamna Ana ati facut un traseu foarte cuprinzator. Eu am revenit in zona in vacanta urmatoare din iarna, am viztat atunci bisericile, foarte frumoase mai ales St Eustache!
      Informatia legata de perelinaj nu o stiam, multumesc!

      Ștergere