Barcelona Ziua 2 - Tur by Gaudi

Am fost fericita ca m-au lasat pe mine sa organizez aceasta vacanta, fiindca astfel am putut sa includ in program locuri pe care vroiam sa le vad, iar in fruntea listei statea Cassa Batllo, o casa opera de arta a bine cunoscutului arhitect Gaudi, care a scos dupa parerea mea Barcelona din anonimat si a adus-o la valoarea pe care o are astazi, in top 5 orase europene vizitate de catre turisti!

Barcelona-parc-guell

Partea mai putin buna a fost ca nu mi-a spus cumnata dinainte ca se bazeaza pe mine fiindca a fost o vacanta cadou, luata pe ultima suta de metri si pe principiul ca asta va fi o vacanta relaxanta, romantica si fiindca nu imi place sa impun nimanui un program, nu am facut nici unul. Doar ca o data ce am ajuns acolo, am inteles ca toti se bazeaza pe mine, mai ales fiindca eu am mai fost la Barcelona si brusc a trebuit sa intocmesc un itinerar si sa devin ghid. Pt mine as fi inclus evident locuri pe care nu le-am mai vazut dar as fi fost egoista, asa ca in a doua zi am ales sa fac un tur by Gaudi, fiindca nu-i asa? Nu poti sa pleci din Barcelona fara sa vezi biserica Sagrada Familia, Cassa Batllo, Cassa Milla si Park Guell toate opere realizate de Gaudi!

1.Sagrada Familia
Asadar a doua zi am inceput cu o plimbare pana la biserica Sagrada Familia care se afla la 15 minute de mers pe jos de Apartament. Initial m-am gandit sa-i conving ca nu ma deranjeaza coada (care stiam cat de lunga este) si sa insist sa intre, fiindca merita, dar cand am ajuns acolo m-am razgandit! Coada era atata de lunga incat oamenii inconjurau de 2 ori biserica si credeti-ma pe cuvant ca e mare! 
Fata de acum cativa ani biserica e la fel, inca se mai lucreaza, inca mai sunt macarale, inca o parte e acoperita cu cearsafuri! Singura diferenta e ca acum coada e mai civilizata fiindca puse marcaje ca la aeroport si toata lumea e inghesuita pe un spatiu restrans, lipiti de biserica. Cred ca turistii se intindeau prea mult din drum si era neplacut pt localnici asa ca acum poti sa te plimbi in voie ca nu mai trebuie sa ceri scuze la fiecare pas. Din perspectiva celui care sta la coada cred ca e incomod fiindca nu mai ai spatiu de miscare si nici nu mai poti iesi din rand.

>>>Vezi cum arata biserica Sagrada Familia in interior

barcelona-sagrada-familia-gaudi

barcelona-sagrada-familia-gaudi-spania

2. Designer Tapas
Dupa ce am facut pozele de rigoare, "grupul meu de turisti" au cerut insistent sa propun un loc bun pentru un mic dejun catalan si desi nu aveam in plan sa mergem din nou spre Rambla, singurul loc care stiam ca nu va dezamagi asteptarile a fost Barul de tapas pe care l-am incercat vacanta trecuta, barul care mi-a deschis apetitul pentru tapas si m-a facut sa ma indragostesc de ele! Initiam am crezut ca tapas sunt la fel peste tot dar apoi prietena mea Bruna, care locuieste la Barcelona mi-a explicat ca exista DesignarTapas si NormalTapas! Practic ea mi-a spus ca tapas poate fi orice fel de mancare intr-o cantitate mica, servita cat de un aperitiv sau antreu. In Barcelona cel mai comun tapas sunt ciabatta unse cu ulei de masline si pasta de rosii de casa si un bol cu masline, care iti este oferit din partea casei in restaurante (dar atentie, figureaza apoi pe nota de plata)!
DesignarTapas sunt aceste bucati mici, delicioase si extem de aratoase care se lucreaza bucatica cu bucatica! Am fost surprinsa sa vad ca pretul e tot 1.8 euro/bucata ca acum 2 ani (probabil sunt eu prea obisnuita cu majorarile din restaurantele Clujene, stiu cateva in care fiecare sezon vine cu un meniu nou si un adaos de 20%). Ba mai mult am fost surprinsa sa vad ca nu s-a schimbat nimic, aceasi servire ireprosabila, aceasi mancare delicioasa, aceasi metoda (este un bar lung, pe care stau tavile cu tapas si de unde fiecare se serveste, iar la final platesti numarul de scobitori ramase in farfurie)!

tapas

tapas-barcelona
3. Cassa Battlo
Ne-am intors pe Rambla si am luat un autobuz pana pe Passeig de Gracia, iar cand am introdus biletul mi-am dat seama ca nu m-a taxat o noua calatorie fiindca ne-am incadrat intr-o ora. Astfel cum sa nu iubesti sistemul de transport din Barcelona? Iar autobuzul ne-a lasat fix in fata la Cassa Batllo, a trebuit doar sa trecem strada. Coada e lunga (sa fi fost 30 de persoane) dar scrie 3 minute si culmea chiar atat a durat! Intra turistii pe banda rulanta, desi biletul e scump 21.5 euro/persoana. Daca merita sau nu o sa detailez intr-un articol separat. Pentru mine Cassa Batllo a fost piesa de puzzle dintre toate operele lui Gaudi ce imi lipsea. Acum sunt fericita ca le-am vazut pe toate, mi-am implinit visul!

>>>Citeste TOP 10 Opere semnate Gaudi din Barcelona


casa-battlo-barcelona-gaudi

mozaic-gaudi

cassa-batllo-aliceee

4. Passeig de Gracia
Din Cassa Battlo ei s-au dus si in La Pedrera, eu fiindca fusesem m-am plimbat pe Passaig de Gracia fiind atenta la arhitectura cladirilor, una mai frumoasa ca cealalta. Am intrat in magazine, am baut un fresh si am cautat sa vad cladirile in stil modernist despre care pregatesc un articol separat, fiindca modernismul din Barcelona chiar da clasa tuturor celor care cred ca cladiri moderne = cladiri din sticla sau zgarie nori!
Dupa 2 ore ne-am intalnit din nou pt a explora impreuna Park Guell.

spania-barcelona-ppassaig-de-gracia

spania-barcelona-ppassaig-de-gracia

5. Park Guell a venit cu o dezamagire
Am luat metroul pana la V apoi am urcat pe jos. Uitasem cat de mult e de urcat. E clar, memoria mea e selectiva, tine minte doar partile bune. Cum ar fi panorama superba cu care esti rasplatit o data ce ajungi sus! Din pacate Park Guell a devenit victima somajului ridicat din Spania, altfel nu as putea intelege de ce, l-au facut cu plata cand acum 2 ani era complet Gratuit. Am ramas profund dezamagita, dar nu de park, el ramane in topul preferintelor mele, un parc unicat ce merita vazut, insa dezamagita de administrarea acestuia. Nu cred ca Gaudi a proiectat parcul cu scopul de a mulge turistii de bani, doar ca oamenii reusesc sa strice totul, sa ii stirbeasca farmecul. Si e pacat. E pacat ca trebuie sa stai la ditamai coada, ca apoi sa imparti un plafon imens cu nici 50 de oameni, e pacat ca nu l-au lasat la liber pentru localnici, atunci cand "acoperisul" cu mozaic era plin de oameni, de copii, de balonase de sapun si tineri ce cantau la chitara. Simteai vibratiile parcului. Era o atmosfera...

>>>Vezi cum arata Park Guell acum 2 ani

Acum toata zona interesanta e ingradita, un spatiu mare, deschis, in care turistii se chinuie sa traga instantanee deosebite! E frumos dar nu am mai simtit nimic. Doar o tristete profunda. Si nu pt acei 6 euro (care "in stil Barcelona" va deveni 10 euro in maxim 2 ani, asa cum s-au dublat si intrarile la alte obiective turistice) ci pt faptul ca zona e goala, e pustie, e moarta ... in comparatie cu ce a fost! Fiindca turistii merg, vad si pleaca! Asa ca toti pozeaza de zor si cam atat! Nu mai e Parc, e doar Obiectiv Turistic!

park-guell

flori-park-guell


park-guell-soparla-barcelona

park-guell-barcelona
detalii-by-gaudi

detalii-catalane-parc-guell

casuta-turta-dulce-park-guell

Citeste aici mai multe articole despre-->  BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

12 comentarii:

  1. Parcul Guell l-am vizitat si eu, Casa Battlo nu, asa ca abia astept sa ne povestesti cum ti s-a parut.
    Eu sunt tare trista ca am fost in Spania si nu am fotografii (macar) decente de acolo. Deh, m-am trezit prea tarziu. Asa ca o sa ma delectez cu creatiile tale. :)
    In legatura cu acele tapas, eu nu am gustat in Barcelona si parca nici la hotelul unde am fost cazati nu ni s-au dat, sunt aratoase, dar oare merita pretul? Aproape doi euro, mi se pare cam mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tapas-urile sunt aperitive, se ofera la pranz nu la mic dejun. Oricum tapas sub forma asta nu mananca barcelonezii in mod constant, ei mananca tapas (obisnuite) cum poate mancam si noi paine cu vinete, cu goacamole, cu icre etc daca le pui pe felii de bagheta mici!
      Acest gen de tapas le gasesti in baruri specializate :). Unde platesti preturi premium fiindca sunt o specialitate pe care le gasesti doar la ei. Pretul merita fiindca dai 14 euro pe 7 tapas deosebite cu care te saturi, la fel cum dai 14 euro pe orice alt fel de mancare. Iar eu iubesc sa incerc mereu altceva :)

      Nu sunt genul ce merge pe gratar, cartofi prajiti si salata, pe care in final platesti tot 14 euro ....

      Ștergere
  2. Am stat 8 zile in Barcelona, dar din pacate n-am apucat sa vad Parcul Guell..... In ziua in care era "programat" a plouat cumplit, asa ca am renuntat, pentru ca oricat de frumos ar fi un parc nu-l poti vizita pe o ploaie torentiala.
    Casa Battlo e intr-adevar ceva deosebit, dar pretul biletului de intrare e totusi exagerat
    Oricum, pe mine cel mai mult m-a impresionat Sagrada Familia, dintre operele lui Gaudi. Arhitectura eleganta, vitraliile, coloanele inspirate dupa crengile copacilor, fatadele, cele 18 turnuri, statuia lui Isus, etc., toate fac din Sagrada emblema Barcelonei..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria mie sincer toate operele lui Gaudi mi se par ca au preturi exagerate! Nu zic ca e capat de lume, ca pana la urma 20 euro poti sa o dai pe o friptura cu cartofi prajiti ce o mananci si nu iti vei aminti niciodata de ei, dar problema e ca daca vrei sa vezi 4-5 opere ajungi dai 100 de euro si DA atunci e MULT! prea mult!

      Ștergere
  3. Parc Guell e acum cu plata?? sunt suprinsa, dar in acelasi timp, ii inteleg. Asa cum ai zis si tu, incearca sa profite la maxim de tot ceea ce atrage turistul, pentru ca, situatia nu mai e roz pe acolo, de multa vreme...

    Casa Battlo nu am vizitat-o...gata, am trecut-o pe lista pentru cand voi mai avea ocazia sa ma plimb prin frumoasa Barcelona!

    Iar despre tapas, ce sa mai zic...imi ploua in gura de pofta...imi place tare mult sistemul acela a lor- daca il mai pastreaza oare- sa platesti la final in functie de cate scobitori ai in farfurie. Interesant; merg pe incredere!

    Mi-a placut ca mi-ai retrezit amintiri barceloneze. Gracias! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sistemul la tapas bar e aceelasi si DA merg pe incredere. Ai putea sa bagi scobitori in buzunar dar presupun ca nimeni nu e atat de "taran" mai ales ca se vrea a fi un local de lux :) deci nu intra chiar oricine.

      La Park Guell e cu plata, nu idee de bani ma deranjeaza ci asa cum am explicat faptul ca i-au distrus atmosfera, nu mai e parc asa cum il tii minte tu (si eu).

      Ștergere
  4. Superbe imagini ! Dar nu am inteles ce a durat 3 minute : coada sau vizitarea casei Batllo ? :) Si , daca aici biletul este de 21.5 euro, cat costa intrarea la Sagrada ? Cat despre parc , chiar este frustrant , sa se adune doar turistii pe acolo, iar barcelonezii sa se uite peste gard :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Sagrada e mai ieftin, cred ca 19.5 euro! cu ghid
      3 minute stai la coada, inauntru stai mult fiindca urci vreo (7???) etaje cred! in fiecare camera ti se povesteste la audio ghid pe care daca stai sa asculti (si sa intelegi) ce vezi atunci in total cam 1 h 30 min stai sigur!

      Ștergere
    2. Aaaa si la Park Guell este o zona gratis, practic poti inconjura parcul pe alei, unde nu platesti, sa ai o vedere de ansamblu dar zonele cu creatiile lui Gaudi sunt pt turisti si alea se platesc! Practic au lasat 30% gratis dar nu mai e nici o zina de interes pt ei!

      Ștergere
  5. Sincer eu vreau sa vad Barcelona numai pt Gaudi, in rest nu-mi pare atat de interesant.
    Pacat ce s-a intamplat cu Park Guell... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi place la nebunie. Centrul istoric e in stil gotic, in top 3 ce le-am vazut pana acum. Zona de faleza superba! plaja la fel! operele lui Gaudi sunt exceptionale. Multe zone de panorama. Are parcul de distractii Port Aventura, tematic, am inteles ca-i superb. Se mananca bine si preturile sunt destul de ok. Transportul ieftin echilibreaza intrarile cam scumpe!
      Eu vreau sa revin :)

      Ștergere
  6. Cand am fost in Barcelona am fost impresionata de munca lui Gaudi, chiar daca aveam doar 12 ani. Mi-a placut foarte mult. Am vizitat Sagrada Familia, Casa Battlo, parcul Guell, Casa Mila, si parca si casa memoriala, daca nu ma insala memoria. Foarte frumoase toate!

    RăspundețiȘtergere