Film The white masai - Indragostita de un masai in Kenya

Saptamana 126
The white masai (2005)

film-cu-calatorii-the-white-masai-poster

Inca de la inceput trebuie sa va spun ca acest film nu e o capodopera. Insa daca tot am citit cartea `Indragostita de un masai` de Corinne Hofmann, am zis sa vad si filmul, ecranizat dupa carte. Stiam deci despre ce e vorba si stiam ca nu va fi cu happy end. Insa m-am decis sa il vad fiindca atunci cand vine vorba de Africa, voi gasi intotdeauna mai relevant un film fiindca poti intelege mai bine stilul de viata si de gandire a oamenilor dupa ce vezi imaginile. Tin minte ca atunci cand am citit cartea unele lucruri mi se pareau din categoria SF, acum ca am vazut filmul sincer imi pare rau pt ea. Fiindca stiu ca realitatea a fost mult mai dura decat spera ea. 

Pe scurt este povestea reala a Corinnei (Carola) din Elvetia care face o vacanta in Kenya. Calatoreste cu iubitul ei insa o data ajunsa acolo se indragosteste la prima vedere de un masai (Lemanian) de aceea pe finalul vacantei decide sa se desparta de iubit. Acesta se intoarce in Elvetia, iar ea decide sa mai ramana, sa il cunoasca mai bine pe acest frumos masai. Astfel ajunge in mijlocul tribului, ii cunoaste familia si ii place. Ii place de el, nu conditiile precare in care traieste, dar stie ca singura lor sansa e sa ramana in Kenya si sa se casatoreasca cu el. Asa ca se intoarce in Elvetia ca sa-si anunte familia, isi vinde magazinul si cu banii avuti revine in Kenya unde se casatoreste si deschide un mic magazin in mijlocul tribului pentru a avea o sursa de venit. Insa acest magazin nu-i aduce nici stabilitatea financiara la care visa (fiindca toti membrii familiei si vecinii - cu alte cuvinte tot tribul- cumparau pe credit si uitau sa-l dea inapoi) si nici fericire fiindca Lemanian incepe sa o banuiasca tot timpul ca il inseala (fiindca zambeste si e draguta cu clientii). Cu toate ca naste o fetita frumoasa foc, povestea lor de dragoste se duce de rapa din cauza geloziei lui exccesive dar si datorita conditiilor grele in care traiesc.

Ce mi-a placut la filmul acesta? Faptul ca l-au facut in mare parte dupa carte, fara exagerarari si fara sa `musamalizeze` realitatea. O realitatea dura (conditii grele de viata in triburile din Kenya) dar si frumoasa datorita naturii, a obiceiurilor, o lume complet noua de care Corinne a fost foarte, foarte atrasa. Iar pentru cei `infectati` cu Mal de Africa e un film care o sa va unga pe suflet.
Pe de alta parte e un film trist si revoltator cand vezi cat de repede moare pasiunea! Cat de multe sacrificii facea ea si cat de mandru si prost era el. Asta imi aminteste si de cartea `Poveste de dragoste africana` la fel de trista doar ca dupa o relatie de vreo 8 ani in Botswana. Acum va intreb pe voi, ati vazut vre-un film cu Africa (dupa poveste reala) cu Happy End???

filme-cu-calatorii-review-the-white-massai


L-ati vazut? V-a placut? 

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII


5 comentarii:

  1. L-am vazut si eu acum vreo 2 ani, imediat ce am citit cartea. Nu pot spune ca mi-a placut prea tare, cartea este ca de obicei mai completa. Am tot zis ca imi iau si volumele urmatoare dar am tot amanat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am citit pe toate. Povestea mi s-a parut captivanta, cu adevarat wow pentru vremea aceea.

      Ștergere
  2. "cat de mandru si prost era el" :)) Trebuie vazut acest film! :P:P

    RăspundețiȘtergere
  3. L-am vazut la tv din intamplare si acum am imaginea cu plecarea ei din Kenya impreuna cu fetita. Cand dragostea moare totul se vede, se simte mai greu, mai urat, de nesuportat. Asa cum spune cantecul... daca dragoste nu e, nimic nu e. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu l-am urmarit inca dar am vaga impresie ca este un film reusit. De regula, imi plac filmele cu o poveste si o cauza iar acest film intruneste criteriile mele.

    RăspundețiȘtergere