5 Recomandari pentru calatoriile din 2020

Azi m-am gandit sa va impartasesc cateva pont-uri din calatoriile mele, lectii ce le-am invatat o data cu trecerea anilor si care acum ma ajuta in organizarea unei vacante. E important momentul, partenerul, destinatia, pretul si mai ales experienta finala. Pentru fiecare am un mic sfat care sper sa va ajute sa aveti vacante perfecte in 2020.

recomandari-vacante-2016

1.Daca iubiti vacantele ieftine, va recomand ca anul acesta sa vizitati orasele in care Wizz Air zbora la preturi foarte mici cum ar fi Bari, Malta, Milano (pentru imprejurimi), Bruxelles, Geneva, si in care intr-o zi s-ar putea sa opreasca zborurile fiindca nu sunt curse foarte profitabile. Tin minte ca acum cativa ani zbura Wizz din Cluj spre Pisa si am folosit ruta aceea pentru a ajunge in Cinque Terre, apoi intr-o alta vacanta am fost in Florenta si in alta am facut acolo escala spre Maroc. Preturile erau foarte mici, cel mai ieftin bilet l-am luat atunci cu 50 ron dus-intors. Evident dupa 2 ani au scos ruta aceea si mi-a parut foarte rau dar macar am profitat din plin de ea.

2.Cumparati biletul de avion acum! Eu mi-am invatat lectia, asa ca va spun din experienta: rezervati-va vacanta la inceput de an. Chiar daca nu aveti toti banii pentru o vacanta acum, tot merita sa luati biletul de avion (mai ales ca preturile sunt mult mai mici in aceasta perioada) si sa rezervati cazarea cu o luna inainte de plecare.

10 oferte bune pentru bilete de avion (dus-intos, taxe de aeroport incluse) le gasiti la pretul afisat mai jos >>> AICI
  • Roma de la 16 euro
  • Dortmund de la 30 euro
  • Varsovia de la 37 euro
  • Berlin de la 36 euro
3.Nu va opriti doar la un singur oras. Mai ales daca mergeti intr-o capitala europeana mare cum ar fi Londra, Paris sau Roma cautati sa faceti excursii in imprejurimi. Mai bine decat sa vedeti un muzeu nou, dati banii pe transport si vedeti un oras nou. Fiindca sunt atat de deosebite si de frumoase. Nici unul nu se asemeana cu celalalt. De exemplu daca mergeti in Lisabona vedeti si Sintra, Obidos si Capo da Roca. Daca alegeti Barcelona va recomand si Girona, Manastirea Montserrat si Besalu. Daca ajungeti cumva in Napoli va garantez ca imprejurimile (Insula Capri, Pompei, Coasta Amalfi) merita toti banii.

4.Doamnelor nu va fie frica sa calatoriti singure! In fiecare luna primesc cel putin 1 e-mail de la o cititoare ce imi scrie ca si-ar dori sa calatoreasca mai mult dar nu are cu cine si sa le scriu cand mai plec undeva singura, sa le iau cu mine, ca sa calatorim impreuna. Ideea e ca mie chiar imi place sa calatoresc singura. Consider ca nu trebuie sa asteptam ca altii sa ne implineasca visele cand putem face si noi ceva pentru ele. Lumea e mare, oamenii sun prietenosi, peste tot e cineva sa va ajute. Important e sa va documentati temeinic inainte si sa mergeti cu mult curaj. O sa va descurcati cu siguranta!

5.Daca calatoriti pe cont propriu alegeti cazare cat mai centrala. Stiu ca o sa ziceti ca e scump si deseori chiar este, dar in vacanta timpul vostru costa bani. Decat sa petreceti timp si energie schimband mijloacele de transport mai bine dati ceva mai multi bani pe o cazare centrala si folositi timpul sa vizitati mai mult!
Tin minte momentul in care am decis asta. A fost pe coasta Amalfi cand am locuit intr-o casuta din camping Nettuno. Campingul in sine a fost excelent, pe net scria ca e la 18 km de Sorrento, autobuzul ne lua din fata usii, totul parea perfect .... doar ca facea 1 ora si jumatate fiindca drumul era in serpentine. A fost foarte obositor sa facem zilnic drumul acela dus-intors!
In urmatoarele vacante mi-am ales cazarea chiar in buricul targului si a fost mult mai bine. In Madrid am stat la 2 pasi de Gran Via, in Sevilla am ales o pensiune draguta din centrul istoric Santa Cruz, in Lisabona am stat chiar in buricul targului, in piata Restauradores, in Barcelona la 2 pasi de Rambla, in Bucuresti pe Calea Victoriei etc. Iar pe viitor, incerc sa aleg tot cazare cat mai central!

Toate articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile

1. Anul asta imi doresc mai putin sa vizitez marile orase si capitale si mai mult tind spre zone rurale (ale Italiei, Spaniei, etc.)

1. Oh daaa, Spania si Italia chiar merita luate la pasi marunti, satele si oraselele lor au un farmec aparte.

2. Link-ul ala de la punctul 2 contine lucruri atat de tentante! Asa imi face o pofta de un city break ieftin :)

1. Daaaaaa asa zic si eu! City break-urile sunt foarte bune pentru o iesire din cotidian si uneori iesi la un pret chiar bun.

3. Alicee, este fantastica. Si nu exagerez. E uimitor cum ai devenit o sursa de inspiratie pentru atata lume. Eu am mers, datorita tie, singura in Sozopol. M-am gandit, pai stai asa domnule, daca ea poate, eu de ce nu as putea? Si asa mi-am facut curaj, cu atitudinea ta in minte. Foarte utile toate sfaturile tale, pe cele mai multe le aplic si eu.
    Din pacate eu depind de serviciu pe care azi il am maine s-ar putea sa nu-l mai am. E foarte greu sa-ti faci planuri cand te asteapta examene la orizont. Daca o sa am vara ocupata cu ele, adio vacante...

1. Multumesc Nice de comentariu. Ma bucur sa stiu ca am fost o sursa de inspiratie pentru tine si ca ti-ai facut curaj sa vizitezi singura. Stiu ca ti-a placut mult in Sozopol, deci excuria a fost de bun augur si poate a fost doar inceputul unor lungi serii de calatorii solo.

4. Sunt foarte utile sfaturile tale, ai dreptate rezervarile trebuie facute din timp pentru economie de bani si mai ales pentru a fi siguri ca plecam :)).
    Noi in ultima vreme am mers in vacante cu masina, asa ca n-a fost nevoie de rezervari la bilete de avion, dar hotel sau camping. Apoi, din pacate concediul mai depinde si de alti factori, nu prea putem intotdeauna sa ne stabilim cu exactitate la inceput de an. Nici anul asta nu stim exact in ce perioade ne vom organiza vacantele, dar, pentru inceput, avem in minte 2 saptamani in Romania de Paste.

1. Asta e problema si la mine, nu prea stiu exact cand pot merge in vacanta. Macar voi aveti noroc ca aveti masina si stati intr-o zona foarte ofertanta din punct de vedere turistic. Oricum 2 saptamana in Romania suna bine :)

5. anul trecut in vara cautam bilete ieftine pt. Roma (ca asa auzisem ca se gasesc si la 20 euro) - de unde! toate erau super scumpe. Crezi ca pot gasi pt.luna august de pe acum? Ma intereseaza Roma, Bari sau altele in Italia. Si Dublin ar fi bine.

1. La 20 de euro dus-intors gasesti spre aproximativ toate orasele din Italia pana in martie-aprilie. In sezonul de varf am vazut acum la 55 euro Roma (in august) 110 euro (Bari in august) poate mai ieftin spre Pisa/Milano