Vizita in Milano si malul lacului Maggiore - CIRCUITUL ELVETIEI (4)

Suntem tot in a treia zi de circuit. Dupa zapada din varful Alpilor din Elvetia, aerul curat si rece din Davos si linistea perfecta din statiunea St Moritz ne-am indreptat cu autocarul spre capitala modei, orasul Milano, trecand prin pasul Splugen.

Impresii-vizita-in-Milano


Vizita in Milano incepe cu un tur de forta 
Asta e a doua oara cand vizitez orasul, prima data am facut o escala aici cu sotul si copilul la intoarcerea dintr-o vacanta in Maroc. Am prins atunci targul de Craciun de la Milano. Nu pot zice ca stiam foarte bine orasul asa ca m-am bucurat de aceasta revenire pentru a aprofunda mai bine locurile vazute si speram la o vizita mai ampla de data asta. Dar binenteles ca in circuite speranta moare ultima, dar la final moare si ea. Cand il auzi pe ghid cum turuie in pas grabit sa bifam obiectivele turistice trecute in program iti trece tot cheful de vacanta. In final am renuntat la informatiile spuse de el in detrimentul orasului. Am preferat sa fiu codasa grupului ce se plimba in ritm linistit si fotografiaza in pace, uitandu-ma totusi din cand in cand dupa steguletul Romaniei ce-l flutura ghidul, ca sa nu ma pierd total de grup. 

Milano ni s-a dezvaluit sub lumina aurie a dupa mesei, agitata, aglomerata, galagioasa si obositoare. Fiind cumva in afara grupului la fiecare pas ma abordau baieti de origine africana ce erau gata sa-mi vanda ceva. O geanta Luis Vuitton, o esarfa Channel, niste prinzatori de par, un tablou, un trandafir, orice. Nu ma simteam prea confortabil sa-i refuz si sa-i ignor dar eu vroiam sa simt orasul nu pe cineva ce-mi sufla in ceafa oferte `greu de refuzat`. In clipele alea mi-as fi dorit un magician ce sa ma faca invizibila, ca sa ma pot pierde linistita prin multime.

Spectacolul strazii ma incanta. Artisti stradali, pictori, statui umane ce leviteaza, oameni imbracati cu mult stil, alaturi de africanii ce-si vand bunurile pe cearsafuri, bulevardul din Milano e ca un podium sau ca un bazar. Depinde din ce unghi privesti.

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (1)

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (2)

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (3)

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (4)

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (5)

Milano-Italia-impresii-blog-calatorii (6)


Piazza del Duomo am gasit-o extrem de aglomerata, zici ca toti localnicii si turistii iesisera in oras exact acum. Era ceva festival ce-i drept, fiindca erau niste proiectoare imense ce opturau putin fatada Domului. Am ajuns prea tarziu ca sa putem intra in Dom (la ora 6 pm e ultima intrare) asa ca la fel ca la cealalta vizita am parasit Milano fara sa vad catedrala in interior. Dar cel putin de data asta am inconjurat-o incet si i-am admirat detaliile extraordinar de bogate (are 3500 de statui) pe timp de zi. Domul alb este emblema orasului Milano, a fost ridicat in 1386, este una din cele mai frumoase catedrale in stil gotic din lume si cea mai frumoasa biserica din Italia dupa parerea mea. Repet, din exterior....

Domul-din-Milano-Italia (4)

Domul-din-Milano-Italia (3)

Domul-din-Milano-Italia (2)

Domul-din-Milano-Italia (1)

Am intrat cu grupul in Galeria Vittorio Emanuele II un fel de mall adus la rang de arta, o galerie eleganta unde isi expun creatiile cei mai vestiti designari de moda in magazine de lux (gen Prada, Luis Vuitton etc). Tot aici sunt cateva cafenele si restaurante, buticuri si librarii de moda veche. Constuctia e din 1870 si cei mai boemi il numesc Salotto (salonul din Milano).

Galeria-Vittorio-Emanuele-Milano-Italia-impresii (4)

Galeria-Vittorio-Emanuele-Milano-Italia-impresii (3)

Galeria-Vittorio-Emanuele-Milano-Italia-impresii (2)

Galeria-Vittorio-Emanuele-Milano-Italia-impresii (1)

Aici ghidul ne-a dat timp liber 1 ora sa hoinarim prin Milano sau sa luam cina undeva. Daca ar fi sa zic un singur dezavantaj enorm la circuitele astea ar fi chestia cu mancatul. Practic programul pe o zi e atat de incarcat incat niciodata nu e trecut pauza de masa. Daca nu mergi cu geamantanul plin cu mancare din Romania (chestie ce nici un om intreg la minte nu s-ar  gandi) risti sa mananci zilnic doar micul dejun fiindca nu ai ce si cand sa iei restul meselor. Partea buna pentru mine e ca din fiecare circuit ma intorc cu 5 kg in minus asa ca doamnelor stiti reteta unui inceput de dieta. Este un circuit!

Dupa o scurta plimbare pe jos ajungem la Castelul Sforzesco, castelul orasului Milano. Datorita istoriei lui bogate, de peste sapte secole, acesta este alaturi de Dom cel mai iubit obiectiv turistic din Milano. Castelul era inchis insa am putut face fotografii in curtea interiora si am avut 15 minute timp sa ne fataim pe acolo. Eu am ales sa ma plimb pe langa zidurile lui, practic l-am inconjurat. Dupa atatea ore state in autocar in ultimele zile ma bucuram sa-mi pot dezmorti picioarele si aleile ce imprejmuiesc castelul sunt perfecte pentru plimbari solitare si fotografii.

Castelul-Sforzesco-Milano-Italia-Impresii (1)

Castelul-Sforzesco-Milano-Italia-Impresii (2)

Castelul-Sforzesco-Milano-Italia-Impresii (3)

Castelul-Sforzesco-Milano-Italia-Impresii (4)

Relaxare tarzie pe malul lacului Maggiore
Dupa o zi atat de incarcata in sfarsit ajungem la >>> Hotel Giardino 3* din Arona (un orasel de pe malul lacului Maggiore). Hotelul a fost foarte bun, are nota 7.7 pe Booking, se afla fix pe malul lacului, micul dejun a fost foarte bogat, in stil italian, deci il recomand cu caldura. 
Camerele s-au impartit repede, am facut un dus si cu ultimele puteri am iesit la o plimbare tarzie pe malul Lacului Maggiore si o bine meritata odihna pe banca cu vedere la lac. 
Oh,ce bine e sa fiu din nou in Italia! Iubesc Italia daca nu stiati deja. Pana acum nu vazusem nici unul din cele 3 lacuri faimoase din Nordul Italiei: Lacul Como, Garda sau Maggiore si iata-ma acum hoinarind pe malurile apei. Lacurile astea sunt toate imense (inchipuiti-va ca am mers 60 de km pe malurile lui) Lacul Maggiore este al doilea ca marime din Italia si ocupa 6 383km², fiind impartit jumatate in Italia si cealalta jumatate in Elvetia. Mi-ar fi placut sa stam mai mult in zona asta, sa o explorez pe indelete, dar asta e un motiv suficient de bun sa revin :) Oricum avand in vedere ca eu am ales circuitul pentru Elvetia, lacul Maggiore l-am considerat aproape un bonus :)

Lacul-Maggiore-Italia-impresii (5)

Lacul-Maggiore-Italia-impresii (4)

Lacul-Maggiore-Italia-impresii (3)

Lacul-Maggiore-Italia-impresii (2)

Lacul-Maggiore-Italia-impresii (1)

Informatii practice pentru o vizita in Milano si pe malul lacului Maggiore

Prin Agentie de Turism: Circuitul de 10 zile prin Elvetia-Bavaria-Lombardia l-am facut in colaborare cu Agentia Terra Vista. Circuitul a costat doar 460 euro/persoana si a inclus 10 nopti cu mic dejun si transport cu autocarul.

Transportul: Pe cont propriu cel mai rapid si ieftin ajungi in Milano cu avionul. Un bilet dus intors poate costa doar 10 euro. Rezerva aici un >>>  bilet de avion spre Milano 

Cea mai ieftina cazare o gasesti la localnici. Inscrie-te gratuit pe site si primesti din partea mea 20 euro la prima rezervare. >>> VOUCHER AICI

Cele mai ieftine si bune hotel-uri din Milano sunt: 
>>> Loreto Elite Milano (Bestseller nota 7.0/10) = 25 euro/pers/camera dubla
>>> Hotel Ritter 3*  (Bestseller nota 8.1/10) = 40 euro/pers/camera dubla
>>> Mercure Milano Regency 4* (Bestseller nota 7.9/10)= 45 euro/pers/camera dubla

Cele mai ieftine si bune hotel-uri de pe Malul Lacului Maggiore sunt: 
>>> B&B Indaco (Bestseller nota 8.5/10) = 25 euro/pers/camera dubla
>>> B&B IL CASTELLO Lago Maggiore (Bestseller nota 9.4/10) = 30 euro/pers/camera dubla
>>>  L'Attico di Maru (Bestseller nota 9.7/10)= 35 euro/pers/camera dubla


***Disclaimer: Preturile la cazare variaza in functie de sezon/ disponibilitate si nr de nopti rezervate! 


Thanks for visiting,

Citeste tot jurnalul de calatorie aici --> CIRCUITUL ELVETIEI


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu: