Totul despre ChinaTown in Kuala Lumpur si multe impresii personale

Cand mi-am organizat vacanta in Malaezia am avut in cap ideea ca ma voi intalni pentru prima data cu cultura asiatica chinezeasca (desi populatia tarii e un mix de malay, chinezi, indieni si alte nationalitati) eu imi imaginam toata tara si mai ales Kuala Lumpur un oras plin de chinezi. Asta ar fi fost idealul pentru mine si drept urmare mi-am rezervat noptile in TravelHub Hostel fiindca se afla in ChinaTown, exact in mijlocul cartierului. Vroiam sa traiesc macar pentru cateva zile printre chinezi, lucru pe care am reusit sa il fac si sunt foarte multumita de asta. Cea de a doua zi in Kuala Lumpur am petrecut-o in ChinaTown din doua motive. M-am trezit la pranz (dupa clubareala si oboseala din prima zi) si in al doilea rand fiindca n-am mai avut timp sa ma documentez cum pot ajunge in alte locuri, asa ca am luat la pas cartierul, un obicei pe care  il am oricum in calatorii. Asa simt ca ma conectez cel mai bine cu orasul, ca ma adaptez cel mai rapid la noul loc in care ma aflu. Cu toate ca aveam in plan sa stau doar 2 zile in Kuala Lumpur, in final am stat 4, asa ca zilnic vrand nevrand treceam prin ChinaTown, de fiecare data descoperind un nou loc, o noua terasa, o noua strada, un nou magazin, o noua perspectiva.

chinatown-kuala-lampur-impresii


Vacanta in Malaezia am facut-o pe cont propriu.
Biletul de avion l-am luat cu 450 euro dus-intors Cluj-India/Malaezia-Cluj de >>> AICI .
Toate noptile in Malaezia  le-am rezervat din mers, pe drum, folosind >>> Acest site unde am prins mereu oferte last minute cu 50% reducere. Eu am calatorit singura, insa daca mergeti in cuplu sau cu un grup de prieteni e mult mai avantajos sa inchiriati un apartament prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare, daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI   
Am avut noroc sa o intalnesc pe Joosy pe coridorul Hostelului fiindca asa i-am putut propune sa dam impreuna o tura prin ChinaTown. I-am spus ca nu stiu mai nimic despre cartierul acesta si mi-ar placea sa il vad pe indelete. Stiam ca Joosy  e o experta in Kuala Lumpur si stie si cele mai ascunse cotloane ale orasului, asa ca voi merge la sigur facand un traseu turistic cu ea. Joosy a fost incantata de propunerea mea. Mi-a zis ca prima regula in ChinaTown e sa mergi cu stomacul gol si portofelul plin, chestie cu care m-am conformat de indata.

Petaling Street - Varianta de shopping ieftin in China Town
Am inceput cu Petaling Steet, o strada ce abunda de energie, sunete si atractii din zori pana tarziu in noapte. Strazile sunt luminate de sute de lampioane rosii chinezesti, iar aleile sunt pline de magazine si vanzatori ce isi scot marfurile pe tarabe. Standurile cu mancare miros extraordinar de bine asa ca e greu sa le rezisti. Ne-am luat cate un pahar de suc de trestie de zahar si cate o punga de dragon fruits si am inceput turul de recunoastere, vorba lui Joosy. Mi-am dat seama rapid ca in magazine preturile sunt mai mari decat la tarabe, desi exponatele sunt fix aceleasi. In plus in magazine nu e loc de negocieri, in schimb la tarabe targuielile merg de minune. Joosy m-a ajutat sa cumpar un tricou pe care il scoatem de la 35 RM(35 ron) la 15 RM (15ron). Un chilipir. 
Dupa doua ore de plimbari si negocieri pot sa va explic cum sta treaba. 
Standurile cu produse cosmetice, parfumuri si imitatii sunt preferatele mele. Drept urmare pe ele le-am testat cel mai mult. Vanzatorii cer la inceput un pret triplu sau chiar mai mare, decat pretul real. De exemplu cer 100 RM pe un parfum. Daca tu oferi 80 ei sunt fericiti. Fiindca la extremitatile strazilor laterale, exact acelasi parfum se vinde fara nici un fel de negocieri cu 20 RM. 
Petaling Street e strada cu cele mai mici preturi din ChinaTown daca ai suficient tupeu sa duci la capat negocieri aprige cu vanzatorii. Altfel e usor sa iei teapa, chestie care nu o sa te deranjeze oricum, decat daca afli pretul real. Ochelari de soare RAY BAN, ultimul model de adidasi NIKE, palete de farduri NAKED, parfumuri DIOR, CHACHAREL, DOLCE&GABANNA etc stantate in Franta, ultimele modele de telefoane mobile si gadget-uri, de toate gasesti aici. Chiar daca nu aveam de gand sa fac shopping evident ca am umplut doua pungi. Sunt mandra posesoare a unui ghiozdan nou nout (ce a fost doar 35RM) si un ventilator manual cu 2 Minioni care ma ajuta sa tin temperatura corpului la cote suportabile. Parfumuri si cosmetice mi-am luat fara numar fiindca preturile nu m-au lasat sa ma opresc. Imi pare rau ca am lasat acolo o pereche de cercei de argint pt care imi cereau 25RM (si eu oferisem 10). M-am incapatanat prosteste si n-am mai revenit. Acum regret!

Petaling-Kuala-Lampur-de-vazut

fructe-Malaezia

China-Town-Petaling-Kuala-Lampur-malaezia

China-Town-Petaling-Kuala-Lampur-malaezia

Central Market - Varianta de shopping cu clasa in ChinaTown
La capatul strazii Petaling, cum mergi putin la stanga se afla Central Market, un complex de cumparaturi mai cu staif, fiind cu traditie de peste 120 de ani in Kuala Lumpur. Complexul cuprinde 200 de buticuri si standuri ce vand suveniruri si marfuri locale, autentice, cel mai adesea lucrate handmade. Tesaturi fine, statuete din lemn, posete si portmonee unicat, uleiuri si creme bio produse in Malaezia, obiecte de artizanat de inalta calitate, de toate gasesti aici. Central Market se defineste prin clasa si eleganta si este numit centrul artistic al comunitatii, nu degeaba exista in interior o zona plina cu galerii de arta unde artistii picteaza in fata ta. Caricaturile sunt foarte apreciate de turisti si Joosy isi face una pt doar 15RM/Ron. In Central Market majoritatea lucrurilor au pretul pe ele si doar in cateva magazine de la etaj am vazut ca se poate negocia. Pana la urma mi-am luat o bluza cu model traditional fiindca mi-a placut foarte mult si e buna pt vremea de aici. Am dat pe ea 35RM/Ron si sunt sigura ca o gaseam altundeva mai ieftin, dar n-am vrut sa plec fara ea. 


Central-Market-Kuala-Lampur

Central-Market-Kuala-Lampur

Central-Market-Kuala-Lampur

Un tur culinar prin ChinaTown este obligatoriu
Petaling Street si toate aleile adiacente sunt pline de standuri cu mancare si mici localuri deschise care functioneaza tot pe baza de street food, dar au mese si scaune de plastic, unde sa stai jos. Multe dintre standurile de aici sunt afaceri de familie ce sunt duse din generatie in generatie de zeci de ani, nu degeaba fiecare stand e ornat cu bucati din ziarele in care au fost mentionate. De-a lungul anilor multe emisiuni culinare s-au filmat aici si multi experiti si-au dat cu parerea in numeroase publicatii ce au ridicat cartierul la statutul de Rai Culinar, o zona faimoasa in toata lumea, asa ca orice turist ajuns in Kuala Lumpur trebuie sa mearga in ChinaTown daca nu pt schopping, atunci macar pentru mancare :)

China-Town-Kuala-Lampur

Prima data Joosy m-a dus sa fac cunostinta cu cea mai faimoasa `Anuty` (Matusa) din ChinaTown, o chinezoaica maruntica ce face inca din 2003 cele mai delicioase muah chee cu arome de mango, susan negru si lychee. O gasiti in centrul strazii Petaling la un stand micut, unde oamenii stau mereu la coada pentru o portie de muah chee (ce costa doar 5RM/Ron). Delicatese dulci din orez ce NU se lipesc de cerul gurii :)))

 muah-chee -Kuala-Lampur

Al doilea stand faimos unde m-a dus Joosy este `Sze Ngan Chye Roast Duck` unde bucati de pulpa de rata prajita se servesc pe frigarui pentru doar 2RM/Ron bucata. Un alt deliciu ce se topeste in gura...

Supa am servit-o la `Shin Kee Beef Noodels` un restaurant de renume in ChinaTown unde am primit un bol enorm de noodels cu bucati de carne de vita trecute prin sos dulce acrisor si completat cu chilli, bucati de kale si ceapa verde. Taiteii au fost extraordinari.

taitei-in-Malaezia

Desertul de baza in Malaezia din cate am observat sunt tartele cu oua (asemanatoare cu cele din Portugalia) si prajiturile cu durian, un fruct foarte popular in Malaezia. Poate nu stiati dar durianul acesta miroase atat de oribil incat a fost interzis in aeroporturi si implicit in avion :))) Sincer pe mine nici gustul nu m-a incantat foarte tare.

prajitura-cu-durian

Cina am servit-o tot in ChinaTown, de data asta cu toata gasca de la Hostel cu care am iesit ieri seara. Am ales sa mergem la restaurantul Old China Cafe din doua motive (motivul practic- se afla lipit de Hostelul la care stam) si motivul personal (e listat pe TripAdvisor pe locul 40 din 3800 de restaurante din Kuala Lumpur) deci trebuie sa fie foarte bun. Interiorul este in stil clasic, cu scaune si mese din lemn, pe care se afla un suport rotativ din sticla, care completeaza cultura locala, de a lua numeroase sortimente si fiecare se serveste apoi din toate preparatele rotind masa din sticla. Am fost 5 persoane asa ca am ales 5 feluri de mancare. Doua preparate au fost cu pui, doua cu vita si una cu peste. Nu as putea sa va scriu denumirile (oricum sunt pe chineza) dar toate preparatele ce le-am gustat mi-au placut mult, asa ca il recomand. La final am platit 25RM/Ron de persoana cu tot cu 1 bere. 

Old-China-Cafe-Kuala-Lampur

Old-China-Cafe-Kuala-Lampur

Templul Taoist - Kuan Ti Temple
Dupa atata shopping si degustari am facut o oprire spirituala intr-un templu ce l-am remarcat ieri seara cand iesisem sa caut o agentie de turism. Este vopsit in rosu, asa ca e greu de ratat. Atat interiorul cat si exteriorul este vopsit in culori vii si bogat ornamentat cu dragoni si lei ce protejeaza templul conform religiei. Chinezii vin aici intr-un numar destul de mare sa se roage si sa aprinda betigase parfumate care le folosesc la fel cum folosim noi lumanarile in biserici. 

Templul-Taoist-Kuan-Ti

Templul-Taoist-Kuan-Ti

Templul-Taoist-Kuan-Ti

Templul Taoist - Kuan Ti Temple

Templul Hindus - Sri Mahamariamman Temple
Aceste este cel mai mare templu hindus din Malaezia, dar sincer dupa 1 luna in India unde am vazut numeroase temple, acesta nu m-a dat deloc pe spate. L-am vizitat doar fiindca se  afla paralel de templul taoist, asa ca am zis sa intru si in asta. In interior din pacate nu ai voie sa faci fotografii, dar exteriorul este foarte apreciat de localnici si turisti deopotriva, fiind bogat ornamentat cu statuile zeitatilor.
Templul-Hindus-Sri-Mahamariamman

Viata in ChinaTown - Kuala Lumpur
Dincolo de mancare, shopping si temple, plimbarea prin ChinaTown a fost interesanta si din punct de vedere cultural si arhitectural. Aici nu sunt blocuri de sticla si complexe de tip zgarie nori ci cladiri vopsite in culori pastel, in stil traditional malaezian. Casele au la intrare lampioane chinezesti si mici altare unde localnicii aprind betigase parfumate. Strazile miros a esente de iasomie si trandafiri, iar peretii scorojiti de timp ai cladirilor au fost inlocuite cu graffiti ce dezvaluie identitatea orasului. Ma bucur mult ca am ales cazarea in ChinaTown fiindca cartierul e safe si pe timpul noptii, sunt cateva magazine non-stop, cina se serveste peste tot pana dupa 12 noaptea, iar strazile sunt pline de oameni pana dimineata, lucru care intretine atmosfera de vacanta.


Vanzatorul de flori
Chinezi-China-Town

Usile caselor si micul altar de pe perete

Chinezi ce stau in pragul usii 
(nu stiu de ce natia asta nu prea o vad sa zambeasca)


Altare la coltul strazii, unde chinezii aprind betigase parfumate

Arhitectura in ChinaTown

Peretii cladirilor sunt acoperite cu graffiti 
ce dezvaluie identitatea cartierului
Grafitti-ChinaTown-Kuala-Lampur

😍 Apreciez comentariile voastre 😍



Citeste toate articolele despre Malaezia (click pe titlu pt a citi)



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

4 comentarii:

  1. Alice, Mă înnebunești! Acum m-aș urca în avion. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui Corina, ar trebui!!! Malaezia e greu sa nu-ti placa.

      Ștergere
  2. Te citesc cand apuc, urmaresc cu drag, excelent descrii și ai evoluat muuuult :) Ma refer la felul in care transpui calatoriile, experientele, de parca ar fi acolo si cititorul. Tot mai mult apreciez cele mai simple si mai clare descrieri :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita. Sper sa ajungi si tu pe aici, e interesant mixul de musulmani cu cultura chinezeasca si indiana. Cred ca ti-ar placea :)

      Ștergere