Unde se mananca bine in Cipru

Am petrecut o saptamana de vacanta in Cipru facand turism culinar, fiindca una din cele mai mari placeri ale mele de calatorie, este sa incerc cat mai multe specialitati gastronomice din tara pe care o vizitez. In Cipru a fost atat de simplu sa fac asta, avand in vedere ca obiectivele turistice sunt putine si majoritatea gratuite, asa ca tot bugetul de vacanta a fost destinat in special experientelor culinare. M-am indragostit de bucataria cipriota, atat de bogata si delicioasa, in esenta mediteraneana , similara cu cea din Grecia (punandu-se accent pe ingredientele proaspete, ierburi, condimente si ulei de masline extra virgin) cu influente puternice din gastronomia Orientului Mijlociu si Asia Mica. Pentru a face turism culinar ca la carte am ales cele mai bune restaurante de pe insula, despre care o sa va povestesc azi in detaliu.

unde-se-mananca-bine-in-Cipru

Restaurante  de top din Cipru


Unde se mananca bine in Cipru 
 Review personal pentru fiecare restaurant 

1. Cina la Ammos Restaurant in Larnaca - o experienta de 5 stele*


In prima noastra seara in Larnaca am dorit sa sarbatorim sosirea noastra in Cipru cu fast, asa ca am ales restaurantul cel mai apreciat pe TripAdvisor de pe malul marii, ca sa avem o cina cu priveliste. Decorul e absolut superb, cu scaune si mese albe, multe plante verzi si un bar super modern, cu o terasa pe plaja. Am primit farfurii in stil Masterchef care nu doar arata artistic ci au si in gust demential. Va scriu denumirea din meniu ca sa stiti ce sa comandati daca ajungeti acolo: *Ceviche Maracuja, *Cowboy Steak, *Mango Salmon, *Pulpo de Amor (cea mai buna caracatita ce am gustat-o in viata mea). Cocktail-urile lor sunt de asemenea wow, incercati Star Island si Pepin Smash (delicioase). Variantele pentru desert nu sunt multe, insa am inteles apoi de ce (sunt foarte dulci), in stil traditional grecesc. Servirea a fost ireprosabila, 3 chelneri s-au ocupat permanent de masa noastra. Per total a fost o experienta de 5 stele.

Salveaza adresa: Ammos Beach Bar, Makenzy, Larnaca



2. O cina fabuloasa la Dyonisus Mansion 

***Pe locul 5 din 1000+ restaurante in Limassol, conform Tripadvisor***

Restaurantul acesta a fost cu adevarat o experienta unica. Situat in centrul orasului Limassol, intr-un conac vechi si elegant, cu un decor pe masura, are o abianta minunata pentru o cina delicioasa. Am fost serviti de o chelnerita incantatoare, care s-a dat peste cap sa ne explice meniul si combinatia de vinuri pe care sa o facem. Mancarea este rafinata, iar preturile surprinzator de accesibile.

*Aperitiv:  Ravioli umpluti cu ciuperci porcini `Grevena`
*Salata de rucola a fost cea mai buna, ce am mancat-o in viata mea (deloc amaruie) cu un sos extraordinar, dulceag, 
*Pulpa de miel cu cous-cous si iaurt a fost delicioasa
*Desert traditional din categoria WOW ( am notat pentru voi descrierea din meniu `Fried Anari Boureki cu apa de trandafir si fistic`) sa nu plecati din Limassol fara sa incercati desertul acesta!

Salveaza adresa: 16th June Street 1943, Limassol


3. Platouri delicioase cu carne la Kalamki bar in Laranca


Am ajuns in Larnaca seara tarziu, obositi si rupti de foame, asa ca am cautat pe net recomandari pentru mancare multa, buna si satioasa. Asa am ajuns la Kalamki Bar (un restaurant aflat in zona de promenada a orasului), unde au niste platouri imense cu carne la 10 euro/pers. N-am avut rabdare pana sa ne vina platourile, asa ca am cerut recomandari ospatarului pentru un apareritiv traditional. Asa am incercat Pork Souvlaki & Sheftalie (tot carne, foarte bun). Nici n-am terminat bine aperitivul ca au venit platourile (am comandat unul cu miel si unul cu pui). Carnea a fost din belsug, platoul cu pui are jumatate de pui la rotisor, piept la gratar, frigarui si cartofi prajiti, pe cand platoul de miel contine 6 bucati de pulpa de miel la gratar (delicioase) cu cartofi prajiti si salata. O mentiune am de facut pentru sosul Tzatziki, a fost pur si simplu perfect.

Salveaza adresa: Strada Leoforos Athinon 52, Larnaca

Kalamaki-restaurant-Larnaca-review

4. Pranz de exceptie la Barrique Wine&Deli din Nicosia


(locul 36 pe Tripadvisor din 950 de restaurante in Nicosia)

Citisem pe internet, ca acest restaurant are o crama buna si niste platouri traditionale deosebite, asa ca initial ne-am gandit, sa mergem sa bem un vin si sa gustam ceva, o masa usoara si un moment de respiro (ca sa ne odihnim picioarele dupa atatea ore de vizitat). Adevarul e, ca o data ce ne-am asezat la masa, nu ne-am mai dat plecati. Restaurantul acesta are un meniu excelent si dupa platoul cu branza si mezeuluri (cel mai bun incercat de mine vreodata) n-am rezistat tentatiei de a incerca si niste paste cu calamari  Fussili al Ferretto (bucatarul merita un premiu atat pentru gust cat si pentru textura) si la final ne-am trezit comandand si desert (pe care le-am gustat la comun): un tiramisu de nota 20, tarta cu nutella si mere si mille fois cu inghetata de ghimbir. Toata mancarea a fost cu mult peste asteptarile noastre, preturile mici pentru un restaurant A la Carte (intre 9-15 euro/pe portie), iar servirea ireprosabila.
Salveaza adresa: 4, Menandrou, Nicosia 1066


5. Cina in stil libanez la Fanous Restaurant din Nicosia


Timpul a trecut fara sa ne dam seama si deja era 9 pm cand am intrat la Fanous Restaurant (aflat in centrul istoric din Nicosia). Dupa pranzul copios ne doream o cina mai light, asa ca am mers pe varianta de Mezze (degustare de 10 preparate libaneze) ce ne-au umplut la propriu masa de bunatati. In fiecare farfurie era un alt sortiment de salata (de vinete, de sfecla, hummus, un fel de zacusca, baba ganoush, salata tabouleh) acompaniate cu falafel si un platou cu frigarui (carne frageda absolut delicioasa).  In sfarsit am mancat mai multe preparate vegetariene, care sa-mi echilibreze putin dieta (facuta praf de cand am sosit in Cipru). 
Seara am continuat-o in camera de relaxare, intr-un spatiu foarte frumos, decorat in stil traditional libanez, cu narghilea, ceai si un desert fantastic cu lapte si fistic, privind spectacolul strazii din Nicosia. 
Salveaza adresa: Solonos 7C, Nicosia 1011
fanous-restaurant-Nicosia-review

6. Cina la Eu Kouzin -  taverna greceasca in Larnaca

Fiind ultima seara in Cipru, am dorit sa incheiem vacanta cu o cina intre localnici, asa ca ne-am facut rezervare telefonica la Eu Kouzin, o taverna greceasca foarte populara. Am inteles rapid de ce: mancarea se face in fata ta, muzica greceasca se canta live si e un restaurant de familie (nu sunt numai cateva mese). Atmosfera a fost foarte placuta si mancarea foarte buna si ieftina (undeva la 15 euro/persoana/cina). Am pt voi o recomandare speciala: incercati salata cu avocado si crevetii la gratar. Va promit, ca nu o sa plecati dezamagiti. De asemenea, vinul casei e foarte bun!

Salveaza adresa: Strada Kimonos 3, Larnaca


Thanks for visiting,
😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Cipru? Citeste toate articolele de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

42 de comentarii:

  1. Auuu ce ispita e articolul tau, ca eu sunt la dieta :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai de mine, cat de bine arata absolut toate!! o placere numai sa privesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Cât de bine arata toate! Mi-ai făcut poftă.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salvez locațiile, călătorim în Cipru săptămâna viitoare

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamneee cat de bine arata toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am fost entuziasmata de ce vedeam si evident degustam:)

      Ștergere
  6. Multumim pentru recomandari! O sa le tin minte pana ajung in Cipru !💛

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bne arată toate preparatele lor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, mare accent pe culoare si aranjat pe farfurie,la fiecare locatie.

      Ștergere
  8. N-am ajuns acolo, insa m-ar tenta bucataria lor!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ador mancarea libaneza. Totul arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumoasa experienta descrisa de tine ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, toti spuneau,ca Cipru nu e locatie pt.iarna.Dar excursiile zilnice cu masina si turismul culinar a transformat calatoria noastra intr-o vacanta de neuitat.

      Ștergere
  11. Vai, imi ploua acum in gura de cat de fain arata mancarea! Cand voi ajunge in Larnaca vin direct la articolul tau pentru recomandari. Ai si ceva din Istanbul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ,dar la Istambul nu am fost decat in trecere o zi si nu am mancat la restaurant din lipsa de timp:)

      Ștergere
  12. Ti-ai propus sa iti faci cititorii sa saliveze? Ce bunatati colorate pe mese acolo! Nu ai cum sa nu poftesti la cate ceva de pe acolo (noroc ca tocmai am mancat :-D )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intentia nu era sa va fac pofta, ci sa va arat ce bine se poate manca in Cipru :)

      Ștergere
  13. Multumim pentru ponturi! Daca ajung prin Cipru o sa stiu unde sa mananc! ��

    RăspundețiȘtergere
  14. Mvvai, ce recomandari! Ce poze!
    Yuummy, pe toate as vrea sa le incerc

    RăspundețiȘtergere
  15. Doamne cate delicii, cred ca o sa visez la noapte numai farfurii

    RăspundețiȘtergere
  16. Dacă ajung vreodată în Cipru voi ști unde să merg! Ce mâncăruri interesante. Par apetisante. 😍 Multă culoare.

    RăspundețiȘtergere
  17. Salivez in fata telefonului. :))) Arata in mare fel, toate.

    RăspundețiȘtergere
  18. Toate arata bine, caci eu deja salivez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pofta voiam sa va fac, dar vad, ca asta a fost rezultatul :)

      Ștergere
  19. Salivez. Nu cred ca am vazut vreo farfurie care sa-mi displaca. Toate arata foarte bine

    RăspundețiȘtergere
  20. Crede-ma, toate erau delicioase!:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Niciodată nu m-am gândit la Cipru ca și destinație de vacanta, nu îmi inspira nimic, însă cu ajutorul tău reușesc sa imi îndrept privirile și spre ea.

    RăspundețiȘtergere
  22. Platoul 3…arata delicios :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Frumoase imagini :) imi place! :)

    RăspundețiȘtergere