8 locuri de vazut intr-o zi in Bonn

Când am planificat vacanța de două săptămâni în Koln, credeam că o să reușesc să fac o vizita completa a regiunii, cu excursii în Dortmund, Duesseldorf și Bonn. Din păcate, am aflat doar când am ajuns în Germania că vremea în martie poate fi foarte capricioasă. Din două săptămâni, a plouat 10 zile și au fost minus 5 grade. Așa că singura excursie pe care am reușit sa o fac, a fost în Bonn și asta pe o vreme destul de mohorâta. Totuși ma bucur, ca nu m-am lăsat intimidată și m-am dus, fiindca orașul e mult mai frumos decât mi-am imaginat și foarte ușor de văzut având în vedere ca e micuț (doar 300 000 de locuitori), dar cu multe obiective turistice interesante. Am cumpărat un bilet pe S-Bahn și nici n-am apucat sa îmi termin cutia cu biscuiți ca eram deja în Bonn. Călătoria durează doar 30 de minute.

Vacanta in Koln am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 30 de euro pana in Koln luat de aici >>>Bilet de avion ieftin Koln . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Koln  Eu ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 27 euro/camera/doua persoane. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Domul din Bonn

Am urmat obiceiul pe care îl am deja în călătorii, sa caut cu privirea turnurile Domului ca să știu încotro e centrul. În Bonn e relativ aproape de gara, la nici 10 minute de mers pe jos. Exact cum preconizam, am găsit Domul într-una din piețele principale. Are 5 turnuri si o serie de elemente de arhitectura frumoase în exterior, care merită privite din diferite unghiuri. În spatele ei sunt doua capete enorme, ce ne amintesc de Cassius și Florentius, cei doi soldați creștini ce au venit în Bonn în secolul al-III-lea sa le vorbească oamenilor despre Isus. Din păcate pelerinajul lor nu a fost unul de succes. Nici vizita mea nu a fost una prea norocoasa, fiindcă Domul este în renovări în 2018,asa ca nu l-am putut vedea în interior.

Domul-din-Bonn-Germania

Centrul istoric din Bonn, fosta capitala a Germaniei de Vest și locul de naștere al lui Beethoven

Îmi e greu sa înțeleg cum un oras atât de mic a fost capitala, însă partea buna e, ca au rămas multe case istorice și toată atmosfera din centrul istoric e creata de ele. Nu seamana deloc cu Koln, dacă ma întrebați pe mine (care sta mai mult sub semnul modernismului). Am continuat plimbarea prin piața Munster, trecând apoi pe aleile înguste pline cu magazine. Ne-am oprit puțin și pe Bonngasse, la mica casuta roz în care s-a născut compozitorul Beethoven. Nu am intrat sa o vizităm fiindca citisem că nu are nimic explicat pe engleza.

Centrul-istoric-din-Bonn

Alter Rathaus - O oprire in fata Primariei

Primăria ocupa locul de onoare în piața din Bonn - este o clădire plăcută din punct de vedere vizual, cu doua scări lungi ce se unesc în fata ușii. Fațada este alba cu incustratii de aur, impresionanta. Este o clădire veche, terminată în 1738, bine întreținută. Din păcate nu am putut întra înăuntru fiindca e deschisa 1 singura sâmbăta pe luna, dar ne-am plimbat prin piața din fata ei. În jurul statuii lui Beethoven erau multe standuri cu fructe și câteva rulote cu mâncare rapida, la care ne-am oprit.

Primaria-din-Bonn-de-vazut

Sterntor - urmele fostului oras medieval

In timp ce ne plimbam pe alei am găsit un zid, pe care eu îl văzusem în ghidul turistic cu Bonn, dar mi-l imaginam undeva la marginea centrului, nu pe bulevardul principal. Oricum e un punct de referință, ce ne amintește de istoria orașului, iar din punct de vedere turistic e un loc frumos în care sa iti faci o fotografie suvenir din Bonn.
Sterntor-Bonn-Germania-de-vizitat

Picnic  în fata Universității

După o esplanada mare cu iarba, pe care localnicii se întind vara (nu și la - 5 grade) se afla acest Palat vopsit în galben ce datează din 1700 si funcționează acum ca universitate. A fost un loc plăcut în care ne-am odihnit pe o banca și ne-am savurat căpșunele cumpărate în piață, privind dimensiunile enorme ale acestei clădiri.

de-vizitat-universitatea-din-Bonn

O vizita la Muzeul de istorie

Ploaia ne-a prins din urma, asa ca în ce loc ne puteam adăposti mai bine, dacă nu într-un muzeu? Am luat autobuzul 5 stații din centru și timp de doua ore am învățat despre istoria Germaniei din 1945 pana în prezent, al doilea Război mondial și impactul acestuia asupra Germaniei. Știți ca nu sunt fana muzee de istorie, însă acesta mi-a plăcut datorita modului în care materialele sunt dispuse, o parte din informații le poți asculta printr-un receptor din acele vremuri, altele le poți vedea prin tot felul de proiecții interactive, ce nu te lasă să te plictisești si sunt cateva zeci de obiecte si marturii (bucati de ziare, masini vechi, tablouri, camere reconstruite din acele perioade etc, dispuse in numeroase camere).

Muzeul-de-istorie-Bonn-obiectiv-turistic

Muzeul de arta Kunstmuseum

Foarte aproape se afla și muzeul de arta contemporana, dar noi n-am mai avut răbdare sa intram. Am dat doar o tura prin curtea muzeului și am urcat cele 100 de scări ca să ajungem pe acoperiș, unde știam ca sunt niște turnuri interesante. A meritat!

de-vizitat-Bonn-Muzeul de arta Kunstmuseum

Gradina japoneza micuța, dar frumoasa

Am luat ultimul autobuz pe traseul turistic de azi pt a ajunge la Gradina Japoneza. Ne-am dus fiindca citisem în ghid, ca în luna martie este o expoziție frumoasa de bonsai ce se organizează aici . Din păcate nu era nici o expoziție. Oricum ar fi culmea sa ma plâng ca am ajuns într-o gradina japoneza. Gradina e frumoasa, cu câteva plante și tufe, o cascada, un mic lac pe marginea căruia este un foișor, în care ne-am odihnit. Dacă o vezi pe ansamblu întrunește frumusețea artei peisajului japonez, doar ca e destul de mica, după părerea mea și departe de centru. Partea buna e ca se afla în parcul Freizeitpark Rheinaue prin care măcar ne-am plimbat cu aceasta ocazie.

Gradina-Japoneza-Bonn-Germania

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Koln? Citeste toate articolele de calatorie

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului