Impresii Lisabona - cel mai frumos oras din Europa

Am ajuns prima data in Lisabona acum doi ani si m-am indragostit. Am simtit acolo ceva ce nu am mai simtit in nici un oras din lume. Ceva ce ma atrage, ce mi-ar placea sa simt in fiecare zi. Iar acum traiesc acel Saudade specific Lisabonei, sentiment de melancolie, de nostalgie, de dor. Mi-e dor de Lisabona mea draga. Este cel mai frumos oras din Europa dupa parerea mea si va explic si de ce.

Lisabona-cel-mai-frumos-oras-din-Europa
Vacanta in Portugalia am facut-o pe cont propriu:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~75 euro dus-intors Romania-Lisabona. Incercati si voi >>> AICI
 Toate hostel-urile si hotelurile in care m-am cazat le-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
E cald tot timpul anului. Asta stiu ca e o parere cat se poate de subiectiva dar pentru mine chiar conteaza acest aspect. Parca altfel hoinaresti prin oras cand ai pe tine doar o bluzita subtire si porti in picioare o pereche de balerini. In plus faptul ca in martie erau 20 de grade (de fiecare data cand m-am dus) si soarele straluceste 300 de zile pe an, face ca Lisabona sa fie un oras perfect pentru romani in extra sezon, ceea ce inseamna nu doar ca fugi de frigul din Romania, dar scapi si de aglomeratia din sezonul de varf si economisesti si ceva banuti, in timp ce ai o vacanta de vis.

Are o atmosfera aparte. Undeva intre romantism, tristete, fericire, lumina, culoare. Scriitorul portughez Manuel de Melo a declarat ca este "un bun care te face sa suferi si un rau care te bucura". Ca o tristete fericita. Simt ca Lisabona e ceva de genul, saudade facut oras. Insasi muzicalitatea lui ma omoara. Limba portugheza i se potriveste perfect. Cand aud `Lisbhoa` sau `fala portughej` deja mi se face pielea de gaina.

Lisabona e capitala aceea fara pretentii. Fara cladiri de sticla, fara strazi `dichisite`, fara case recent vopsite. Acelasi tramvai vechi din 1930 suiera pe strazile Lisabonei. Fara nici o imbunatatire, tot cu scaune de lemn, cu conductor, cu copii ce se catara pe scarile din spate sa calatoreasca fara bilet. Lisabona e un oras care nu isi poate ascunde varsta. E cel mai vechi din Europa de Vest si asta se simte. Pe fatadele cladirilor scorojite de vreme, in barurile micute cu podele de lemn ce trosnesc la fiecare pas, in bisericile vechi si turnul Belem. Acest oras este decorul perfect pentru un film de Woody Allen. Ma intreb, cum de nu a filmat inca nici un film aici.

alfama-lisabona-cartier-turistic

lisabona-oras-frumos-portugalia

Lisabona-femei

Trebuie sa stiti ca eu chiar nu sunt fana capitale, dar Lisabona m-a cucerit. Dau oricand Madridul pe Barcelona, Roma pe Cinque Terre, Bucurestiul pe Cluj, Rabatul pe Fes etc. In plus consider ca putine capitale sunt cele care releva frumusetea unei tari. Pana sa cunosc Lisabona, pentru mine exista Capitala + Restul tarii.
Insa cu Lisabona e altceva. Dupa ce am vizitat si alte locuri din Portugalia precum Sintra, Capo da Roca, Obidos, Porto, Aveiro si Braga va spun sincer ca nici un oras nu se compara cu Lisabona. Acesta chiar reuseste sa condenseze frumusetile tarii (vederea larga a raului Tejo, arhitectura maura in Manastirea Jeronimos, panoramale ce te lasa fara cuvinte, spiritul de distractie si voie buna din Bairro Alto, restaurantele traditionale din care rasuna cantecele de jale pe ritm de fado, pisici la ferestre, haine intinse la uscat, mozaicuri din aluzejos, prajiturile cu crema de oua, pastel de natas etccc).Lisabona e un oras ce imbina armonios viata agitata de capitala cu viata tihnita de la tara. Si asta e exact ceea ce imi place.

lisabona-lift-eiffel

manastirea-jeronimo-belem-lisabona

Lisabona-masina-interesanta

Lisabona-oras-oameni

Lisabona e orasul acela care te lasa sa-l descoperi in trei zile. Ceea ce pentru o capitala e aproape de neimaginat. Fiindca in Roma am stat 5 zile si am plecat frustrata ca nu am reusit sa vad tot ce doream. Londra, Parisul ... nu-ti ajung nici saptamani. Insa in Lisabona totul e concentrat in asa fel incat sa poti vizita orasul in trei-patru zile, fara sa simti ca trebuie sa fugi si sa bifezi obiective. Pe scurt va propun un traseu in trei zile:

>>>1 zi mergeti in cartierul Belem iar seara in Alfama la un concert de fado
>>>1 zi vizitati Baixa, luati masa la restaurantul All You Can Eat ( recomandat daca va place pestele, si fructele de mare)  vizitati un muzeu. Am adunat toate obiectivele turistice cu preturi aici >>>Ghid Lisabona

In Lisabona o sa intalnesti arta din fainata la fiecare colt. Stiu ca o sa va uitati lung fiindca faianta in general e plictisitoare, adevarat? Fals! Portughezii au creat arta din faianta inca din 1842 si ca sa clarific mai bine lucrurile, faianta nu e simpla ca cea din baie, ci formeaza mozaicuri complexe pe care le gasiti peste tot, pe fatadele cladirilor, in loc de praguri, in jurul ferestrelor si prezinta picturi cu cantareti de Fado si scene din viata portughezilor, transformand ceva simplu in ceva extraordinar. Toate aceste opere de arta presarate prin oras ajuta turistul sa intelega mai bine cultura portugheza, te invita in viata lui si da o nota istorica, de muzeu orasului.

lisabona-azulejos-arta-faianta

Iar panoramele din Lisabona o sa te lase fara cuvinte! Cred ca fiecare oras, peisaj, sat sau ocean vazut dintr-un loc de belvedere te copleseste si te umple te emotie. Privesti, faci un milion de fotografii si nu mai incetezi sa te minunezi cat poate fi de frumos. Asta o sa ti se intample des in Lisabona fiindca orasul e plin de astfel de locuri magice cu privelisti de vis!

pantheon-lisabona

portugalia-lisabona-vedere-frumoasa-tejo

portugalia-lisabona-priveliste-oameni

E (cred) cea mai ieftina capitala din Vestul Europei! Nu ca ar conta atat de mult, dar faptul ca e accesibila ca si pret ma face sa-mi doresc sa revin din nou si din nou in Portugalia si mai ales in Lisabona. Gasesti hostel-uri exceptionale la 10 euro pe noapte si hoteluri boutiq cu personalitate la 30 euro camera dubla. Poti sa vezi mare parte din oras pe jos (mai ales daca petreci mai multe zile in Lisabona) si oricum o cartela de transport pe zi e doar vreo 5 euro. Obiectivele turistice sunt majoritatea 5 euro, dar poti petrece un weekend in Lisabona vazand multe locuri frumoase absolut gratuit! Mancarea si bautura au preturi ca in Romania, uneori chiar mai mici. Daca mergi pentru distractie in Bairro Alto gasesti numeroase baruri unde un Cocktail, o Cerveza sau o Sangria costa 1-2-3 euro (3 euro fiind un pahar de 750 ml) :))

Mancarea e exceptionala si va jur ca nu mi-am propus sa ridica Lisabona in slavi fara sa ma bazez pe argumente solide. Daca iti place pestele si fructele de mare simti ca ai ajuns in rai. Daca iti plac prajiturile apoi crede-ma ca in Lisabona ai de unde alege. Pe langa faimoasele `Pastel de Natas` mai sunt 100 de sortimente de fursecuri, gogosi, placinte, impletituri, cornuri, torturi absolut delicioase. Castanele prajite le gasiti la fiecare pas.

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Toate articolele le gasiti aici -> Jurnal de calatorie PORTUGALIA

1. Cat de frumos si de cu suflet ai povestit despre Lisabona... ti-am absorbit fiecare cuvant si fiecare parere, cu sete, cu setea unui suflet captiv intr-o capitala din care se pare ca nu mai poate iesi.. imi doresc sa ajung si eu odata in Portugalia...am citit despre saudade dupa ce am vizionat o piesa de teatru care m-a emotionat "Portugalia", piesa despre care la momentul respectiv am simtit nevoia sa relatez si pe blog.
    Frumos, alice spus, frumos! Ma inclin!

1. Sper sa ajungi in Lisabona, cred ca orasul va fi pe gustul tau.

2. Lisabona..fado..Amalia Rodriguez..azulejos..pasteis de nata....si nu am spus decat f putin!
    Iubesc orasul asta.

Da ... depinde de gusturi. Dupa cele 12 nopti petrecute in septembrie 2014 in Portugalia noua ne-a placut foarte mult Porto. Porto s-a lipit mai mult de sufletul nostru decat Lisabona. Si peisajele sunt mai spectaculoase in Porto, localnicii ... iar mancarea este cu foarte mult fata de ce am mancat in Lisabona ... nu numai la cantitatea portiilor si pret dar mai ales la calitatea ingredientelor (peste, fructe de mare, ulei, vinuri etc).
    In Lisabona am mancat prost de cateva ori, pestele si fructele de mare erau gatite aproximativ. Cel mai nenorocit loc in care am mancat in toata vacanta din Portugalia se numeste "Sole"si avea afisat ca ei servesc mancaruri traditionale portugheze. O mare tzeapa ... mancare oribila (de exemplu portia de porc cu scoici si cartofi insemna: 10 bucatele cam de 1x1 cm de carne porc - 6 dintre ele le-am aruncat fiind imposibil de mestecat - 4 scoici mici, una fiind doar cochilia si doua dealuri de cartofi prajiti si reci de o parte si de alta a bucatelelor ... prajiti intr-un ulei care mirosea si avea un gust infiorator etc. Cam am mers la toaleta mi-am dat seama ca toti cei ce lucrau in acel asa-zis restaurant erau rusi :) Unde am mancat aproximativ bine a fost la "O Churrasco" - puiul lor este cunoscut.
    Per total Portugalia este frumoasa si merita vizitata macar o data mai pe indelete.

Mihai

1. Eu in Porto am avut doar ghionion dupa ghinion. Nu ca nu ar fi frumos, dar pur si simplu a fost `bad timing`. Cu mancarea e tot asa la noroc, sunt restaurante si restaurante. In general incerc sa merg pe recomandari de pe TripAdivisor sau intreb la receptia hotelului sa imi dea recomandari. Mai bine sa mergi la sigur decat sa dai banii si in final sa fi dezamagit.

Doamne cat de frumos ai povestit despre Lisabona si cata pofta de vacanta mi-ai facut. De foarte multi ani visez sa ajung in Portugalia insa din pacate este destul de scump transportul pana acolo. Multumesc din suflet pt. toate ponturile si sugestiile pe care ni le dai aici.
    Tina

1. Multumesc si eu Tina. Biletele de avion daca gasiti la 170-200 euro sunt un pret bun (avand in vedere ca e departe, faceti 4h si jumatate cu avionul din Bucuresti). Nu ar avea cum sa fie mai ieftin avand in vederea distanta pana acolo ...
      Puteti incerca si cu escala, in combinatii de low-cost-uri dar zborurile astea nu sunt prea confortabile, fiindca pierdeti o zi intreaga pe drum si uneori sunt foarte matinale.

5. Sper că va fi și pentru mine Lisabona, odată și-odată :) Și din ce povestești aproape sigură sunt că o să-mi placă la nebunie :)

6. Of, ce-mi place cum ai scris!
    Am făcut la începutul anului nişte pasteis de nata şi mi-au ieşit super delicioase, iar peste o săptămână merg la concertul Marizei. N-am fost până acum în Portugalia, dar astea par semne bune, nu? :)

7. Imi place deja Portugalia, prin tine, prin Printesa Urbana - Ioana, cu pozele reprezentative a tot ce e frumos si-ai subliniat in text. Buna remarca cu Woody Allen. :)

8. Imi trezesti amintiri frumoase cu descrierea ta. Lisabona este si pentru mine una din capitalele preferate. De Sintra nu mai zic, Quinta da Regaleira este un castel parca desprins din lumea fantasticului.

9. Vom pleca spre Lisabona la inceputul anului viitor. Multumesc pentru informatiile tale.Vom tine cont de ele.

1. Va doresc o vacanta frumoasa. Sa salutati Lisabona din partea mea. Nu am mai fost de cativa ani, dar imi doresc sa revin cat de curand :)