Insula Murano extrem de comerciala

Aud pe fundal cum  striga cineva Murano, Murano! Nu imi vine sa cred ca in sfarsit am ajuns. Din Venetia am luat vapporeto de la Piazza San Marco si iata-ne pe Insula Murano dupa aproximativ 45 de minute! Extrem de plictisitoare si obositoare. Am prins si o ora nepotrivita cu copii ce ies de la scoala. 
Vapporeto desi arata ca niste mici vapoare sunt folosite exact ca si autobuzele! Foarte incarcate, oamenii se tin de bare, copii vorbesc de zor, unii citesc! Nimic interesant si romantic cum speram eu :)

Sa va explic cum stau lucrurile pe Insula Murano



In primul rand vapporeto are mai multe statii pe aceeasi insula! Pentru Murano la prima trebuie sa coborati! Apoi este un traseu pe drumul principal (plus minus stradutele din jur) care duc la o a doua statie! De unde lumea se imbarca spre Insula Burano! Si e exact atat de sec cum va-m povestit

Adica toti turistii dau navala pe Insula. Ma astept sa vad multa sticla de Murano si altceva. Nu stiu, ce, dar ganditi-va si voi ca e destul de trist sa nu existe o biserica, o piateta, niste restaurante dragute, magazine cu suveniruri unde sa gasesti si altceva in afara de sticla de Murano, ateliere de suflat sticla cu show-uri pentru turisti ...

Ce am inteles eu dupa traseul prestabilit in Murano e ca nu exista! Un canal lung pe marginea caruia sunt insirate in mod obsesiv, obositor, iritant, super comercial magazinele cu sticla de Murano! 
Nu, nu ma intelegeti gresit, imi place sticla de Murano si o apreciez din punct de vedere artistic dar ce e prea mult isi pierde farmecul! Magazinele sunt umplute doldora cu sticla in toate formele si culorile posibile! Cunoscandu-ma va dati seama ca nu era tocmai usor sa ma furisez fara a da jos cateva de pe mese! Cu grija si atentie cercetez sticla. Ma minunez de tot ce vad.  Tot ce va puteti inchipui si ce inca nici nu v-ati gandit ca exista sau poate fi redat la o scara asa mica gasiti in magazinele de pe Murano! Ateliere cu sticla, Saloane de prezentare, Expozitii, Galerii de arta! Murano este Insula Sticlei asta e clar! Dar daca ma intrebati ce mai puteti gasi sau vedea in afara de Sticlaaaa nu stiu sa va zic! Din cate am inteles nimic. 

Am intrebat o data, a doua oara, a treia oara, bun m-am lasat! Sau oamenii erau prea concentrati sa vanda fiindca vedeti voi in octombrie deja vanzarile scad, turistii-s mai putini sau chiar nu exista nimic altceva! 



Poate ca iritatia mea cu Murano mai vine si de la o capcana turistica 

in care am cazut glorios! Un restaurant!


Nu era nici luxos, nici traditional din 1800 toamna. Avea doar preturi mari, nejustificate. Paste de la 8 la 16 euro portia! O sticla cu apa plata/minerala la 250 ml!!! 3 euro! Dar socotesc ca nu avem timp sa luam pranzul pe Insula Burano! Si socotesc bine! Fiindca drumul pana pe Insula, plus 1-2 ore de zabovit si trebuia sa prindem ultimul vapporeto inapoi in Venetia! Deci nu prea erau alternative! Muream de foame asa ca nu era timp de ales si nici de facut mofturi! Am luat un gnocchi cu salmone (9 euro) iar sotul specialitatea bucatarului (12 euro) Apa am zis ca vom lua de la o alimentara cand iesim....
Pastele au fost poate nu chiar cele mai proaste incercate in viata mea! Dar pe aproape :) Gnocchi gretos! Pretul la final umflat la maxim! Din 21 de euro s-au facut 34 de euro! Servizzio, coperto .... 13 euro! Mi-a venit sa ii iau de gat! Si uite asa am dat fabuloasa suma de 130 de ron pe doua portii de mancare pe Murano! si proaste :((( .... 

Binenteles ca alimentara nu am gasit! fiindca localnicii erau concentrati sa mai deschida si al 1001-lea magazin cu sticla de Murano!


Trecand peste toate astea am incercat sa ma bucur de Insula
sa vad Insula Murano si dincolo de Sticla Murano! 


*Am admirat arhitectura cladirilor, unele chiar dragute! Si ingrijite



*Am intrat in 2 ateliere unde se facea sticla! Show mai putin! 
In sensul ca oamenii vorbeau intre ei, nimeni nu ne-a bagat inseama! 
Nici nu am inteles mare lucru din proces ....

*Am mancat o inghetata cu fistic foarte buna, la pret normal 1.5 euro/glob

*Am urmarit cu privirea turistii ce stateau la restaurante intrebandu-ma 
daca sunt si ei prinsi intr-un restaurant capcana sau sunt mai norocosi azi

*Am intrat si pe stradutele mai putin batute de turisti 
unde se simte atmosfera de sat, de Insula



Am recunoscut ca unele magazine cu sticla sunt foarte sic si dragute! 




Cam asta a fost 2-3 ore pe Insula,



😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Venetia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 

20 de comentarii:

  1. Sunt de acord cu tine despre insula;nu-i mare lucru!Eu am fost vara si vizita a fost condimentata de o suprfurtuna! Nori negrii,vant puternic si valuri mari ce stropeau cheiurile si pe noi!Cred ca asta a facut de fapt insula memorabila pt. mine,caci furtuna mi-a placut;era cald si vantul intensifica mirosul marii ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ai luat o piatră de pe inimă. Nu am reușit să vizitez insulele și mă tot gândeam că trebuia să organizez excursia altfel. Cred că a fost mai bine că nu am aglomerat-o cu destinația Murano.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cladirile par dragute si stradutele alea mai putin umblate. Pacat ca nu au investit mai mult sa faca insula mai turistica si mai primitoare. Am auzit mai multe persoane ca au fost dezamagite. Pacat, mai ales ca are oricum un renume.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult poza cu voi doi in oglinda :)
    Mi-ar placea sa vizitez, mai putin sa consum din preturile lor exorbitante.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum adica nici un atelier mai de Doamne ajuta?
    Dezamagitor. Bine acum daca te duci pe insula Murano te astepti sa vezi doar sticla, da ma gandeam ca sunt si ateliere. Uite eu in Venetia mi-am facut cercei si un colier (sirag de margele) pe loc la alegerea mea. A fost interesant sa o urmaresc pe tipa care le facea.
    Apoi 130 de euro pe doua feluri de mancare mi se pare strigator la cer :). Clar sfatul pentru Venetia ar fi: gasiti o alimentara si faceti sandviciuri, ca mancarea te usuca de bani :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Raluk repede am fugit cu privirea sa vad daca am scris euro, dar nu, e 130 ron! Dar e tot strigator la cer pt 2 portii de paste!!!
    Sunt pe Murano ateliere ce fac sticla dar nu e voie sa filmezi sau sa faci poze! Cele pe care le poti vedea gratuit lucrau mai mult in cuptor nu am inteles nimic. Acum daca scoti o suma frumusica din buzunar vezi si procedeul acela spectaculos de care am auzit ....
    Dar noi ne-am dus pe cont propriu!

    Miha.Ela mda sunt sigura ca sunt si taverne ok, am avut noi ghinion ...

    Mda Larisa, nici nu se compara cu Burano unde se vede ca fac eforturi de a atrage turistii! Si tocmai asta ne-a placut

    RăspundețiȘtergere
  7. Corina nu-ti fa mustrari de constiinta, nu ajuta la nimic. Dar Insula Burano merita sa o vezi! :))

    Liliana daca ai parte de un astfel de spectacol din partea naturii inteleg! Si mie mi-ar placea :)

    RăspundețiȘtergere
  8. e prima oara cand te aud dezamagita de ceva, dar fiecare avem si zile in care nu iese totul cum am planuit. pozele sunt cu toate acestea frumoase,mi-a placut sa ma plimb si de data asta cu tine :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Am mai fost dezamagite de Wizz de Booking si am scris pe blog. De destinatii nu prea ... intotdeauna incerc sa vad doar frumosul! Dar Murano a fost enervant de comerciala, daca nu mergi sa cumperi sticla nu prea ai multe de vazut ....
    In magazine nu poti face poze, astea sunt din vitrine ...

    RăspundețiȘtergere
  10. Multe locuri din astea super, ultra promovate pot dezamăgi... normal că sunt preţuri mari, fiindcă ei ştiu prea bine că n-ai alte variante şi până la urmă cumperi :) Dar ai fost, ai văzut şi ceva tot ţi-a plăcut :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Mira, dar bacsis obligatoriu 50% din consumatie e hotie! nu ai ce sa faci normal, vii acasa si scrii! si speri ca macar cititorilor sa nu li se intample! Si dupa ce te enervezi bine nici sticla de Murano nu mai stralceste si nu-ti mai place la fel! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce de suveniruri in acele magazinele, eu as fi tentata sa-mi iau o amintire ceva din sticla de Murano. Imi place mult si arhitectura, cladirile sunt pe gustul meu.
    Insa aventura culinara a fost tare neplacuta, foarte urat din partea lor ca au recurs la asemenea tertipuri pentru a scoate banii din buzunarul clientilor... Eu cand am auzit ca o masa pentru doua persoane costa 50 de euro in Dubrovnik, am zis pas. Si bine am facut ca nici macar nu era grozava.

    RăspundețiȘtergere
  13. Deci insula asta e un fel de pomul lăudat

    RăspundețiȘtergere
  14. Pozele sunt super :-) Eu una, tare mi-as dori sa ajung aici!
    Cat despre problema de la restaurant, cred ca are legatura cu faptul ca cei care mananca la masa, de exemplu pe teresa :-) platesc o taxa in plus. Imi amintesc uimirea mea, intr-un bar din Viterbo(langa Roma), cand intr-o zi am avut mai mult timp si am baut cafeaua la masa si nu in picioare cum faceam de obicei. Am platit-o dublu :-) Iar italianca de era cu mine, mi-a explicat ca asezatul la masa, se plateste:-) Mi s-a parut cea mai mare tampenie !

    RăspundețiȘtergere
  15. Si eu am vizitat insula, insa am avut noroc sa nimerim intr-un atelier in care chiar au facut spectacol dragut. si cum eram un grup mai numeros, iar eu am facut pe translatorul, am primit chiar si un mic cadou de la domnul... ghid :)). dar nu am apucat sa vedem prea mult din insula pentru ca eram tare grabiti.

    RăspundețiȘtergere
  16. Acum esti pregatita pentru data viitoare. Mancarica la pachet, luata inainte de urcarea pe vaporetto, apa la fel si atunci te vei putea bucura in voie de frumusetile ascunse in micile ateliere de pe insula. Mi-as dori mult sa ajung pe acolo, sa vad cu ochii mei mici minuni lucrate in sticla.

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim8:59 p.m.

    Am fost dezamagita alaturi de tine . Dar imi plac totusi pozele cu sticla de Murano :)
    O intrebare- n-ati zis nimic de taxa aia de restaurant?? Eu faceam nitel scandal. Ce daca ma vede lumea. Adica ma pui sa platesc faptul ca stau la masa in timp ce mananc de parca produsele au preturi de fast food???
    Pana si la fast food stai fara sa platesti

    RăspundețiȘtergere
  18. Hapi eu as fi zis ceva dar m-am gandit aproape in acelasi timp si la urmari. Nu mi se va taia taxa, deci oricum o platesc si plus nervii la patrat mi-ar fi stricat toata ziua! Si inca eram deabia la pranz! Pt ei as fi fost doar un turist nemultumit in conditia in care restaurantul era plin, ma indoiesc ca le pasa. Nici nu cred ca as fi fost prima care sa fi protestat. Isi permit sa fie nesimtiti fiindca stiu ca insulele astea le vezi o data in viata, mananci la ei o data, nu iti place oricum nu conteaza ca nu te mai intorci. Insa unii mai au un blog unde sa-si spuna impresiile si macar pentru cei care citesc si vor merge de acum inainte sa stie cum sta treaba!

    Vienela nu cred ca va mai fi o a doua oara :) Si in general nu suport mancarea fast-food in vacante, imi place sa incerc produsele lor, sa simt ca ma bucur total de aceasta experienta! In Murano s-a intamplat sa fie una nefericita, asta este :(

    Andra stiu ca se face, mi-au fost si mie recomandate si m-am dus cu mari asteptari. Ulterior am aflat ca de fapt show-urile se fac pentru turisti in grup (platitori) nu pt cei care ajung din greseala in atelier ...

    RăspundețiȘtergere
  19. Ella stiu de taxa de terasa. Se practica si prin alte tari! Ba unii au taxa fiindca mananci acolo (inauntru sau nu)! Pt take away e pretul afisat, pentru masa mai adaugi 1-2 euro! Dar noi la restaurantul acesta am mancat inauntru fiindca terasa era plina! Si e cam aiurea sa iei paste take away, zic si eu, nu cred ca e vb de asta ....

    Nice mda, cam scump. A fost si o prietena in Croatia anul aceasta si imi zicea ca nu e absolut deloc ieftin! Eu mereu aveam impresia ca Croatia e o tara ieftina, nu stiu de ce ....
    Cat despre sticla de Murano, am primit cadou o frumoasa scrumiera anii trecuti :)

    Andreia nu contest frumusetea sticlei, calitatea, valoarea ei! Dar daca nu mergi la shopping si pregatit sa vezi doar sticla, e cam deprimant

    RăspundețiȘtergere