Insula Burano trebuie sa o vezi

Daca ma intrebati Insula Burano e de 1000 de ori mai frumoasa decat Insula Murano. Burano e mai clasic, mai nou, mai cochet, o Insula pentru domni si domnite pictata in culorile curcubeului! 

Burano zici ca e desprinsa din cartile de povesti pt copiii

Insula e de fapt un sat pescaresc cu case inalte in culori puternice, cu mici canale si barcutele parcate pe mal, cu femei in varsta ce lucreaza de zor in usa casei, cu umbrelute brodate si alte minuni lucrate de femeile din sat! Desi e la fel de turistica ca si Murano si plina de broderie de Burano cunoscuta in toata lumea nu e la fel! 







Atmosfera aici e altfel, lumea e mai intima


Mai multa prietenie si modestie din partea localnicilor! Si atentie deosebita pentru client dar fara sa sara pe tine! Deasemenea aici exista acele restaurante traditionale pe care le cautam pe Murano, aici exista o piateta Piazza Galuppi si artisti care cantau live!

Mi-au placut foarte mult detaliile, acele elemente care lipsesc pe Murano si care fac din Insula  Burano o insula care merita vazuta dincolo de Shopping si Suvenirurile din Broderie!

De exemplu micile ornamente din geam


Sau acest mesaj scris pe o usa


Sau acest citat scris pe un perete 
"Color is like Music 
It Uses Sorter Way to
Come to our senses to
Awake our Emotions"

Am intrebat o localnica cum sta treaba cu culorile de pe case! Cum de e totul atat de nou, de ingrijit! Un lucru interesant pe care l-am aflat  e faptul ca pe Insula Burano daca detii o casa si vrei sa o vopsesti pe exterior trebuie sa depui o cerere la primarie cu culoarea pe care o vrei pentru aprobare! Astfel lucrurile nu scapa de sub control,  conteaza pentru estetica...  mi-a explicat doamna!

Si apoi da, pe Insula Burano gasesti Broderie foarte frumoasa

Un suvenir de pret pentru o doamna. Broderia dincolo de utilizarile ei casnice si decorative este o arta. O arta pentru care trebuie sa ai ceva calitati,, ceva scoala si foarte multa rabdare. Pe Burano este o scoala de arte speciala pentru femeile care vor sa invete sa brodeze! Si un Muzeu unde doamnele mai in varsta si mai experimentate lucreaza de zor si pot da explicatii turistilor curiosi! Am vizitat muzeul insa adevaratele opere de arta le veti gasi in magazinele din sat! Aici mergeti pentru a afla mai multe despre Broderie si pentru a vedea modelele folosite (majoritatea preluate de la francezi). Tot in muzeu aflam ca pentru o bucatica de broderie (3 cm x 3 cm) femeile lucreaza 10 ore intensiv! Nu e de mirare de ce e asa scumpa! :)
Info: Muzeul Broderiei se afla in Piazza Galuppi iar intrarea pt adulti e 5 euro! 





Impresii de final: Daca va plac targurile handmade si satele pescaresti atunci veti iubi Insula Burano! Va recomand sa o vizitati, daca nu pentru caracteristicile mentionate, macar pentru calmul si linistea de aici! Un refugiu bun pentru un pranz delicios departe de agitatia din Venetia!



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

18 comentarii:

  1. am fost peste tot,de multe ori,burano,murano,lido.frumos.pupp

    RăspundețiȘtergere
  2. ce-mi plac casele colorate , asa as vrea si in orasul meu !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-am zis ca o sa-ti placa mult mai mult ca Murano! :)
    Si eu am ramas la fel de impresioanata ca tine de Burano.

    Si intamplarea face ca saptamana asta o sa postez si eu articolul despre vizita mea la Burano :) Sunt curioasa daca o sa-ti placa, mie cel putin imi face mereu placere sa vad ce au simtit si ce au pozat altii pe unde am fost si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Modniza asa ii si sta bine unei fashion doctor, sa calatoreasca peste tot!

    Coco si eu!!! si soare, si canale, si fructe de mare proaspete la discretie :)

    Alexandra: Burano e extrem de turistica (parerea mea) dar in comparatie cu Murano macar aici simti ca localnicii te trateaza cu respect si nu sunt interesati doar de castigurile materiale
    Pe de alta parte pana si acel afis in usa, e scris pe engleza, cand pe insula locuiesc Italieni :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place partea asta mai colorata si intima, forfota nu e chiar preferata mea :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa fii tratat cu respect de localnici, sa simti ca acestia nu urmaresc decat profitul personal, sa te simti ca acasa...astfel de locuri sunt din ce in ce mai putine, Alice. Ma bucur ca tu ai gasit unul dintre ele si ni l-ai recomandat si noua. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Superb, abia astept sa mai ajung la Venetia sa merg sa vad Burano !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Faine casele acelea colorate, era firesc să fie aşa, aprobare de la primăriei pentru culori, altfel cred că nimeni nu ar mai admira casele :D Din câte ştiu, la noi, într-o singură localitate nu poţi folosi la casă ce culoare te taie capul. Bine ar fi să fie peste tot, mai ales în localităţile care se doresc turistice...

    Vezi, până la urmă tot de oameni e vorba peste tot, acolo unde sunt prietenoşi, automat privim altfel şi locul. Frumoase fotografii!

    RăspundețiȘtergere
  9. Îmi plac casele colorate, îmi plac lucrurile făcute manual, îmi plac restaurantele bune, îmi place insula Burano. Trebuie să o văd!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte dragute casele acelea colorate, despre broderii nu mai spun....

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce explozie de culoare pe faţadele caselor!
    Afişul de pe uşă de tare de tot - it was fate :))
    Şi câte minuăţii pot ieşi din mâini talentate şi răbdătoare!

    RăspundețiȘtergere
  12. o oaza placuta intr-o italie comerciala. mi-au placut tare mult pozele, probabil ca m-as potrivi cu atmosfera de acolo, chiar daca nu ma atrag deosebit mestesugarelile.

    RăspundețiȘtergere
  13. Miha.Ela nu e asa multa forfota, e cea mai relaxanta si calma insula dupa parerea mea

    Nice eu de obicei am primit ignor din partea localnicilor! chiar si in magazinele cu suveniruri! Aici lumea e prietenoasa! se vede ca nu locuiesc intr-un oras mare :)

    Georgiana sigur o sa iti placa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mira stii proverbul "omul sfinteste locul" exact asa am simtit pe Burano!
    ps: se vede ca nu am casa, nu stiu legile :)))

    Corina du-te repede pana nu ajunge si ea mega comerciala!

    Larisa broderiile mi-au placut mult! din pacate tot mai putin oameni le folosesc, chiar si ca decor! Acum e la putere modernismul

    RăspundețiȘtergere
  15. Andreia si noi am ras cand l-am vazut :) desi se vede ca e pus pentru turisti, fiinca e scris pe engleza

    Aa Italia nu mi se pare foarte comerciala! Venetia e! dar orasele in general sunt atat de mult vizitate de turisti incat te miri ca nu au fost transformate pentru turisti total

    RăspundețiȘtergere
  16. M-ai dat gata cu broderia asta. Nu ma pricep sa fac ceva atat de fin si poate tocmai acesta este motivul pentru care le admir atat de tare pe cele care reusesc.

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte utile informatiile tale...acum citesc postarea despre Italia...si m-ai cucerit! Imi doresc sa ajung si eu in Murano si Burano! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. ȚIGĂNIE curată! Bine ca unele primării au luat deja măsuri prin instituirea de regulamente să nu ne transformam intr-o sorcova de prost gust. Ca sat pescatesc merge. NU și ptr mine.

    RăspundețiȘtergere