Impresii despre Marsaxlokk satul de pescari cu barci colorate din Malta

Ghidul meu zice ca Marsaxlokk este un sat de pescari autentic din Malta, unde se pot vedea intr-o concentratie mare barcile colorate pe numele lor luzzu si unde poti manca peste si fructe de mare tocmai scos din apa, proaspat, ieftin si bun. Astea fiind spuse timp de 3 zile ne-am tot gandit cum sa includem Marsaxlokk in traseu fiindca orasul se afla in sudul tarii, practic cel mai jos punct al Maltei si noi stam in cel mai de nord punct deci aveam de strabatut toata tara ca sa-l vedem. Dar cand ma gandeam cum ne vom ospata noi cu un platou mare de peste si unul plin de creveti royali, stiam ca merita efortul.

marsaxlokk-impresii-personale


In final ne-a prins ultima zi in Malta, ultimele ore pana la apus si noi eram inca departe. Sarbatoream alaturi de maltezi procesiunea, se facuse tarziu, dar ii promisesem sotului ca mergem. Stiam ca isi doreste foarte mult sa ajungem acolo, deci nu va trebui sa depun nici un fel de munca de convingere si oricum vazusem mare parte din festa asa ca nu regretam sa parasesc locul acum.

Am avut noroc sa prindem un autobuz repede si atfel am ajuns in Marsaxlokk imediat dupa apus, dar inca pe ziua. Din pacate am reusit sa ratez ultima mea sansa de a face poze cu marea si cu apusul in Malta.  Imi pare rau, dar totusi sa vedem partea buna .... faptul ca am reusit sa vad barcutele pe lumina, sa ma bucur de coloritul lor abundent, sa facem poze si sa asistam la ultimele franturi din viata pescarilor in port, in acea zi. 

Marsaxlokk-malta-port-blog-impresii

luzzu-Marsaxlokk-port-malta

barci-colorate-malta-port

Marsaxlokk-by-night

Marsaxlokk-malta-noaptea
malta-Marsaxlokk-barci

Dupa ce am reusit sa facem (din nou) un numar inutil de mare de poze, am luat restaurantele la rand sa citim meniul. Practic in Marsaxlokk toata promenada e impanzita de restaurante, unul langa altul si ai de unde alege. Imi place la ei ca majoritatea afiseaza meniul si preturile afara in asa fel incat nu te pun in situatia jenanta de a te ridica dupa ce citesti si vezi ca nu au ce doresti sau ti se bulbuca ochii cand vezi preturile. Si din pacate ti se cam bulbuca. Noi ne asteptam sa gasim aici preturile cele mai ieftine din Malta la peste, asa cum scria in ghid si cum ar fi logic, avand in vedere ca te deplasezi sa mananci chiar ``de la botul calului``. 

Marsaxlokk-sat-traditional-malta

restaurant-bun-malta-Marsaxlokk

restaurante-Marsaxlokk-malta

Insa din pacate ghidul nostru turistic e cam vechi si nu a fost updatat de cand localnicii s-au prins de smecherie si profita de fluxul mare de turisti care merg pana acolo doar pt aia. Si daca tot ajungi nu pleci nemancat. Asa ca au umflat preturile la maxim, adica nu gasesti nimic sub 15-17 euro (pt o portie modesta de peste sau fructe de mare) ...mult mai scump decat in alte locuri din Malta. Pe langa asta restaurantele se inchid repede, adica la 8 pm deja nu mai vroiau sa gateasca si te puteau servi doar peste gatit deja si incalzit. NU, MERSI!

Am intrat in singurul restaurant ce era deschis si am comandat rapid doua portii, una de peste la gratar si una de fructe de mare prajite. Am avut un soc cand am vazut ca fructele mele de mare erau pane (nu prajite) si nici urma de creveti royal ........ Aaaaaaaaaaaaaa
In final ne-am mai si stresat cu plata fiindca nota s-a ridicat cu bautura aproape la 50 de euro si nu aveam cash si desi aveau scris ca se poate plati cu cardul, nu le mergea netul si nu vroia aparatul sa faca tranzactia. Evident ca proprietarul ne-a facut de fata cu toata lumea sa parem ca noi suntem vinovati ca nu avem cash si sa ignore total faptul ca scria ca se poate plati cu cardul. Noroc ca pana si in satul asta de pescari din capatul lumii este bancomat si am putut scoate bani si i-am dat, caci altfel nu stiu cum rezolvam situatia. 

mancare-buna-in-malta

Asta a fost ultima noastra seara in Malta, ultimul sat vazut, ultimul peste mancat, ultimii nervi declansati, ultima bere CISK. Un ultim gand .... mergeti in Marsaxlokk, dar nu mancati acolo!



😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog 
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍


» Urmeaza sa calatoresti in MALTA??? Citeste toate articolele aici


Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

6 comentarii:

  1. Simona5:41 p.m.

    Cam scump pentru ce vad in farfurie. Dar pozele facute pe intuneric sunt foarte frumoase. Ce aparat folosesti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Va puneau maltezii sa spalati vasele daca nu gaseati bancomat :))
    Mda, se pare ca pestele e scump peste tot in ultima vreme, chiar si la mama lui, la malul marii...
    Malta ma tenteaza si pe mine dar cand citesc astfel de impresii negative-si am tot citit- ma fac sa mai astept :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografiile si barcile colorate sunt foarte pitoresti. De mancat este clar ca nu voi manca acolo, cand voi ajunge :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Peisajul este fain... Eh, cum unii se lacomesc in loc sa devina vestiti, sa-si pastreze traditia dar si coloana vertebrala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu ce autobuz ajungi Marsasxlokk daca stai in Fgura?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim3:09 p.m.

    Creveti "royal" cum le zici tu, nu gasesti in Mediterana decat cel mult congelati.

    RăspundețiȘtergere