Vittoriosa - Regina celor trei orase din Malta

Am stiut de cand am venit in Malta ca nu ai cum sa vezi totul in 3 zile. Asa ca atunci cand a trebuit sa taiem de pe lista am scos cu regret Senglea si Cospicua si a ramas sa mergem doar in Vittoriosa, despre care citisem ca e cel mai frumos din Cele trei orase. Mda, e ciudat ca un loc sa se numeasca `Cele 3 orase` dar acesta e numele lor comun si toata lumea stie la ce va referiti cand spuneti asta. La fel cum toti maltezii ii spun la Vittoriosa - Bargu- vechea denumire araba. Chiar si pe pancarde si in autobuz se foloseste vechea denumire (asa ca fiti atenti) sa nu intrati in incurcatura.


vittoriosa-blog-articol

Cele 3 orase au fost de-a lungul vremii cele mai importante din istoria Maltei. Ele au fost si primele asezari a Ordinului Cavalerilor din Malta in 1530, dar si orasele din interiorul zidurilor, locul de refugiu si protectie al localnicilor in vremurile acelea. Avand deschidere la Grand Harbour (marele port) in  caz de atac, ele erau primele vizate.Va dati seama, voi daca ati avea o insula intre Africa si Europa si toata lumea ar vrea sa puna mana pe ea, ce ati face? Ati incerca sa o protejati cat mai bine. Si asta au facut ei cu cele 3 Orase.

Vittoriossa am zarit-o prima data din Valetta, in timp ce ne odihneam pe o banca din Lower Barraka Garden. De cum am vazut multitudinea de yacht-uri am zis - Eu vreau sa ajung acolo!

vittoriosa-vazuta-din-valleta

5 Obiective turistice ce se pot vizita in Vittoriosa

1. Muzeul Maritim aflat chiar langa debarcader (e cel mai mare muzeu maritim din Malta, contine 20 000 barci, picturi si obiecte) intrarea costa 5 euro adult/ 3.5 euro copil/ gratis pentru cei sub 5 ani. Ultima intrare e la ora 16. 30 ( noi am ajuns prea tarziu).
2. Biserica St Lawrence se afla in spatele muzeului (biserica in stil baroc din secolul al-XI-lea)
3. Capela Sf Iosif (prezinta istoria Ordinului Cavalerilor de Malta)
4. Palatul Inchizitorului (unul din putinele palate ramase in picioare de acest gen din Europa). Intrarea costa 6 euro adult/ 4.5 euro tineri/ 3.5 euro copil/ gratis pentru cei sub 5 ani.
5. Port-ul si fort-ul gratuit.

biserica-st-lawrence-vittoriosa

istoria-cavelerilor-vittoriosa


Se spune despre cele Trei Orase ca ar fi locurile cele mai traditionale din Malta. Orasele localnicilor. Fiindca restul sunt considerate mai mult orase si statiuni turistice. Acum nu stiu ce sa zic, caci daca ma uit la toate yacht-urile astea ... tot ce ma pot gandi e ca maltezii o duc bine. Adica serios, fiecare localnic are un yacht!?Sau totusi sunt folosite si astea in scop turistic peste zi si ancorate seara frumos in Vittoriosa!?


vittoriosa-regina-celor-trei-orase


vittoriosa-oras-de-vazut-malta

vittoriosa-biserica

vittoriosa-oras-traditional-malta

vittoriosa-oras-turistic


Am ajuns in port seara, exact la apus si deja visam din autobuz ce frumusete de poze voi face eu cu soarele cat o portocala deasupra acestui port. Cand am ajuns teapa ... nici urma de apus, doar o lumina aurie (efectul da bine) dar totusi as fi preferat un ``apus à la carte``.

vittoriosa-cele-trei-orase-malta-blog

vittoriosa-oras-malta-port


Apus de soare nu mi-am putut comanda in schimb o pizza cu fructe de mare si o bere rece da.  Am ales un restaurant chiar din centrul orasului Vittoriosa, care afiseaza preturile afara si sunt cat se poate de prietenoase. Nu as putea spune cu certitudine daca Vittoriosa e orasul localnicilor (fiindca am vazut multe alte orasele mici unde sunt sigura ca nu ajung numai turistii rataciti) dar pot sa va spun cu siguranta ca gatesc mancarea ca la ei acasa. Pizza mea a fost cu fructe de mare din belsug dupa cum se poate vedea si in poze, iar gustul... fara exagerare cea mai buna pizza cu fructe de mare incercata de mine vreodata.

pizza-cu-fructe-de-mare

Poate va intrebati de ce pizza, de ce paste, de ce nu ceva traditional maltez? Ei bine fiindca pastele si pizza fac parte din bucataria lor (ma rog, imprumutate de la vecinii italieni) si asezonate cu ce au maltezii mai bun adica peste si fructe de mare! Nici nu se putea mai bine avand in vedere ca eu si sotul suntem mari amatori.

Va las o poza si cu portia aleasa de sotul meu. Cel mai adesea impartim, fiecare mananca jumatate dintr-un fel si jumatate din celalalt fel ca sa gustam cat mai multe preparate noi, dar si fiindca de cele mai multe ori unul are un preparat mai inspirat si mai bun decat celalalt. De data asta pizza a fost dementiala.

peste-cu-salata-de-rucola


Dupa cina ne-am mai plimbat putin prin oras dar era ciudat fiindca nu era nimeni pe strazi. M-am gandit  ``astia traiesc ca la tara, se culca o data cu gainile``, ceva normal si frecvent intalnit in oraselele mici. De abia cand am ajuns aproape de statia de autobuz am vazut unde era de fapt lumea. Carau statui prin oras si se indreptau spre biserica. Probabil era ceva sarbatoare. Am fi stat sa vedem si noi slujba (sau ma rog putin din obiceiurile lor) dar nu vroiam sa pierdem autobuzul fiindca apoi mai aveam numai unul in ziua acea si am zis sa nu ne stresam.

vittoriosa-noaptea

vittoriosa-festa-malteza

Am parasit Vittoriosa incantata de ce am vazut si cu promisiunea ca daca candva mai ajung in Malta am sa merg pana acolo doar pt pizza aia si sa vizitez evident celelalte 2 orase ramase.



Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

3 comentarii:

  1. N-am ajuns niciodata in Malta. E locul in care as vizita biserici si muzee!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata pizza aia! Dupa aspect iti dai seama ca a fost delicioasa. :D In cealalta farfurie nu pot identifica ce preparat este. Ma ajuti tu?

    RăspundețiȘtergere