5 obiective turistice vazute in Bangalore - Episodul 4

In cea de a-4-a zi in India m-am trezit cu gandul sa vizitez obiectivele turistice de top din Bangalore, ca sa pot sa ma concentrez apoi pe imprejurimi. Dintr-o lista de peste o suta de obiective turistice mi-am ales 5 care par mai interesante si sunt propuse de ghiduri pentru un tur de o zi. M-am uitat pe harta, am calculat km ... sunt multi. Practic ca sa vad cele 5 obiective turistice de top din Bangalore am de calatorit in jur de 50 de km, avand in vedere ca eu stau la 12 km de centru. Desi 50 km nu sunt multi trebuie sa iau in calcul traficul, aseara am facut 10 km intr-o ora si 30 min. Obiectivele turistice sunt si ele destul de indepartate una de alta, deci nici nu incape vorba de umblat pe jos. Incep sa fac calcule cum sa vizitez cat mai ieftin si cat mai rapid orasul acesta. Pare al naibii de greu avand in vedere ca in zonele din perimetrul turistic, de langa obiectivele turistice toti soferii de tuk-tuk o sa incerce sa-mi tripleze preturile. Deci va trebui sa ma indepartez mult de ele si sa negociez de fiecare data cu multi soferi. As putea sa incerc sa negociez cu unul singur dar o sa-mi ceara un pret bomba avand in vedere ca am nevoie de o zi intreaga si sa ma astepte la fiecare obiectiv turistic pana ies (banuiesc ca in Gradina Botanica voi sta peste 3 ore). Drept urmare de doua ore stau in varful patului si ma gandesc care e cea mai buna solutie. Poate as putea sa le vizitez in doua zile dar asta inseamna sa cheltui aprox 400 de rupi in plus doar ca sa ajung din nou in centru, mai trebuie sa pun si oboseala. Nu e ok .....

5-obiective-turistice-din-Bangalore
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Parca nici o formula nu iese. In final simt ca voi fi trasa pe sfoara, simt ca o sa cad intr-o capcana turistica, simt ca o sa platesc prea scump pentru un tur de o zi in Bangalore cu sofer privat .... dar ... sunt pregatita sa pierd banii decat sa negociez cu fiecare sofer de tuk tuk si sa ma obosesc inutil. Incep sa imi dau seama ca va fi destul de greu pentru mine sa calatoresc singura in India fiindca nu o sa am cu cine sa impart costurile la taxi, tuk tuk si alte cheltuieli. Dar pentru azi asta e unica varianta.

Despre Ola Taxi
In India sunt cateva companii private de taxi gen Ola Cabs, Uber etc care sunt foarte usor de folosit o data ce ai internet si cartela SIM de India (care e destul de greu de procurat - urmeaza sa va povestesc). Practic downlodezi aplicatia si apoi le comanzi prin aplicatie. Masinile sunt confortabile, au aer conditionat, soferii sunt monitorizati, ti se zice pretul cursei o data ce introduci adresa de unde te ridica si destinatia, deci totul e foarte usor si sigur. Asta e cea mai simpla metoda daca vrei sa vizitezi pe cont propriu in India si sa nu cazi in plasa soferilor de tuk-tuk. 
Dupa cum ziceam eu nu am inca nr de tel de India dar Karen (vecina) se ofera sa-mi faca rost de o masina privata cu sofer care o sa ma coste 1500 rupi (90 ron) pentru 1 zi. Dupa cum ziceam e scump mai ales ca nu am cu cine imparti costurile, dar nu am gasit nici o varianta mai buna si confortabila.

Cele 5 obiective turistice vazute in Bangalore

Soferul vine la ora 12 fix. E imbracat la costum alb, masina e un jeep de lux, inauntru miroase divin a parfum scump, aerul conditionat isi face treaba, totul e perfect. Pe drum soferul imi pune cateva intrebari basic (de unde sunt, ce fac in Bangalore, ce vreau sa vizitez) si pana ajung la primul obiectiv turistic ma intreaba de nenumarate ori daca ma simt bine, `do you need water Mam`? `do you like indian music Mam?` `can I do something for you Mam?` etcc totul cu o maxima politete. Intr-adevar simt ca in India functioneaza proverbul `clientul nostru  -stapanul nostru` si stiu si ca la final se asteapta la un bacsis baban care nu tare ma bucura stiind cat am platit pt turul acesta.

1. Bangalore Palace 
Cel mai vizitat obiectiv turistic din Bangalore este si unul din cele mai scumpe din India (aveam sa aflu ulterior). Intrarile in India costa foarte putin pentru indieni si enorm pentru straini. Respectiv in Bangalore Palace pretul este de: Rs 225Indian/450 Strain si Rs 625 ca sa poti face poze (nici macar in exterior nu e voie sa faci poze gratuit). Mi se pare enorm, echivalentul a 7/10 euro euro este pretul de intrare la multe palate din Vestul Europei si deja incepe sa ma ingrijoreze ideea de `Ce ieftin e sa calatoresti in India`! Serios? Sunt doar de cateva zile aici, dar momentan nu mi se pare deloc ieftin!
Ma gandesc serios daca sa intru in Palatul din Bangalore avand in vedere ca nu pot face fotografii si chiar refuz sa platesc 10 euro doar ca sa fac si poze! In final intru, dar fara sa platesc si taxa foto si bine am facut fiindca interiorul nu ma da deloc pe spate. Din contra sunt putin frustrata sa vad patio-uri in stil andaluz, cu fantani decorative si banci pline de aluzejos aduse fix din Andaluzia, tablouri cu britanici de pe vremea razboiului .... serios ce e indian in Palatul asta? Arhitectura nu ma da pe spate, nici nu se compara cu bogatia si opulenta palatelor din Europa si ies dupa 30 de minute complet dezamagita in timp ce soferul super entuziasmat imi zice `Great Palace Mam, Great Palace`. Okkk
In timp ce ne indepartam fac o poza din masina cu exteriorul, singurul care chiar imi place si care fura ochii turistilor ce ajung in Bangalore.

bangalore-palace-obiectiv-turistic

2. Vidhana Soudha -Parlamentul vazut din exterior
Bangalore este capitala statului Karnataka, iar in India, fiecare stat are propriile legi si reguli asa ca fiecare casa a Parlamentului este un mare obiectiv turistic. Vidhana Soudha este `Casa Alba` a orasului Bangalore, dar pt mine nu e nimic interesant. O cladire masiva deschisa din 1951 despre care soferul imi povesteste vrute si nevrute mai ceva ca un ghid. Din pacate eu nu retin nimic...
Sincer speram sa il pot vizita in interior, un fel de tur ca la `Casa Poporului din Bucuresti`, dar aici nu doar ca nu exista astfel de tururi, dar nici macar nu ai unde sa parchezi masina sa faci niste poze ok. Asa ca trag una din mers...

Vidhana Soudha -Parlament-Bangalore

Galeria de arta sau prima teapa turistica in care cad eroic
Soferul imi zice entuziasmat ca ma duce la un obiectiv turistic foarte interesant pentru turisti, o galerie de arta unde sa vad antichitati si opere de arta autentice, un loc mai traditional unde pot face fotografii si incheie cu `Very good Mam`. Nici nu ma pot gandi ca-i teapa fiindca am incredere in soferul meu care pare un tip cult, serios si am impresia ca lucreaza in favoarea clientului dar D-ne cat de naiva pot sa fiu. Business is business asta e un alt lucru pe care trebuie sa il retineti cand sunteti in India. Fiecare lucreaza in avantajul lui si soferul meu lucreaza pentru comisionul pe care il primeste pentru fiecare turist ce il duce la super magazinul cu preturi SF. Cand intru sunt luata in primire de 3 oameni de afaceri (in vanzari) ce incep sa-mi povesteasca despre galeria lor de arta cu vanzare, antichitati veritabile, tablouri originale, esarfe din pashmina de cea mai buna calitate. Fac 2-3 fotografii dupa care vanzatorii par enervati si incep sa puna presiune asupra mea sa cumpar ceva. Le spun ca nu sunt interesata sa fac shopping azi si ca soferul meu m-a adus aici sa vad lucruri de calitate si sa fac fotografii. Stiam ca asta o sa-i enerveze si o sa ma lase in pace ... ceea ce se si intampla. Mi se spune ca fotografiile sunt interzise (desi pana acum 2 minute ma lasau) si ma conduc (vin in spatele meu) presandu-ma sa ies. Acum sunt de-a dreptul enervata si ii spun soferului ca am fumat demult capcanele turistice si ca il rog sa se tina de programul ce i l-am facut si sa excluda toate `opririle bonus` fiindca nu sunt interesata chiar deloc de ele.

Galerie-de-arta-Bangalore-India

Galerie-de-arta-Bangalore-India

3. Gradina Botanica merita vazuta
La Gradina Botanica soferul meu se scuza si vrea sa faca pe domnul, asa ca se ofera sa coboare el din masina si sa-mi plateasca biletul de intrare. Am din nou incredere si din nou iau teapa. Intrarea costa doar 50 rupi si soferul imi mai cere inca 50 rupi (pentru care imi da chitanta) pentru taxa foto. Sa mori tu, ca sunt paznici care sunt platiti in India sa vada doar daca turistii ce intra cu tichet de intrare au platita si taxa foto. Soferul imi zice ca asta e regula, daca fac fotografii trebuie sa platesc. Ok... Nu vroiam sa ma cert cu el avand in vedere ca nu vroiam sa ma trezesc singura cand ies din Gradina Botanica, dar suma bacsisului scadea pe masura ce orele treceau si-mi dadeam seama ca incerca sa ma faca sa platesc cat mai mult doar pe considerentul ca sunt turist alb. Evident ca nu este nici un paznic, nimeni nu te intreaba daca ai tichet fiindca se presupune ca o data ce ai intrat normal ca ai si nimeni nu m-a intrebat de taxa foto.
In fine, ideea e ca Gradina Botanica chiar merita vazuta, e absolut superba. Gradina cu bonsai e wow, peisajele de pe malul lacului mi-au placut mult, oamenii sunt super prietenosi si vin sa ma roage la fiecare pas sa fac poza cu ei, pentru prima oara vad maimute in India si totul mi se pare de poveste. In sfarsit sunt fericita, in sfarsit vad ceva cu adevarat interesant! Ah era sa uit ... partea nasoala e caldura, 33 de grade ce ma prajesc in timp ce ma plimb pe aleile din Gradina Botanica unde nu prea este umbra. Ma topesccc!


Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Gradina-Botanica-Bangalore-India-Impresii

Sera-din-Gradina-Botanica-Bangalore

Sera-din-Gradina-Botanica-Bangalore

Femei-in-sariuri-India

Maimute-in-India-blog-calatorii

Bangalore-indieni-gradina-botanica

Obiectiv-turistic-Bangalore-Gradina-Botanica

Obiectiv-turistic-Bangalore-Gradina-Botanica


4. Bull Temple - monument istoric cu mare importanta pentru hindusi
Acesta e primul templu in care intru in India si am ceva asteptari (cam mari). Pe drum am vazut nenumarate temple pana acum, toate sunt mega colorate si intruchipeaza prin statui nenumarati zei, dar acest templu este unul important pentru hindusi fiind deschis din 1786, unul din cele mai vechi temple din Bangalore. In interior se afla un taur de 15 m, numit Nandi - the Bull God. Ca sa intru trebuie sa ma descalt, sa-mi las sandalele la intrare apoi trec printr-o poarta plina de statui intr-o zona plina de coloane din beton ce par sa fi vazut toate generatiile Indiei, iar la capatul unui coridor este taurul pe care indienii il venereaza, ii pun lanturi de flori la gat, il parfumeaza cu betisoare si se roaga la el pentru un viitor mai bun. Sincer pentru mine nu e nimic interesant, totul mi se pare simplu si auster, asa ca dupa cateva poze ies si platesc 20 rupi la barbatul ce apare de nicaieri si pretinde ca se uita dupa papuci si taxa e obligatorie. Bine ma!

Bull-Temple-Bangalore-India-Impresii

Bull-Temple-Bangalore-India-Impresii

Bull-Temple-Bangalore-India-Impresii

Bull-Temple-Bangalore-India-Impresii

5. Iskcon Temple - un moment inaltator ce o sa mi-l amintesc toata viata
Sincer acum ma mai intreb daca merita sa merg la Iskoon Temple avand in vedere ca Bull Temple nu mi s-a parut deloc wow, dar parca nici nu vreau sa ma intorc acasa dezamagita dupa aceasta zi, asa ca ii spun soferului sa ma duca desi acesta ar prefera sa mearga acasa mai repede si incearca sa ma convinga sa nu merg spunandu-mi ca e un templu nou, ca nu are istorie, nu e ceva simbolic pentru Bangalore si taxa de intrare e 500 de rupi. Aproape ma convinge, dar amintindu-mi ca mi-a dat deja 2 tepe ii spun ca taxa nu ma deranjeaza si tot vreau sa ma duca. Simt ca fierbe de furie, dar daca asa ne-am inteles de la inceput, n-are ce face ....
Intr-adevar sunt si puncte nasoale, in Iskoon Temple trebuie sa iti dai jos papucii din parcare si apoi sa umbli o gramada descult si nu e voie cu aparat foto doar in curte apoi trebuie sa il las in niste cutii si sa ma intorc (inconjor tot templul din nou) sa-l recuperez. Sunt deja obosita de la caldura, de la gradina Botanica, incep sa ma gandesc la toate bacteriile ce le absorb umbland desculta, dar peisajele vazute de aici sunt frumoase asa ca nu imi pare rau ca am venit. 


Iskoon-Temple-Bangalore-India

Dupa ce fac poze in curte (din nou sunt oprita de localnici si turisti indieni ce vor sa faca poze cu mine, oamenii aici sunt atat de prietenosi) urc spre templu. In acest loc de cult totul functioneaza dupa niste reguli super stricte, sunt formate drumuri din paleti de otel si totul e securizat mai ceva ca la un aeroport. Imi las aparatul foto in cutie dupa care trebuie sa merg la un ghiseu unde mi se cere 500 rupi/ 300 rupi/ 100 rupi. La inceput nu inteleg pt ce anume, apoi vad cosurile cu ofrande de diverse dimensiuni (contin flori, orez si banane) ce sa le pun pentru zei. Aaaaa ziceti asa! Nu mersi, ca eu nu ma rog la zeii vostri, sunt doar turist si vreau sa vad templul. Guru de dupa gemulet pare super dezamagit, dar nu ma poate obliga, asa ca isi afiseaza cea mai trista fata de pe planeta si ma lasa sa trec fara sa platesc nimic. Stiam eu ca intrarea la templele din India e gratuita!

Aliceee-Traveler-India

O data ce urc cele ~100 de scari, ajung in sala mare unde incep sa inteleg de ce acest templu este in top 5 obiective turistice din Bangalore. In primul rand inauntru poti sa simti anumite energii spirituale (ca nu stiu cum sa le numesc altfel) este o muzica linistitoare si e foarte interesant sa vezi indienii venind sa isi faca `puja` (rugaciunea) aici. Lumea sta pe jos si priveste. Templul este deschis doar in orele de rugaciune si meditatie, respectiv dimineata devreme si intre 4 si 8 pm. Eu am prins slujba de seara cand credinciosii vin si ii canta o mantra lui `Lord Krishna`, zeul caruia ii este inchinat acest templu apoi aprind betigase parfumate pe care le raspandesc in zone strategice. Am trait aici un moment inaltator care o sa mi-l amintesc toata viata, templul acesta e cu totul special (va spun asta dupa ce am terminat vacanta in India) asa ca nu il ratati. 

Bangalore-India-complex-rezidential

Am ajuns seara tarziu acasa dupa ce soferul m-a condus in siguranta pana la poarta. In timp ce urcam cu liftul mi-am dat seama ca nu mancasem nimic toata ziua, asa ca mi-am adunat ultimele puteri si m-am dus pana la taraba de la colt de unde mi-am luat pt acasa orez (primit pe o bucata de ziar) cu ceva sos (ce mi l-au pus intr-o punga de plastic) ceva snack-uri mici si un curry indescriptibil. Acasa le-am combinat toate si desi nu arata deloc bine, gustul a fost bun. Dupa ziua de azi ma simt epuizata, dar fericita pentru tot ce am vazut si putin ingrijorata in ceea ce priveste costurile unei vacante solo in India. Poate nu va fi atat de ieftin pe cat am crezut si nici atat de usor daca nu pot sa am incredere in nimeni! Pfff, vom mai vedea...

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

6 comentarii:

  1. Asa cum ma asteptam sunt super articolele tale, o placere sa le citesc si sper sa nu se termine prea curand jurnalul India-Malaezia :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Fabian. Stai linistit, sunt multe, multe articole :))

      Ștergere
  2. In final totul e frumos daca nu exista presiune, poti vedea in liniste si fara senzatia de a fi furat. Bine ca gradina botanica si ultimul templu au indulcit ziua. Interesant solul, stanca(?, nu vad bine de pe tel), imi aduce aminte de calatoria ta in Pamukale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, seamana intr-un fel cu Pamukkale, e tot asa in terase, dar fara apa.
      Ce spirit de observatie dezvolatat ai :))))!

      Ștergere
  3. Astept episodul urmator :) Imi plac descrierile tale..sunt foarte realiste, fara prea multe inflorituri!

    RăspundețiȘtergere