India in Zig Zag si Malaezia tara Bonus - De la idee la calatorie

Am India in minte de vreo 5 ani. De atunci tot visez sa ajung in India si acum doi ani era cat pe ce sa merg la invitatia celor de la Kerala Blog Express, concurs pe care l-am castigat alaturi de alti travel bloggari internationali, dar pana la urma am renuntat. Imi era frica de India. Atat de frica incat am refuzat o vacanta gratuita. Acum imi e la fel de frica si merg pe banii mei :))) Recunosc ca nu am facut o afacere prea buna, dar atunci nu-mi spusese nimieni ca pentru India nu vei fi pregatit niciodata. Asta e parerea mea acum, cu cateva zile inainte de plecare. Stiu ca poate te afli si tu in aceasi pozitie ca mine, visezi la tari indepartate si spui ca nu este acum momentul. Poate vara viitoare, poate anul viitor, in traducere .... poate in viata viitoare. Cum imi spunea un prieten  `Daca nu iti doresti cu adevarat atunci gasesti scuze`. Multi ani am gasit si eu nenumarate scuze sa spun pas Indiei si multor altor tari din Asia la care visez, pe principiul ca e scump de ajuns acolo, ca e departe, ca n-am cu cine.

vacanta-in-india-blog-calatorii
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Acum e la fel de scump, la fel de departe si n-am cu cine. Dar m-am hotarat si plec! Pe de-asupra ,India e o mare provocare, deci va mai fi si al naibii de greu. Atunci poate va intrebati de ce incep sa fac turism in Asia tocmai cu India? Fiindca acum s-a ivit oportunitatea, primul motiv ar fi cel practic: am prieteni ce au mers sa lucreze acolo si prima saptamana voi fi insotita,daca voi avea nevoie,iar al doilea motiv e personal. Din punctul meu de vedere India este cea mai grea tara de digerat (din punct de vedere turistic), din ce am auzit si am citit, de aceea vad India ca fiind un portal de dezvoltare personala. Nu ma duc ca sa fiu in vacanta, ca sa ma relaxez pe vreo plaja din Goa sau ca sa privesc India prin geamul vre-unui resort de 5 stele. Desi exista si optiunea asta.Iar daca nu fac fata la `India Adevarata`, ma voi exila probabil pe o plaja cu nisip alb.

Momentan ma pregatesc psihic pentru o calatorie grea, obositoare, cu nervi intinsi  la maxim pe sosele pline de ambuteiaje, cu diverse personaje pentru care eu voi fi o sursa de supravietuire si nu un client, asa ca oamenii ma vor trata ca atare. Negocieri lungi si grele pentru orice, dependenta fiind de riste si tuk-tuk-uri pe care le voi experimenta la supra-pret. Ma astept la camere de hotel infecte (am citit ca prin unele mai trec soricei si tot meniul de goange), ma astept sa vad cladiri ce-s gata sa se darame, incarcate de cabluri, cu ore moarte din cauza electricitatii ce cade mereu, cu calduri insuportabile de 40 de grade si umiditate pe masura. Mai prind si perioada musonului deci in unele locuri o sa ma ploua si-o sa ma plimb prin rahati de vaca sfanta ce se vor scurge pe strazi. Sunt sigura ca voi avea cel putin un deranjament grav la stomac, poate ma aleg si cu arsuri de soare si sper sa scap de malarie si toata brosura de boli ce se gasesc pe acolo. Ma astept la toate astea si alte o mie de motive de disconfort si suparare in fiecare zi.

Poate va intrebati atunci de ce mai merg in India? Pentru toate astea. Ma astept la ce-i mai rau, dar sper la ce-i mai bine. India o sa ma surprinda placut prin oamenii frumosi si ospitalieri, prin monumentele ei, cu traditiile ei, cu templele ei, despre care nu am citit prea multe tocmai ca sa raman suficient de surprinsa si starea de euforie sa ma tina cat mai mult. Practic sper sa ma anesteziez cu frumusete, ca sa pot trece mai usor peste `uratenie`. Am mai spus-o si cu alte ocazii, pentru mine India va fi un test de maturitate, de adaptabilitate, de supravietuire, de curaj. Incerc sa plec fara prejudecati, sa-mi stapanesc frica, incerc sa vad totul ca o aventura. Daca ma gandesc obiectiv, ar trebui sa-mi vad de treaba si sa stau in zona confortabila numita Europa, dar asta nu sta in caracterul unui calator. Asa ca, daca tot implinesc 29 de ani luna asta, m-am hotarat sa trec la etapa urmatoare, iar pentru mine etapa urmatoare va fi India. Un cadou ce mi-l fac mie. Stiu ca India o sa-si puna intr-un fel sau altul amprenta asupra mea si cu siguranta nu ma voi intoarce aceeasi. India o sa ma transforme. Cred ca stiti acel citat celebru ce spune `calatoriile sunt printre putinele hobby-uri pe care dai bani ca sa te imbogatesti` ei bine eu consider ca aceasta calatorie in India este o investitie in mine.

Cu toate ca poate credeti ca-s pregatita pentru India, va spun sincer ca nu-s. Nu cred ca cineva se poate duce o luna prin India, singur si pregatit. Poate doar mai putin confuz si mai increzator, ca tot ce a citit in carti, lui nu o sa i se intample. Dar eu nu-s o naiva. Merg optimista, dar stiu ca voi plonja in India si voi fi ca o musca pe care toti o asteapta la palit. Am sa va povestesc cand ma intorc cat de rau mi-am luat-o :))). Totusi trebuie sa recunosc, ca cel putin in acest moment, am o stare mai pozitiva vis-a-vis de India. Acum doua luni tremuram toata cand ma gandeam la ideea unei calatorii prin India. Un cocktail de entuziasm si frica. Apoi am trecut printr-o stare de panica cand am inceput sa citesc bloguri si carti nu foarte optimiste si stii ca tot ce citesti acolo e adeavarat, fiindca prea se repeta povestile. Imi inchipuiam cum as face eu fata la situatiile descrise si puteam simti deja atacurile de panica, groaza, nervii, stresul. Nu eram in stare sa fac asta. La ce sa ma leg la cap daca nu ma doare? Dar apoi mai treceau cateva zile si India iara imi misuna prin creier. Si ce ar fi daca? In zona mea de confort nu o sa ma doara nimic niciodata, dar parca nici nu e asa interesant. Incepeam sa fac business mental: O luna in India sau in Europa? Am ajuns sa fac chiar si Analiza Swot a ideii, atat de nehotarata eram. In final, acum doua zile, m-am decis sa merg! Motivul principal pentru care am zis VIN INDIA e ,ca de cativa ani simt ca ma invart intr-un cerc, am nevoie de o calatorie ce sa-mi trezeasca simturile, sa ma testeze, am nevoie de o provocare mai mare, sa simt ca traiesc.

Itinerar turistic nu am facut si nici nu mai am timp sa-mi fac. Fiindca daca nu plec repede simt ca nici nu o sa mai plec niciodata. Va fi o nebunie! Acum sunt in apogeul de optimism pe care il pot simti cu privire la o calatorie prin India, asa ca a trebuit sa profit de momentul asta de inconstienta. Mi-am luat biletele de avion de vineri pentru vinerea viitoare si luni, dupa rezervarea biletului, m-am dus la ambasada in Bucuresti, dar mi-au zis ca zborul e prea curand, ca sa ma asigure ca voi primi viza pana la plecare. Asa ca mi-a ramas varianta de Viza Online, pentru care a trebuit sa-mi si reduc numarul de zile de vacanta prin India la o luna si restul doua saptamani le voi petrece in Malaezia. Sincer, mi-ar fi placut sa stau in India mai mult, dar stiu ca oricum, este o tara atat de mare incat mi-ar trebui 1 an de turism full time, ca sa o vad si poate nici atunci, deci mai bine ma relaxez si ma bucur de perioada ce mi se ingaduie sa pasesc in aceata lume fascinanta.

Cat despre Malaezia, e tara bonus a acestei calatorii. Daca in India merg fara itinerar doar cu informatiile ce le-am citit de-a lungul anilor prin carti si bloguri, ei bine despre Malaezia nu stiu nimic! Dar absolut nimic! Aici chiar voi plonja in necunoscut. Initial am vrut Thailanda dar biletul de avion era dublu la pret fata de cel in Kuala Lampur asa ca a ramas Malaezia. Acum cand ma gandesc, e mai bine asa fiindca doua saptamani prin Thailanda era prea putin pentru mine. In schimb pentru Malaezia e perfect (zic eu, din fotoliu de acasa, fara sa fi citit nimic :))). Practic am ales Malaezia ca la jocurile de noroc si a iesit la ruleta.

Am scris articolul acesta pe moment, exact ce am simtit de la instalarea gandului de calatorie in India si pana azi, cand sunt pe punct de plecare. Fac pregatiri intense, umblu la dentist, fac vaccinuri, asigurari de sanatate,pregatesc medicamentele strict necesare pentru o calatorie de 6 saptamani in doua tari asiatice, imi pregatesc bagajul si visez cu ochii deschisi. Va fi bine!

Partea buna pentru voi, cititorii mei, e ca daca eu ies vie din calatoria asta cu o plecare de azi pe maine, fara informatii si fara nici un plan, atunci voi nu o sa mai aveti nici o scuza sa spuneti NU tarilor la care visati!

ps: Multumesc tuturor prietenilor care mi-au suportat dilemele din ultimele doua luni, tutror celor ce mi-au dat aripi si mi-au spus ca pot sa fac asta si nu in ultimul rand parintilor care m-au incurajat sa plec in India!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

14 comentarii:

  1. Am fost si in India si In Malaezia. Daca ai ceva intrebari, iti raspund cu placere.
    India e genul de tara pe care o iubesti sau o urasti. Cheia succeului este sa fii cat mai boem si fara nici un plan :)
    Bafta.

    PS: India este tara in care m-am simtit cel mai aiurea ca femeie. Evectiv ca o bucata de carne...Iar asta este motivul pentru care nu m-as mai intoarce acolo ca turist. Cu excetia Kashmirului si Ladakului unde imi doresc f mult sa ajung.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahahaha. Multumesc de incurajari. M-am intors deja, dar mi-a luat cateva luni sa scriu tot jurnalul de calatorie. Vreau sa il public intr-o bucata, fara intreruperi lungi.

      Ștergere
    2. Dupa ce am scris mi-am dat seama :)

      Ștergere
  2. Super articol! Calatorie placuta si abia asteptam impresii... cu lux de amanunte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va fi cel mai complex jurnal de calatorie ce l-am scris vreodata ... cu lux de amanunte :)))

      Ștergere
    2. Asa sa fie!!! Experiente frumoase si interesante la tot pasul iti doresc!

      Ștergere
  3. Drum bun! Aştept cu interes experienţele tale din aceste destinaţii !

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo! Cat curaj! Abia astept sa te citesc, macar printre picaturi... 😊

    RăspundețiȘtergere
  5. De-abia asteptam aceste articole! Credeam ca te-ai plictisit de blog si nu mai ai chef sa le scrii. :P

    Mama si sora mea tocmai s-au intors din India dar ele au fost cu grup organizat si au fost altfel de conditii. Deci e cu totul alta poveste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am plictisit de blog, imi place prea mult :))
      De data asta am vrut sa scriu un jurnal plin de detalii, poate cel mai complex de pana acum, asa ca mi-a luat cateva luni sa il termin. Am preferat sa fiu absenta pe blog dar sa scriu o poveste pe cinste in umbra. Acum ma declar multumita!
      Multumesc pentru interes, sper sa va placa. Sunt curioasa de experienta mamei si a surorii tale!

      Ștergere
  6. Anonim6:57 p.m.

    Felicitari! Pentru tot! Pentru ceea ce esti tu, pentru ceea ce faci, pentru calatorie, pentru felul cum ai scris articolele de calatorie! Eu te-am citit cu mare drag si...ceva s-a schimbat in mine citind articolele tale! Eu sunt indragostita de calatorii, de descoperiri. Poate, intr-o zi, voi gasi resursele si curajul de a alege o destinatie asa provocatoare ca a ta! Pupici! Mirela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mirela pentru cuvintele frumoase. Sper sa ai curajul si resursele cat de curand. Eu m-am intors mult mai implinita, a meritat cu adevarat! Acum dau ignore la scuze si incerc sa strang fonduri pentru noi aventuri :)))

      Ștergere