Ooty orasul florilor din Sudul Indiei - Episodul 10

In cea de a-9-a zi de vacanta in India am continuat circuitul Bangalore-Ooty-Coonor traversand Rezervatia de tigrii Bandipur si ne-am petrecut dupa-masa avand program liber in cea mai renumita statiune montana din Sudul Indiei, pe numele ei Ooty. Cand a oprit autocarul in Ooty stiam deja ca eu probabil voi fi dusa din nou la un alt hotel decat restul grupului, dar de indata ce am dat fiecare voucherele de calatorie ghidului, mi-am dat seama ca fiecare turist/grup de prieteni/familie sta in alt hotel (cred ca fiecare a cumparat circuitul prin alta agentie, doar asa se explica de ce suntem atat de impartiti). Autocarul opreste in fata Hotelului si cobor singura stiind deja ca voi fi singura turista cazata in acest hotel. Incep sa inteleg putin mecanismul circuitelor din India.

Ooty-impresii-blog-calatorii
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Ajung la receptia Hotelului. Aici e ca la munte.
Doi receptioneri se uita la mine, zici ca-s venita de pe alta planeta, dupa care incep sa-mi vorbeasca pe hindu. Eu bine-nteles nu pricep nimic, asa ca ridic din umeri si zic pe engleza numele si faptul ca sunt cazata aici pt 1 noapte. Ridica si ei din umeri. E super tare frate. Dupa ce schimba cateva fete mirate cheama in ajutor un alt domn care isi incearca si el norocul prin alte 2-3 limbi (probabil kannada, malayalam si telugu, limbile oficiale din statul Tamil Nadu ). In final decid sa trecem peste discutii si dau direct voucher-ul de calatorie, poate asa se descurca. Ma gasesc repede in sistem, apoi imi dau un registru, in care sa trec toate datele mele si itinerariul meu de calatorie prin India, de cand am ajuns pe acest pamant si pana in ziua de azi a calatoriei. Urasc sa completez registrele astea si fiecare hotel are acest sistem, zici ca trebuie sa treci un examen ca sa te poti caza in Hotelul lor. Cand termin de completat si ultima coloana, primesc cheia de la camera si un baiat soseste rapid sa-mi urce rucsacul. Decontez si eu la fel de repede cei 10 rupi bacsis, fac un dus (cu galeata) si ma grabesc afara sa vad ce pot sa vizitez in Ooty, avand in vedere ca e doar 4 dupa-masa si am o dupa-masa libera pe care vreau sa o fructific.

Top Obiective Turistice din Ooty
Ooty este o statiune montana celebra in special ca baza pentru turistii ce vin sa faca trasee prin Parcurile Nationale din imprejurimi. Habar n-am ce pot vizita aici dar sunt foarte fericita sa aflu ca Ooty este statiunea florilor din Sudul Indiei si sunt cateva obiective turistice de top in oras:
*Cea mai mare gradina cu trandafiri din India (are peste 20 000 de specii)
*Gradina Botanica din Ooty e considerata a fi cea mai frumoasa din Sudul Indiei
*Gradina artificiala ce a intrat in cartea Recordurilor ca fiind unica in lume
*Lacul Ooty pentru o dupa-masa cu barca pe lac

Acum sunt in dilema. Mi-ar placea sa stiu ce vom vizita in cadrul circuitului de maine dar cum nu am brosura cu itinerarul ma hotarasc sa merg in Gradina Botanica fiindca cu siguranta chiar daca e inclusa in program, nu vom avea timp liber mai mult de 1 ora si cum mie imi place sa fac o tona de fotografii, prefer sa o vad pe indelete.

Splendida Gradina Botanica din Ooty
Opresc un tuk tuk in fata hotelului si ii spun sa ma duca la Gradina Botanica. Imi cere 100 de rupi (6 ron). Habar n-am care e distanta, dar stiu ca trebuie sa negociez, asa ca imi incerc norocul cu 50 de rupi. Accepta. Incerc sa memorez drumul ca sa ma intorc pe jos. Imi place Ooty in special fiindca-i racoare. Sunt in jur de 20 de grade, dar din cauza umiditatii le simt mai mult. D-ne ce bine e la munte! Asemenea temperatura nu cred ca mai pup eu in India.
ps: Recordul absolut de temperatura in Ooty a fost de 25 grade :)))

Intrarea la Gradina Botanica costa 20 de rupi (1 ron) si din nou primesc un registru. Trebuie sa dau cu semnatura, sa trec data, numele si tara din care provin. Cand ma uit mai jos ultima turista straina a fost cu 12 zile in urma, Pauline din Franta.

Se vede ca turistii straini nu prea ajung aici fiindca de cum intru indienii isi muta atentia de la flori spre mine. Toata lumea ma priveste ca pe o raritate. Fete de liceu se ridica de pe gazon si ma roaga sa fac o poza cu ele. Un alt grup ma roaga sa le fac o poza pe aparatul meu. Toata lumea rade. Sunt deja obisnuita cu primirile astea si nu ma mai deranjeaza deloc, desi imi consuma timp si energie. Zambesc continuu nu doar fiindca stiu ca sunt privita si fotografiata (in secret) ci mai ales fiindca gradina botanica e cu adevarat WOW. Iubesc vegetatia luxurianta, bogata, exotica.

fete-din-India

Aliceee-In-Ooty

flori-Ooty-Gradina-Botanica

Ooty-Gradina-Botanica

Ma plimb pe malul unor helestee curate, fotografiez mii de flori colorate si ma minunez de cat e de frumos si ordonat totul. India toata e un haos, mizeria e la cele mai inalte cote si noxele iti fac blur pe aparatul foto, dar in zona asta de munte e cu totul altfel. Aerul e transparent si curat. Aleile sunt ingrijite, plantele sunt iubite, aranjamentele florale sunt create cu mult stil, precum in gradinile europene. Fara sa mai spun ca pretul de intrare e mai mic decat o guma de mestecat la noi.

bonsai-gradina-botanica-Ooty

Stau pe o banca inconjurata de un eucalipt imens, conifere, mimoze, leandri si ma simt in Paradis. Cerul incepe spectacolului apusului in nunate de argintiu, rozuliu si mov. Femei imbracate in sariuri colorate, trec mandre prin fata mea aruncandu-mi priviri si zambete de indata ce ma observa. Azi ma simt fericita. India imi arata ce are ea mai bun.

India-Gradina-Botanica

Ooty-gradina-botanica-impresii

Ooty-gradina-botanica-obiectiv-turistic

Imediat dupa ora 6 muncitorii ne indruma spre poarta de iesire spunandu-ne ca in curand Gradina Botanica se inchide. Cand suntem toti pe un perimetru restrans imi dau seama cat de multi turisti indieni sunt pe aici. Intr-un fel e logic la ce populatie mare are India (1.252 miliarde) a doua cea mai populata tara de pe glob, dar obisnuita fiindca cu obiectivele turistice de pe la noi (unde deseori e pustiu) mi se pare ciudat.

Ciocolata este cel mai de pret suvenir din Ooty
Dupa-masa ma intorc pe jos la hotel intrand in magazinele cu suveniruri. Din cate observ ciocolata este cel mai de pret `suvenir` aici. Cred, ca in Ooty sunt cele mai multe ciocolaterii ,ce le-am vazut pe o raza de 1 km. Am intrat in minim 5. Preturile difera mult, incep de la 400 rupi kg (25 ron) pana la 3000 rupi pe kg. Degustari nu se fac, dar toate arata foarte bine si au sute de sortimente. Unele sunt clasice (cu lapte, alune, fistic, migdale, caju) pana la cele mai ciudate combinatii (masala ciocolate, ciocolata alba cu mango, cu papaya, cu drajeuri colorate etc). Desi in ultima saptamana nu am mancat dulciuri nu ma pot abtine si cumpar cea mai mica cutie (are 250g) cu 8 combinatii de ciocolata. Inca nu le-am gustat pe toate dar cele doua bucatele ce le-am mancat (ciocolata neagra cu menta si cea cu mango) au fost delicioase, comparabil cu gustul fin al ciocolatei belgiene sau micile delicii elvetiene.

Parca mi-e foame si acum realizez de ce. N-am mancat nimic de la grisul de dimineata. In calatorii timpul trece atat de repede, ca nici nu-ti imaginezi. Cobor la restaurantul hotelului si inspectez meniul. E o idee mai scump decat cu ce eram eu obisnuita. La cat mi-e de foame as manca de toate si ii invidiez putin pe cei de la mesele vecine fiindca sunt in grupuri de 4-5 persoane, asa ca pot lua la comun si sa deguste fiecare preparat. Inca un dezavantaj de a calatori singur. Eu trebuie sa ma rezum la un singur fel si de frica sa nu primesc ceva ce nu-mi place, (sansele sunt mari din cauza condimentelor) aleg din nou un Thali (clasicul bol de orez cu diverse sosuri) si paine naan cu usturoi. Cred ca e prima data cand toate sosurile mi se par delicioase (sau poate mi-e mie prea foame).

Daca va intrebati ,cum e sa mananci in restarurant singur ca turist prin partile astea neumblate, va asigur ca e exact asa, cum va imaginati. Toata lumea se holbeaza la mine, copiii imi scaneaza fiecare miscare si susotesc parintilor impresii. In Ooty inca nicaieri n-am fost ignorata sau sa trec neobservata. Fiecare miscare imi e in detaliu analizata. `E minunat!`

Seara o petrec vorbind cu familia si prietenii pe Watsapp si dimineata ma trezesc devreme sa fac dus si sa-mi impachetez din nou rucsacul care e mai greu acum cu 200 de g :))) de ciocolata. Din nou astept mai mult decat ar trebui la receptie pana vine ghidul dupa mine. E altul, evident. Deja nu ma mai stresez din cauza intarzierilor, nici cand vad ca ghidul e altul, autocarul e altul, calatorii sunt altii. E normal! Cel de azi macar vorbeste fluent engleza si pare prietenos. Poate azi voi asculta si eu informatii pe limba mea, ceea ce se si intampla, cand incepe sa ne spuna programul.

Gradina cu flori artificiale (Thread Garden) - Artificial Plant Kingdom
Prima oprire din circuitul de azi e in Ooty la gradina cu flori artificiale (cea despre care am citit ca a intrat in Cartea Recordurilor ca fiind unica de acest gen din lume). Ooty fiind orasul florilor nici nu puteau alege o locatie mai buna.
Ghidul ne spune ca gradina a fost ideea unui barbat pe nume Antony Joseph care a creat impreuna cu alti 50 de artisti special instruiti aceasta gradina facuta 100% handmade, fara a fi folosita nici o masinarie. Toate florile sunt facute din mana omului folosindu-se de panze, ata si sarma. Florile imita perfect cele din realitate si aranjamentele sunt foarte frumos lucrate.
Sincer niciodata nu mi-au placut florile artificiale, mi se pare un kitch, dar apreciez efortul acestui om si modul cum a reusit sa integreze totul intr-un proiect turistic. Unde altundeva ai putea face turism din flori artificiale, daca nu in India? Apropo, intrarea costa 50 rupi (3 ron) mai mult decat la Gradina Botanica :)

gradina-de-plante-artificiale-Ooty

Lacul din Ooty
Se pare ca voi bifa aproape toate obiectivele turistice din oras (mai putin gradina cu trandafiri).

Lacul din Ooty e un obiectiv turistic foarte apreciat de partenerii mei de calatorie care sunt in extaz si de abia asteapta sa-l vada. Pentru mine ... e doar un lac. La fel ca multe alte lacuri. Doar ca acesta e inconjurat de arbori de eucalipt. Oricum ma bucur sa vad putin din natura Indiei, pe care in alte conditii nu as fi reusit sa o vad, de aceea am si ales circuitul acesta.

Aici suntem lasati liberi timp de 1 ora si putem alege sa mergem cu barca pe lac sau sa savuram o cafea, cu priveliste. Respir aer proaspat de munte si ma imbat cu parfumul florilor de camp. Un alt lucru ce imi atrage atentia sunt vanzatorii de morcovi. Peste tot prin oras i-am intalnit si se pare ca e un mare trend sa rontai pe aici morcovi. Daca as fi sigura ca sunt spalati cu apa filtrata mi-as lua si eu.

lacul-din-Ooty-India

lacul-din-Ooty-India-impresii

lacul-din-Ooty-India-impresii-obiectiv-turistic

flori-artificiale-ooty

La pranz continuam circuitul in Coonoor India, printre plantatiile de ceai si peisaje de la 2600 de m, despre care urmeaza sa va scriu in urmatorul articol.